abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:52:49 #1
271205 Dj_unkie
Industrialized
pi_74102651
het zit zo:

Mijn vriendin werkt bij een drogist op basis van 30 uur. Ze was al enige tijd op zoek naar een baan die haar wel trekt, maar het is momenteel huilen met de pet op. Een drie maanden contract was dus prima, het was alleen voor het inkomen tijdens de zoektocht.

Toen ze aangenomen werd, heeft ze direcht gezegd dat ze al een vakantie had geboekt van twee weken. Dit was geen probleem ze zou dan die twee weken gewoon betaald krijgen en dan de niet gewerkte uren (min uren) moeten inhalen. Wij gezellie twee weken Frankrijk en inderdaad er kwam een vol maandloon op haar rekening te staan.

Nu heeft de manager het contract niet verlengd en ze is dus over een paar dagen klaar daar (gelukkig heeft ze al een andere leuke baan gevonden ). Maar nu zegt de manager doodleuk dat ze de minuren moet terugbetalen, omdat anders het contract niet klopt? Is dat echt zo? Lijkt me niet omdat de manager het contract niet verlengt heeft, of zit ik er naast?
Stand for something or fall for anything
pi_74102698
Het is zijn eigen schuld vind ik hoor, eerst zeggen uren in halen, zodat je salaris gewoon klopt, en dan ineens omdat je op vakantie bent je er uit kicken.. :S
-
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:55:33 #3
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_74102728
Lijkt me dat de manager gelijk heeft. Minuren hebben is natuurlijk niet de bedoeling, wanneer je afspreekt dat je dit later zal inhalen is het ontstaan van minuren geen probleem.

Helaas is dit voor je vriendin niet mogelijk en zal er terugbetaald moeten worden, (eigenlijk stom van de boekhouding, dit hadden ze nl in moeten houden op het loon)
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
pi_74102759
Minuren zouden toch ingehaald worden?
pi_74102763
Nou, het contract eindigt wegens rechtswege, en je vriendin heeft nu een betaling ontvangen waar zij geen recht op had (geen werk geen loon). Dus ik weet nog niet zo zeker of ze ze niet hoeft terug te betalen. Ik zou dit voorleggen bij een rechtswinkel, advies is gratis!
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:02:47 #6
271205 Dj_unkie
Industrialized
pi_74102899
ik zal even een tijdslijn erbij zetten:

begin contract--->week werken---->twee weken vakantie----->9 weken werken (vaak ook exta uren, die worden dan ook gebruikt om min uren op te halen).

ik zit meer met het punt dat het maar een contract was van 3 maanden, mijn vriendin keurig tijdens het gesprek heeft aangegeven dat ze een vakantie had geboekt. Toegezegd dat het geen probleem was en dat ze dat later maar moet inhalen. Maar dan moeten ze er wel de tijd voor geven toch? Bovendien trekt de manager er na drie maanden de stekker uit en niet mijn vriendin.
pi_74102970
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:02 schreef Dj_unkie het volgende:
ik zal even een tijdslijn erbij zetten:

begin contract--->week werken---->twee weken vakantie----->9 weken werken (vaak ook exta uren, die worden dan ook gebruikt om min uren op te halen).

ik zit meer met het punt dat het maar een contract was van 3 maanden, mijn vriendin keurig tijdens het gesprek heeft aangegeven dat ze een vakantie had geboekt. Toegezegd dat het geen probleem was en dat ze dat later maar moet inhalen. Maar dan moeten ze er wel de tijd voor geven toch? Bovendien trekt de manager er na drie maanden de stekker uit en niet mijn vriendin.
Voor zover ik weet is dat allemaal besides the point. En nee, de manager trekt er niet de stekker uit, het contract liep gewoon af! Daarom zou ik je adviseren om naar de rechtswinkel te gaan, die kunnen je een veel kundiger advies geven. Maar voor zover ik dus kan beoordelen is het terecht dat ze moet betalen, je krijgt geen geld voor niet gewerkte uren.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:07:48 #8
271205 Dj_unkie
Industrialized
pi_74103035
ik zal daar eens om advies gaan vragen...volgens mij gaat het ook maar om 10 uur ofzo, maar vond het zelf nogal belachelijk klinken
pi_74103105
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:07 schreef Dj_unkie het volgende:
ik zal daar eens om advies gaan vragen...volgens mij gaat het ook maar om 10 uur ofzo, maar vond het zelf nogal belachelijk klinken
Erm... veel simpeler dan dit wordt het niet. Ze heeft teveel salaris gekregen, dus lijkt het me logisch dat ze dat moet terugbetalen.

Als ik 20 uur per week werk en ik krijg voor 40 uur uitbetaald, dan mag ik dat ook gewoon terugbetalen, hoor.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_74103316
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:10 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Erm... veel simpeler dan dit wordt het niet. Ze heeft teveel salaris gekregen, dus lijkt het me logisch dat ze dat moet terugbetalen.

Als ik 20 uur per week werk en ik krijg voor 40 uur uitbetaald, dan mag ik dat ook gewoon terugbetalen, hoor.
En wat als je weigert... en daarna ruim 1,5 jaar niets verneem van je oud-werkgever.
Ik bedoel, ze hebben mij een maand extra uitbetaald. Mij geinformeerd dit graag terug te willen ontvangen, maar ik heb dat nog steeds niet gedaan.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_74103534
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:19 schreef Chinless het volgende:
En wat als je weigert... en daarna ruim 1,5 jaar niets verneem van je oud-werkgever.
Ik bedoel, ze hebben mij een maand extra uitbetaald. Mij geinformeerd dit graag terug te willen ontvangen, maar ik heb dat nog steeds niet gedaan.
Ik geloof dat de vordering 5 jaar geldt.
Dus als ze na 4,5 jaar aan de bel trekken, moet je het alsnog terugbetalen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')