De sintered base van The Jam is net iets duurzamer dan die van de Omni en de Goliath. Dat wil niet zeggen dat de Omni en de Goliath een slechte of niet duurzame base hebben. Het is gewoon zo dat The Jam een absoluut toprange board is en de Omni en Goliath een midrange.quote:Op zaterdag 7 november 2009 11:46 schreef BettyWeter het volgende:
Ik zal eens kijken naar wat van die reviews (al zijn die wat summier, of kijk ik niet goed?).
Hoe belangrijk is het om een sintered base te hebben ipv een extruded? De Bataleon Omni en Goliath hebben bijvoorbeeld een mix van sintered en extruded (noemen ze sinthduded), terwijl de The Jam een sintered base heeft. Het prijsverschil tussen die boards is maar 50 ~70 euro. Als ik teh interwebs moet geloven is sintered veel en veel beter dan extruded en wordt extruded eigenlijk alleen bij 'goedkope' boards gebruikt.
*zucht*quote:Op zaterdag 7 november 2009 12:59 schreef BettyWeter het volgende:
Duidelijk, thanks. Heb ik nog een vraagje (als het vervelend wordt hoor ik het wel :-). Je moet een board niet uitzoeken op de looks, maar ik vind de Jam wel erg geslaagd qua design alleen twijfel ik over de stijfheid. Ik heb niet zoveel zin om een te stijf board te hebben waar ik niets mee kan, maar 'wat is stijf'? Ik zie dat de Goliath een rating van 5 heeft en de Jam 7, maar betekent dit nu dat de Jam een heel stijf board is of valt dat wel mee?
De overige specs ontlopen elkaar namelijk niet zo: de Jam heeft een setback van 15 mm tegenover 10 mm van de Goliath, de Jam heeft een Flex van 7 tegenover 5 van de Goliath, de Jam heeft inserts van 24 (?) tegenover 20 van de Goliath. Verder maakt de Jam gebruik van iets hoogwaardigere materialen e.d., maar is de rest gelijkwaardig (sidecut radius, etc). De Jam lijkt me voor 50 euro meer bang-for-bucks te geven.
De Omni is qua specs inderdaad wat meer freeride gericht en past daardoor misschien meer bij mijn 'stijl'? Vind het design alleen minder...
[ afbeelding ]
*Zoekt tarieven op*quote:Op zaterdag 7 november 2009 15:04 schreef Dwyrin het volgende:
Zow, net terug uit de zoetermeerse koelkast, gelijk maandabo gehaald (volgend weekend Landgraaf, dus dan heb ik de kosten er al uit)
Wij weten hier wel wat magnetraction is hoorquote:Op zaterdag 7 november 2009 19:07 schreef spooky1234 het volgende:
Ik heb gisteren eindelijk besloten en dit setje gekocht;
[ afbeelding ]
Rossignol One Mag, midwide 161 cm met magne-traction (ipv gladde edge iets wat weg heeft van een kartelmes). Ben echt benieuwd of ik het strax echt ga merken in praktijk. Goeie reviews gelezen dus ik kan bijna niet wachten tot ik de Alpen in duik.![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Voor bindingen was ik 160 euro kwijt; Rossignol Cobra V1
Nou ben ik helemaal verliefd op mijn nieuwe board en wil ik m niet gelijk beschadigen of laten stelen. Ik zit te denken aan een noseguard, wat zijn jullie ervaringen mee? Is het makkelijk te bevestigen, heb je er last van in powder en helpt het echt in praktijk tegen lompe dringende mensen bij de skiliften?
Ook wil ik een kabelslotje kopen om het vast te zetten tijdens de apreski's, moet ik daar nog ergens op letten of zijn ze allemaal zelfde?
Hmmm dat vind ik best apart aangezien de Airobic echt een vaatdoek is en een twin. Je zou verwachten dat het eerder andersom is.quote:Op zaterdag 7 november 2009 18:44 schreef BasjeB5 het volgende:
Even een quote van Bataleon team rijder:
De funkink is toch best wel echt keihard park jib board met goeie pop en killer op rails.
De airobic is toch meer alround goeie pop gewoon lekker park piste boardje
Net zinnen op Funkink gezet en nu weer twijfelen.....![]()
Iemand nog interesse in top Union bindingen?
Vond ook vreemd. Wordt toch de Funkink.quote:Op zaterdag 7 november 2009 19:29 schreef Komakie het volgende:
[..]
Hmmm dat vind ik best apart aangezien de Airobic echt een vaatdoek is en een twin. Je zou verwachten dat het eerder andersom is.
Dat betekent gewoon dat het een twin is.quote:Op zaterdag 7 november 2009 20:58 schreef BasjeB5 het volgende:
[..]
Vond ook vreemd. Wordt toch de Funkink.
Zou de pop komen door de verschillende stijfheden in board? 4-2-4 staat op de site
Geen idee of ik een hoge wreef heb, maar schoenen met zo'n automatisch systeem gaan wel altijd pijn doen op de wreef bij mij. Oplossing: schoenen met échte veters. Kan je zelf zorgen dat ze rond de wreef wat meer ruimte laten en toch strak rond enkels/been zittenquote:Op zaterdag 7 november 2009 21:34 schreef Vanyel het volgende:
Ik ging vandaag shoppen voor nieuwe schoenen. Beetje mislukt, maar ik kwam wel thuis met:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb vandaag de Burton Emerald een hele tijd aangehad, dat ging behoorlijk pijn doen boven de hiel. Daarna een aantal Salomons geprobeerd. Werd wel enthousiast van de Kiana, maar die moet ik nog wel wat langer aanhebben in de shop om te voelen of het lekker blijft zitten.
Iemand nog merkentips voor voeten met hoge wreef?
Nitro heeft ook zo'n systeem (speedlacing met 2 delen), ze duiden het aan met "TLS lacing". Is denk ik ook wel de moeite waard en lijkt me inderdaad geschikter voor hoge wreefquote:Op zaterdag 7 november 2009 23:02 schreef Komakie het volgende:
Cute setjes hoor dames
Ze zien er weer tiptop uit op de piste
Als je van speedlacing hebt met 2 delen zoals Burton kunnen je de wreef meestal nog wel wat losser laten om zo wat meer ruimte te creeëren, maar hoge wreven zijn wel vaker moeilijk wat schoenen betreft. Maar ze zijn er ongetwijfeld
Lijkt mij niet normaal neequote:Op zondag 8 november 2009 11:52 schreef MissSpooky het volgende:
Nu jullie 't over schoenen hebben: bij Snowworld hebben ze dus schoenen (jaja) die best goed zitten, maar ik kan altijd mijn hak omhoog bewegen en dat is best irritant. Ik snoer ze wel altijd goed aan, voor zover dat lukt. Is dit normaal?
En omdat het kan: [ afbeelding ]
Mijn skibroek
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |