abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74132800
Een goede 3 maanden geleden ontvingen wij van intrum justitia een brief op de deurmat, voor iemand die niet op ons adres woonde. Het adres klopte zelf wel. Ik heb toen gebeld en ik mocht de brief openmaken. Ik heb daarna uitgelegd dat de geadresseerde niet woonachtig was op dit adres. Ze gingen het uitzoeken en ik kon de brief weggooien. Een ruime maand geleden ontvingen wij een dagvaarding, waarna ik wederom heb gebeld en ze gingen het wederom uitzoeken.
Nu kregen wij vorige week post van de deurwaarder dat er betaald moest worden. Dus ik heb wederom gebeld en gezegd dat die persoon hier niet woonde, maar de deurwaarder zei van wel. Dus ik ben naar het GBA geweest en daar stond hij op ons adres ingeschreven, ik heb hem toen laten verwijderen.
Maandag lag er een brief bij dat de deurwaarder met officier langs zou komen voor een beslaglegging. Dus ik heb me vandaag suf gebeld om uit te leggen dat die persoon hier niet woonde. Maar volgens hun gegevens wel, dus ik vertelde dat ik die gast uit het GBA heb laten halen, maar dat was volgens hun alleen om beslaglegging te voorkomen.
Nu komen zij morgen dus beslag leggen. Kan ik hier nog iets tegen doen? Zelf ben ik morgen namelijk gewoon werken en dus niet thuis. Mogen zij zo maar inbreken? Mag ik inbraakbeveiliging aanleggen achter de deur?

Of kan ik morgen beter thuisblijven en met m'n paspoort zwaaien en ze dan wegsturen?
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:58:09 #2
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_74132859
Ik zou maar thuisblijven. Je zou niet de eerste zijn die zo in een vrij leeg huis terecht komt
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:58:45 #3
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_74132897
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:58 schreef Fliepke het volgende:
Ik zou maar thuisblijven. Je zou niet de eerste zijn die zo in een vrij leeg huis terecht komt
Bij beslag leggen halen ze je huis niet leeg hoor
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_74132929
Idd thuisblijven. Anders plukt die mafia je kaal.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:59:27 #5
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_74132943
Maar ts, ik heb geen idee, het lijkt me niet dat ze zomaar naar binnen mogen gaan.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_74133000
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:58 schreef Fliepke het volgende:
Ja daar ben ik dus bang voor, alleen aan de andere kant vind ik het niet kunnen dat ik hier een vrije dag voor moet opnemen. Waar overigens m'n werkgever ook niet al te blij mee zal zijn. Mag ik niet gewoon de deur onder stroom zetten?
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:01:03 #7
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_74133013
Je vindt met een beetje googlen vast een paar leuke FOK! topics over beslaglegging op de inboedel
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:01:34 #8
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_74133035
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:00 schreef dof het volgende:

[..]

Ja daar ben ik dus bang voor, alleen aan de andere kant vind ik het niet kunnen dat ik hier een vrije dag voor moet opnemen. Waar overigens m'n werkgever ook niet al te blij mee zal zijn. Mag ik niet gewoon de deur onder stroom zetten?
Deur onder stroom zetten niet doen Want dan blijven ze wel wachten tot je thuis komt en mag je gelijk mee.
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
Martin Luther King, Jr., Strength to Love, 1963.
pi_74133125
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:01 schreef Cappy het volgende:

[..]

Deur onder stroom zetten niet doen Want dan blijven ze wel wachten tot je thuis komt en mag je gelijk mee.
Waarom? Bescherming van haard en huis.
pi_74133160
Wat raar dat ze niets aantrekken van de uitschrijving. Heb je al bericht gehad van de gemeente?
pi_74133188
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:04 schreef xman het volgende:
Wat raar dat ze niets aantrekken van de uitschrijving. Heb je al bericht gehad van de gemeente?
Nee, dat zou 3-4 weken duren.
pi_74133230
Misschien inderdaad wel zo verstanding om te zorgen dat je thuis bent. Verder haal ik uit je verhaal niet dat de zaak al voor de rechter is geweest (lijkt mij dat dat zou moeten blijken uit de laatste brief die je hebt ontvangen). Het zou dus best kunnen dat die deurwaarder die taal alleen maar gebruikt om je ertoe te bewegen toch te betalen.
pi_74133276
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:06 schreef anboni het volgende:
Misschien inderdaad wel zo verstanding om te zorgen dat je thuis bent. Verder haal ik uit je verhaal niet dat de zaak al voor de rechter is geweest (lijkt mij dat dat zou moeten blijken uit de laatste brief die je hebt ontvangen). Het zou dus best kunnen dat die deurwaarder die taal alleen maar gebruikt om je ertoe te bewegen toch te betalen.
Er werd wel verwezen naar een vonnis in de een na laatste brief.
pi_74133298
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:04 schreef xman het volgende:
Zoals ik het begrepen heb, moeten ze een onderzoek starten (in principe is het niet mogelijk om je ergens uit te schrijven, uitschrijving op het oude adres gebeurt normaal gesproken alleen maar en automatisch door het inschrijven op een nieuw adres). Dat houdt in dat ze 'n brief sturen t.a.v. degene die ze onderzoeken, die zul je dan waarschijnlijk terug moeten sturen met 'niet bekend'...
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:09:47 #15
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_74133356
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:03 schreef dof het volgende:

[..]

Waarom? Bescherming van haard en huis.
Ja als dat het was dat lag er bij mij een shotgun op een stoel achter de deur met een touwtje eraan. Totale onzin dus. Je weet dat je er iemand mee gaat verwonden dus gewoon strafbaar. Zal je niet echt helpen denk ik
Dat nu de scherpe haakjes achter een raam gedogen is het niet opeens legaal om je deur onder stroom te zetten. ( nee zelfs niet alleen de binnenkant.... )
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
pi_74133357
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:07 schreef dof het volgende:

[..]

Er werd wel verwezen naar een vonnis in de een na laatste brief.
Da's minder, dan is het dus iets meer dan 'n dreigement :/ Dan zou ik zeker thuisblijven, als je 'n beetje redelijke werkgever hebt, kan die er vast wel begrip voor opbrengen dat je op zo'n korte termijn vrij neemt hiervoor.
pi_74133373
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:08 schreef anboni het volgende:

[..]

Zoals ik het begrepen heb, moeten ze een onderzoek starten (in principe is het niet mogelijk om je ergens uit te schrijven, uitschrijving op het oude adres gebeurt normaal gesproken alleen maar en automatisch door het inschrijven op een nieuw adres). Dat houdt in dat ze 'n brief sturen t.a.v. degene die ze onderzoeken, die zul je dan waarschijnlijk terug moeten sturen met 'niet bekend'...
Nee hoor, ik kon gewoon bewoners uitschrijven die niet woonde op mijn adres.
pi_74133402
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:09 schreef Cappy het volgende:

[..]

Ja als dat het was dat lag er bij mij een shotgun op een stoel achter de deur met een touwtje eraan. Totale onzin dus. Je weet dat je er iemand mee gaat verwonden dus gewoon strafbaar. Zal je niet echt helpen denk ik
Dat nu de scherpe haakjes achter een raam gedogen is het niet opeens legaal om je deur onder stroom te zetten. ( nee zelfs niet alleen de binnenkant.... )
Ook niet als ik een briefje op de deur hang: " Staat onder spanning, niet aanraken, persoon X woont hier niet!"
pi_74133452
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:57 schreef dof het volgende:
[..] Dus ik ben naar het GBA geweest en daar stond hij op ons adres ingeschreven, ik heb hem toen laten verwijderen.[..]
Hoe doe je dat? Het lijkt mij toch niet dat je zomaar andere mensen van een adres kan laten verdwijnen? Stel je voor dat je ruzie hebt met een huisgenoot, zou een mooie boel worden.

Maargoed, ik zou voor de zekerheid toch echt thuisblijven, misschien dat je eventuele kosten voor gemiste werkuren kan declareren bij de deurwaarder?
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_74133456
quote:

[..]

Ja dat begrijp ik. Meestal duurt het 3-4 weken afhankelijk van waar je woont. Ik heb ooit weleens iemand moeten uitschrijven. Alleen dit is wel een vervelende situatie.
Ik zou ze nog eens bellen en ze een brief sturen dat je alle kosten die je nu maakt (vrijnemen, derving) op hun gaat verhalen.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:13:23 #21
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_74133480
quote:

[..]

Ene gemeente doet het wel de andere niet. Me zusje heeft precies dezelfde situatie. Ze weet waar de oude bewoner woont heeft dit ook al meerdere keren aangegeven. Geen deurwaarder wil luisteren en die komen daar aan de deur en kunnen dan weer vertrekken. De oude bewoner schrijft zich gewoon nergens anders in, want ja die weet ook wel dat ze hem zoeken.

Waar ik eerst woonde kregen we van de gemeente een brief met de namen van de mensen die er zouden wonen. Moesten HTK zetten en terugsturen op een gegeven moment, maar ook daar deurwaarder kwam gewoon. Eerste wat je doet ID vragen van deurwaarder en dan die van jou
pi_74133507
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:12 schreef xman het volgende:

[..]

Ja dat begrijp ik. Meestal duurt het 3-4 weken afhankelijk van waar je woont. Ik heb ooit weleens iemand moeten uitschrijven. Alleen dit is wel een vervelende situatie.
Ik zou ze nog eens bellen en ze een brief sturen dat je alle kosten die je nu maakt (vrijnemen, derving) op hun gaat verhalen.
Ze komen morgen... en bellen heeft niet veel zin, ik heb vandaag echt 10x gebeld..
pi_74133526
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:12 schreef BOKA het volgende:

[..]

Hoe doe je dat? Het lijkt mij toch niet dat je zomaar andere mensen van een adres kan laten verdwijnen? Stel je voor dat je ruzie hebt met een huisgenoot, zou een mooie boel worden.

Maargoed, ik zou voor de zekerheid toch echt thuisblijven, misschien dat je eventuele kosten voor gemiste werkuren kan declareren bij de deurwaarder?
Dat kan heel makkelijk. Ze sturen een eerst nog 2 brieven naar diegene. Als die niet reageert wordt je uitgeschreven. Het zou wel een hele rare situatie zijn als je nooit iemand meer kon uitschrijven uit jouw woning.
pi_74133531
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:13 schreef Cappy het volgende:

[..]

Ene gemeente doet het wel de andere niet. Me zusje heeft precies dezelfde situatie. Ze weet waar de oude bewoner woont heeft dit ook al meerdere keren aangegeven. Geen deurwaarder wil luisteren en die komen daar aan de deur en kunnen dan weer vertrekken. De oude bewoner schrijft zich gewoon nergens anders in, want ja die weet ook wel dat ze hem zoeken.
Maar ze gaan dus gewoon weer weg als ik zeg dat die persoon hier niet woont?
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:15:29 #25
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_74133561
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:14 schreef dof het volgende:

[..]

Maar ze gaan dus gewoon weer weg als ik zeg dat die persoon hier niet woont?
Was het nog aan het editen
pi_74133851
Ja maar ik wil morgen echt naar m'n werk. Ik zit nog in m'n proeftijd en ik heb geen zin in gezeik. Wat een kankerleiers zijn het toch ook. Ik heb nu echt de neiging om een brandbom bij het kantoor naar binnen te gooien.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:23:19 #27
254565 brilkikker
Niet Plons de Kikker
pi_74133873
Heb je van de gemeente een bewijsje meegekregen dat de bewoner wil laten uitschrijven? Heb je je huurcontract bij de hand waarop staat dat jij sedert datum X daar woonachtig bent? Oh en heb je je verhuurder gebeld met de vraag waar de persoon heen is en dat jij met dit "probleem"zit?

Wellicht kunnen zij de deurwaarder verder helpen , hij heeft tenslotte zijn huurcontract opgezegd of is er misschien uitgezet. Misschien heeft hij daar met een ander persoon gewoond , die nu een ander huis heeft en wel netjes is uitgeschreven op jouw adres bij de gemeente.

Zomaar wat tips, succes morgen .
Een kikker met bril..
pi_74133887
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:22 schreef dof het volgende:
Ja maar ik wil morgen echt naar m'n werk. Ik zit nog in m'n proeftijd en ik heb geen zin in gezeik. Wat een kankerleiers zijn het toch ook. Ik heb nu echt de neiging om een brandbom bij het kantoor naar binnen te gooien.
Vermoord dan meteen Beatrix aub
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:26:38 #29
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_74133977
quote:
Agressie training ? Nou in het ergste geval plak een brief op de deur dat degene die zij zoeken hier niet meer woont en dat dit al vaker is aangegeven. Indien mogelijk ( als dan niet de gehele wijk het kan zien) een tel nummer achterlaten.
pi_74134037
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:59 schreef maok het volgende:
Maar ts, ik heb geen idee, het lijkt me niet dat ze zomaar naar binnen mogen gaan.
maar de, als het goed is, erbij aanwezige politieagenten mogen dat wel.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:29:42 #31
129071 Thaan
Nee mijn kind, ik ben je opa
pi_74134085
quote:
Hang gewoon een briefje op de deur dat persoon X niet op jouw adres woont, en dat betreding van jouw huis zonder jouw toestemming strafbaar is en je ze met alle beschikbare rechtswege zult vervolgen.
Dan gooi je Art. 12 GW erbij, vetgedrukt lid 1, de uitzondering die daarin wordt genoemd (atlhans, de krachtens de wet bepaalde uitzonderingen hierop) zijn namelijk niet op jouw van toepassing.

Kun je toch naar je werk, komen ze je huis niet binnen, jij blij.
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:28 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Ook dan mag het niet. Wat heeft die agent als rechtsgrond om jouw huis binnen te mogen treden? Nationale veiligheid? Verstoppen van een voortvluchtige? Helemaal niks.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:30:23 #32
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_74134105
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:28 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Dan zet hij op het briefje dat indien zij de toegang tot de woning verschaffen zij huisvredebreuk plegen.

Thaan was er al
pi_74134149
Ik mis het stukje waarin je de dagvaarding hebt gekregen van de rechtbank.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:31:54 #34
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_74134150
Ik zou in ieder geval wel met klem aanraden om aanwezig te zijn. Ik zou het niet op de gok nemen dat ze niet naar binnen gaan ofzo.
It's fun to lose.
And to pretend.
pi_74134256
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:29 schreef Thaan het volgende:

Ook dan mag het niet. Wat heeft die agent als rechtsgrond om jouw huis binnen te mogen treden? Nationale veiligheid? Verstoppen van een voortvluchtige? Helemaal niks.
toch wel hoor

Ben ik verplicht de deurwaarder binnen te laten?
Ja. Wanneer u de gerechtsdeurwaarder niet binnenlaat, zal hij direct de assistentie inroepen van de politie, om vervolgens met behulp van een Hulpofficier van justitie alsnog binnen te treden. Dat kan ook op een andere dag gebeuren, maar dan zal die dag niet altijd worden aangekondigd.
bron
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:36:44 #36
129071 Thaan
pi_74134291
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:31 schreef Brainfish het volgende:
Ik zou in ieder geval wel met klem aanraden om aanwezig te zijn. Ik zou het niet op de gok nemen dat ze niet naar binnen gaan ofzo.
Als TS vrij had gehad of werkloos was dat leuk geweest, maar dat is niet zo. Ze mogen niet binnenkomen, klaar. Doen ze dat wel, dan heb je de zaak bij voorbaat al gewonnen. TS heeft alle mogelijke voorzorgsmaatregelen genomen (en mijn inziens zelfs meer) om dit misverstand recht te zetten. Dat de deurwaarder daar niet naar wilt luisteren is zijn probleem.
pi_74134307
TVP!
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:38:00 #38
129071 Thaan
pi_74134345
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:35 schreef bas-beest het volgende:

[..]

toch wel hoor

Ben ik verplicht de deurwaarder binnen te laten?
Ja. Wanneer u de gerechtsdeurwaarder niet binnenlaat, zal hij direct de assistentie inroepen van de politie, om vervolgens met behulp van een Hulpofficier van justitie alsnog binnen te treden. Dat kan ook op een andere dag gebeuren, maar dan zal die dag niet altijd worden aangekondigd.
bron
De beslaglegging is echter niet op naam van de TS, en aangezien het huis en alle spullen dat wel zijn, is die beslaglegging logischerwijs niet rechtsgeldig.
pi_74134379
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:36 schreef Thaan het volgende:

[..]

Als TS vrij had gehad of werkloos was dat leuk geweest, maar dat is niet zo. Ze mogen niet binnenkomen, klaar. Doen ze dat wel, dan heb je de zaak bij voorbaat al gewonnen. TS heeft alle mogelijke voorzorgsmaatregelen genomen (en mijn inziens zelfs meer) om dit misverstand recht te zetten. Dat de deurwaarder daar niet naar wilt luisteren is zijn probleem.
Klopt, mits het om een gerechtsdeurwaarder gaat die een gerechtelijke uitspraak kan overleggen waarin staat dat op goederen beslag gelegd mogen worden. Dat gaat niet op voor "deurwaarders" van incassobureau's die menen met veel vertoon en paniekzaaierij even bij jou naar binnen te wandelen, je TV dreigen mee te nemen zodat jij betaalt en zij zo hun klant tevreden kunnen stellen.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_74134381
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:38 schreef Thaan het volgende:

[..]

De beslaglegging is echter niet op naam van de TS, en aangezien het huis en alle spullen dat wel zijn, is die beslaglegging logischerwijs niet rechtsgeldig.
dat is idd. wel zo...en persoonlijk zou ik de gok niet nemen om te gaan werken.
pi_74134397
Doe maar eens googlen op deurwaarder beslag openbreken.
Ik zou maar thuisblijven.
(en stom dat je zelf actie hebt ondernomen m.b.t. de GBA)
-
pi_74134483
quote:

[..]

Maar volgens de GBA woont degene waartegen het vonnis er ligt nog steeds op dat adres (totdat de uitschrijving daarwerkelijk verwerkt is), lijkt me de zaken toch iets gecompliceerder maken.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:42:33 #43
129071 Thaan
pi_74134507
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:39 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Klopt, mits het om een gerechtsdeurwaarder gaat die een gerechtelijke uitspraak kan overleggen waarin staat dat op goederen beslag gelegd mogen worden. Dat gaat niet op voor "deurwaarders" van incassobureau's die menen met veel vertoon en paniekzaaierij even bij jou naar binnen te wandelen, je TV dreigen mee te nemen zodat jij betaalt en zij zo hun klant tevreden kunnen stellen.
Ik ging er inderdaad vanuit dat er geen gerechtelijke uitspraak was en de deurwaarder van Intrum Justitia die dus ook niet kon overhandigen en niet legaal het huis zou mogen betreden.

TS, kun je de buren niet vragen een oogje in het zeil te houden indien die thuis zijn?
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:42 schreef anboni het volgende:

[..]

Maar volgens de GBA woont degene waartegen het vonnis er ligt nog steeds op dat adres (totdat de uitschrijving daarwerkelijk verwerkt is), lijkt me de zaken toch iets gecompliceerder maken.
Is ook inderdaad zo, daar weet ik verder het fijne niet van, maar het lijkt mij dat elke zinnige rechter inziet dat TS kennelijk zelf niet wist dat er nog iemand op het huis stond ingeschreven, en dus ook niet eerder daartoe actie kon ondernemen (des te meer omdat Intrum Justitia heeft gezegd het op te lossen).
pi_74134530
quote:

[..]

Echter, als TS niet kan aantonen dat hij geen gezamenlijke huishouding deelt en waarin eigendommen dus net zo goed van de fictieve persoon kunnen zijn, kan het nog best lastig voor hem worden. Een deurwaarder kijkt niet naar verhalen van "die woont hier niet", die wil keiharde bewijsstukken zien. Gezien het tijdstip van uitschrijving van de fictieve huisbewoner kan ik me goed voorstellen dat een deurwaarder niet zondermeer de uitleg van TS gelooft.

Leve het GBA waarin dit zomaar kan.
pi_74134591
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:42 schreef Thaan het volgende:
TS, kun je de buren niet vragen een oogje in het zeil te houden indien die thuis zijn?
Goed idee, mits ze een pitbull hebben of zoiets Nee even serieus, zou jij op verzoek van je buurman proberen binnentreding te voorkomen?
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:46:57 #46
129071 Thaan
pi_74134668
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:43 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Echter, als TS niet kan aantonen dat hij geen gezamenlijke huishouding deelt en waarin eigendommen dus net zo goed van de fictieve persoon kunnen zijn, kan het nog best lastig voor hem worden. Een deurwaarder kijkt niet naar verhalen van "die woont hier niet", die wil keiharde bewijsstukken zien. Gezien het tijdstip van uitschrijving van de fictieve huisbewoner kan ik me goed voorstellen dat een deurwaarder niet zondermeer de uitleg van TS gelooft.

Persoonlijk zou ik de deurwaarder vragen een wijkonderzoek te doen (geen ervaring mee, weet alleen dat verzekeringen dat nog wel eens willen doen) en zo via de buurtbewonders te horen kan krijgen dat TS alleen woont.
Maargoed dit is pure speculatie.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:47:47 #47
129071 Thaan
pi_74134694
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:44 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Goed idee, mits ze een pitbull hebben of zoiets Nee even serieus, zou jij op verzoek van je buurman proberen binnentreding te voorkomen?
Dat zei ik niet, de buurman kan TS echter wel bellen zodat die naar huis kan komen zodra de deurwaarder ook daadwerkelijk binnen is getreden.

Dan hoeft TS niet thuis te blijven voor dit akkefietje, maar heeft hij wel de zekerheid even met de deurwaarder te kunnen praten indien die binnen treedt.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:48:23 #48
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_74134720
Even voor onze beeldvorming: je zegt "Er moet betaald worden", over welke orde van grootte hebben we het? 100 euro, 1000 euro of 10000 euro?

Voor 100 euro zou ik het er misschien nog wel op wagen om een briefje op de deur te plakken (dan is de braakschade de grootste schadepost), maar voor meer... zou ik thuisblijven, proeftijd bij je werkgever of niet

Ik heb (gelukkig) nooit met dit bijltje hoeven hakken, mijn mening is puur gebaseerd op de situatieschets van de TS.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_74134878
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:46 schreef Thaan het volgende:

[..]

Persoonlijk zou ik de deurwaarder vragen een wijkonderzoek te doen (geen ervaring mee, weet alleen dat verzekeringen dat nog wel eens willen doen) en zo via de buurtbewonders te horen kan krijgen dat TS alleen woont.
Maargoed dit is pure speculatie.
Ja dat is niet zo makkelijk want ik woon hier nog niet zo lang en ik ken eigenlijk niemand.
pi_74134908
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:43 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Waarom moet ik dat nou weer aantonen, laat hun maar aantonen dat het spullen van diegene zijn. Dat diegene hier uberhaupt woont
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:56:34 #51
129071 Thaan
pi_74134995
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:53 schreef dof het volgende:

[..]

Ja dat is niet zo makkelijk want ik woon hier nog niet zo lang en ik ken eigenlijk niemand.
Dat is wel erg vervelend inderdaad, is de persoon die gezocht wordt niet gewoon de vorige bewoner?
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:54 schreef dof het volgende:

[..]

Waarom moet ik dat nou weer aantonen, laat hun maar aantonen dat het spullen van diegene zijn. Dat diegene hier uberhaupt woont
Gelijk hebben is niet altijd gelijk krijgen helaas. Soms zul je er zelf achteraan moeten zitten. Zou ook wel erg raar worden als de deurwaarder iedereen gelooft zodra mensen zeggen "Meneer X woont hier niet" en vervolgens opgeeft.

Overigens kun je ook gewoon een "bel mij: 06xxx" briefje in de gang achterlaten, dan weet je zeker dat je alleen echt gestoord wordt op je werk indien ze ook daadwerkelijk de deur al opengebroken hebben Althans, als ze zouden bellen.
pi_74135023
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:48 schreef HenryHill het volgende:
Even voor onze beeldvorming: je zegt "Er moet betaald worden", over welke orde van grootte hebben we het? 100 euro, 1000 euro of 10000 euro?

Voor 100 euro zou ik het er misschien nog wel op wagen om een briefje op de deur te plakken (dan is de braakschade de grootste schadepost), maar voor meer... zou ik thuisblijven, proeftijd bij je werkgever of niet

Ik heb (gelukkig) nooit met dit bijltje hoeven hakken, mijn mening is puur gebaseerd op de situatieschets van de TS.
Het gaat om ruim 4400 euro.
Maar ik heb besloten mijn woning af te sluiten en op de voordeur een briefje te hangen dat binnentreden strikt verboden is en ernstige gezondheidsschade teweeg kan bregen omdat er radioactieve tests worden uitgevoerd. Kwam die oude rontgenbuis toch nog ergens voor van pas, toch 7 Gy/h.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:59:20 #53
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_74135079
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:57 schreef dof het volgende:

[..]

Maar ik heb besloten mijn woning af te sluiten en op de voordeur een briefje te hangen dat binnentreden strikt verboden is en ernstige gezondheidsschade teweeg kan bregen omdat er radioactieve tests worden uitgevoerd. Kwam die oude rontgenbuis toch nog ergens voor van pas, toch 7 Gy/h.
Dat laat de zaak niet verdwijnen hoor, vrees ik.
It's fun to lose.
And to pretend.
pi_74135080
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:56 schreef Thaan het volgende:

[..]

Dat is wel erg vervelend inderdaad, is de persoon die gezocht wordt niet gewoon de vorige bewoner?
[..]

Gelijk hebben is niet altijd gelijk krijgen helaas. Soms zul je er zelf achteraan moeten zitten. Zou ook wel erg raar worden als de deurwaarder iedereen gelooft zodra mensen zeggen "Meneer X woont hier niet" en vervolgens opgeeft.
Ja wat nu erg raar? Ik heb toch een contract waarop ik als enige bewoner van het pand sta. Dit is gewoon aantasting van mijn persoonlijke levensruimte. Terrorisme in z'n reinste vorm.
pi_74135128
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:59 schreef Brainfish het volgende:

[..]

Dat laat de zaak niet verdwijnen hoor, vrees ik.
Nou als ze lang genoeg binnen blijven staan wel
pi_74135169
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:54 schreef dof het volgende:

[..]

Stond in het GBA op het moment van dagvaarding. Door het late moment van uitschrijving is de schijn gewekt dat dat inderdaad heeft plaatsgevonden om beslaglegging te voorkomen. Lullig en daar kan jij niets aan doen, maar daar houdt een deurwaarder geen rekening mee. Die komt maar met een doel, nl. de rekening vereffenen.

Vraag de persoon die morgen mogelijk voor je deur staat om zijn legitimatie en de gerechtelijke uitspraak voor je hem binnen laat. Gaat het om een gerechtsdeurwaarder en heeft hij inderdaad het vonnis op zak, dan kan je weinig anders doen dan proberen met hem te praten en uit te leggen dat die persoon hier inderdaad niet heeft gewoond. Dat kan je misschien aantonen door hem door het huis te laten lopen en hem te laten zien dat er echt inderdaad niemand anders in jouw huis gewoond heeft. Meestal blijven daarvan toch sporen achter (het ontbreken van kleren in andere maten dan van jezelf, extra tandenborstels enz.). Als het echter gaat om een "deurwaarder" van een incassobureau die geen enkele gerechtelijke uitstpraak kan overleggen, dan kan die persoon mooi de boom in.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 00:05:08 #58
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_74135244
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 00:02 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Stond in het GBA op het moment van dagvaarding. Door het late moment van uitschrijving is de schijn gewekt dat dat inderdaad heeft plaatsgevonden om beslaglegging te voorkomen. Lullig en daar kan jij niets aan doen, maar daar houdt een deurwaarder geen rekening mee. Die komt maar met een doel, nl. de rekening vereffenen.

Vraag de persoon die morgen mogelijk voor je deur staat om zijn legitimatie en de gerechtelijke uitspraak voor je hem binnen laat. Gaat het om een gerechtsdeurwaarder en heeft hij inderdaad het vonnis op zak, dan kan je weinig anders doen dan proberen met hem te praten en uit te leggen dat die persoon hier inderdaad niet heeft gewoond. Dat kan je misschien aantonen door hem door het huis te laten lopen en hem te laten zien dat er echt inderdaad niemand anders in jouw huis gewoond heeft. Meestal blijven daarvan toch sporen achter (het ontbreken van kleren in andere maten dan van jezelf, extra tandenborstels enz.). Als het echter gaat om een "deurwaarder" van een incassobureau die geen enkele gerechtelijke uitstpraak kan overleggen, dan kan die persoon mooi de boom in.
Mag een gerechtsdeurwaarder dan wel beslag leggen op spullen, ook al zijn ze volledig eigendom van TS?
It's fun to lose.
And to pretend.
pi_74135302
quote:

[..]

Ik ben helemaal niet van plan om uberhaupt iemand m'n woning binnen te laten. Geen gerechtsdeurwaarder, geen politie, zelfs niet de koningin, niemand. Ik ben niet van plan om met dit soort terroristische organisaties, want dat zijn het gewoon, te onderhandelen. Ik heb er genoeg tijd in gestoken om duidelijk te maken dat ze hier niets te zoeken hebben. Als ze hier toch binnen willen dringen, zullen de consequenties moeten aanvaarden.
pi_74135309
ik zou thuis blijven en als er problemen komen zou ik de politie bellen en die erbij betrekken...

laat ze eerst maar es uitzoeken hoe het kan dat die persoon bij jou ingeschreven staat enzo..

verder heel kut en frustrerend maar als het tegen zit nemen ze gewoon spul mee.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 00:07:38 #61
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_74135314
quote:

[..]

En hoe zou TS de betreffende persoon als gerechtsdeurwaarder kunnen herkennen? Mogen alleen 'echte' gerechtsdeurwaarders die titel op hun legitimatie voeren, of...?
Zelfde geldt voor het vonnis: hoe ziet "een valide vonnis" eruit? Door wie moet het getekend zijn om van enige betekenis te zijn?

't Is verdomd lastig als leek om 'echt' van een praatjesmaker te onderscheiden als je niet weet waar je op moet letten.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_74135374
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 00:05 schreef Brainfish het volgende:

[..]

Mag een gerechtsdeurwaarder dan wel beslag leggen op spullen, ook al zijn ze volledig eigendom van TS?
TS zal moeten aantonen dat de spullen niet van iemand anders zijn. Lullig, maar zo is het geregeld.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 00:12:02 #63
129071 Thaan
pi_74135432
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 00:07 schreef HenryHill het volgende:

[..]

En hoe zou TS de betreffende persoon als gerechtsdeurwaarder kunnen herkennen? Mogen alleen 'echte' gerechtsdeurwaarders die titel op hun legitimatie voeren, of...?
Zelfde geldt voor het vonnis: hoe ziet "een valide vonnis" eruit? Door wie moet het getekend zijn om van enige betekenis te zijn?

't Is verdomd lastig als leek om 'echt' van een praatjesmaker te onderscheiden als je niet weet waar je op moet letten.
Indien er contactgegevens opstaan van de rechter/rechtbank enig ander orgaan, gewoon gaan bellen waar de gerechtsdeurwaarder bij staat om het te bevestigen?
pi_74135471
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 00:09 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

TS zal moeten aantonen dat de spullen niet van iemand anders zijn. Lullig, maar zo is het geregeld.
Er wordt helemaal niks aangetoond. Wie denken ze wel niet dat ze zijn. De Gestapo is al een tijdje geleden in ruste gegaan.
pi_74135515
Ik zou het er niet op gokken en thuis blijven, tevens hun ook aansprakelijk stellen voor de inkomsten die je mis loopt door een vrije dag te nemen.
pi_74135519
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 00:07 schreef dof het volgende:

[..]

Ik ben helemaal niet van plan om uberhaupt iemand m'n woning binnen te laten. Geen gerechtsdeurwaarder, geen politie, zelfs niet de koningin, niemand. Ik ben niet van plan om met dit soort terroristische organisaties, want dat zijn het gewoon, te onderhandelen. Ik heb er genoeg tijd in gestoken om duidelijk te maken dat ze hier niets te zoeken hebben. Als ze hier toch binnen willen dringen, zullen de consequenties moeten aanvaarden.
Dat staat je vrij, maar dan zijn de consequenties voor jou, en dan raak je gegarandeerd nog meer in de troep.
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 00:07 schreef koemleit het volgende:
ik zou thuis blijven en als er problemen komen zou ik de politie bellen en die erbij betrekken...
De politie staat in dit soort gevallen al vaak aan de kant van de deurwaarder, als die al niet meteen meekomt.
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 00:07 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Inderdaad legitimatie. Geen idee hoe die er verder uit ziet, maar ik neem aan dat een gerechtsdeurwaarder zich zodanig kan legitimeren dat over zijn titel en autoriteit geen misverstand kan bestaan. Een gewone "deurwaarder" (vaak niets anders dan een lutsertje van een incassobureua) mag die titel niet eens gebruiken.

En een gerechtelijke uitspraak herken je zo. Ljn nummer, stempel van de rechtbank, naam van de officier.
pi_74135550
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:57 schreef dof het volgende:

[..]

Ergens krijg ik toch het idee dat TS niet helemaal serieus te nemen valt

Doet me denken aan die studentengrap waarbij een geel geschilderd olievat voorzien wat radioactive waarschuwingssymbolen op een zondagmorgen in de gracht geflikkerd werd.
Moet je kijken wat voor circus er dan in werking treedt.....
Dat wil je in elk geval niet bij je eigen woonadres meemaken. Het betalen van die 4400 euro is dan een stuk goedkoper.
-
pi_74135575
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 00:15 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Dat staat je vrij, maar dan zijn de consequenties voor jou, en dan raak je gegarandeerd nog meer in de troep.
[..]

Waarom? Als jij een kastje waarop hoogspanning staat openmaakt en vervolgens neergaat dan kan je toch ook niet de staat aanklagen. Als jij op het spoor gaat wandelen en je word aangereden dan klaag je ook de NS niet aan.
pi_74135595
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 00:13 schreef dof het volgende:

[..]

Er wordt helemaal niks aangetoond. Wie denken ze wel niet dat ze zijn. De Gestapo is al een tijdje geleden in ruste gegaan.
Ik snap je wel en geef je in deze situatie ook gelijk, het is verdraaid kut geregeld allemaal, maar het is de vraag of deze manier van handelen je vooruit helpt. Die gasten hebben zat ervaring met lui die hen niet binnen willen laten, dus ik zou zeker proberen om er op een rustige manier uit te komen. Als je gaat staan bleren en dreigen ofzo wordt gewoon de politie ingeschakeld en halen ze zonder pardon je huis leeg.
pi_74135607
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 00:16 schreef quo_ het volgende:

[..]

Ergens krijg ik toch het idee dat TS niet helemaal serieus te nemen valt

Doet me denken aan die studentengrap waarbij een geel geschilderd olievat voorzien wat radioactive waarschuwingssymbolen op een zondagmorgen in de gracht geflikkerd werd.
Moet je kijken wat voor circus er dan in werking treedt.....
Dat wil je in elk geval niet bij je eigen woonadres meemaken. Het betalen van die 4400 euro is dan een stuk goedkoper.
Jij denkt dat dit grappig is, nou wacht maar totdat je het zelf meemaakt
pi_74135617
Ik zou gewoon gaan werken. En de deur goed op slot doen.
pi_74135681
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 00:17 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Ik snap je wel en geef je in deze situatie ook gelijk, het is verdraaid kut geregeld allemaal, maar het is de vraag of deze manier van handelen je vooruit helpt. Die gasten hebben zat ervaring met lui die hen niet binnen willen laten, dus ik zou zeker proberen om er op een rustige manier uit te komen. Als je gaat staan bleren en dreigen ofzo wordt gewoon de politie ingeschakeld en halen ze zonder pardon je huis leeg.
Ik heb besloten dat ik morgen gewoon ga werken. Ik kan in deze tijd niet het risico lopen zonder baan te zitten, bovendien wil ik deze baan heel erg graag houden, dus ik moet wel.
Mijn huis is morgen gewoon niet toegangelijk, wie toch naar binnen gaat zal de gevolgen zelf moeten dragen. Bovendien heeft de politie noch de deurwaarder uberhaupt de bevoegheid om een besmette zone binnen te treden, dus dat zullen ze wel niet doen.
pi_74135682
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 00:17 schreef dof het volgende:

[..]

Waarom? Als jij een kastje waarop hoogspanning staat openmaakt en vervolgens neergaat dan kan je toch ook niet de staat aanklagen. Als jij op het spoor gaat wandelen en je word aangereden dan klaag je ook de NS niet aan.
Klopt, maar van een hoogspanningskastje weet je dat en ook van een bovenleiding van de NS is algemeen bekend dat het je bij aanraking in een gefrituurde frikandel verandert. Dat is met een standaard huisdeur toch iets anders, dat verwacht men niet en bovendien gebruik je een alledaags gebruiksvoorwerp (je voordeur) daarmee als wapen. Mag niet, dat mag alleen de politie.

Hoe ga je overigens zelf weer binnenkomen als je voordeur onder spanning staat?
  woensdag 28 oktober 2009 @ 00:21:03 #74
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_74135691
TS is een beetje para
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_74135706
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 00:20 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Klopt, maar van een hoogspanningskastje weet je dat en ook van een bovenleiding van de NS is algemeen bekend dat het je bij aanraking in een gefrituurde frikandel verandert. Dat is met een standaard huisdeur toch iets anders, dat verwacht men niet en bovendien gebruik je een alledaags gebruiksvoorwerp (je voordeur) daarmee als wapen. Mag niet, dat mag alleen de politie.

Hoe ga je overigens zelf weer binnenkomen als je voordeur onder spanning staat?
Daarom zet ik de deur ook niet onder spanning, het leek me ook niet zo vriendelijk voor de postbode.
pi_74135727
Ik hoop in elk geval dat het allemaal snel opgelost is voor je.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 00:23:40 #77
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_74135759
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 00:22 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik hoop in elk geval dat het allemaal snel opgelost is voor je.
Ook namens mij.
It's fun to lose.
And to pretend.
pi_74135827
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 00:18 schreef Weazer het volgende:
Ik zou gewoon gaan werken. En de deur goed op slot doen.
Als er een vonnis ligt, heb je grote kans dat er gewoon 'n slotenmaker opgetrommeld wordt die de deur in 'n paar minuten openheeft.

@TS: dit is allemaal hartikke kut, maar je moet je niet zo laten opfokken. De eerste die schuldig is aan deze situatie is de vorige bewoner, die heeft nagelaten zichzelf op een nieuw adres in te schrijven. Vervolgens heb jij zelf ook een fout gemaakt door niet na die eerste of zeker tweede brief van IJ bij het GBA na te gaan of er niet toevallig nog iemand ingeschreven staat. Als jij toen de uitschrijving van die persoon in gang had gezet, was er nu niets aan de hand geweest. De mensen die morgen bij jou op de stoep staan, komen domweg hun werk doen, op basis van de offcieel geregistreerde info. Nogmaals, heel erg kut allemaal, maar ga die lui morgen niet voor gestapo lopen uitmaken of wat dan ook, daarmee breng je jezelf alleen maar in de problemen.

Oh, en dat briefje van dat radioactieve materiaal zou ik toch ook maar niet ophangen. Als ze dat zien heb je kans dat ze weet ik veel wat voor instantie optrommelen om je huis te doorzoeken naar illegaal aanwezige stoffen.. Daar zit je denk ik ook niet op te wachten.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 00:27:22 #79
129071 Thaan
pi_74135848
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 00:23 schreef Brainfish het volgende:

[..]

Ook namens mij.
Ik gok namens iedereen die dit leest, zou het vervelend vinden als er geen vervolg komt morgen omdat de PC van TS is meegenomen.
pi_74135893
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 00:27 schreef Thaan het volgende:

[..]

Ik gok namens iedereen die dit leest, zou het vervelend vinden als er geen vervolg komt morgen omdat de PC van TS is meegenomen.
misschien moet je je pc aan laten staan met dit topic open..

of ze begrijpen dan na lezen de situatie, of ze raken verslaafd aan FOK! en zitten nog te FOKen als je thuis komt.
pi_74135925
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 00:26 schreef anboni het volgende:

[..]

Als er een vonnis ligt, heb je grote kans dat er gewoon 'n slotenmaker opgetrommeld wordt die de deur in 'n paar minuten openheeft.

@TS: dit is allemaal hartikke kut, maar je moet je niet zo laten opfokken. De eerste die schuldig is aan deze situatie is de vorige bewoner, die heeft nagelaten zichzelf op een nieuw adres in te schrijven. Vervolgens heb jij zelf ook een fout gemaakt door niet na die eerste of zeker tweede brief van IJ bij het GBA na te gaan of er niet toevallig nog iemand ingeschreven staat. Als jij toen de uitschrijving van die persoon in gang had gezet, was er nu niets aan de hand geweest. De mensen die morgen bij jou op de stoep staan, komen domweg hun werk doen, op basis van de offcieel geregistreerde info. Nogmaals, heel erg kut allemaal, maar ga die lui morgen niet voor gestapo lopen uitmaken of wat dan ook, daarmee breng je jezelf alleen maar in de problemen.
Hoezo mijn fout, als IJ gewoon direct had gezegd dat die persoon op mijn adres staat ingeschreven dan had ik daar iets aan gedaan. Ze zouden het uitzoeken en vervolgens hoor je niks van ze. Hetzelfde geldt voor dat deurwaardertje. Als die mensen gewoon hun werk goed hadden gedaan, zouden ze mij nu niet langer lastig vallen. Het zijn gewoon een stel hyena's. Het is heel simpel, mensen die mijn woning morgen betreden, hebben goede kans vervolgens 2 weken ziek te zijn. Ik hang netjes een waarschuwing op de deur. Wie niet horen wil (en dat willen ze duidelijk niet), moet maar voelen.
pi_74135973
Tvp voor spectaculaire afloop
pi_74135988
Dat ga jij ook voelen ben ik bang...
pi_74136256
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 00:26 schreef anboni het volgende:

[..]

In dat geval komen ze toch wel binnen, of je nu wel of niet thuis bent.

Dan kun je beter gaan zorgen dat je je baan niet kwijtraakt en dus gewoon gaan werken.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 01:03:39 #85
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_74136479
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 00:31 schreef dof het volgende:

[..]

Hoezo mijn fout, als IJ gewoon direct had gezegd dat die persoon op mijn adres staat ingeschreven dan had ik daar iets aan gedaan. Ze zouden het uitzoeken en vervolgens hoor je niks van ze. Hetzelfde geldt voor dat deurwaardertje. Als die mensen gewoon hun werk goed hadden gedaan, zouden ze mij nu niet langer lastig vallen. Het zijn gewoon een stel hyena's. Het is heel simpel, mensen die mijn woning morgen betreden, hebben goede kans vervolgens 2 weken ziek te zijn. Ik hang netjes een waarschuwing op de deur. Wie niet horen wil (en dat willen ze duidelijk niet), moet maar voelen.
Echt sommige mensen ...

TS post na morgen een uurtje of 18:00 niet meer in dit topic kan ik je nou al vertellen
pi_74136933
TS: Het is het niet waard. Laat gewoon je huis op slot, hou dat radioactief materiaal ergens opgeborgen en hang een briefje op waar ze jou kunnen bereiken. Het is niet meer dan normaal dat je geen vrij kan krijgen. Ook is het niet meer dan normaal dat je baas je een uurtje of twee laat gaan om die lui een en ander duidelijk te maken.

