Bij beslag leggen halen ze je huis niet leeg hoorquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:58 schreef Fliepke het volgende:
Ik zou maar thuisblijven. Je zou niet de eerste zijn die zo in een vrij leeg huis terecht komt
Ja daar ben ik dus bang voor, alleen aan de andere kant vind ik het niet kunnen dat ik hier een vrije dag voor moet opnemen. Waar overigens m'n werkgever ook niet al te blij mee zal zijn. Mag ik niet gewoon de deur onder stroom zetten?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:58 schreef Fliepke het volgende:
Ik zou maar thuisblijven. Je zou niet de eerste zijn die zo in een vrij leeg huis terecht komt
Deur onder stroom zetten niet doenquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:00 schreef dof het volgende:
[..]
Ja daar ben ik dus bang voor, alleen aan de andere kant vind ik het niet kunnen dat ik hier een vrije dag voor moet opnemen. Waar overigens m'n werkgever ook niet al te blij mee zal zijn. Mag ik niet gewoon de deur onder stroom zetten?
Waarom? Bescherming van haard en huis.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:01 schreef Cappy het volgende:
[..]
Deur onder stroom zetten niet doenWant dan blijven ze wel wachten tot je thuis komt en mag je gelijk mee.
Nee, dat zou 3-4 weken duren.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:04 schreef xman het volgende:
Wat raar dat ze niets aantrekken van de uitschrijving. Heb je al bericht gehad van de gemeente?
Er werd wel verwezen naar een vonnis in de een na laatste brief.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:06 schreef anboni het volgende:
Misschien inderdaad wel zo verstanding om te zorgen dat je thuis bent. Verder haal ik uit je verhaal niet dat de zaak al voor de rechter is geweest (lijkt mij dat dat zou moeten blijken uit de laatste brief die je hebt ontvangen). Het zou dus best kunnen dat die deurwaarder die taal alleen maar gebruikt om je ertoe te bewegen toch te betalen.
Zoals ik het begrepen heb, moeten ze een onderzoek starten (in principe is het niet mogelijk om je ergens uit te schrijven, uitschrijving op het oude adres gebeurt normaal gesproken alleen maar en automatisch door het inschrijven op een nieuw adres). Dat houdt in dat ze 'n brief sturen t.a.v. degene die ze onderzoeken, die zul je dan waarschijnlijk terug moeten sturen met 'niet bekend'...quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:04 schreef xman het volgende:
Wat raar dat ze niets aantrekken van de uitschrijving. Heb je al bericht gehad van de gemeente?
Ja als dat het was dat lag er bij mij een shotgun op een stoel achter de deur met een touwtje eraan. Totale onzin dus. Je weet dat je er iemand mee gaat verwonden dus gewoon strafbaar. Zal je niet echt helpen denk ikquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:03 schreef dof het volgende:
[..]
Waarom? Bescherming van haard en huis.
Da's minder, dan is het dus iets meer dan 'n dreigement :/ Dan zou ik zeker thuisblijven, als je 'n beetje redelijke werkgever hebt, kan die er vast wel begrip voor opbrengen dat je op zo'n korte termijn vrij neemt hiervoor.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:07 schreef dof het volgende:
[..]
Er werd wel verwezen naar een vonnis in de een na laatste brief.
Nee hoor, ik kon gewoon bewoners uitschrijven die niet woonde op mijn adres.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:08 schreef anboni het volgende:
[..]
Zoals ik het begrepen heb, moeten ze een onderzoek starten (in principe is het niet mogelijk om je ergens uit te schrijven, uitschrijving op het oude adres gebeurt normaal gesproken alleen maar en automatisch door het inschrijven op een nieuw adres). Dat houdt in dat ze 'n brief sturen t.a.v. degene die ze onderzoeken, die zul je dan waarschijnlijk terug moeten sturen met 'niet bekend'...
Ook niet als ik een briefje op de deur hang: " Staat onder spanning, niet aanraken, persoon X woont hier niet!"quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:09 schreef Cappy het volgende:
[..]
Ja als dat het was dat lag er bij mij een shotgun op een stoel achter de deur met een touwtje eraan. Totale onzin dus. Je weet dat je er iemand mee gaat verwonden dus gewoon strafbaar. Zal je niet echt helpen denk ik![]()
Dat nu de scherpe haakjes achter een raam gedogen is het niet opeens legaal om je deur onder stroom te zetten. ( nee zelfs niet alleen de binnenkant....)
Hoe doe je dat? Het lijkt mij toch niet dat je zomaar andere mensen van een adres kan laten verdwijnen? Stel je voor dat je ruzie hebt met een huisgenoot, zou een mooie boel worden.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:57 schreef dof het volgende:
[..] Dus ik ben naar het GBA geweest en daar stond hij op ons adres ingeschreven, ik heb hem toen laten verwijderen.[..]
Ja dat begrijp ik. Meestal duurt het 3-4 weken afhankelijk van waar je woont. Ik heb ooit weleens iemand moeten uitschrijven. Alleen dit is wel een vervelende situatie.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:08 schreef anboni het volgende:
[..]
Zoals ik het begrepen heb, moeten ze een onderzoek starten (in principe is het niet mogelijk om je ergens uit te schrijven, uitschrijving op het oude adres gebeurt normaal gesproken alleen maar en automatisch door het inschrijven op een nieuw adres). Dat houdt in dat ze 'n brief sturen t.a.v. degene die ze onderzoeken, die zul je dan waarschijnlijk terug moeten sturen met 'niet bekend'...
Ene gemeente doet het wel de andere niet. Me zusje heeft precies dezelfde situatie. Ze weet waar de oude bewoner woont heeft dit ook al meerdere keren aangegeven. Geen deurwaarder wil luisteren en die komen daar aan de deur en kunnen dan weer vertrekken. De oude bewoner schrijft zich gewoon nergens anders in, want ja die weet ook wel dat ze hem zoeken.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:08 schreef anboni het volgende:
[..]
Ze komen morgen... en bellen heeft niet veel zin, ik heb vandaag echt 10x gebeld..quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:12 schreef xman het volgende:
[..]
Ja dat begrijp ik. Meestal duurt het 3-4 weken afhankelijk van waar je woont. Ik heb ooit weleens iemand moeten uitschrijven. Alleen dit is wel een vervelende situatie.
Ik zou ze nog eens bellen en ze een brief sturen dat je alle kosten die je nu maakt (vrijnemen, derving) op hun gaat verhalen.
Dat kan heel makkelijk. Ze sturen een eerst nog 2 brieven naar diegene. Als die niet reageert wordt je uitgeschreven. Het zou wel een hele rare situatie zijn als je nooit iemand meer kon uitschrijven uit jouw woning.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:12 schreef BOKA het volgende:
[..]
Hoe doe je dat? Het lijkt mij toch niet dat je zomaar andere mensen van een adres kan laten verdwijnen? Stel je voor dat je ruzie hebt met een huisgenoot, zou een mooie boel worden.
Maargoed, ik zou voor de zekerheid toch echt thuisblijven, misschien dat je eventuele kosten voor gemiste werkuren kan declareren bij de deurwaarder?
Maar ze gaan dus gewoon weer weg als ik zeg dat die persoon hier niet woont?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:13 schreef Cappy het volgende:
[..]
Ene gemeente doet het wel de andere niet. Me zusje heeft precies dezelfde situatie. Ze weet waar de oude bewoner woont heeft dit ook al meerdere keren aangegeven. Geen deurwaarder wil luisteren en die komen daar aan de deur en kunnen dan weer vertrekken. De oude bewoner schrijft zich gewoon nergens anders in, want ja die weet ook wel dat ze hem zoeken.
Was het nog aan het editenquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:14 schreef dof het volgende:
[..]
Maar ze gaan dus gewoon weer weg als ik zeg dat die persoon hier niet woont?
Vermoord dan meteen Beatrix aubquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:22 schreef dof het volgende:
Ja maar ik wil morgen echt naar m'n werk. Ik zit nog in m'n proeftijd en ik heb geen zin in gezeik. Wat een kankerleiers zijn het toch ook. Ik heb nu echt de neiging om een brandbom bij het kantoor naar binnen te gooien.
Agressie training ?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:22 schreef dof het volgende:
Ja maar ik wil morgen echt naar m'n werk. Ik zit nog in m'n proeftijd en ik heb geen zin in gezeik. Wat een kankerleiers zijn het toch ook. Ik heb nu echt de neiging om een brandbom bij het kantoor naar binnen te gooien.
maar de, als het goed is, erbij aanwezige politieagenten mogen dat wel.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:59 schreef maok het volgende:
Maar ts, ik heb geen idee, het lijkt me niet dat ze zomaar naar binnen mogen gaan.
Hang gewoon een briefje op de deur dat persoon X niet op jouw adres woont, en dat betreding van jouw huis zonder jouw toestemming strafbaar is en je ze met alle beschikbare rechtswege zult vervolgen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:22 schreef dof het volgende:
Ook dan mag het niet. Wat heeft die agent als rechtsgrond om jouw huis binnen te mogen treden? Nationale veiligheid? Verstoppen van een voortvluchtige? Helemaal niks.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:28 schreef bas-beest het volgende:
[..]
maar de, als het goed is, erbij aanwezige politieagenten mogen dat wel.
Dan zet hij op het briefje dat indien zij de toegang tot de woning verschaffen zij huisvredebreuk plegen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:28 schreef bas-beest het volgende:
[..]
maar de, als het goed is, erbij aanwezige politieagenten mogen dat wel.
toch wel hoorquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:29 schreef Thaan het volgende:
Ook dan mag het niet. Wat heeft die agent als rechtsgrond om jouw huis binnen te mogen treden? Nationale veiligheid? Verstoppen van een voortvluchtige? Helemaal niks.
Als TS vrij had gehad of werkloos was dat leuk geweest, maar dat is niet zo. Ze mogen niet binnenkomen, klaar. Doen ze dat wel, dan heb je de zaak bij voorbaat al gewonnen. TS heeft alle mogelijke voorzorgsmaatregelen genomen (en mijn inziens zelfs meer) om dit misverstand recht te zetten. Dat de deurwaarder daar niet naar wilt luisteren is zijn probleem.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:31 schreef Brainfish het volgende:
Ik zou in ieder geval wel met klem aanraden om aanwezig te zijn. Ik zou het niet op de gok nemen dat ze niet naar binnen gaan ofzo.
De beslaglegging is echter niet op naam van de TS, en aangezien het huis en alle spullen dat wel zijn, is die beslaglegging logischerwijs niet rechtsgeldig.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:35 schreef bas-beest het volgende:
[..]
toch wel hoor
Ben ik verplicht de deurwaarder binnen te laten?
Ja. Wanneer u de gerechtsdeurwaarder niet binnenlaat, zal hij direct de assistentie inroepen van de politie, om vervolgens met behulp van een Hulpofficier van justitie alsnog binnen te treden. Dat kan ook op een andere dag gebeuren, maar dan zal die dag niet altijd worden aangekondigd.
bron
Klopt, mits het om een gerechtsdeurwaarder gaat die een gerechtelijke uitspraak kan overleggen waarin staat dat op goederen beslag gelegd mogen worden. Dat gaat niet op voor "deurwaarders" van incassobureau's die menen met veel vertoon en paniekzaaierij even bij jou naar binnen te wandelen, je TV dreigen mee te nemen zodat jij betaalt en zij zo hun klant tevreden kunnen stellen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:36 schreef Thaan het volgende:
[..]
Als TS vrij had gehad of werkloos was dat leuk geweest, maar dat is niet zo. Ze mogen niet binnenkomen, klaar. Doen ze dat wel, dan heb je de zaak bij voorbaat al gewonnen. TS heeft alle mogelijke voorzorgsmaatregelen genomen (en mijn inziens zelfs meer) om dit misverstand recht te zetten. Dat de deurwaarder daar niet naar wilt luisteren is zijn probleem.
dat is idd. wel zo...en persoonlijk zou ik de gok niet nemen om te gaan werken.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:38 schreef Thaan het volgende:
[..]
De beslaglegging is echter niet op naam van de TS, en aangezien het huis en alle spullen dat wel zijn, is die beslaglegging logischerwijs niet rechtsgeldig.
Maar volgens de GBA woont degene waartegen het vonnis er ligt nog steeds op dat adres (totdat de uitschrijving daarwerkelijk verwerkt is), lijkt me de zaken toch iets gecompliceerder maken.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:38 schreef Thaan het volgende:
[..]
De beslaglegging is echter niet op naam van de TS, en aangezien het huis en alle spullen dat wel zijn, is die beslaglegging logischerwijs niet rechtsgeldig.
Ik ging er inderdaad vanuit dat er geen gerechtelijke uitspraak was en de deurwaarder van Intrum Justitia die dus ook niet kon overhandigen en niet legaal het huis zou mogen betreden.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:39 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Klopt, mits het om een gerechtsdeurwaarder gaat die een gerechtelijke uitspraak kan overleggen waarin staat dat op goederen beslag gelegd mogen worden. Dat gaat niet op voor "deurwaarders" van incassobureau's die menen met veel vertoon en paniekzaaierij even bij jou naar binnen te wandelen, je TV dreigen mee te nemen zodat jij betaalt en zij zo hun klant tevreden kunnen stellen.
Is ook inderdaad zo, daar weet ik verder het fijne niet van, maar het lijkt mij dat elke zinnige rechter inziet dat TS kennelijk zelf niet wist dat er nog iemand op het huis stond ingeschreven, en dus ook niet eerder daartoe actie kon ondernemen (des te meer omdat Intrum Justitia heeft gezegd het op te lossen).quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:42 schreef anboni het volgende:
[..]
Maar volgens de GBA woont degene waartegen het vonnis er ligt nog steeds op dat adres (totdat de uitschrijving daarwerkelijk verwerkt is), lijkt me de zaken toch iets gecompliceerder maken.
Echter, als TS niet kan aantonen dat hij geen gezamenlijke huishouding deelt en waarin eigendommen dus net zo goed van de fictieve persoon kunnen zijn, kan het nog best lastig voor hem worden. Een deurwaarder kijkt niet naar verhalen van "die woont hier niet", die wil keiharde bewijsstukken zien. Gezien het tijdstip van uitschrijving van de fictieve huisbewoner kan ik me goed voorstellen dat een deurwaarder niet zondermeer de uitleg van TS gelooft.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:38 schreef Thaan het volgende:
[..]
Goed idee, mits ze een pitbull hebben of zoietsquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:42 schreef Thaan het volgende:
TS, kun je de buren niet vragen een oogje in het zeil te houden indien die thuis zijn?
Persoonlijk zou ik de deurwaarder vragen een wijkonderzoek te doen (geen ervaring mee, weet alleen dat verzekeringen dat nog wel eens willen doen) en zo via de buurtbewonders te horen kan krijgen dat TS alleen woont.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:43 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Echter, als TS niet kan aantonen dat hij geen gezamenlijke huishouding deelt en waarin eigendommen dus net zo goed van de fictieve persoon kunnen zijn, kan het nog best lastig voor hem worden. Een deurwaarder kijkt niet naar verhalen van "die woont hier niet", die wil keiharde bewijsstukken zien. Gezien het tijdstip van uitschrijving van de fictieve huisbewoner kan ik me goed voorstellen dat een deurwaarder niet zondermeer de uitleg van TS gelooft.
Leve het GBA waarin dit zomaar kan.
Dat zei ik niet, de buurman kan TS echter wel bellen zodat die naar huis kan komen zodra de deurwaarder ook daadwerkelijk binnen is getreden.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:44 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Goed idee, mits ze een pitbull hebben of zoietsNee even serieus, zou jij op verzoek van je buurman proberen binnentreding te voorkomen?
Ja dat is niet zo makkelijk want ik woon hier nog niet zo lang en ik ken eigenlijk niemand.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:46 schreef Thaan het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik de deurwaarder vragen een wijkonderzoek te doen (geen ervaring mee, weet alleen dat verzekeringen dat nog wel eens willen doen) en zo via de buurtbewonders te horen kan krijgen dat TS alleen woont.
Maargoed dit is pure speculatie.
Waarom moet ik dat nou weer aantonen, laat hun maar aantonen dat het spullen van diegene zijn. Dat diegene hier uberhaupt woontquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:43 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Echter, als TS niet kan aantonen dat hij geen gezamenlijke huishouding deelt en waarin eigendommen dus net zo goed van de fictieve persoon kunnen zijn, kan het nog best lastig voor hem worden. Een deurwaarder kijkt niet naar verhalen van "die woont hier niet", die wil keiharde bewijsstukken zien. Gezien het tijdstip van uitschrijving van de fictieve huisbewoner kan ik me goed voorstellen dat een deurwaarder niet zondermeer de uitleg van TS gelooft.
Leve het GBA waarin dit zomaar kan.
Dat is wel erg vervelend inderdaad, is de persoon die gezocht wordt niet gewoon de vorige bewoner?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:53 schreef dof het volgende:
[..]
Ja dat is niet zo makkelijk want ik woon hier nog niet zo lang en ik ken eigenlijk niemand.
Gelijk hebben is niet altijd gelijk krijgen helaas. Soms zul je er zelf achteraan moeten zitten. Zou ook wel erg raar worden als de deurwaarder iedereen gelooft zodra mensen zeggen "Meneer X woont hier niet" en vervolgens opgeeft.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:54 schreef dof het volgende:
[..]
Waarom moet ik dat nou weer aantonen, laat hun maar aantonen dat het spullen van diegene zijn. Dat diegene hier uberhaupt woont
Het gaat om ruim 4400 euro.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:48 schreef HenryHill het volgende:
Even voor onze beeldvorming: je zegt "Er moet betaald worden", over welke orde van grootte hebben we het? 100 euro, 1000 euro of 10000 euro?
Voor 100 euro zou ik het er misschien nog wel op wagen om een briefje op de deur te plakken (dan is de braakschade de grootste schadepost), maar voor meer... zou ik thuisblijven, proeftijd bij je werkgever of niet
Ik heb (gelukkig) nooit met dit bijltje hoeven hakken, mijn mening is puur gebaseerd op de situatieschets van de TS.
Dat laat de zaak niet verdwijnen hoor, vrees ik.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:57 schreef dof het volgende:
[..]
Het gaat om ruim 4400 euro.
Maar ik heb besloten mijn woning af te sluiten en op de voordeur een briefje te hangen dat binnentreden strikt verboden is en ernstige gezondheidsschade teweeg kan bregen omdat er radioactieve tests worden uitgevoerd. Kwam die oude rontgenbuis toch nog ergens voor van pas, toch 7 Gy/h.
Ja wat nu erg raar? Ik heb toch een contract waarop ik als enige bewoner van het pand sta. Dit is gewoon aantasting van mijn persoonlijke levensruimte. Terrorisme in z'n reinste vorm.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:56 schreef Thaan het volgende:
[..]
Dat is wel erg vervelend inderdaad, is de persoon die gezocht wordt niet gewoon de vorige bewoner?
[..]
Gelijk hebben is niet altijd gelijk krijgen helaas. Soms zul je er zelf achteraan moeten zitten. Zou ook wel erg raar worden als de deurwaarder iedereen gelooft zodra mensen zeggen "Meneer X woont hier niet" en vervolgens opgeeft.
Nou als ze lang genoeg binnen blijven staan welquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:59 schreef Brainfish het volgende:
[..]
Dat laat de zaak niet verdwijnen hoor, vrees ik.
Stond in het GBA op het moment van dagvaarding. Door het late moment van uitschrijving is de schijn gewekt dat dat inderdaad heeft plaatsgevonden om beslaglegging te voorkomen. Lullig en daar kan jij niets aan doen, maar daar houdt een deurwaarder geen rekening mee. Die komt maar met een doel, nl. de rekening vereffenen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:54 schreef dof het volgende:
[..]
Waarom moet ik dat nou weer aantonen, laat hun maar aantonen dat het spullen van diegene zijn. Dat diegene hier uberhaupt woont
Mag een gerechtsdeurwaarder dan wel beslag leggen op spullen, ook al zijn ze volledig eigendom van TS?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 00:02 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Stond in het GBA op het moment van dagvaarding. Door het late moment van uitschrijving is de schijn gewekt dat dat inderdaad heeft plaatsgevonden om beslaglegging te voorkomen. Lullig en daar kan jij niets aan doen, maar daar houdt een deurwaarder geen rekening mee. Die komt maar met een doel, nl. de rekening vereffenen.
Vraag de persoon die morgen mogelijk voor je deur staat om zijn legitimatie en de gerechtelijke uitspraak voor je hem binnen laat. Gaat het om een gerechtsdeurwaarder en heeft hij inderdaad het vonnis op zak, dan kan je weinig anders doen dan proberen met hem te praten en uit te leggen dat die persoon hier inderdaad niet heeft gewoond. Dat kan je misschien aantonen door hem door het huis te laten lopen en hem te laten zien dat er echt inderdaad niemand anders in jouw huis gewoond heeft. Meestal blijven daarvan toch sporen achter (het ontbreken van kleren in andere maten dan van jezelf, extra tandenborstels enz.). Als het echter gaat om een "deurwaarder" van een incassobureau die geen enkele gerechtelijke uitstpraak kan overleggen, dan kan die persoon mooi de boom in.
Ik ben helemaal niet van plan om uberhaupt iemand m'n woning binnen te laten. Geen gerechtsdeurwaarder, geen politie, zelfs niet de koningin, niemand. Ik ben niet van plan om met dit soort terroristische organisaties, want dat zijn het gewoon, te onderhandelen. Ik heb er genoeg tijd in gestoken om duidelijk te maken dat ze hier niets te zoeken hebben. Als ze hier toch binnen willen dringen, zullen de consequenties moeten aanvaarden.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 00:02 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Stond in het GBA op het moment van dagvaarding. Door het late moment van uitschrijving is de schijn gewekt dat dat inderdaad heeft plaatsgevonden om beslaglegging te voorkomen. Lullig en daar kan jij niets aan doen, maar daar houdt een deurwaarder geen rekening mee. Die komt maar met een doel, nl. de rekening vereffenen.
Vraag de persoon die morgen mogelijk voor je deur staat om zijn legitimatie en de gerechtelijke uitspraak voor je hem binnen laat. Gaat het om een gerechtsdeurwaarder en heeft hij inderdaad het vonnis op zak, dan kan je weinig anders doen dan proberen met hem te praten en uit te leggen dat die persoon hier inderdaad niet heeft gewoond. Dat kan je misschien aantonen door hem door het huis te laten lopen en hem te laten zien dat er echt inderdaad niemand anders in jouw huis gewoond heeft. Meestal blijven daarvan toch sporen achter (het ontbreken van kleren in andere maten dan van jezelf, extra tandenborstels enz.). Als het echter gaat om een "deurwaarder" van een incassobureau die geen enkele gerechtelijke uitstpraak kan overleggen, dan kan die persoon mooi de boom in.
En hoe zou TS de betreffende persoon als gerechtsdeurwaarder kunnen herkennen? Mogen alleen 'echte' gerechtsdeurwaarders die titel op hun legitimatie voeren, of...?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 00:02 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
TS zal moeten aantonen dat de spullen niet van iemand anders zijn. Lullig, maar zo is het geregeld.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 00:05 schreef Brainfish het volgende:
[..]
Mag een gerechtsdeurwaarder dan wel beslag leggen op spullen, ook al zijn ze volledig eigendom van TS?
Indien er contactgegevens opstaan van de rechter/rechtbank enig ander orgaan, gewoon gaan bellen waar de gerechtsdeurwaarder bij staat om het te bevestigen?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 00:07 schreef HenryHill het volgende:
[..]
En hoe zou TS de betreffende persoon als gerechtsdeurwaarder kunnen herkennen? Mogen alleen 'echte' gerechtsdeurwaarders die titel op hun legitimatie voeren, of...?
Zelfde geldt voor het vonnis: hoe ziet "een valide vonnis" eruit? Door wie moet het getekend zijn om van enige betekenis te zijn?
't Is verdomd lastig als leek om 'echt' van een praatjesmaker te onderscheiden als je niet weet waar je op moet letten.
Er wordt helemaal niks aangetoond. Wie denken ze wel niet dat ze zijn. De Gestapo is al een tijdje geleden in ruste gegaan.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 00:09 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
TS zal moeten aantonen dat de spullen niet van iemand anders zijn. Lullig, maar zo is het geregeld.
Dat staat je vrij, maar dan zijn de consequenties voor jou, en dan raak je gegarandeerd nog meer in de troep.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 00:07 schreef dof het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet van plan om uberhaupt iemand m'n woning binnen te laten. Geen gerechtsdeurwaarder, geen politie, zelfs niet de koningin, niemand. Ik ben niet van plan om met dit soort terroristische organisaties, want dat zijn het gewoon, te onderhandelen. Ik heb er genoeg tijd in gestoken om duidelijk te maken dat ze hier niets te zoeken hebben. Als ze hier toch binnen willen dringen, zullen de consequenties moeten aanvaarden.
De politie staat in dit soort gevallen al vaak aan de kant van de deurwaarder, als die al niet meteen meekomt.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 00:07 schreef koemleit het volgende:
ik zou thuis blijven en als er problemen komen zou ik de politie bellen en die erbij betrekken...
Inderdaad legitimatie. Geen idee hoe die er verder uit ziet, maar ik neem aan dat een gerechtsdeurwaarder zich zodanig kan legitimeren dat over zijn titel en autoriteit geen misverstand kan bestaan. Een gewone "deurwaarder" (vaak niets anders dan een lutsertje van een incassobureua) mag die titel niet eens gebruiken.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 00:07 schreef HenryHill het volgende:
[..]
En hoe zou TS de betreffende persoon als gerechtsdeurwaarder kunnen herkennen? Mogen alleen 'echte' gerechtsdeurwaarders die titel op hun legitimatie voeren, of...?
Zelfde geldt voor het vonnis: hoe ziet "een valide vonnis" eruit? Door wie moet het getekend zijn om van enige betekenis te zijn?
't Is verdomd lastig als leek om 'echt' van een praatjesmaker te onderscheiden als je niet weet waar je op moet letten.
Ergens krijg ik toch het idee dat TS niet helemaal serieus te nemen valtquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:57 schreef dof het volgende:
[..]
Het gaat om ruim 4400 euro.
Maar ik heb besloten mijn woning af te sluiten en op de voordeur een briefje te hangen dat binnentreden strikt verboden is en ernstige gezondheidsschade teweeg kan bregen omdat er radioactieve tests worden uitgevoerd. Kwam die oude rontgenbuis toch nog ergens voor van pas, toch 7 Gy/h.
Waarom? Als jij een kastje waarop hoogspanning staat openmaakt en vervolgens neergaat dan kan je toch ook niet de staat aanklagen. Als jij op het spoor gaat wandelen en je word aangereden dan klaag je ook de NS niet aan.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 00:15 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat staat je vrij, maar dan zijn de consequenties voor jou, en dan raak je gegarandeerd nog meer in de troep.
[..]
Ik snap je wel en geef je in deze situatie ook gelijk, het is verdraaid kut geregeld allemaal, maar het is de vraag of deze manier van handelen je vooruit helpt. Die gasten hebben zat ervaring met lui die hen niet binnen willen laten, dus ik zou zeker proberen om er op een rustige manier uit te komen. Als je gaat staan bleren en dreigen ofzo wordt gewoon de politie ingeschakeld en halen ze zonder pardon je huis leeg.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 00:13 schreef dof het volgende:
[..]
Er wordt helemaal niks aangetoond. Wie denken ze wel niet dat ze zijn. De Gestapo is al een tijdje geleden in ruste gegaan.
Jij denkt dat dit grappig is, nou wacht maar totdat je het zelf meemaaktquote:Op woensdag 28 oktober 2009 00:16 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ergens krijg ik toch het idee dat TS niet helemaal serieus te nemen valt
Doet me denken aan die studentengrap waarbij een geel geschilderd olievat voorzien wat radioactive waarschuwingssymbolen op een zondagmorgen in de gracht geflikkerd werd.
Moet je kijken wat voor circus er dan in werking treedt.....
Dat wil je in elk geval niet bij je eigen woonadres meemaken. Het betalen van die 4400 euro is dan een stuk goedkoper.
Ik heb besloten dat ik morgen gewoon ga werken. Ik kan in deze tijd niet het risico lopen zonder baan te zitten, bovendien wil ik deze baan heel erg graag houden, dus ik moet wel.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 00:17 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik snap je wel en geef je in deze situatie ook gelijk, het is verdraaid kut geregeld allemaal, maar het is de vraag of deze manier van handelen je vooruit helpt. Die gasten hebben zat ervaring met lui die hen niet binnen willen laten, dus ik zou zeker proberen om er op een rustige manier uit te komen. Als je gaat staan bleren en dreigen ofzo wordt gewoon de politie ingeschakeld en halen ze zonder pardon je huis leeg.
Klopt, maar van een hoogspanningskastje weet je dat en ook van een bovenleiding van de NS is algemeen bekend dat het je bij aanraking in een gefrituurde frikandel verandert. Dat is met een standaard huisdeur toch iets anders, dat verwacht men niet en bovendien gebruik je een alledaags gebruiksvoorwerp (je voordeur) daarmee als wapen. Mag niet, dat mag alleen de politie.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 00:17 schreef dof het volgende:
[..]
Waarom? Als jij een kastje waarop hoogspanning staat openmaakt en vervolgens neergaat dan kan je toch ook niet de staat aanklagen. Als jij op het spoor gaat wandelen en je word aangereden dan klaag je ook de NS niet aan.
Daarom zet ik de deur ook niet onder spanning, het leek me ook niet zo vriendelijk voor de postbode.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 00:20 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Klopt, maar van een hoogspanningskastje weet je dat en ook van een bovenleiding van de NS is algemeen bekend dat het je bij aanraking in een gefrituurde frikandel verandert. Dat is met een standaard huisdeur toch iets anders, dat verwacht men niet en bovendien gebruik je een alledaags gebruiksvoorwerp (je voordeur) daarmee als wapen. Mag niet, dat mag alleen de politie.
Hoe ga je overigens zelf weer binnenkomen als je voordeur onder spanning staat?
Ook namens mij.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 00:22 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik hoop in elk geval dat het allemaal snel opgelost is voor je.
Als er een vonnis ligt, heb je grote kans dat er gewoon 'n slotenmaker opgetrommeld wordt die de deur in 'n paar minuten openheeft.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 00:18 schreef Weazer het volgende:
Ik zou gewoon gaan werken. En de deur goed op slot doen.
Ik gok namens iedereen die dit leest, zou het vervelend vinden als er geen vervolg komt morgen omdat de PC van TS is meegenomen.quote:
misschien moet je je pc aan laten staan met dit topic open..quote:Op woensdag 28 oktober 2009 00:27 schreef Thaan het volgende:
[..]
Ik gok namens iedereen die dit leest, zou het vervelend vinden als er geen vervolg komt morgen omdat de PC van TS is meegenomen.
Hoezo mijn fout, als IJ gewoon direct had gezegd dat die persoon op mijn adres staat ingeschreven dan had ik daar iets aan gedaan. Ze zouden het uitzoeken en vervolgens hoor je niks van ze. Hetzelfde geldt voor dat deurwaardertje. Als die mensen gewoon hun werk goed hadden gedaan, zouden ze mij nu niet langer lastig vallen. Het zijn gewoon een stel hyena's. Het is heel simpel, mensen die mijn woning morgen betreden, hebben goede kans vervolgens 2 weken ziek te zijn. Ik hang netjes een waarschuwing op de deur. Wie niet horen wil (en dat willen ze duidelijk niet), moet maar voelen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 00:26 schreef anboni het volgende:
[..]
Als er een vonnis ligt, heb je grote kans dat er gewoon 'n slotenmaker opgetrommeld wordt die de deur in 'n paar minuten openheeft.
@TS: dit is allemaal hartikke kut, maar je moet je niet zo laten opfokken. De eerste die schuldig is aan deze situatie is de vorige bewoner, die heeft nagelaten zichzelf op een nieuw adres in te schrijven. Vervolgens heb jij zelf ook een fout gemaakt door niet na die eerste of zeker tweede brief van IJ bij het GBA na te gaan of er niet toevallig nog iemand ingeschreven staat. Als jij toen de uitschrijving van die persoon in gang had gezet, was er nu niets aan de hand geweest. De mensen die morgen bij jou op de stoep staan, komen domweg hun werk doen, op basis van de offcieel geregistreerde info. Nogmaals, heel erg kut allemaal, maar ga die lui morgen niet voor gestapo lopen uitmaken of wat dan ook, daarmee breng je jezelf alleen maar in de problemen.
In dat geval komen ze toch wel binnen, of je nu wel of niet thuis bent.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 00:26 schreef anboni het volgende:
[..]
Als er een vonnis ligt, heb je grote kans dat er gewoon 'n slotenmaker opgetrommeld wordt die de deur in 'n paar minuten openheeft.
Echt sommige mensen ...quote:Op woensdag 28 oktober 2009 00:31 schreef dof het volgende:
[..]
Hoezo mijn fout, als IJ gewoon direct had gezegd dat die persoon op mijn adres staat ingeschreven dan had ik daar iets aan gedaan. Ze zouden het uitzoeken en vervolgens hoor je niks van ze. Hetzelfde geldt voor dat deurwaardertje. Als die mensen gewoon hun werk goed hadden gedaan, zouden ze mij nu niet langer lastig vallen. Het zijn gewoon een stel hyena's. Het is heel simpel, mensen die mijn woning morgen betreden, hebben goede kans vervolgens 2 weken ziek te zijn. Ik hang netjes een waarschuwing op de deur. Wie niet horen wil (en dat willen ze duidelijk niet), moet maar voelen.
Iemand met zo'n wereldbeeld arts in opleidingquote:Op woensdag 28 oktober 2009 02:23 schreef Cappy het volgende:
Vond post geschiedenis ook erg intrigerend
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |