Over de flos te helpen?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 09:23 schreef Basp1 het volgende:
Ik zou bijna ook kraker worden om hier nog meer van die zielige kleine internet fok helden over de flos te helpen.
ik ook!quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 09:23 schreef Basp1 het volgende:
Ik zou bijna ook kraker worden om hier nog meer van die zielige kleine internet fok helden over de flos te helpen.
Die uit de OP kan je wel bekoren ja?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 09:27 schreef wise het volgende:
sommige van die linkse meiden zien er appetijtelijk uit
Zie je wel hoe druk je je maakt over dingen die je niet eens aan gaan, ik kan me namelijk niet voorstellen dat jij wat speculatie panden bezit waarbij deze vaak aangedikte feiten plaats gevonden hebben.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 09:25 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Over de flos te helpen?
En kraker is gewoon kansloos, als ze de boel nou nog netjes zouden onderhouden en netjes de nutsbedrijven zouden betalen. Maar nee, het word compleet uitgewoond, electriciteit afgetapt, gevaarlijke situaties met het gas. En er moet een halve legermacht aan te pas komen om ze er weer uit te krijgen.
Het is godverdomme net ongedierte
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 09:27 schreef wise het volgende:
sommige van die linkse meiden zien er appetijtelijk uit
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 09:28 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Die uit de OP kan je wel bekoren ja?
Oh god, jij moet echt neuken met Lamon, jullie zijn allebei zo overdreven politiek correct en die 'leven en laten leven' mentaliteit waar ons LAND AAN KAPOT GAAT JAquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 09:30 schreef NBT het volgende:
Krakers zijn ook smerig, doen ook niks met hun leven................. Ik ben het eensch met de klacht... Maar.. Dat is hun manier van leven en hun vinden het fijn... dus ja.... succes krakers! ga zo door!
Das toch een dude?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 09:28 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
In theorie is kraken best sympathiek, maar het komt tegenwoordig voor dat gewoon bewoonde huizen worden "gekraakt". Er is dan een hele gerechtelijke procedure nodig om dat tuig weer je huis uit te zetten en daarna is het compleet uitgewoond en kan je de kosten nergens verhalen. Die lui mogen echt tegen de muur.quote:
Joh, stel je gewoon niet aan!quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 09:31 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Oh god, jij moet echt neuken met Lamon, jullie zijn allebei zo overdreven politiek correct en die 'leven en laten leven' mentaliteit waar ons LAND AAN KAPOT GAAT JA
HET IS ALLEMAAL JOUW SCHULD SNAP JE DAT DAN NIET??!!>!>!>!#!#>>#!>>
laat ik het anders zo stellen. In Zweden loopt lekker links tuigquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 09:28 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Als dit je kind is dan vraag je je toch ook dagelijks af waarom je die ene keer het niet gewoon in het vuistje hebt gespoten?quote:
Bron?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 09:32 schreef Flurry het volgende:
[..]
In theorie is kraken best sympathiek, maar het komt tegenwoordig voor dat gewoon bewoonde huizen worden "gekraakt". Er is dan een hele gerechtelijke procedure nodig om dat tuig weer je huis uit te zetten en daarna is het compleet uitgewoond en kan je de kosten nergens verhalen. Die lui mogen echt tegen de muur.
Ik had een soortgelijke gedachte met dat mokkel uit de OP.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 09:41 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Als dit je kind is dan vraag je je toch ook dagelijks af waarom je die ene keer het niet gewoon in het vuistje hebt gespoten?
Uiteraard, ik lever momenteel een zeer waardevolle bijdrage aan de samenleving.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 09:42 schreef Beregd het volgende:
Ik merk dat je zelf naarstig aan het werk bent nu, itt die krakers.
Als een pand gewoon eigendom is van iemand en het staat leeg zal het lang niet zoveel kosten als wanneer het getrashed word door een stel 'artiesten' die graffiti spuiten, het totaal uitwonen, de electriciteit e.d. slopen, brandjes veroorzaken.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 09:48 schreef Beregd het volgende:
ergens klinkt het ook niet logisch dat krakers veel geld kosten aan de maatschappij.
Leegstand, dat kost ook een pak geld aan de maatschappij.
Misschien moeten we ons eens de vraag stellen hoeveel een kraker precies kost.
Dat moet gewoon het gevolg zijn van weglekkend zaad in een weken oud koffiefiler, waarna de vrouw in kwestie met haar gewillige mossel tegen dit mengsel van koffiedrab en zaad aan is gaan schurken.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 09:44 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Ik had een soortgelijke gedachte met dat mokkel uit de OP.
Dat moet haast wel het resultaat zijn van een keer zoveel zuipen dat je in een halve coma je zaad hebt laten lopen in een bijzonder lelijk wijf waar je vrienden nog jarenlang om moeten lachen. Toen Wise vervolgens opmerkte dat hij krakersvrouwtjes appetijtelijk vindt verslikte ik me dus flink in mijn koffie.
Nee?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 09:48 schreef Beregd het volgende:
ergens klinkt het ook niet logisch dat krakers veel geld kosten aan de maatschappij.
Wat kost leegstand de maatschappij dan? Kost hooguit de eigenaar iets.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 09:48 schreef Beregd het volgende:
nee hoor, ik zit nu in een kraakpand, graffiti te spuiten die de staat voor mij betaald heeft en mijn eigen uitwerpselen op te peuzelen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 09:50 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Als een pand gewoon eigendom is van iemand en het staat leeg zal het lang niet zoveel kosten als wanneer het getrashed word door een stel 'artiesten' die graffiti spuiten, het totaal uitwonen, de electriciteit e.d. slopen, brandjes veroorzaken.
Denk dat dat ook de buurt harder devalueert dan wat leegstand![]()
Maar jij bent dus typje VINEX-wijk? Te schijterig zelf te kraken maar wel dat stinkvolk een hand boven het hoofd houden?
Dat is dan wel fijn dat ze dat geen vaste verblijfplaats hebben dan hebben ze ook geen recht op een uitkering zoals hier wel geinsinueerd wordt.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 09:51 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Nee?
Krakers werken meestal niet hebben geen vaste verblijfplaats en betalen dus geen belasting.
Krakers wonen vervolgens zo'n pand langdurig compleet uit waardoor de eigenaar er geen gebruik van kan maken en het weer voor veel centen moet herstellen.
Krakers houden huisquote:
quote:Op 27 februari 2008 vuurden krakers aan de Amsterdamse Spuistraat met katapulten metalen moeren van 2 cm op de mobiele eenheid af. De krakers hadden eerder op de avond twee anti-kraakwachters met hockeysticks, honkbalknuppels en traangas verjaagd. Een van hen moest zich medisch laten behandelen.
quote:In 2007 ontstond er, na een periode van relatieve stilte, weer een scherp politiek maar ook publiek debat over kraken en krakers nadat eind 2007 krakers zelf levensgevaarlijke valstrikken zouden hebben geplaatst om agenten en brandweerlieden het binnendringen te verhinderen. De krakers weerleggen dit. Eind mei 2008 vernielden groepen krakers negen ruiten van het stadhuis en acht van de ambtswoning van Burgemeester Cohen van Amsterdam uit onvrede dat eerder die week enkele kraakpanden ontruimd werden.
quote:Krakers worden vaak beschuldigd van het vernielen van woningen, het toebrengen van zogenaamde kraakschade. Dit doordat krakers meestal de woningen slecht of niet onderhouden en onconventionele middelen aangrijpen om gebruik te kunnen maken van de afgesloten gas, water en elektra. Soms wordt er illegaal electriciteit afgetapt. Hierdoor verloederen de gekraakte woningen en daalt de waarde ervan, hetgeen extra kosten oplevert voor de eigenaar die hiervan de dupe is.
Nee echt, het is vredelievend volk met idealen die geweldloos verzet toepast en kraakt uit noodzaakquote:Kraken als idealisme wordt als steeds minder aannemelijk gezien, vooral omdat de ernstige naoorlogse woningnood inmiddels zo goed als opgelost is. Veel flats in buitenwijken staan leeg, maar worden niet bewoond omdat kwaliteit van wonen meer aandacht heeft gekregen.
Ja dus omdat in 1 gekraakt pand zulke excessen plaats vinden zijn alle krakers zo.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 09:58 schreef Flurry het volgende:
[..]
Krakers houden huis
(NAV artikel in het AD, maar die willen geen directe links naar hun content)
quote:Tegenstanders van het kraken wijzen er vaak op dat de huizen die gekraakt worden vaak monumentale panden zijn op centraal gelegen locaties. Weinig van de gekraakte panden liggen in buitenwijken waar veel kantoorpanden leeg staan of ver buiten de steden. Dit selectieve beleid bij het selecteren van een pand om te kraken is voor tegenstanders het bewijs dat krakers slechts op goede locaties willen zitten zonder bereid te zijn daar de financiële compensatie voor te betalen en dat krakers slechts handelen uit eigenbelang en dit verhullen door te spreken over maatschappelijke problemen.
quote:Krakers nemen soms geen genoegen met een rechterlijke uitspraak, maar willen het meestal zèlf ook eens zijn met de toekomstige plannen met een pand alvorens het te willen ontruimen. Aangezien zij het met die plannen zelden eens zijn, is gedwongen ontruiming dan ook meestal noodzakelijk. Op 21 maart 2006 wierpen krakers in de Amsterdamse Bilderdijkstraat met puntige staven dwars door ME schilden heen en werden politieagenten overgoten met een brandbare vloeistof als spiritus. In maart 2007 trof de Amsterdamse politie achter een gebarricadeerde deur van een te ontruimen pand aan de Bilderdijkstraat een door de krakers gemaakt explosief aan dat het pand (inclusief de politieagenten) geheel had kunnen opblazen. De krakers meldden echter dat het hier een jerrycan met motorolie betrof die er al stond toen het pand in bezit werd genomen.. Op 30 oktober 2007 trof de Amsterdamse politie naar eigen zeggen een aantal "vallen" in enkele van zes ontruimde panden aan de Kerkstraat aan, waaronder er één, aldus de politie, bestond uit een constructie die het hele dak zou hebben laten instorten wanneer deze zou worden verwijderd. De krakers zelf spraken dit tegen. De Amsterdamse politiecommandant Leen Schaap constateerde een toenemende verharding in de kraakbeweging.
Precies.quote:
Jij bent degene die generaliseert, complete faalhaas. Lees mijn genuanceerde post nog eens?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja dus omdat in 1 gekraakt pand zulke excessen plaats vinden zijn alle krakers zo.
Wat is het toch jammer dat deze generatie een totaal gebrek aan overzicht kwijt is geraakt en generalisaties tot standaard verheven hebben.
Welke woningnood, je baselt. Er is geen acute woningnood meer zoals in de periode dat de kraakbeweging is ontstaan.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:04 schreef zatoichi het volgende:
Even serieus, ik kwam toevallig die groep demonstranten tegen in Utrecht afgelopen zaterdag en zat er een beetje over te discussiëren met mijn vriendin.
Ik weet niet hoeveel krakers er zijn in Nederland, maar met de ingang van de antikraakwet in januari staan die allemaal op straat. Daar moeten voorzieningen voor worden getroffen (urgentie bij huurwoningen etc.) waardoor de toch al aanwezig woningnood in één klap enorm oploopt.
Wachttijden voor huurwoningen worden langer, koopwoningen worden weer duurder. Krakers die gewoon werken moeten hun tijd steken in het vinden van woonruimte, er wordt veel meer huursubsidie aangevraagd enzovoorts.
In deze tijd van "crisis" kunnen we ons dat toch helemaal niet veroorloven?
Ik gok zo dat krakers daar toch geen genoegen mee nemen omdat je met urgentie toch niet in aan de gracht in Amsterdam komt te wonen. Dan gaan ze maar lekker in een kartonnen doos wonen. Ze hadden ook net als de rest van Nederland zich kunnen inschrijven.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:04 schreef zatoichi het volgende:
Even serieus, ik kwam toevallig die groep demonstranten tegen in Utrecht afgelopen zaterdag en zat er een beetje over te discussiëren met mijn vriendin.
Ik weet niet hoeveel krakers er zijn in Nederland, maar met de ingang van de antikraakwet in januari staan die allemaal op straat. Daar moeten voorzieningen voor worden getroffen (urgentie bij huurwoningen etc.) waardoor de toch al aanwezig woningnood in één klap enorm oploopt.
Wachttijden voor huurwoningen worden langer, koopwoningen worden weer duurder. Krakers die gewoon werken moeten hun tijd steken in het vinden van woonruimte, er wordt veel meer huursubsidie aangevraagd enzovoorts.
In deze tijd van "crisis" kunnen we ons dat toch helemaal niet veroorloven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |