abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 november 2009 @ 12:36:37 #226
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_74479134
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 11:46 schreef BettyWeter het volgende:
Ik zal eens kijken naar wat van die reviews (al zijn die wat summier, of kijk ik niet goed?).

Hoe belangrijk is het om een sintered base te hebben ipv een extruded? De Bataleon Omni en Goliath hebben bijvoorbeeld een mix van sintered en extruded (noemen ze sinthduded), terwijl de The Jam een sintered base heeft. Het prijsverschil tussen die boards is maar 50 ~70 euro. Als ik teh interwebs moet geloven is sintered veel en veel beter dan extruded en wordt extruded eigenlijk alleen bij 'goedkope' boards gebruikt.
De sintered base van The Jam is net iets duurzamer dan die van de Omni en de Goliath. Dat wil niet zeggen dat de Omni en de Goliath een slechte of niet duurzame base hebben. Het is gewoon zo dat The Jam een absoluut toprange board is en de Omni en Goliath een midrange.

De Omni en Goliath hebben wel delijk een sterke base. De Omni is een freeride boardje en voor poeder heb je wel een aardig sterke base nodig. Een goede steen raken met een extruded base betekent boardje weg gooien...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zaterdag 7 november 2009 @ 12:59:52 #227
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_74479552
Duidelijk, thanks. Heb ik nog een vraagje (als het vervelend wordt hoor ik het wel :-). Je moet een board niet uitzoeken op de looks, maar ik vind de Jam wel erg geslaagd qua design alleen twijfel ik over de stijfheid. Ik heb niet zoveel zin om een te stijf board te hebben waar ik niets mee kan, maar 'wat is stijf'? Ik zie dat de Goliath een rating van 5 heeft en de Jam 7, maar betekent dit nu dat de Jam een heel stijf board is of valt dat wel mee?

De overige specs ontlopen elkaar namelijk niet zo: de Jam heeft een setback van 15 mm tegenover 10 mm van de Goliath, de Jam heeft een Flex van 7 tegenover 5 van de Goliath, de Jam heeft inserts van 24 (?) tegenover 20 van de Goliath. Verder maakt de Jam gebruik van iets hoogwaardigere materialen e.d., maar is de rest gelijkwaardig (sidecut radius, etc). De Jam lijkt me voor 50 euro meer bang-for-bucks te geven.

De Omni is qua specs inderdaad wat meer freeride gericht en past daardoor misschien meer bij mijn 'stijl'? Vind het design alleen minder...

[ Bericht 4% gewijzigd door BettyWeter op 07-11-2009 13:12:04 (specs erbij) ]
  zaterdag 7 november 2009 @ 15:04:41 #228
202334 Dwyrin
Powered by espresso
pi_74482537
Zow, net terug uit de zoetermeerse koelkast, gelijk maandabo gehaald (volgend weekend Landgraaf, dus dan heb ik de kosten er al uit)

Eerste keer met mn Burton Triads, Mn Evil Twin is nog niet binnen, dus op mn Ride Decade.
Die Triads lijken wel een stuk beter mn bewegingen over te brengen op mn board dan mn oude Missions, voelde prima aan.

Die Ride Decade blijft toch vooral een piste knal board, maar wel beetje proberen te spelen...weer af en toe lekker in de sneeuw liggen rollen
  zaterdag 7 november 2009 @ 16:07:34 #229
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_74484089
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 12:59 schreef BettyWeter het volgende:
Duidelijk, thanks. Heb ik nog een vraagje (als het vervelend wordt hoor ik het wel :-). Je moet een board niet uitzoeken op de looks, maar ik vind de Jam wel erg geslaagd qua design alleen twijfel ik over de stijfheid. Ik heb niet zoveel zin om een te stijf board te hebben waar ik niets mee kan, maar 'wat is stijf'? Ik zie dat de Goliath een rating van 5 heeft en de Jam 7, maar betekent dit nu dat de Jam een heel stijf board is of valt dat wel mee?

De overige specs ontlopen elkaar namelijk niet zo: de Jam heeft een setback van 15 mm tegenover 10 mm van de Goliath, de Jam heeft een Flex van 7 tegenover 5 van de Goliath, de Jam heeft inserts van 24 (?) tegenover 20 van de Goliath. Verder maakt de Jam gebruik van iets hoogwaardigere materialen e.d., maar is de rest gelijkwaardig (sidecut radius, etc). De Jam lijkt me voor 50 euro meer bang-for-bucks te geven.

De Omni is qua specs inderdaad wat meer freeride gericht en past daardoor misschien meer bij mijn 'stijl'? Vind het design alleen minder...

[ afbeelding ]
*zucht*
Niet op graphics af gaan. Een board moet bij je passen, of hij nou blauw, roze, zwart of pimpel paars is.

Anyway, The Jam is aardig stijf. Het is niet een boardje om lekker een noserolletje mee te maken ofzo.
De Omni vind ik vooral erg fijn om mee te freeriden. Je kunt er zo'n beetje alles mee, maar lekker cruzen door van alles en nog wat is het lekkerste wat er is met dat board

De Goliath is het meest allround. Je kunt er lekker mee freestylen en ook aardig mee knallen. Een beetje het beste van 2 werelden

Inserts gaat trouwens om de hoeveelheid gaatjes die in het board zitten om je bindingen op vast te schroeven
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_74485194
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 15:04 schreef Dwyrin het volgende:
Zow, net terug uit de zoetermeerse koelkast, gelijk maandabo gehaald (volgend weekend Landgraaf, dus dan heb ik de kosten er al uit)

*Zoekt tarieven op*

In de zomer valt zo'n maandkaart echt hartstikke mee qua prijs. Voor 90 euro (incl materiaal) een hele maand toegang, awesome.
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
  zaterdag 7 november 2009 @ 18:44:30 #231
278564 BasjeB5
Flexican Beat
pi_74488152
Even een quote van Bataleon team rijder:

De funkink is toch best wel echt keihard park jib board met goeie pop en killer op rails.
De airobic is toch meer alround goeie pop gewoon lekker park piste boardje

Net zinnen op Funkink gezet en nu weer twijfelen.....

Iemand nog interesse in top Union bindingen?
Smile! It's snowboarding!!!
B is for Bataleon
Op 30 juni 2010 15:51 schreef JRCRUZ het volgende: geen verlies is ook winst
  zaterdag 7 november 2009 @ 19:07:43 #232
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_74488723
Ik heb gisteren eindelijk besloten en dit setje gekocht;

Rossignol One Mag, midwide 161 cm met magne-traction (ipv gladde edge iets wat weg heeft van een kartelmes). Ben echt benieuwd of ik het strax echt ga merken in praktijk. Goeie reviews gelezen dus ik kan bijna niet wachten tot ik de Alpen in duik.

Voor bindingen was ik 160 euro kwijt; Rossignol Cobra V1

Nou ben ik helemaal verliefd op mijn nieuwe board en wil ik m niet gelijk beschadigen of laten stelen. Ik zit te denken aan een noseguard, wat zijn jullie ervaringen mee? Is het makkelijk te bevestigen, heb je er last van in powder en helpt het echt in praktijk tegen lompe dringende mensen bij de skiliften?

Ook wil ik een kabelslotje kopen om het vast te zetten tijdens de apreski's, moet ik daar nog ergens op letten of zijn ze allemaal zelfde?
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
  zaterdag 7 november 2009 @ 19:19:57 #233
202334 Dwyrin
Powered by espresso
pi_74489096
Feli met je nieuwe board, die nose/tail guards...tjah, meeste beschadigingen zitten bij mij aan de achterkant door mensen die (#&(@ in de liftrij. Geen idee of zo'n guard daar tegen helpt. Natuurlijk doet de eerste kras op je board erg veel 'pijn', maar ik vind een board met een kras er altijd beter uitzien dan een board met van die plastic bumpers.

Slotje, ze zijn allemaal niet zo stevig, iemand met een tangetje heeft je board zo mee. Het zorgt er vooral voor dat jouw board niet 'de makkelijkste' is om te stelen (dus ze nemen eerder een board zonder slot mee) dus elk willekeurig slotje is goed
pi_74489233
En slotje is vooral ook handig voor mensen die niet weten hoe hun eigen board eruit ziet en perongeluk jouw board meenemen . (dat was toch een keer gebeurd bij iemand hier? Dacht Komakie?)
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_74489239
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 19:07 schreef spooky1234 het volgende:
Ik heb gisteren eindelijk besloten en dit setje gekocht;

[ afbeelding ]

Rossignol One Mag, midwide 161 cm met magne-traction (ipv gladde edge iets wat weg heeft van een kartelmes). Ben echt benieuwd of ik het strax echt ga merken in praktijk. Goeie reviews gelezen dus ik kan bijna niet wachten tot ik de Alpen in duik.

[ afbeelding ]
Voor bindingen was ik 160 euro kwijt; Rossignol Cobra V1

Nou ben ik helemaal verliefd op mijn nieuwe board en wil ik m niet gelijk beschadigen of laten stelen. Ik zit te denken aan een noseguard, wat zijn jullie ervaringen mee? Is het makkelijk te bevestigen, heb je er last van in powder en helpt het echt in praktijk tegen lompe dringende mensen bij de skiliften?

Ook wil ik een kabelslotje kopen om het vast te zetten tijdens de apreski's, moet ik daar nog ergens op letten of zijn ze allemaal zelfde?
Wij weten hier wel wat magnetraction is hoor .

Maar een noseguard vindt ik persoonlijk uberlelijk en als ik zo naar me oude board kijken zitten er niet echt boeiende beschadigingen op, ik zeg maar zo het eerste krasje is gewoon kut maar het hoort er gewoon bij je kan hem onmogelijk gebruiken zonder dat er beschadigingen op komen.
Als die lompe mensen met skies op je board gaan staan staan ze echt niet alleen op je nose of je tail maar komen die skis overal op je board (inclu bijbehorende krassen).
Wat je wel kan doen is gewoon overal op je board aan de bovenkant met een zacht vijltje de top randjes afvlakken zodat ze niet meer scherp zijn maar rond, dit scheelt al wat mocht er iemand zin hebben om met z'n staalkanten op je board in te gaan hakken (minder snel een stuk eraf). (nog een tip: zorg ervoor dat je board niet plat staat dan kunnen ze moeilijker met skis/board op jou board gaan staan)

Over slotjes ik heb er een van dakine en die ziet en is volgens mij iets steviger dan de meeste slotjes, maar dan nog als er een paar boardjes naast staan die niet op "slot " staan zullen die eerder weg zijn. Neemt niet weg dat die kabeltjes gewoon niks voorstellen en met een simpel tangetje zo door zijn.
Beste is gewoon je board niet mee te nemen naar de apreski misschien kan je ergens een kluis regelen ofzo zodat ie niet onbeheerd ergens staat.
Voor op de piste is gewoon eerste regel niet onbeheerd laten staan, soms kan het niet anders zet hem dan op slot.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  zaterdag 7 november 2009 @ 19:27:23 #236
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_74489309
Ik wil idd ook niet van die lelijke zwarte bumpers maar misschien dat iemand nog ergens subtielere dunne, transparante gezien heeft? Ik kan zoiets tot nu toe niet online vinden.
Waar het ook voor handig is, vaak als ik ergens sta te wachten, dan hou ik mijn bord niet vast maar staat 1 kant op de grond. Als het ijzig is of je staat op een ijzeren trap ofzo beschadigt je tip/tail vrij snel denk ik.

Wat jullie zeggen over slotjes, zo denk ik er ook over; "je hoeft ook niet sneller te rennen dan een beer, als je maar sneller bent dan langzaamste in je groep" Maar laatste tijd gebruiken steeds meer mensen slotjes dus dan zou ik liever 1 willen die net wat moeilijker te slopen is, dat als ze die zien gelijk denken ah shit, deze is lastig, ik knip wel een andere door.. Maar volgens mij dekt mijn wintersportdekking wel dit soort dingen, weet alleen niet hoe moeilijk ze doen in praktijk.

Maar ik moet nu gewoon wat voorzichtiger worden, tot nu toe was ik de huurboardjes zwaar aan het mishandelen

[ Bericht 53% gewijzigd door spooky1234 op 07-11-2009 19:35:25 ]
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
  zaterdag 7 november 2009 @ 19:29:07 #237
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_74489359
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 18:44 schreef BasjeB5 het volgende:
Even een quote van Bataleon team rijder:

De funkink is toch best wel echt keihard park jib board met goeie pop en killer op rails.
De airobic is toch meer alround goeie pop gewoon lekker park piste boardje

Net zinnen op Funkink gezet en nu weer twijfelen.....

Iemand nog interesse in top Union bindingen?
Hmmm dat vind ik best apart aangezien de Airobic echt een vaatdoek is en een twin. Je zou verwachten dat het eerder andersom is.
  zaterdag 7 november 2009 @ 20:58:18 #238
278564 BasjeB5
Flexican Beat
pi_74491643
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 19:29 schreef Komakie het volgende:

[..]

Hmmm dat vind ik best apart aangezien de Airobic echt een vaatdoek is en een twin. Je zou verwachten dat het eerder andersom is.
Vond ook vreemd. Wordt toch de Funkink.
Zou de pop komen door de verschillende stijfheden in board? 4-2-4 staat op de site
Smile! It's snowboarding!!!
B is for Bataleon
Op 30 juni 2010 15:51 schreef JRCRUZ het volgende: geen verlies is ook winst
  zaterdag 7 november 2009 @ 21:14:26 #239
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_74492087
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 20:58 schreef BasjeB5 het volgende:

[..]

Vond ook vreemd. Wordt toch de Funkink.
Zou de pop komen door de verschillende stijfheden in board? 4-2-4 staat op de site
Dat betekent gewoon dat het een twin is.
Bij Bataleon staan alle twins met 3 verschillende flexes aangegeven. Ik snap niet helemaal waarom ze dat doen maar goed.

Maar ehm..... nog een fun.kink 153 nodig?
pi_74492645
Ik ging vandaag shoppen voor nieuwe schoenen. Beetje mislukt, maar ik kwam wel thuis met:

Ik heb vandaag de Burton Emerald een hele tijd aangehad, dat ging behoorlijk pijn doen boven de hiel. Daarna een aantal Salomons geprobeerd. Werd wel enthousiast van de Kiana, maar die moet ik nog wel wat langer aanhebben in de shop om te voelen of het lekker blijft zitten.
Iemand nog merkentips voor voeten met hoge wreef?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_74493435
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 21:34 schreef Vanyel het volgende:
Ik ging vandaag shoppen voor nieuwe schoenen. Beetje mislukt, maar ik kwam wel thuis met:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ik heb vandaag de Burton Emerald een hele tijd aangehad, dat ging behoorlijk pijn doen boven de hiel. Daarna een aantal Salomons geprobeerd. Werd wel enthousiast van de Kiana, maar die moet ik nog wel wat langer aanhebben in de shop om te voelen of het lekker blijft zitten.
Iemand nog merkentips voor voeten met hoge wreef?
Geen idee of ik een hoge wreef heb, maar schoenen met zo'n automatisch systeem gaan wel altijd pijn doen op de wreef bij mij. Oplossing: schoenen met échte veters. Kan je zelf zorgen dat ze rond de wreef wat meer ruimte laten en toch strak rond enkels/been zitten . En anders bij de herenschoenen kijken? Die zijn over het algemeen wat ruimer (mits je maat het toelaat).

Zit zelf toch weer te kijken naar een nieuwe jas ( ) en compleet gevallen voor dit paarse geval:

Boven dit kleurtje: (mijn eigen zit wel wat meer baggy + zwarte boots enzo)

Hoe stoer zou dat zijn

Edit: ik heb hem dus nog niet . Eerst even mn bankrekening lief aankijken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Chicolate op 07-11-2009 23:07:28 ]
pi_74493630
Ik vind vooral die broek mooi.

Wil juist van de veters af omdat ik die nooit op de goeie strakte krijg én er geen bloed meer stroomt door de aders op mijn wreef. Met systeempjes kun je juist lekker verschil maken tussen boven en onder heb ik het idee (en ik kan de hele dag pielen met mijn schoenen, is anders wat veel gedoe).
Herenschoenen zijn voor mij te breed en ws te groot. Maatje 38nogwat. Het enige grote aan mijn voeten is de wreef...
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 7 november 2009 @ 23:02:04 #243
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_74495088
Cute setjes hoor dames
Ze zien er weer tiptop uit op de piste

Als je van speedlacing hebt met 2 delen zoals Burton kunnen je de wreef meestal nog wel wat losser laten om zo wat meer ruimte te creeëren, maar hoge wreven zijn wel vaker moeilijk wat schoenen betreft. Maar ze zijn er ongetwijfeld
pi_74495372
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 23:02 schreef Komakie het volgende:
Cute setjes hoor dames
Ze zien er weer tiptop uit op de piste

Als je van speedlacing hebt met 2 delen zoals Burton kunnen je de wreef meestal nog wel wat losser laten om zo wat meer ruimte te creeëren, maar hoge wreven zijn wel vaker moeilijk wat schoenen betreft. Maar ze zijn er ongetwijfeld
Nitro heeft ook zo'n systeem (speedlacing met 2 delen), ze duiden het aan met "TLS lacing". Is denk ik ook wel de moeite waard en lijkt me inderdaad geschikter voor hoge wreef .

Mijn bankrekening gaat het zwaar krijgen, ik weet bijna zeker dat ik die paarse wil . Maar zijn er ook shops in Nederland waar ik hem eventueel zou kunnen passen (en inschatten of ie warm genoeg is enzo)? Duijvenstein heeft hem zo te zien niet, en google levert (nog) niets op.

@Vanyel: ah 38, nee dat hebben ze niet bij de heren. Ik zit zelf rond de 42, dus moet juist altijd heren .
pi_74502277
Nu jullie 't over schoenen hebben: bij Snowworld hebben ze dus schoenen (jaja) die best goed zitten, maar ik kan altijd mijn hak omhoog bewegen en dat is best irritant. Ik snoer ze wel altijd goed aan, voor zover dat lukt. Is dit normaal?

En omdat het kan:
Mijn skibroek
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
pi_74502519
Bijna net zo mooi als mijn nieuwe
pi_74502878
quote:
Op zondag 8 november 2009 11:52 schreef MissSpooky het volgende:
Nu jullie 't over schoenen hebben: bij Snowworld hebben ze dus schoenen (jaja) die best goed zitten, maar ik kan altijd mijn hak omhoog bewegen en dat is best irritant. Ik snoer ze wel altijd goed aan, voor zover dat lukt. Is dit normaal?

En omdat het kan: [ afbeelding ]
Mijn skibroek
Lijkt mij niet normaal nee . Bij burton krijg je altijd dingetjes die je in je schoen kan plakken, rond je hak, zodat je niet loskomt .

Grappige broek, met wat voor jack combineer je hem?
pi_74503299
Ik ben trouwens nog nooit in Snowworld geweest, dus weet niet hoe het daar werkt, maar toen ik nog huurde had ik altijd hetzelfde probleem met omhoogkomen. Die huurschoenen hadden zelden een losse binnenschoen en waren ook nog eens herenschoenen, dus veel te ruim voor poezelige damesvoetjes. Dat maakt het vrij onmogelijk om strak in je schoen te passen.
Is dat bij Snowworld ook het geval?
  zondag 8 november 2009 @ 13:20:34 #249
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_74504360
Dat zijn gewoon uitgerekte binnenschoenen omdat ze zoveel gebruikt zijn. Of de schoen is gewoon te breed voor je voet. maar ik denk het eerste.
  zondag 8 november 2009 @ 16:29:04 #250
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_74510165
Hmm net een mailtje gehad van het hoofd van de snowboardschool dat hij niet op mij gerekend heeft met les geven (ik had ook aangegeven dat hij er niet op mij hoefde te rekenen en dat ik alleen bijvoorbeeld wat privelesjes wilde geven) en daarom geen kamer voor mij en me vriendin heeft

Beetje dom van mezelf natuurlijk. Zeker ook omdat ik zo lang heb gewacht met uitsluitsel geven. Nou moet ik zelf wat gaan regelen. Damn dat is lang geleden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')