abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 oktober 2009 @ 02:01:49 #1
268298 klotefokker
kuttige kinderen
pi_74137179
Een paar dagen terug las ik dit stukje op internet:
"Maar het mooiste werk was spare parts bezorgen. Dat hield in dat ik bijvoorbeeld een kabeltje of computer onderdelen moest afleveren in de gekste uithoeken van Europa. Prachtwerk voor een student. Heb er nu nog steeds wel eens 'heimwee' naar."

Dit klinkt als een droom baan voor mij. Af en toe een paar dagen op en neer rijden, niet al te vast schema. Autorijden is leuk, zeker lange afstanden. En het is prima te combineren met mijn huidige werk en levensstijl.

Ik weet alleen niet zo goed hoe ik een spare parts bezorger wordt. Zeker niet eentje die heel Europa mag door rijden. Het lijkt me dat de meeste dingen via bijvoorbeeld ups worden verzonden. Lijkt me in bijna alle gevallen goedkoper dan een busje/ auto door Europa te laten rijden. Misschien goedkoper zonder overslag:S

Anyway ik ben erg benieuwd naar verhalen van mensen die dit soort werk gedaan hebben, of er iets meer over weten.

woensdag 28 oktober 2009 @ 02:03:18 #2
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74137184
Waarschijnlijk is dit een baantje waar je toevallig in moet rollen. Ik ken tientallen studenten die zonder na te denken ja zeggen tegen zo'n baan.
Lijkt me ook wel wat trouwens
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  woensdag 28 oktober 2009 @ 02:12:52 #3
202014 JJH
Knetter. O+
pi_74137233
Het is puur geluk als je zo'n baantje zou weten te bemachtigen. Ik ken iemand die het gedaan heeft, en hij is er ook via via terecht gekomen. Iedereen wil namelijk wel zulk werk doen.

Het heeft trouwens ook mindere kanten. Je moet niet vreemd opkijken als je non stop heen en weer word gestuurd naar zuid duitsland ofzo. Het is bijna altijd spoedwerk en heeft dus ook altijd haast. Ook zijn er voor koeriers geen rij en rusttijden voor zover ik weet.

Als je wat weet, meld het ff. Ik wil er gister wel voor de weg op.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 02:13:06 #4
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_74137234
De bedrijven die zich daar mee bezig houden zijn vaak juist of de hele grote sterke merken, of de "vage"bedrijven.

zoek maar gewoon eens op google op: int. koerier spare parts of iets in die strekking.
je komt al snel bij de grote uit of van : 06*12345678 dag of nacht !

Als iets echt heel erg dringend is dat gebeuren zulke dingen ook vaak "in house"
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
Martin Luther King, Jr., Strength to Love, 1963.
pi_74137254
Das vet ja, ik wil ook wel een baantje alá the transporter :p
pi_74137332
Ik heb bij een bedrijf gewerkt waar ze met spoed een rubberen ringetje nodig hadden. Hiervoor hebben ze toen een taxi van Schiedam naar Maastricht laten komen.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 02:52:56 #7
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74137391
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 02:36 schreef Frishe het volgende:
Ik heb bij een bedrijf gewerkt waar ze met spoed een rubberen ringetje nodig hadden. Hiervoor hebben ze toen een taxi van Schiedam naar Maastricht laten komen.
Ik ben wel eens naar Portugal gereden met een bedrijfsauto die daar perse die week nog moest zijn.
Maarja, dat zijn eenmalige klussen die waarschijnlijk daarna nooit meer voorkomen.
pi_74137398
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 02:52 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Ik ben wel eens naar Portugal gereden met een bedrijfsauto die daar perse die week nog moest zijn.
Maarja, dat zijn eenmalige klussen die waarschijnlijk daarna nooit meer voorkomen.
Ook niet verkeerd. Hoe kwam je terug?
pi_74137490
Je moet gigantisch uitkijken met wie je zaken doet en wat je gaat vervoeren. Voor je het weet maak je volledig ongewenst deel uit van een of andere drugdeal.
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 05:03:20 #10
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_74137723
Klinkt wel goed dit inderdaad.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 05:21:22 #11
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_74137734
schopje naar WGR
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_74138052
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 03:28 schreef Winner_Taco het volgende:
Je moet gigantisch uitkijken met wie je zaken doet en wat je gaat vervoeren. Voor je het weet maak je volledig ongewenst deel uit van een of andere drugdeal.
Inderdaad, ik wist niet dat drugs "spare parts" genoemd werden tegenwoordig
  woensdag 28 oktober 2009 @ 08:58:37 #13
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_74138925
moet je bij de anwb gaan.

Dan rij je met een sterke auto of vrachtatuo naar alle hoeken van europa om bijvoorbeeld auto's of caravans op te halen.
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  woensdag 28 oktober 2009 @ 09:06:02 #14
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_74139040
Gewoon even bij de Antilliaan op de hoek langs lopen, die heeft misschien nog wel vacatures...
pi_74143674
Werk in de after sales bij een machinebouwer. En bij ons komt het zeer sporadisch voor. Binnen Europa praktisch altijd UPS next day oid. Maar buiten Europa wordt idd opgelost dmv vriendjes. Bijv. op vrijdag telefoon van 2 engineers die een onderdeel missen in Seoul. UPS/DHL/Etc. leveren op maandag. Vriend van me heen gestuurd. Kreeg er 0 euri voor, ticket + hotel voor een week (=goedkoper ticket weegt op tegen hotelkosten) door ons betaald, zelf zakgeld meenemen. Weegt makkelijk op tegen 2 engineers die 3 tot 4 dagen stil staan. Vriend blij die had een week vakantie door alleen zakgeld te betalen. Samengevat, hier is het zo, binnen Europa courier, buiten Europa vriendjes en dan het liefst gratis in ruil voor een vakantie.
veni...bibi...vomui
  woensdag 28 oktober 2009 @ 11:47:48 #16
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_74143910
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 11:41 schreef Johan25m het volgende:
Werk in de after sales bij een machinebouwer. En bij ons komt het zeer sporadisch voor. Binnen Europa praktisch altijd UPS next day oid. Maar buiten Europa wordt idd opgelost dmv vriendjes. Bijv. op vrijdag telefoon van 2 engineers die een onderdeel missen in Seoul. UPS/DHL/Etc. leveren op maandag. Vriend van me heen gestuurd. Kreeg er 0 euri voor, ticket + hotel voor een week (=goedkoper ticket weegt op tegen hotelkosten) door ons betaald, zelf zakgeld meenemen. Weegt makkelijk op tegen 2 engineers die 3 tot 4 dagen stil staan. Vriend blij die had een week vakantie door alleen zakgeld te betalen. Samengevat, hier is het zo, binnen Europa courier, buiten Europa vriendjes en dan het liefst gratis in ruil voor een vakantie.
Da's ook een goed alternatief inderdaad Allebei blij..
pi_74144005
Hmm klinkt wel als een leuk baantje idd, maar gaat wel veel tijd in zitten natuurlijk
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_74144384
Veel tijd en een beetje geld. Had mn broertje ook gevraagd voor dat klusje Seoul. Zou maar een paar colleges missen dus dat was geen probleem. Had echter het wijze besluit genomen om een tientje te besparen door een id kaart te nemen ipv een paspoort
veni...bibi...vomui
  woensdag 28 oktober 2009 @ 12:02:37 #19
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74144493
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 02:57 schreef Frishe het volgende:

[..]

Ook niet verkeerd. Hoe kwam je terug?
Vliegtuig he, dat is sneller dan lopen
Maar als ik nog een bedrijf kan vinden waarbij ik in de weekenden af en toe zoiets nog eens kan doen twijfel ik ook niet. Het is erg leuk om zulke afstanden te rijden zonder een cent te hoeven betalen.
pi_74144662
Collega's van mij moesten naar Italie de laptops en paar servers uitleveren die we hadden ingericht voor de omgeving daar, weekendje heen en terug in een station vol met IT zooi.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 12:23:29 #21
268298 klotefokker
kuttige kinderen
pi_74145235
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 11:41 schreef Johan25m het volgende:
Oke, was al een beetje bang voor. Zeker dat het binnen EU gewoon met ups gaat. (neem aan dat dit vrachtwagens zijn met overslag van/ naar busjes?)
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 08:58 schreef wise het volgende:
moet je bij de ANWB gaan.

Dan rij je met een sterke auto of vrachtauto naar alle hoeken van Europa om bijvoorbeeld auto's of caravans op te halen.
Dat klinkt ook erg leuk Wat bedoel je met een "sterke auto"? Ik heb geen groot rijbewijs...
pi_74145340
Je kunt ook je beveiligers-niveau 2 papiertje halen (stelt niets voor) en dan sollicteren bij een bedrijf als internationaal chauffeur . Krijg je dito opleidng met bijbehorende slipcursus en andere James Bond tricks en na afloop mag je belangrijke mensen in dure Audi's en BMW's door heel Europa heenrijden .

Salaris is ook niet misselijk ivm gevarengeld
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_74145745
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 02:12 schreef JJH het volgende:
.

Ook zijn er voor koeriers geen rij en rusttijden voor zover ik weet.
Dat ligt aan de bus die je bij je hebt. Als die een laadvermogen heeft van meer dan 500 kg dan ben je je ook verplicht aan de rij- en rusttijden te houden.

Echter doet niemand dit want je hebt geen tachograaf en het is dus ook niet te controleren.
pi_74161270
Ik heb dit ook gedaan, maar dan per vliegtuig/privejet (Voor de grapjassen, nee geen bolletjes, maar spare parts )

Is inderdaad een wereldje waar je via via in moet rollen
pi_74161343
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 12:26 schreef Winner_Taco het volgende:
in dure Audi's en BMW's door heel Europa heenrijden .

Salaris is ook niet misselijk ivm gevarengeld
Waarom zouden die belangrijke mensen zo'n dergelijke reis per auto willen doen? Dat soort mensen nemen de jet dunkt mij?
  woensdag 28 oktober 2009 @ 20:39:30 #26
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_74163495
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 02:52 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Boh gek. Ik heb een keer het volgende meegemaakt:

Ik ben wel eens met een personenauto naar Zuid Frankrijk gereden. In 1 keer. Ik gelijk de kinderen en het vrouwtje eruit gelaten, caravannetje in en 2 (!) weken later weer terug gegaan. Ook in 1 ruk. Kostte maar 1500 euro. O wacht
  woensdag 28 oktober 2009 @ 20:40:36 #27
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74163533
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 20:39 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

Boh gek. Ik heb een keer het volgende meegemaakt:

Ik ben wel eens met een personenauto naar Zuid Frankrijk gereden. In 1 keer. Ik gelijk de kinderen en het vrouwtje eruit gelaten, caravannetje in en 2 (!) weken later weer terug gegaan. Ook in 1 ruk. Kostte maar 1500 euro. O wacht
?
  donderdag 29 oktober 2009 @ 01:33:26 #28
202014 JJH
Knetter. O+
pi_74174492
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 12:38 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Dat ligt aan de bus die je bij je hebt. Als die een laadvermogen heeft van meer dan 500 kg dan ben je je ook verplicht aan de rij- en rusttijden te houden.

Echter doet niemand dit want je hebt geen tachograaf en het is dus ook niet te controleren.
Dat bedoelde ik dus. Op zich vrij belachelijk.
pi_74174726
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 09:06 schreef Hephaistos. het volgende:
Gewoon even bij de Antilliaan op de hoek langs lopen, die heeft misschien nog wel vacatures...
De Antillen liggen niet in Europa.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  Redactie Games donderdag 29 oktober 2009 @ 02:00:05 #30
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_74174727
Lijkt me echt geweldig om dit een half jaartje te doen.. mits koosjere vracht...
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_74174891
Da's toevallig TS, precies dat gequote stukje uit je OP las ik ook! En wel hier in dit topic. Dus ik zou zeggen vraag het aan degene die het daar postte of aan iemand anders daar die vergelijkbaar werk heeft gedaan.

.
full stops and exclamation marks
pi_74175063
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 19:48 schreef Bowny het volgende:

[..]

Waarom zouden die belangrijke mensen zo'n dergelijke reis per auto willen doen? Dat soort mensen nemen de jet dunkt mij?
Klopt . Maar als ze uit het vliegtuig stappen zijn ze meestal nog niet op locatie . .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')