Jep klopt, soms denk je gewoon wat je ZELF WILT DAT GEBEURD,,, en dan voel je je een tijdje goed! Maar daarna ga je weer realistisch na denken, en dan gaat het weer bergje af.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:54 schreef Sandoval het volgende:
[..]
Sorry, ben er misschien niet heel direct op ingegaan. Ik ben in ieder geval blij met je mening. Probleem is een beetje dat die relatie er inmiddels wél is, maar ze blijkbaar daarmee niet over haar ex heen is. Ik kan haar niet dwingen over haar ex heen te zijn, dus rest mij de keuze om ermee door te gaan of het af te kappen omdat ik het een te groot issue vind. Ik had bij dit topic min of meer verwacht dat ik veel reacties zou krijgen dat ik er een te groot probleem van maak, en me er niet mee bezig moet houden, maar dat blijkt dus niet helemaal te kloppen. Het ene moment sta ik erg sterk in de schoenen en kijk ik er tegenaan met het idee 'ik zal wel zorgen dat ze al haar exen vergeet omdat ze het met mij zo goed heeft', maar op andere momenten ben je toch iets realistischer
Op de Captain Obvious vraag: ik mag hopen van niet neequote:Op dinsdag 27 oktober 2009 13:05 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Even Captain Obvious spelen, maar ik mag toch hopen dat dat niet doorgaat terwijl jij een relatie met haar hebt?
[..]
Ze heeft jou waarschijnlijk precies waar ze je wezen wil. Ze kan fijn haar spelletje spelen bij die vrienden en jij doet niet moeilijk.
De vraag is natuurlijk wel hoever je hierin kan gaan. Ze is hoe dan ook een andere mening toegedaan dan ik, dus als ik er erg moeilijk over ga doen zal dit waarschijnlijk erg needy/jaloers/bezitterig ofzo overkomen. Op het moment dat ik mijn twijfels heb stel ik me meestal gewoon erg terughoudend op, wat er meestal na een tijdje wel voor zorgt dat ze erg veel aandacht gaat geven/vragen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 13:05 schreef Esmerallda17 het volgende:
[..]
Jep klopt, soms denk je gewoon wat je ZELF WILT DAT GEBEURD,,, en dan voel je je een tijdje goed! Maar daarna ga je weer realistisch na denken, en dan gaat het weer bergje af.
Ik heb zelfde probleem gehad een x, het is inderdaad heel moeilijk dan ja, Probeer je vriendin anders jou te overtuigen dat ze bij JOU wil blijven, dat ze die ex niet meer wilt, laat haar zo veel mogelijk doen , wat duidelijk maakt dat ze bij jou wilt zijn, en die ex wilt vergeten,
als ze dat niet wilt, is het eigenlijk al een klein beetje duidelijk dan twijfelt ze te veel met wat ze wilt, en kan je ook niet serieus verder met je relatie toch?
Ik zou heel dat gewauwel over die ex niet eens meer tolereren. Ze kiest volledig voor jou, of helemaal niet. Dat wat je hierboven beschrijft vind ik een veeg teken. Benieuwd wel wat ze hierover zegt dan vanavond, en vooral: hoe ze zich erbij gedraagt. Als ze niet duidelijk kan zijn, moeten er bij jou alarmbellen afgaan.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 13:16 schreef Sandoval het volgende:
En op de tweede opmerking, daar ben ik dus ook enigszins bang voor. Ik heb een beetje het gevoel dat ze nog rustig de tijd neemt om te beslissen wat ze nou eigenlijk wil, en me pas in die kringen zal noemen als ze er echt van overtuigd is dat ze mij wil, en anders ben ik gewoon nooit gebeurd ofzo. Ik denk dat ik haar vanavond toch maar eens aan de tand ga voelen over of ze me bij die vriendengroep heeft genoemd. Ik vind het zelf nogal vreemd als je aan goede vrienden níet vertelt dat je een relatie hebt met iemand.
Dat zou ik wel uitvogelen, als ik jou was. En dat ze nog een paar keer seks heeft gehad met hem zegt volgens mij niet zo veel hoor. Volgens mij doen heel veel mensen aan 'Seks met je ex'. Is gewoon erg makkelijk en vertrouwd. Meer niet.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:59 schreef Sandoval het volgende:
Dat weet ik ook niet precies, misschien zit het er ergens tussenin. Ze geeft wel vaak aan dat het nou eenmaal niet heeft gewerkt tussen ze, maar als je er dan toch weer regelmatig mee het bed in duikt lijkt het me dat dat niet onder de noemer compassie/waardering valt.
Nou, dat vind ik dus echt raar hoor! En ik vind absoluut wel dat jij daar iets over te zeggen hebt! Hoezo moet jullie relatie een geheim blijven daar? Ik snap dat wel in sommige gevallen, maar niet in deze situatie! Als iemand niet uit wilt komen voor zijn relatie, staat diegene er dan wel achter? Vraag ik me af.quote:Ze is nu inderdaad bij mij, en dat helpt ook wel flink relativeren. Wat dus minder helpt is het feit dat ze in onze huidige woonplaats er gewoon mee te koop loopt een vriend te hebben, maar in de plaats waar ze vandaan komt het zo stil mogelijk houdt. Ik ben er vrij zeker van dat die vriendengroep van niks weet, maar ik vind niet dat ik echt het recht heb hierover te klagen/door te vragen.
Maar, stel dat ze nog wel wat gevoelens heeft voor haar ex, maar toch volledig voor jou gaat en er verder geen gewauwel is over haar ex, dan zou ik er wat meer vertrouwen in hebben, het nog wat tijd geven en er niet zo'n probleem van maken. Het is me niet duidelijk of ze er veel mee bezig is?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 13:27 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Ik zou heel dat gewauwel over die ex niet eens meer tolereren. Ze kiest volledig voor jou, of helemaal niet.
dat laatste valt nogal mee. Ik had liever gehad dat ze er net zo over dacht als ik, maar voor wie gaat dat nou niet op? Ik maak er geen probleem van, en kan soms erg hard lachen over haar verhalen over bepaalde sekspartners, om maar een voorbeeldje te geven.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 16:04 schreef Xennia het volgende:
Ik zou het ook niet oke vinden dat de ander nog gevoelens heeft voor een ex, zeker niet na een jaar. Maar wat jou nog meer dwars zit zijn haar normen en waarden over seks, die erg van jouw normen en waarden verschillen.
Ja, van buiten lach je. Maar van binnen denk jij wel dat zij eerder geneigd is een scheve schaats te rijden dan jij.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 16:13 schreef Sandoval het volgende:
[..]
dat laatste valt nogal mee. Ik had liever gehad dat ze er net zo over dacht als ik, maar voor wie gaat dat nou niet op? Ik maak er geen probleem van, en kan soms erg hard lachen over haar verhalen over bepaalde sekspartners, om maar een voorbeeldje te geven.
Het is voor mij natuurlijk ook niet compleet duidelijk hoeveel ze met haar ex bezig is. Ze zegt het natuurlijk niet elke keer als ze aan hem zit te denken ofzo. Ik heb wel duidelijk gemerkt dat het nog erg belangrijk voor haar is. En omdat het gros van de jongens bij haar niet bepaald belangrijk is geweest, heb ik dus enigszins de vrees daar ook tussen te belanden.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 13:46 schreef Soempie het volgende:
Het ligt er aan wat voor gevoel ze nog heeft en hoe ze daar over denkt. Als ze elke dag nog bezig is met haar ex, nog van hem houdt/ verliefd is, hoopt dat het goedkomt, etc, dan zou ik zo reageren:
[..]
Maar, stel dat ze nog wel wat gevoelens heeft voor haar ex, maar toch volledig voor jou gaat en er verder geen gewauwel is over haar ex, dan zou ik er wat meer vertrouwen in hebben, het nog wat tijd geven en er niet zo'n probleem van maken. Het is me niet duidelijk of ze er veel mee bezig is?
Dat ik dat laatste denk staat los van het eerste. Als ik van buiten lach heb ik er ook van binnen geen moeite mee. Zo zijn er ook dingen waar ik wel moeite mee heb, maar dan zie je me ook niet lachen. Dan laat ik het óf niet merken, of ik laat het wel degelijk merken, afhankelijk van hoe 'terecht' ik het vind.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 16:17 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ja, van buiten lach je. Maar van binnen denk jij wel dat zij eerder geneigd is een scheve schaats te rijden dan jij.
In je OP zeg je dat volgens jou de relatie goed is en dat je ook genoeg signalen van haar krijgt dat dit zo is. Ik denk dat het misschien wel goed is om te praten over hoe zij jullie relatie ziet en hoe ze nog over haar ex denkt, misschien geeft dat je meer duidelijkheid.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 16:26 schreef Sandoval het volgende:
[..]
Het is voor mij natuurlijk ook niet compleet duidelijk hoeveel ze met haar ex bezig is. Ze zegt het natuurlijk niet elke keer als ze aan hem zit te denken ofzo. Ik heb wel duidelijk gemerkt dat het nog erg belangrijk voor haar is. En omdat het gros van de jongens bij haar niet bepaald belangrijk is geweest, heb ik dus enigszins de vrees daar ook tussen te belanden.
Ik weet het niet. Ik proef wel meer onzekerheid tussen de regels door dan jij erkent. Zo ook dat zij niet aan haar vrienden heeft verteld dat ze een relatie heeft met jou. Je lijkt over het algemeen het gevoel te hebben dat jij meer in de relatie investeert en te verliezen hebt dan zij.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 16:30 schreef Sandoval het volgende:
[..]
Dat ik dat laatste denk staat los van het eerste. Als ik van buiten lach heb ik er ook van binnen geen moeite mee. Zo zijn er ook dingen waar ik wel moeite mee heb, maar dan zie je me ook niet lachen. Dan laat ik het óf niet merken, of ik laat het wel degelijk merken, afhankelijk van hoe 'terecht' ik het vind.
Iedereen heeft wel dingen aan zijn/haar partner die hij/zij niet ideaal vindt, dat wil niet zeggen dat ik er een probleem mee heb. Ik ben ook absoluut niet geneigd te denken dat m'n vriendin zomaar met iemand zal vreemdgaan. Het is dat exverhaal dat ik moeilijk kan slikken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |