quote:Berlikum: 150 jongeren keren zich tegen politie
De politie heeft het in de nacht van zaterdag op zondag flink voor de kiezen gekregen op het Hemmemaplein in Berlikum. Zo'n 15 agenten moesten het opnemen tegen 150 zeer onrustige jongeren. Vier van hen zijn na een chaotische nacht opgepakt.
De ongeregeldheden begonnen binnen, in discotheek The Dance Factory aan het plein. Dertig jongeren raakten hier rond half vier betrokken bij een massale knokpartij.
Uitsmijters van de discotheek en een aantal politieagenten hadden de handen vol. Zij moesten al snel de hulp inroepen van collega's uit Leeuwarden, Franeker, Harlingen en Sneek.
Nadat de grootste amokmakers uit de disco waren verwijderd, werd het ook buiten zeer dreigend. Passanten sloten zich aan en de grote groep keerde zich tegen de politie.
De agenten bleven koel. Zij arresteerden eerst alleen de vier grootste ruziemakers - twee mannen van 20 en 26 jaar uit Leeuwarden en twee jongens van 17 en 18 jaar uit Sneek - en wisten de rest van de groep in toom te houden. De politie gaat de komende dagen nog meer jongeren aanhouden.
Ze durven gewoon niet te zeggen dat ze Marokkanen bedoelen.quote:Getinte jeugd heeft weinig respect voor politie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dude?
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:28 schreef Dragorius het volgende:
Heeft iemand ook de papieren versie? Dan weten we zeker waar TS het vandaan heeft
quote:Lemon, ik was ook verbaasd toen ik het artikel in de LC las, is dat nu de nieuwste omschrijving, getint? De strekking van het verhaal was dat "getinte" jongeren minder respect hebben voor de sterke arm der wet. Nounou, dat is nog eens algemeniseren. Er zijn zat "ongetinte" jongeren met hetzelfde probleem, ik ken er heel wat tenminste (was er zelf ook niet vrij van in mijn tijd ...)
Geplaatst door Krindus op 00:31 27-okt-2009
quote:Graag wil ik reageren op het artikel zoals dat vandaag in het LC is verschenen. Daar wordt gesproken over "getinte" jongeren en Friese jongeren. De suggestie wordt gewekt dat getinte jongeren niet Fries kunnen zijn. Ik vind het een slechte zaak dat de Leeuwarder Courant meedoet aan het neerzetten van dat beeld. Dat is net zoiets als zeggen getinte jongeren tegen Nederlandse jongeren. Ik neem hier nadrukkelijk afstand van!
Geplaatst door lemon op 23:37 26-okt-2009
In dat bericht gaat het ook over 150 jongeren. De TT mag dan, wat dat betreft, ook wel worden aangepast.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:37 schreef Frutsel het volgende:
gewoon het originele internetnieuwsbericht gebruiken aub.
Niet herschrijven in je eigen woorden. Als je zo graag wilt dat feiten uit de papieren krant erin komen, dan scan je hem even in.
Ja... wel correct blijven.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:54 schreef Gia het volgende:
[..]
In dat bericht gaat het ook over 150 jongeren. De TT mag dan, wat dat betreft, ook wel worden aangepast.
Nu staat er een TT over getinte jeugd, terwijl het in het bericht daar niet over gaat. Beetje raar en wekt verkeerde reacties op.
goed puntquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:54 schreef Gia het volgende:
[..]
In dat bericht gaat het ook over 150 jongeren. De TT mag dan, wat dat betreft, ook wel worden aangepast.
Nu staat er een TT over getinte jeugd, terwijl het in het bericht daar niet over gaat. Beetje raar en wekt verkeerde reacties op.
Het is wat met die getinden inderdaadquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 13:07 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Ja... wel correct blijven.
Natuurlijk snapt iedereen dat het degelijk om "getinden" gaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |