abonnement Unibet Coolblue
pi_74113977
Situatieschets:

In mijn trapkast met de deur in de woonkamer staat een Linksys WRT54G router. 7 meter verderop in de woonkamer staat een mediapc met daarop aangesloten een Linksys WUSB 600N wifi stick.

< ---- 7 meter ---- >

Deze verbinding is dus zwaar kut! Als ik een film, mp3 of wat dan ook wil streamen heb ik contineau hickups en signaal verlies!

Als ik een laptop gebruik, op dezelfde afstand heb ik totaal geen probleem. Films, muziek, kopiėren van bestanden, alles gaat vloeiend.

De mediapc, alsook de laptops en pc's zijn voorzien van Windows 7. De stick staat op het meubel, helemaal vrij. De router is beveiligd via WPA en communiceert op 54G. De stick communiceert dus ook op 54G ipv op de N standaard. De reden dat ik een N stick heb gekocht, is omdat ik op termijn de router wil vervangen voor een N router van Linksys.

Dat neemt echter niet weg dat die stick mijn inziens gewoon goed zou moeten functioneren, zeker op zo'n korte afstand zonder obstakels.

Iemand suggesties???
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_74115240
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 15:48 schreef Adolecens het volgende:
Situatieschets:

In mijn trapkast met de deur in de woonkamer staat een Linksys WRT54G router. 7 meter verderop in de woonkamer staat een mediapc met daarop aangesloten een Linksys WUSB 600N wifi stick.

< ---- 7 meter ---- >

Deze verbinding is dus zwaar kut! Als ik een film, mp3 of wat dan ook wil streamen heb ik contineau hickups en signaal verlies!

Als ik een laptop gebruik, op dezelfde afstand heb ik totaal geen probleem. Films, muziek, kopiėren van bestanden, alles gaat vloeiend.

De mediapc, alsook de laptops en pc's zijn voorzien van Windows 7. De stick staat op het meubel, helemaal vrij. De router is beveiligd via WPA en communiceert op 54G. De stick communiceert dus ook op 54G ipv op de N standaard. De reden dat ik een N stick heb gekocht, is omdat ik op termijn de router wil vervangen voor een N router van Linksys.

Dat neemt echter niet weg dat die stick mijn inziens gewoon goed zou moeten functioneren, zeker op zo'n korte afstand zonder obstakels.

Iemand suggesties???
Kun je de N-stick niet hard instellen op 54G?/ Want het probleem zal wel in de auto-negotiate zitten
pi_74146678
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 16:24 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Kun je de N-stick niet hard instellen op 54G?/ Want het probleem zal wel in de auto-negotiate zitten
Nee, wel ingesteld nu op Gaming/Streaming Mode. Gisteren een HD film gekeken, eerste 1,5 uur ging goed, daarna begon ie weer te stotteren.

Gebruik de Radium driver.
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_74147041
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 13:04 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Nee, wel ingesteld nu op Gaming/Streaming Mode. Gisteren een HD film gekeken, eerste 1,5 uur ging goed, daarna begon ie weer te stotteren.

Gebruik de Radium driver.
Waarom het ding dan plots begint te stotteren is me een raadsel. Wel is wifi nooit bedoelt voor dit soort toepassingen. Dat komt omdat er met regelmaat packages niet goed aankomen. Die moeten dan weer opnieuw worden verstuurt. Als je een beetje aan 't internetten bent is dat totaal niet hinderlijk, maar bij bijvoorbeeld data-overdracht van streaming video, telefoongesprekken, of elke andere vorm van data-transport die geen vertraging mag kennen ga je dit wel direct merken. Mooier is dus om e.e.a bedraad op te lossen, maar dat is natuurlijk niet altijd mogelijk.

Heb je deze setting op zowel de router als de wifi-stick in je pc toegepast? Veel meer dan dat kun je denk ik niet doen...
pi_74147664
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 13:14 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Waarom het ding dan plots begint te stotteren is me een raadsel. Wel is wifi nooit bedoelt voor dit soort toepassingen. Dat komt omdat er met regelmaat packages niet goed aankomen. Die moeten dan weer opnieuw worden verstuurt. Als je een beetje aan 't internetten bent is dat totaal niet hinderlijk, maar bij bijvoorbeeld data-overdracht van streaming video, telefoongesprekken, of elke andere vorm van data-transport die geen vertraging mag kennen ga je dit wel direct merken. Mooier is dus om e.e.a bedraad op te lossen, maar dat is natuurlijk niet altijd mogelijk.

Heb je deze setting op zowel de router als de wifi-stick in je pc toegepast? Veel meer dan dat kun je denk ik niet doen...
Op de router weet ik zo even niet waar ik dat in kan stellen.

En in eerste instantie wou ik ook bedraad doen, inderdaad vanwege de solide verbinding en dat het dan Gb zou zijn ipv Mb, maar had geen zin om een kabel te trekken, vandaar een N stick.

Ben alleen bang dat ik nu toch maar een draad moet gaan trekken en die stick ergens in een doos verstoppen
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_74147840
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 13:31 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Op de router weet ik zo even niet waar ik dat in kan stellen.

En in eerste instantie wou ik ook bedraad doen, inderdaad vanwege de solide verbinding en dat het dan Gb zou zijn ipv Mb, maar had geen zin om een kabel te trekken, vandaar een N stick.

Ben alleen bang dat ik nu toch maar een draad moet gaan trekken en die stick ergens in een doos verstoppen
Tja, zelfs als je op het N-protocol zou werken, dan nog kent de bedraadde aansluiting van de router waarschijnlijk maar een 100mbit verbinding. N-protocol zou (theoretisch) 300mbit moeten kunnen halen. In de praktijk redt je dat vaak niet, maar je komt dus maar maximaal met 1/3e van de snelheid op je router binnen via de kabel. Da's dus eigenlijk best zonde. Alleen als je 2 of meer devices en het AP van het netwerk via N-protocol werkt zou je dus de 300mbit moeten kunnen halen. Alleen dat is voor mij al genoeg reden om toch maar dat kabeltje te trekken; er is niets zo irritant als hick-ups in streaming video
pi_74148151
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 13:35 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Tja, zelfs als je op het N-protocol zou werken, dan nog kent de bedraadde aansluiting van de router waarschijnlijk maar een 100mbit verbinding. N-protocol zou (theoretisch) 300mbit moeten kunnen halen. In de praktijk redt je dat vaak niet, maar je komt dus maar maximaal met 1/3e van de snelheid op je router binnen via de kabel. Da's dus eigenlijk best zonde. Alleen als je 2 of meer devices en het AP van het netwerk via N-protocol werkt zou je dus de 300mbit moeten kunnen halen. Alleen dat is voor mij al genoeg reden om toch maar dat kabeltje te trekken; er is niets zo irritant als hick-ups in streaming video
Inderdaad. Wat ik al zei, nu staat die WRT54G er nog, maar wil op termijn dus overstappen naar de WRT610N. Heb nu m'n modem staan met een 30Mb internetverbinding, die gaat de WRT in en daarbovenop staat een Gb switch. Bedraad is dus alles Gb, Wireless nu nog 54Mb, maar in toekomst 300Mb. Dan kan die Gb switch weg, omdat de WRT610N al een Gb switch aan boord heeft.

Maar goed, da's side information. als niemand nog een oplossing heeft, dan ga ik toch over op bedraad en weer een kabel erbij trekken.
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
  woensdag 28 oktober 2009 @ 13:59:03 #8
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_74148701
Firmware update van de router?
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_74149257
Ik ga de DD-WRT firmware eens proberen. Al veel goeie dingen over gehoord.
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
  woensdag 28 oktober 2009 @ 14:56:23 #10
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_74150830
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:12 schreef Adolecens het volgende:
Ik ga de DD-WRT firmware eens proberen. Al veel goeie dingen over gehoord.
Wel ff kijken welke versie je hebt van de WRT54G, vanaf v5 is het geloof ik bagger.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_74151212
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:56 schreef Bart het volgende:

[..]

Wel ff kijken welke versie je hebt van de WRT54G, vanaf v5 is het geloof ik bagger.
Ik heb versie 5, die is niet geschikt dus?!
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
  woensdag 28 oktober 2009 @ 15:12:17 #12
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_74151421
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 15:06 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Ik heb versie 5, die is niet geschikt dus?!
http://dd-wrt.com/wiki/in(...)6_Router_Information

Kan dus wel, maar je moet de micro-versie nemen omdat vanaf v5 er veel minder geheugen in de router zit, te weinig voor de normale DD-WRT.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_74152004
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 15:12 schreef Bart het volgende:

[..]

http://dd-wrt.com/wiki/in(...)6_Router_Information

Kan dus wel, maar je moet de micro-versie nemen omdat vanaf v5 er veel minder geheugen in de router zit, te weinig voor de normale DD-WRT.
Laat maar, te ingewikkeld
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')