Het is toch juist zo dat als er niks gezegd wordt, het stilzwijgend verlengd wordt??quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 08:25 schreef eleusis het volgende:
Daarvoor is het vrijheid blijheid, dus geen van beide hoeft iets vast te leggen over de toekomst. Als er niets verder wordt afgesproken loopt een tijdelijk contract af.
en dat ook, mocht je binnen een maand voor opzegtijd nog geen reactie nog geen reactie hebben ontvangen dat het contract af zou lopen, dan is de werkgever verplicht je voor een vast contract aan te nemen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 08:30 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Het is toch juist zo dat als er niks gezegd wordt, het stilzwijgend verlengd wordt??
Dus stel je bent met je 3e contract bezig en die loopt af, er wordt niks gezegd... dan ben je volgens mij in dienst voor onbepaalde tijd.
Als het contract afloopt en je verschijnt weer op je werk en je wordt niet weggestuurd dan is het stilzwijgend verlengd.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 08:30 schreef Kekaa het volgende:
Het is toch juist zo dat als er niks gezegd wordt, het stilzwijgend verlengd wordt??
nou ik denk dat als jij mijn werkgever zou zijn, en je zou mij op die manier naar huis sturen, dat je toch een ontzettend groot probleem zou krijgenquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 08:34 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Als het contract afloopt en je verschijnt weer op je werk en je wordt niet weggestuurd dan is het stilzwijgend verlengd.
Sturen ze je weg of blijf je thuis dan is het contract afgelopen.
Dit meende ik ook maar de rest spreekt tegen?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 08:30 schreef babipangang het volgende:
ja mag 2x een contractverlenging krijgen, daarna moet je een vast contract krijgen
laat ze lekker tegensprekenquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 08:43 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Dit meende ik ook maar de rest spreekt tegen?
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 08:43 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Dit meende ik ook maar de rest spreekt tegen?
In het BW is dat geregeld inderdaad. Maar daar mag in de CAO van worden afgeweken (bv. Horeca CAO of ABU CAO).quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 08:45 schreef babipangang het volgende:
[..]
laat ze lekker tegenspreken2x verlenging en dan vast, vaker verlengen mag niet!
Ook in die CAO kan een uitzondering zijn gemaakt. Als jij de CAO noemt kan ik dat nakijkenquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 08:49 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ja maar ik werk in de industrie dus die theorie klopt niet.
Bullshit. De werkgever mag op de laatste minuut van je laatste werkdag naar je toe komen en zeggen, oh ja, we verlengen niet. En dan kun je dus gaan.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 08:33 schreef babipangang het volgende:
[..]
en dat ook, mocht je binnen een maand voor opzegtijd nog geen reactie nog geen reactie hebben ontvangen dat het contract af zou lopen, dan is de werkgever verplicht je voor een vast contract aan te nemen.
Sterker nog, hij mag dat nog zeggen voordat je de volgende morgen aan het werk gaat.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 08:59 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Bullshit. De werkgever mag op de laatste minuut van je laatste werkdag naar je toe komen en zeggen, oh ja, we verlengen niet. En dan kun je dus gaan.
Uh hoe moet ik een CAO noemen? Hebben die nummersquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 08:51 schreef sanger het volgende:
[..]
Ook in die CAO kan een uitzondering zijn gemaakt. Als jij de CAO noemt kan ik dat nakijken
Als het goed is wordt er in je arbeidsovereenkomst naar verwezen en heb je een CAO boekje van je werkgever gekregen. En anders kun je het je werkgever vragen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 09:04 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Uh hoe moet ik een CAO noemen? Hebben die nummers
Volgens mij is het de voeding/genotsindustrie.
PMquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 09:15 schreef sanger het volgende:
[..]
Als het goed is wordt er in je arbeidsovereenkomst naar verwezen en heb je een CAO boekje van je werkgever gekregen. En anders kun je het je werkgever vragen.
Laat ik het anders vragen. Wat voor toko is het? Mag evt. ook per PM als je het hier niet wilt spammen
Is niet helemaal waar.... Bij het aflopen van een contract mogen ze op de laatste dag nog zeggen dat ie niet verlengd gaat worden...quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 08:33 schreef babipangang het volgende:
[..]
en dat ook, mocht je binnen een maand voor opzegtijd nog geen reactie nog geen reactie hebben ontvangen dat het contract af zou lopen, dan is de werkgever verplicht je voor een vast contract aan te nemen.
Dat klopt, maar is het niet ook afhankelijk van hoe het in het contract verwoord staat? In de tijdelijke contracten die bij mijn bedrijf gebruikt worden staat dat het tijdelijk contract op die en die datum komt te vervallen, zonder dat opzegging vereist is.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 09:44 schreef Maren1 het volgende:
[..]
Is niet helemaal waar.... Bij het aflopen van een contract mogen ze op de laatste dag nog zeggen dat ie niet verlengd gaat worden...
en onder het mom van reorganisatie heb je sowieso geen poot om op te staan, al ben je 20 jaar in dienst...
Niet als je weer naar huis wordt gestuurd.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:55 schreef Triple-B het volgende:
[..]
dan kun je toch de volgende dag gewoon verschijnen waarop je automatisch recht hebt op een contract
Een tijdelijk contract loopt gewoon van rechtswege af en de datum waarop het afloopt is al bepaald toen het getekend werd.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 08:38 schreef babipangang het volgende:
[..]
nou ik denk dat als jij mijn werkgever zou zijn, en je zou mij op die manier naar huis sturen, dat je toch een ontzettend groot probleem zou krijgenen ik sta in mijn recht en ik ga gelijk krijgen ook
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |