abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 oktober 2009 @ 10:22:52 #1
193875 thloreg
seni seviyorum NL & TR
pi_74140957
De laatste aanwinst in onze familie, een baby van nog geen 1 jaar, is zojuist door mijn tante weggebracht daar zij vannacht plotseling last had van de luchtwegen die een beetje verstopt waren? Mischien zeg ik het verkeerd maar het is een soort vorm van slijm als ze ademt wat je hoort (gorgel?) en haar ene oog traant een beetje. Vanmorgen dus weggebracht want gezien alle berichten die je her en der leest wordt dus het zekere voor het onzeker genomen. Babytje heeft goed geslapen vannacht,dat wel,maar het geeft richting de ouders toch we enige reden tot zorg. Iemand die denkt dit bekend voorkomt?

Ik hoop i.i.g straks te horen wat er aan de hand is, want dit is toch verre van leuk.

[ Bericht 0% gewijzigd door thloreg op 28-10-2009 10:41:21 ]
Slapen is geen geringe kunst: je moet er de hele dag voor wakker blijven.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 10:24:50 #2
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_74141016
Kan natuurlijk van alles zijn, van een simpele verkoudheid tot RSvirus tot toch de mexicaanse griep en vanalles er tussenin, dus ik dnek niet dat je hier veel zinnigs hoort behalve afwachten wat ze in het ziekenhuis zeggen.
pi_74141335
Moeilijk, ik lees even mee voor de uitslag
pi_74142858
Wat raar dat je tante haar baby gelijk weg doet, alleen omdat 'ie een beetje rochelt.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_74144229
Hmm ok. Mijn kleine man van net 3 maand rochelt ook al vanaf zijn geboorte. Kan vanalles zijn
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  woensdag 28 oktober 2009 @ 12:41:18 #6
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_74145846
Waarom heeft alles gelijk met mexiaanse griep te maken?
Kan ook een "normaal" griepje zijn..
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  woensdag 28 oktober 2009 @ 12:50:23 #7
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_74146173
  woensdag 28 oktober 2009 @ 12:52:23 #8
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_74146229
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 11:20 schreef Biancavia het volgende:
Wat raar dat je tante haar baby gelijk weg doet, alleen omdat 'ie een beetje rochelt.
Zou daar een speciaal soort babyasiel voor zijn?
KuikenGuppy
pi_74146240
Ik kan best begrijpen dat je tante in deze periode extra voorzichtig is.
En de huisarts zal toch ook wel een vermoeden hebben, anders is de baby niet doorverwezen naar het ziekenhuis.

Ik heb een ding de laatste periode goed geleerd, liever een keer te veel dan een keer te weinig.
Soms is het een kwestie van leven en dood, zeker met zo'n kleintje kan wat extra zekerheid geen kwaad.

Overigens kan een baby van nog geen jaar ok dood gaan aan een "normaal" griepje.
De meeste mensen in Nederland noemen een flinke verkoudheid al een griep, die hebben nog nooit een echte griep meegemaakt denk ik. (mijn man lag een paar jaar terug met 41.5 graden koorts in het ziekenhuis vanwege een griepje)

Overigens heb ik een tijd terug de mexicaanse versie gehad, niet prettig maar dat is geen een griep, met zo'n kleintje moet je gewoonweg voorzichtiger zijn.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 28 oktober 2009 @ 12:56:24 #10
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_74146388
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 11:20 schreef Biancavia het volgende:
Dat is inderdaad wel een aparte uitspraak in dit geval, in mijn omgeving bedoelen ze als ze een kindje hebben moeten wegbrengen dat het kindje overleden is.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 28 oktober 2009 @ 12:56:26 #11
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_74146389
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 12:52 schreef snakelady het volgende:
Ik heb een ding de laatste periode goed geleerd, liever een keer te veel dan een keer te weinig.
Soms is het een kwestie van leven en dood, zeker met zo'n kleintje kan wat extra zekerheid geen kwaad.
Helemaal mee eens!
Overigens vind ik het niet klinken als de Mexicaanse griep, daarbij ga je veel spugen en aan de diarree, maar beter een keertje te veel dan een keertje te weinig aan de bel trekken. Sterkte!
KuikenGuppy
  woensdag 28 oktober 2009 @ 13:14:42 #12
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_74147042
Mijn dochter van 11 maanden had vorige week ook mexicaanse griep. Het was even schrikken, maar uiteindelijk is ze er niet zieker van geweest van van een 'reguliere' griep. Wel heeft ze tamiflu gekregen omdat ze in de risicogroep van zuigelingen valt. Ze had geen luchtwegklachten overigens, dus dat hoeft niet eens.
Beter te vaak naar de huisarts dan te weinig, met baby's moet je geen risico nemen.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  woensdag 28 oktober 2009 @ 13:34:48 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74147789
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 10:22 schreef thloreg het volgende:

*knip*
Iemand die denkt dit bekend voorkomt?

Ik hoop i.i.g straks te horen wat er aan de hand is, want dit is toch verre van leuk.
Mijn baby van 9 weken oud rochelt al 4 weken lang. We noemen hem liefkozend 'koffie-potje'.
Van de week kreeg hij ineens ook nog idd viezigheid bij zijn oogjes.
Maar... zolang een kind geen koorts heeft is er niks aan de hand toch? Dan is er al helemaaaaaaal geen sprake van Mex. Griep lijkt mij.

Ergens snap ik dat mensen zich zorgen maken, maar ik hou me maar aan de 'geen koorts regel' vast, tot die tijd is het gewoon een babietje dat verkouden is...
pi_74148615
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 13:34 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Mijn baby van 9 weken oud rochelt al 4 weken lang. We noemen hem liefkozend 'koffie-potje'.
Van de week kreeg hij ineens ook nog idd viezigheid bij zijn oogjes.
Maar... zolang een kind geen koorts heeft is er niks aan de hand toch? Dan is er al helemaaaaaaal geen sprake van Mex. Griep lijkt mij.

Ergens snap ik dat mensen zich zorgen maken, maar ik hou me maar aan de 'geen koorts regel' vast, tot die tijd is het gewoon een babietje dat verkouden is...
Wij noemen Leander al heel lang Purkje. Omdat ie zo knort door het rochelen
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  woensdag 28 oktober 2009 @ 15:07:49 #15
144006 chacama
Ondernemend!
pi_74151241
Ik hoop dat het allemaal goed is met de kleine en je tante weer snel thuis is. En qua (mexicaanse) griep het kan maar hoeft niet.

Ik ga me bij Maud ook pas zorgen maken als ze koorts ontwikkeld. Die rochel heeft ze ook al zo lang ik me kan herrineren en bij piepende en gierende ademhaling dan in overleg met kinderarts en/of huisarts puffer.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 19:03:45 #16
193875 thloreg
seni seviyorum NL & TR
pi_74159559
Joe! benik weer. Nou het viel allemaal gelukkig mee en het betrof zoals iemand al eerder opperde een bepaalt virus (RS?) die onder de noemer van 'standaard' griepvirusje valt. Er zijn geen mankementen aan de luchtwegen oid of de longen en de baby moet meer op de zij slapen ipv op de rug. Kortom, heel blij dat die kleine aanwinst in de familie niks scheelt.
Slapen is geen geringe kunst: je moet er de hele dag voor wakker blijven.
  † In Memoriam † woensdag 28 oktober 2009 @ 19:05:49 #17
230491 Zith
pls tip
pi_74159632
Zucht...
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 28 oktober 2009 @ 19:18:43 #18
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_74160111
Dat is mooi nieuws, gelukkig maar!
  woensdag 28 oktober 2009 @ 19:39:59 #19
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_74160944
Goed, geen mexicaanse griep geconstateerd!

Slotje dan maar..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')