Sommige depressie debielen hebben iets met rails jaquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:05 schreef jasperokeizer het volgende:
Het lijkt tegenwoordig wel dat iedereen maar een depressie moet hebben. Kan dan niemand zijn leven in de makkelijkste tijd die ooit geweest is op deze belachelijke gehaktbal een beetje op de rails krijgen?
Het is echt waar ongelooflijk van m'n vriendenclub zijn er de afgelopen jaren al 3 depresief geweest (zo'n kleine 80% dus) en hebben gesprekken met psychiaters gehad, medicijnen ervoor etc etc. En ook niet omdat er iets kuts gebeurd is in hun leven maar ik denk persoonlijk omdat ze te beschermd zijn opgevoed en eenmaal in de echte wereld komen ze erachter dat je je niet overal voor kunt verschuilen.
T is gewoon een stomme hype en een schreeuw om aandacht in de meeste gevallen, ik weet het 100% zeker. Uiteraard kun je dit niet zeggen omdat je dan als gevoelloos en kortzichtig wordt bestempeld.
Om depresief van te worden..
Gemakkelijkste tijd?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:05 schreef jasperokeizer het volgende:
Kan dan niemand zijn leven in de makkelijkste tijd die ooit geweest is op deze belachelijke gehaktbal een beetje op de rails krijgen?
Nou, daar noem je ook nogal wat.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:45 schreef de_boswachter het volgende:
Tegenwoordig hebben mensen al een depressie of burnout als hun een scheet dwarszit.
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:49 schreef Seam het volgende:
Mensen die een depressie onderschatten
Als jullie zelf echt depressief worden zul je wel anders praten
Al die kutjochies in KLB weten toch nooit waar ze over praten als het gaat om de economie/politiek/gezondheid.quote:
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:49 schreef Seam het volgende:
Mensen die een depressie onderschatten
Als jullie zelf echt depressief worden zul je wel anders praten
Vroeger moesten mensen vechten voor hun eten, waren ze blij als ze voldoende hadden en enigzins een dak boven hun hoofd. Tegenwoordig heb je huillies die een 'depressie' hebben.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:07 schreef Michielos het volgende:
Mensen die überhaupt niet weten wat depressie als psychopathologisch ziektebeeld is
Depressie kan ook ontstaan uit luxe (een typisch westers verschijnsel). Dat betekend niet dat de depressie "niets voorstelt" of dat de mensen met een depressie "zich maar niet moeten aanstellen". Verder worden er steeds meer eisen gesteld aan personen (denk hierbij aan toenemende druk, prestatiedruk, competitie e.d.)quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:09 schreef Boomfluisteraar het volgende:
[..]
Vroeger moesten mensen vechten voor hun eten, waren ze blij als ze voldoende hadden en enigzins een dak boven hun hoofd. Tegenwoordig heb je huillies die een 'depressie' hebben.
Daar ligt ook de kern van het probleem. Als je bezig bent met het leven heb je geen tijd om depressief te zijn. Let wel, om depressief te kunnen zijn moet je tijd over hebben.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:09 schreef Boomfluisteraar het volgende:
[..]
Vroeger moesten mensen vechten voor hun eten, waren ze blij als ze voldoende hadden en enigzins een dak boven hun hoofd. Tegenwoordig heb je huillies die een 'depressie' hebben.
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:24 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Daar ligt ook de kern van het probleem. Als je bezig bent met het leven heb je geen tijd om depressief te zijn. Let wel, om depressief te kunnen zijn moet je tijd over hebben.
Voor de verandering niet eens.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:25 schreef Seam het volgende:
[..]Faalpost van de dag, of het moet een trollpost zijn.
Ik bedoelde je droevige kennis over depressiesquote:
Ik meen ook geen expert te zijn. Ik beweer alleen dat je om depressief te kunnen zijn je ook tijd nodig hebt voor zelfreflectie. Iemand die 24/7 bezig is heeft gewoon geen tijd voor een depressie.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 00:02 schreef Seam het volgende:
[..]
Ik bedoelde je droevige kennis over depressies
Zie je werkelijk niet in dat dat ook gewoon kan ?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 00:06 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Ik meen ook geen expert te zijn. Ik beweer alleen dat je om depressief te kunnen zijn je ook tijd nodig hebt voor zelfreflectie. Iemand die 24/7 bezig is heeft gewoon geen tijd voor een depressie.
Nee.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 00:08 schreef Seam het volgende:
[..]
Zie je werkelijk niet in dat dat ook gewoon kan ?
Gelukkig gaan we niet in discussie aangezien ik toch altijd gelijk heb.quote:
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 00:10 schreef stevenmac26 het volgende:
Ik had vorig jaar een soort van depressie, kreeg met paroxetine voorgeschreven.
Eerste 3 dagen van die shit was echt een fucking wazige trip, leek net of al een maand wakker was van de speed en xtc
Komt dus niet vaak voor, maar kan wel optreden inderdaadquote:Bijwerkingen
Zeer vaak (> 10%): misselijkheid, seksuele stoornissen. Vaak (1-10%): toename in cholesterolspiegel, slaperigheid, transpiratie, spierzwakte, slapeloosheid, agitatie, duizeligheid, sensorische aandoeningen, tremor, visusstoornissen, gapen, obstipatie, diarree, droge mond, asthenie, toename lichaamsgewicht, angst, hoofdpijn, en verminderde eetlust. Soms (0,1-1%): abnormale bloedingen (voornamelijk van huid en slijmvliezen), verwarring, hallucinaties, extrapiramidale aandoeningen, mydriasis, tachycardie, voorbijgaande stijging of daling van bloeddruk, posturale hypotensie, huiduitslag, jeuk, urineretentie, -incontinentie. Zelden (0,01-0,1%): hyponatriëmie met name bij ouderen en bij gebruik van diuretica (dit kan samenhangen met het SIADH), manie, agitatie, angst, acathisie, convulsies, bradycardie, stijging van leverenzymwaarden, hyperprolactinemie of galactorroe, artralgie, myalgie. Zeer zelden (< 0,01%): trombocytopenie, allergische reacties zoals angio-oedeem, urticaria, 'serotoninesyndroom', extrapiramidale stoornissen waaronder orofaciale dystonie, acuut glaucoom, gastro-intestinale bloeding, ernstige leverfunctiestoornis, overgevoeligheid voor licht, priapisme, perifeer oedeem. Tinnitus. Bij abrupt staken van de behandeling kunnen onttrekkingsverschijnselen (bij 30%) zoals slaap- en gevoelsstoornissen, duizeligheid, agitatie of angst, misselijkheid en transpiratie optreden. Tijdens behandeling of vlak na stoppen zijn suïcidaal gedrag of suïcidale gedachten gemeld.
Had ook afkick verschijnselen, was best naar spul als ik er zo aan terug denkquote:Op woensdag 28 oktober 2009 00:12 schreef Seam het volgende:
[..]
[..]
Komt dus niet vaak voor, maar kan wel optreden inderdaad
Of gewoon iemand met ADD die 24/7 aan allerlei dingen tegelijk denkt.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 00:06 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Ik meen ook geen expert te zijn. Ik beweer alleen dat je om depressief te kunnen zijn je ook tijd nodig hebt voor zelfreflectie. Iemand die 24/7 bezig is heeft gewoon geen tijd voor een depressie.
Bron?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:29 schreef Confetti het volgende:
Tjah het leven is als volgt :
en dan weer opnieuw
Incorrect.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:07 schreef Trollface. het volgende:
Mensen
Mensen die depressief worden omdat het 'in' is_!!!!!
Ohja, dit soort mensen noemt men 'emo's'.
Ikquote:Op woensdag 28 oktober 2009 00:34 schreef cerror het volgende:
[..]
Of gewoon iemand met ADD die 24/7 aan allerlei dingen tegelijk denkt.
Daar hoef je niet over na te denken hoor.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:29 schreef Confetti het volgende:
Tjah het leven is als volgt :
Geboren worden> School> werken> 2 jaartjes pensioen> doodgaan en dan weer opnieuw
Als je erover nadenkt zijn we eigenlijk allemaal slaven van de regering. Vroegáh kon je, als je het wou, gewoon je leven in de jungle doorbrengen. Geen belastingaangiftes invullen of per se naar school gaan. Heerlijk![]()
Ben alleen 600 jaar te laat geboren
Fight Clubquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:18 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
Ik heb geen depressie, maar ben gewoon zwaarmoedig.
I see all this potential, and I see squandering. God damn it, an entire generation pumping gas, waiting tables—slaves with white collars. Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don't need. We're the middle children of history, man. No purpose or place. We have no Great War. No Great Depression. Our Great War's a spiritual war . . . our Great Depression is our lives. We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires and movie gods and rock stars. But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off."
Tsja ik denk idd dat er in Afrikaanse landen weinig Prozac wordt voorgeschreven.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:24 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Daar ligt ook de kern van het probleem. Als je bezig bent met het leven heb je geen tijd om depressief te zijn. Let wel, om depressief te kunnen zijn moet je tijd over hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hallon!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |