abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 oktober 2009 @ 00:27:31 #81
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74135852
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 00:08 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ja de Palestijnen zijn untermenschen, het is de bekende riedel en ook nog eens een kromme redenering:

Zelfs al misdraagt mijn buurman zich, dat geeft mij nog geen recht om in te breken en zijn spullen te stelen.

Water stelen ging het topic over.
stelen ze krijgen het .
er valt namelijk niets te stelen in eigen land
vredesoverleg whahahahahahahahahahahha
  woensdag 28 oktober 2009 @ 00:29:54 #82
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74135898
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 00:21 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Uit de OP
[..]

[..]

Is er een speciale aanleiding geweest voor het afknijpen van het water of is dat
er gewoon ingeslopen de laatste jaren?
heel israel word het watergebruik beperkt nu deze maanden . ivm de hete zomer en warmen geen regen winter. zo ook de palies ...maar dan zijn ze weer zielig en moet er weer een hoop heisa van gemaakt worden .
pi_74137163
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 14:49 schreef ElectricEye het volgende:
Amnesty International
Palestijns zelfbeklag
Palestijnse laksheid

Israël
Ze gebruiken niet eens al het water uit hun eigen bron. Wat zijn die mensen toch goed voor het volk dat hen wil vernietigen. Ik zou het niet kunnen, hoor.
Petje af voor de Israëli's!
Ik dacht eerst dat dit ironie of cynisme was, want dit is te absurd om te menen.
Wat is er mis met Amnesty International, een organisatie die schendingen van mensenrechten (die door ons, westerlingen, als universeel bestempeld zijn!) aan de kaak stelt? Dat is toch niet om te kosten? Tenzij je natuurlijk een schender van mensenrechten bent.
Israelische ontkenning.
Israelische agressie.

Je loopt achter: Al Fatah heeft het vernietigen van de staat Israel al een tijde geleden uit zijn doelstellingen geschrapt. Niet dat het ze iets opgeleverd heeft, maar ik neem er wel mijn petje voor af.

Verder is dit natuurlijk al langer bekend. Sterker nog: het is al langer gepland.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  † In Memoriam † woensdag 28 oktober 2009 @ 02:03:40 #84
137949 Disana
pi_74137187
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:47 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

20 liter per dag is voldoende hoor.
Dus waar gaat het over.
Het gaat over vee en landbouw. Naast een normale hoeveelheid water die iedereen zou moeten hebben om te drinken, af te wassen, te wassen, te douchen, etcetera.
pi_74137281
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:00 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Het is niet alsof ze de ogen sluiten, ze sluiten de ogen gewoon. Israel teert al decennia op hetzelfde, namelijk wat in WW2 is gebeurd. Zodra iemand kritiek levert roepen ze heel hard "Antisemiet!" en de wereld laat alles toe uit een misplaatst schuldgevoel. Het wordt tijd dat de wereld Israel een flinke trap verkoopt zodat ze er eindelijk een keer mee stoppen ipv altijd maar weer het slachtoffer te spelen. Ik voel dan ook geen enkele symphatie voor Israel.
Tja, dat schuldgevoel.
Ik hoorde tot mijn stomme verbazing Van Agt bij de presentatie van zijn boek zeggen, dat hij zich de beschuldiging van antisemiet erg aantrok. Hij gaf als reden op, dat hij zich door die beschuldiging impliciet beschuldigd voelde van medeplichtigheid aan de holocaust.
Ik was oprecht stomverbaasd: Van Agt mag dan pakweg 15 jaar ouder zijn dan ik ben, hij kan toch in geen enkel opzicht medeplichtig zijn geweest aan de holocaust, niet eens passief of zijdelings. Dus hoe hij zich dan toch beschuldigd kan voelen, snapte ik niet.
Ik ben geboren na de Tweede Wereldoorlog, dus ik heb absoluut geen last van een dergelijke vergezochte associatie.
En dan nog: is de holocaust reden om die dan maar eens dunnetjes over te doen aan anderen, die er verder al helemaal niks mee te maken hebben?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_74137296
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:47 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

20 liter per dag is voldoende hoor.
Dus waar gaat het over.
Oh ja? Hoeveel gebruik jij dan wel per dag? In je eigen huis? Nog afgezien van het watergebruik dat verstopt zit in alle producten die je koopt.
Volgens de waterleverancier gebruik ik, alleenstaande, 140 liter per dag in mijn eigen huis. En ik ben het grootste deel van de dag niet eens thuis.
pi_74137314
En ik moest denken aan dat verhaal van een helicopterpiloot. Die had geconstateerd, dat er vanuit de lucht een vlijmscherpe grens te zien was: aan de ene kant groen, aan de andere kant bruin en grijs.

Wat mij verbaasde was, dat hij niet op de gedachte kwam, dat zo'n scherpe grens onnatuurlijk is en alleen met veel energie/geweld in stand gehouden kan worden. En dat hij zich niet afvroeg, of die grens wel moreel verantwoord was.
Maar als ik dan hoor hoe de lesboeken op Israelische scholen gemanipuleerd worden, verbaast dat weer minder.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 07:46:25 #88
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74138066
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 02:33 schreef Kees22 het volgende:
En ik moest denken aan dat verhaal van een helicopterpiloot. Die had geconstateerd, dat er vanuit de lucht een vlijmscherpe grens te zien was: aan de ene kant groen, aan de andere kant bruin en grijs.

Wat mij verbaasde was, dat hij niet op de gedachte kwam, dat zo'n scherpe grens onnatuurlijk is en alleen met veel energie/geweld in stand gehouden kan worden. En dat hij zich niet afvroeg, of die grens wel moreel verantwoord was.
Maar als ik dan hoor hoe de lesboeken op Israelische scholen gemanipuleerd worden, verbaast dat weer minder.
  † In Memoriam † woensdag 28 oktober 2009 @ 07:55:30 #89
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_74138125
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 00:27 schreef telavivnick het volgende:

[..]

stelen ze krijgen het .
er valt namelijk niets te stelen in eigen land
Ja want vulkaangod YHVH heeft het aan de joden gegeven immers.

Laten we dit gewoon benoemen voor wat het is, religieus extremisme.
pi_74138204
Ik snap het niet. Dit is toch allang bekend?
pi_74138252
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 15:33 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Is dat zo? Geen idee, ik bemoei me niet zo met amnesty international.
Wat zit je net dan te kletsen dat ze weinig goeds doen?
pi_74138257
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 00:04 schreef StarGazer het volgende:
Grappig, Amnesty roept weer wat, en het wordt weer geslikt als koek
Grappig, ik zie hier nog iemand wat roepen.
Kom eens op met jouw 'feiten'.
pi_74138312
Amnesty International is sowiezo een anti-semitische organisatie en absoiluut niet serieus te nemen .l
De lijn van Wilders: volg je hart en je principes .
Recht = recht en krom = krom.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 08:28:39 #94
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74138472
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 08:17 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ben je een kloontje om Israeli's in een nog slechter daglicht te stellen?
erg voorspelbaar

de kop van het topic klop al niet . israel pikt water van de palies ??

ze hebben niet eens een land ! laat staan water ?

ze mogen het gebruiken en krijgen het ..dat is heel wat anders

zo te title moet zijn ...De palastijnse terror org en illegalen bezetter van klein israel.steel water van de israelishe staat

[ Bericht 4% gewijzigd door telavivnick op 28-10-2009 08:46:52 ]
  woensdag 28 oktober 2009 @ 08:58:24 #95
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74138920
en het bericht moet zijn....

..Amnesty International beschuldigt de PA ervan onevenredig veel water te stelen aan een ondergrondse bron in klein israel, waardoor israel daar te kort komen. Ook belemmert de PA projecten die de watertoevoer naar de Westoever én de Gazastrook kunnen verbeteren.

Israëliërs gebruiken per persoon gemiddeld meer dan vier keer zoveel water als Palestijnen, die met hun waterverbruik onder het minimum zitten dat door de Wereldgezondheidsorganisatie wordt aanbevolen, zegt Amnesty. Het rapport concentreert zich in het bijzonder op de zogeheten Mountain Aquifer op de Westoever. Israël gebruikt meer dan tachtig procent van het water dat hieraan wordt onttrokken. Israël heeft meer bronnen om water uit te halen, maar voor de Westoever is het de enige bron.de wordt geterroriseerd door de PA

De 450 duizend Israëliërs in klein israel en in Jeruzalem gebruiken hierdoor meer water dan de 2,3 miljoen illegalen terror Palestijnen, zegt Amnesty.

De Israëlische regeringswoordvoerder Mark Regev noemt de beschuldiging van Amnesty 'volkomen waar'. Israël zou in zijn recht staan omdat het de waterbron als eerste heeft ontdekt en ontwikkeld. Regev wijst er op dat Israël uit de Mountain Aquifer minder water pompt dan in 1967 en dat het illegalen Palestijnse waterverbruik in die periode is verdrievoudigd aan diefstal. De Palestijnen investeren niet in de ontwikkeling van de Westoever en slaan zelfs minder putten dan waar vergunningen voor zijn afgegeven, zegt hij.maar gebruiken het geld om de buurd te terroriseren

Volgens Amnesty weigert Israël vergunningen aan illegalen Palestijnen te verstrekken voor waterleiding- en rioleringsprojecten in klein israel. Shaul Arlosoroff, een Israëlische autoriteit op het gebied van waterbeheer, zegt dat de Israëlische beperkingen in klein israel,noodzakelijk zijn om de toch al overbelaste watervoorraad te beschermen.en tegen illegaal aftappen van illegalen terror palastijnen . die het gebied klein israel hebben toe geeigend .

Amnesty zegt dat er ook ernstige problemen met de watervoorziening en -zuivering zijn in de Gazastrook. Sinds Hamas het daar voor het zeggen kreeg en Israël een blokkade voor bouwmateriaal instelde zijn de problemen alleen maar erger geworden, zegt Amnesty-onderzoeker Donatella Rovera. Negentig tot vijfennegentig procent van het water in Gaza zou ongeschikt zijn voor menselijke consumptie
maar naar daar geen mensen leven .word het gebruikt voor autos te wassen .

[ Bericht 0% gewijzigd door telavivnick op 28-10-2009 09:04:57 ]
pi_74140087
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 08:18 schreef DikVoormekaar het volgende:
Amnesty International is sowiezo een anti-semitische organisatie en absoiluut niet serieus te nemen .l
Dus als er kritiek is op Israel ben je meteen anti-semiet?
Amnesty maakt zich druk om de mensenrechten in nog zo veel meer landen.

Je lijkt wel een moslim, die bij een aanspreken ook meteen begint over 'discriminatie'.

Verder ben ik van mening dat mensen in basisbehoeften moeten zijn voorzien, zoals voldoende water, zelfs je ergste vijand. Israel zegt er absoluut niet op uit te zijn de Palestijnen te verdrijven of vernietigen, hooguit de terreur uit te willen bannen, maar door mensen hun basisbehoeften te onthouden voedt je die alleen maar.
pi_74140203
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 08:58 schreef telavivnick het volgende:
en het bericht moet zijn....

..Amnesty International beschuldigt de PA ervan onevenredig veel water te stelen aan een ondergrondse bron in klein israel, waardoor israel daar te kort komen. Ook belemmert de PA projecten die de watertoevoer naar de Westoever én de Gazastrook kunnen verbeteren.

Israëliërs gebruiken per persoon gemiddeld meer dan vier keer zoveel water als Palestijnen, die met hun waterverbruik onder het minimum zitten dat door de Wereldgezondheidsorganisatie wordt aanbevolen, zegt Amnesty. Het rapport concentreert zich in het bijzonder op de zogeheten Mountain Aquifer op de Westoever. Israël gebruikt meer dan tachtig procent van het water dat hieraan wordt onttrokken. Israël heeft meer bronnen om water uit te halen, maar voor de Westoever is het de enige bron.de wordt geterroriseerd door de PA

De 450 duizend Israëliërs in klein israel en in Jeruzalem gebruiken hierdoor meer water dan de 2,3 miljoen illegalen terror Palestijnen, zegt Amnesty.

De Israëlische regeringswoordvoerder Mark Regev noemt de beschuldiging van Amnesty 'volkomen waar'. Israël zou in zijn recht staan omdat het de waterbron als eerste heeft ontdekt en ontwikkeld. Regev wijst er op dat Israël uit de Mountain Aquifer minder water pompt dan in 1967 en dat het illegalen Palestijnse waterverbruik in die periode is verdrievoudigd aan diefstal. De Palestijnen investeren niet in de ontwikkeling van de Westoever en slaan zelfs minder putten dan waar vergunningen voor zijn afgegeven, zegt hij.maar gebruiken het geld om de buurd te terroriseren

Volgens Amnesty weigert Israël vergunningen aan illegalen Palestijnen te verstrekken voor waterleiding- en rioleringsprojecten in klein israel. Shaul Arlosoroff, een Israëlische autoriteit op het gebied van waterbeheer, zegt dat de Israëlische beperkingen in klein israel,noodzakelijk zijn om de toch al overbelaste watervoorraad te beschermen.en tegen illegaal aftappen van illegalen terror palastijnen . die het gebied klein israel hebben toe geeigend .

Amnesty zegt dat er ook ernstige problemen met de watervoorziening en -zuivering zijn in de Gazastrook. Sinds Hamas het daar voor het zeggen kreeg en Israël een blokkade voor bouwmateriaal instelde zijn de problemen alleen maar erger geworden, zegt Amnesty-onderzoeker Donatella Rovera. Negentig tot vijfennegentig procent van het water in Gaza zou ongeschikt zijn voor menselijke consumptie
maar naar daar geen mensen leven .word het gebruikt voor autos te wassen .
Ja, leuk.
Maar Israal heeft zelf waar Palestijnen zitten de boel keer op keer platgebombardeerd. Alles ging eraan; scholen, voorzieningen, de hele infrastructuur en natuurlijk ook watervoorzieningen.
En in plaats van geld te geven voor waterputten en dergelijke, kunnen ze er ook beter op toezien dat het geld voor goede doeleinden wordt gebruikt. Wij weten toch ook hoe het gaat als er geld naar ontwikkelingslanden wordt gestuurd?
  woensdag 28 oktober 2009 @ 10:04:53 #98
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_74140449
Een naar en ongepast land. Dat beeld kreeg ik ooit op mijn vijftiende van Israël (niet zonder reden) en ik ben het nooit echt kwijtgeraakt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_74140759
Dit topic is gewoon een voorbeeld van wat Israël allemaal uitspookt. En Amnesty maakt zich er druk om en word gelijk afgespiegeld als onbetrouwbaar. De fout is gemaakt toen het een Brits Mandaat gebied werd met de intentie er een "Joodse staat" van te maken. En nou bijna honderd jaar later zitten de Palestijnen met de gebakken peren. Verjaagd/weggekocht wat het ook is uit hun land.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 10:36:21 #100
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_74141374
De meute is in elk geval goed geïndoctrineerd..
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')