abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74132800
Een goede 3 maanden geleden ontvingen wij van intrum justitia een brief op de deurmat, voor iemand die niet op ons adres woonde. Het adres klopte zelf wel. Ik heb toen gebeld en ik mocht de brief openmaken. Ik heb daarna uitgelegd dat de geadresseerde niet woonachtig was op dit adres. Ze gingen het uitzoeken en ik kon de brief weggooien. Een ruime maand geleden ontvingen wij een dagvaarding, waarna ik wederom heb gebeld en ze gingen het wederom uitzoeken.
Nu kregen wij vorige week post van de deurwaarder dat er betaald moest worden. Dus ik heb wederom gebeld en gezegd dat die persoon hier niet woonde, maar de deurwaarder zei van wel. Dus ik ben naar het GBA geweest en daar stond hij op ons adres ingeschreven, ik heb hem toen laten verwijderen.
Maandag lag er een brief bij dat de deurwaarder met officier langs zou komen voor een beslaglegging. Dus ik heb me vandaag suf gebeld om uit te leggen dat die persoon hier niet woonde. Maar volgens hun gegevens wel, dus ik vertelde dat ik die gast uit het GBA heb laten halen, maar dat was volgens hun alleen om beslaglegging te voorkomen.
Nu komen zij morgen dus beslag leggen. Kan ik hier nog iets tegen doen? Zelf ben ik morgen namelijk gewoon werken en dus niet thuis. Mogen zij zo maar inbreken? Mag ik inbraakbeveiliging aanleggen achter de deur?

Of kan ik morgen beter thuisblijven en met m'n paspoort zwaaien en ze dan wegsturen?
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:58:09 #2
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_74132859
Ik zou maar thuisblijven. Je zou niet de eerste zijn die zo in een vrij leeg huis terecht komt
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:58:45 #3
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_74132897
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:58 schreef Fliepke het volgende:
Ik zou maar thuisblijven. Je zou niet de eerste zijn die zo in een vrij leeg huis terecht komt
Bij beslag leggen halen ze je huis niet leeg hoor
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_74132929
Idd thuisblijven. Anders plukt die mafia je kaal.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:59:27 #5
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_74132943
Maar ts, ik heb geen idee, het lijkt me niet dat ze zomaar naar binnen mogen gaan.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_74133000
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:58 schreef Fliepke het volgende:
Ja daar ben ik dus bang voor, alleen aan de andere kant vind ik het niet kunnen dat ik hier een vrije dag voor moet opnemen. Waar overigens m'n werkgever ook niet al te blij mee zal zijn. Mag ik niet gewoon de deur onder stroom zetten?
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:01:03 #7
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_74133013
Je vindt met een beetje googlen vast een paar leuke FOK! topics over beslaglegging op de inboedel
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:01:34 #8
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_74133035
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:00 schreef dof het volgende:

[..]

Ja daar ben ik dus bang voor, alleen aan de andere kant vind ik het niet kunnen dat ik hier een vrije dag voor moet opnemen. Waar overigens m'n werkgever ook niet al te blij mee zal zijn. Mag ik niet gewoon de deur onder stroom zetten?
Deur onder stroom zetten niet doen Want dan blijven ze wel wachten tot je thuis komt en mag je gelijk mee.
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
Martin Luther King, Jr., Strength to Love, 1963.
pi_74133125
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:01 schreef Cappy het volgende:

[..]

Deur onder stroom zetten niet doen Want dan blijven ze wel wachten tot je thuis komt en mag je gelijk mee.
Waarom? Bescherming van haard en huis.
pi_74133160
Wat raar dat ze niets aantrekken van de uitschrijving. Heb je al bericht gehad van de gemeente?
pi_74133188
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:04 schreef xman het volgende:
Wat raar dat ze niets aantrekken van de uitschrijving. Heb je al bericht gehad van de gemeente?
Nee, dat zou 3-4 weken duren.
pi_74133230
Misschien inderdaad wel zo verstanding om te zorgen dat je thuis bent. Verder haal ik uit je verhaal niet dat de zaak al voor de rechter is geweest (lijkt mij dat dat zou moeten blijken uit de laatste brief die je hebt ontvangen). Het zou dus best kunnen dat die deurwaarder die taal alleen maar gebruikt om je ertoe te bewegen toch te betalen.
pi_74133276
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:06 schreef anboni het volgende:
Misschien inderdaad wel zo verstanding om te zorgen dat je thuis bent. Verder haal ik uit je verhaal niet dat de zaak al voor de rechter is geweest (lijkt mij dat dat zou moeten blijken uit de laatste brief die je hebt ontvangen). Het zou dus best kunnen dat die deurwaarder die taal alleen maar gebruikt om je ertoe te bewegen toch te betalen.
Er werd wel verwezen naar een vonnis in de een na laatste brief.
pi_74133298
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:04 schreef xman het volgende:
Zoals ik het begrepen heb, moeten ze een onderzoek starten (in principe is het niet mogelijk om je ergens uit te schrijven, uitschrijving op het oude adres gebeurt normaal gesproken alleen maar en automatisch door het inschrijven op een nieuw adres). Dat houdt in dat ze 'n brief sturen t.a.v. degene die ze onderzoeken, die zul je dan waarschijnlijk terug moeten sturen met 'niet bekend'...
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:09:47 #15
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_74133356
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:03 schreef dof het volgende:

[..]

Waarom? Bescherming van haard en huis.
Ja als dat het was dat lag er bij mij een shotgun op een stoel achter de deur met een touwtje eraan. Totale onzin dus. Je weet dat je er iemand mee gaat verwonden dus gewoon strafbaar. Zal je niet echt helpen denk ik
Dat nu de scherpe haakjes achter een raam gedogen is het niet opeens legaal om je deur onder stroom te zetten. ( nee zelfs niet alleen de binnenkant.... )
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
pi_74133357
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:07 schreef dof het volgende:

[..]

Er werd wel verwezen naar een vonnis in de een na laatste brief.
Da's minder, dan is het dus iets meer dan 'n dreigement :/ Dan zou ik zeker thuisblijven, als je 'n beetje redelijke werkgever hebt, kan die er vast wel begrip voor opbrengen dat je op zo'n korte termijn vrij neemt hiervoor.
pi_74133373
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:08 schreef anboni het volgende:

[..]

Zoals ik het begrepen heb, moeten ze een onderzoek starten (in principe is het niet mogelijk om je ergens uit te schrijven, uitschrijving op het oude adres gebeurt normaal gesproken alleen maar en automatisch door het inschrijven op een nieuw adres). Dat houdt in dat ze 'n brief sturen t.a.v. degene die ze onderzoeken, die zul je dan waarschijnlijk terug moeten sturen met 'niet bekend'...
Nee hoor, ik kon gewoon bewoners uitschrijven die niet woonde op mijn adres.
pi_74133402
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:09 schreef Cappy het volgende:

[..]

Ja als dat het was dat lag er bij mij een shotgun op een stoel achter de deur met een touwtje eraan. Totale onzin dus. Je weet dat je er iemand mee gaat verwonden dus gewoon strafbaar. Zal je niet echt helpen denk ik
Dat nu de scherpe haakjes achter een raam gedogen is het niet opeens legaal om je deur onder stroom te zetten. ( nee zelfs niet alleen de binnenkant.... )
Ook niet als ik een briefje op de deur hang: " Staat onder spanning, niet aanraken, persoon X woont hier niet!"
pi_74133452
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:57 schreef dof het volgende:
[..] Dus ik ben naar het GBA geweest en daar stond hij op ons adres ingeschreven, ik heb hem toen laten verwijderen.[..]
Hoe doe je dat? Het lijkt mij toch niet dat je zomaar andere mensen van een adres kan laten verdwijnen? Stel je voor dat je ruzie hebt met een huisgenoot, zou een mooie boel worden.

Maargoed, ik zou voor de zekerheid toch echt thuisblijven, misschien dat je eventuele kosten voor gemiste werkuren kan declareren bij de deurwaarder?
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_74133456
quote:

[..]

Ja dat begrijp ik. Meestal duurt het 3-4 weken afhankelijk van waar je woont. Ik heb ooit weleens iemand moeten uitschrijven. Alleen dit is wel een vervelende situatie.
Ik zou ze nog eens bellen en ze een brief sturen dat je alle kosten die je nu maakt (vrijnemen, derving) op hun gaat verhalen.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:13:23 #21
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_74133480
quote:

[..]

Ene gemeente doet het wel de andere niet. Me zusje heeft precies dezelfde situatie. Ze weet waar de oude bewoner woont heeft dit ook al meerdere keren aangegeven. Geen deurwaarder wil luisteren en die komen daar aan de deur en kunnen dan weer vertrekken. De oude bewoner schrijft zich gewoon nergens anders in, want ja die weet ook wel dat ze hem zoeken.

Waar ik eerst woonde kregen we van de gemeente een brief met de namen van de mensen die er zouden wonen. Moesten HTK zetten en terugsturen op een gegeven moment, maar ook daar deurwaarder kwam gewoon. Eerste wat je doet ID vragen van deurwaarder en dan die van jou
pi_74133507
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:12 schreef xman het volgende:

[..]

Ja dat begrijp ik. Meestal duurt het 3-4 weken afhankelijk van waar je woont. Ik heb ooit weleens iemand moeten uitschrijven. Alleen dit is wel een vervelende situatie.
Ik zou ze nog eens bellen en ze een brief sturen dat je alle kosten die je nu maakt (vrijnemen, derving) op hun gaat verhalen.
Ze komen morgen... en bellen heeft niet veel zin, ik heb vandaag echt 10x gebeld..
pi_74133526
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:12 schreef BOKA het volgende:

[..]

Hoe doe je dat? Het lijkt mij toch niet dat je zomaar andere mensen van een adres kan laten verdwijnen? Stel je voor dat je ruzie hebt met een huisgenoot, zou een mooie boel worden.

Maargoed, ik zou voor de zekerheid toch echt thuisblijven, misschien dat je eventuele kosten voor gemiste werkuren kan declareren bij de deurwaarder?
Dat kan heel makkelijk. Ze sturen een eerst nog 2 brieven naar diegene. Als die niet reageert wordt je uitgeschreven. Het zou wel een hele rare situatie zijn als je nooit iemand meer kon uitschrijven uit jouw woning.
pi_74133531
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:13 schreef Cappy het volgende:

[..]

Ene gemeente doet het wel de andere niet. Me zusje heeft precies dezelfde situatie. Ze weet waar de oude bewoner woont heeft dit ook al meerdere keren aangegeven. Geen deurwaarder wil luisteren en die komen daar aan de deur en kunnen dan weer vertrekken. De oude bewoner schrijft zich gewoon nergens anders in, want ja die weet ook wel dat ze hem zoeken.
Maar ze gaan dus gewoon weer weg als ik zeg dat die persoon hier niet woont?
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:15:29 #25
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_74133561
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:14 schreef dof het volgende:

[..]

Maar ze gaan dus gewoon weer weg als ik zeg dat die persoon hier niet woont?
Was het nog aan het editen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')