Je hebt de waarheid aan je zijde (als alles klopt wat je zegt), doe dan niet hetgeen waardoor je er juist verdacht uitziet. Het is allemaal erg kut geregeld, maar het is het gewoon niet waard om hier die lui iets aan te doen, ook al begrijp ik volledig hoe je je moet voelen, ik zou ook pisnijdig worden als dit mij zou gebeuren.

Kortom: wees hier de grotere man. Laat die faalhazen maar lekker ploeteren, in het ergste geval ben je wat spullen kwijt. Daarna heb je nog altijd de mogelijkheid om je gelijk te halen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_74136989
tvp
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_74137192
TS zit in een behoorlijk vervelende situatie, maar zijn opstelling is echt dramatisch

Bij ons in huis kregen we maandelijks de nodige brieven van het Justitieel Incasso Bureau. In het begin allemaal retour afzender gestuurd, met de melding dat de geadresseerde onbekend was. In elk geval gezorgd dat die persoon niet bij ons ingeschreven was.

Ook wij hebben de nodige deurwaarders aan de deur gehad. En zelfs iemand van Eneco die de stroom wilde komen afsluiten. Die stond zelfs al in de meterkast voordat ik em kon overtuigen van het misverstand.

TS: Het is een vervelende situatie voor jou, maar wees eens niet zo narrowminded en bekijk het ook van de andere kant. Er zit een partij op 4400 euro te wachten, en 'smoesjes' als 'die woont hier niet' hoort een deurwaarder natuurlijk dagelijks. Dat jij nu pas die persoon hebt uitgeschreven (om de begrijpelijke reden dat je het niet eerder wist) werkt natuurlijk niet in je voordeel (qua schijn). Hoe vervelend het ook voor jou is, die mensen doen ook gewoon hun werk, en horen dergelijke verhaaltjes iedere dag. Het is hun wérk om die met een flinke pot zout te nemen.

Je opent dit topic voor advies? Beter haal je je idiote plan van chemicaliën uit je hoofd, anders zal er gegarandeerd een brief op je deurmat vallen die wél voor jou bedoeld is, met grotere gevolgen dan een schuld van 4400 euro.

Als je echt wilt gaan werken dan zou ik een nette brief ophangen met de volledige uitleg; tijdslijn & jouw belofte, zwart op wit, dat jij de enige bewoner bent. Dat je reeds een hoop moeite hebt gedaan en (telefoon)kosten hebt gemaakt om dit misverstand recht te zetten. Geef ook aan dat je niet thuis kon blijven van je werk om dit in persoon aan hen uit te leggen. Benoem dat jij alles gedaan hebt dat in jouw macht lag om te bewijzen dat jij de enige bewoner bent, en dat jij, als enige bewoner, ze geen toestemming geeft tot betreding van jouw woning. Als zij ervoor kiezen zich toch toegang te verschaffen, dat je jezelf dan genoodzaakt ziet om alle gemaakte onkosten op hun te verhalen. Zo'n brief zal juridisch weinig waarde hebben denk ik (ben geen jurist) maar is toch zeker wel het minste dat je kunt doen.

Het wordt allemaal alleen een beetje lastiger als ze een gerechtelijk bevel hebben. Of met politie voor je deur staan, en toestemming van de OvJ tot het betreden van je woning.

Persoonlijk zou ik toch écht thuis blijven.

Ik wil overigens wel een slag om de arm houden voor wat betreft het verhaal van TS. Hij maakt zich met zijn 'terroristische organisaties' & de chemische proeven wel vreselijk belachelijk. Dat soort paranoide mensen.. Die moeten toch haast wat te verbergen hebben

[ Bericht 0% gewijzigd door Siegfried op 28-10-2009 02:10:55 ]
  woensdag 28 oktober 2009 @ 02:23:14 #89
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_74137274
Vond post geschiedenis ook erg intrigerend
pi_74137347
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 02:23 schreef Cappy het volgende:
Vond post geschiedenis ook erg intrigerend
Iemand met zo'n wereldbeeld arts in opleiding
pi_74137543
CJIB ? Dan zou ik morgen maar thuisblijven ja

Trouwens leuk hoe je denkt te gaan aantonen dat die persoon er niet meer woont . Erg laks allemaal !
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_74137732
Briefje op je deur met daarop het adres waar je werkt. Kunnen ze daar evt. de sleutel halen indien ze bevoegd zijn binnen te treden. Want wie dr ook wel of niet woonde : op deze manier komen dr in eik geval geen braakkosten meer bij.
Ik heb wel es gehoord dat ze nooit gelijk wat meenemen , maar alleen een lijstje maken met spullen die ze zien staan , die evt. bij verkoop wat op zouden kunne brengen.
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_74137748
Een *nette* uitleg op de voordeur vind ik een goed idee, als thuisblijven echt niet kan. Hopelijk is degene die aan de deur komt meer redelijk dan degenen die aan de telefoon steeds niet willen luisteren. TS, hou er rekening mee dat diegene(n) met wie je morgen te maken krijgt (danwel direct, danwel per brief of telefoon) waarschijnlijk weer anderen zijn dan die je tot nu toe gesproken hebt. Als je rustig blijft kom je trouwens ook geloofwaardiger over, schreeuwen en schelden -hoe begrijpelijk ook, want ik ben het helemaal met je eens dat dit te gek voor woorden is- maken verdacht.
pi_74137750
tvp
pi_74137752
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_74137870
Lijkt me een erg vervelende situatie om in te zitten, temeer daar je er alles aan hebt gedaan om aan te tonen dat die persoon daar niet meer woont.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 07:42:50 #97
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_74138036
Ik ben heel benieuwd wat er gebeurt als TS echt zo'n briefje op heeft gehangen en iemand daar serieus op in gaat
pi_74138093
Je moet dit soort zaken ook niet alleen telefonisch proberen af te handelen, maar liefst op schrift bevestigen. Dat je ze op die en die datum telefonisch gesproken hebt, dat je enige bewoner bent en dat er is afgesproken dat ze e.e.a. gaan rechtzetten.

dat werkt op schrift toch nog altijd beter.
wat een drama toch....
  woensdag 28 oktober 2009 @ 07:53:23 #99
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_74138110
Ik denk dat TS hierdoor nog wel aardig in de problemen kan raken
  woensdag 28 oktober 2009 @ 07:57:48 #100
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_74138142
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties