abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74101058
Wanneer moet een werkgever beslissen om je een vast contract aan te bieden of los te laten? Zodra je je contract voor de derde keer gaat verlengen of als je al drie keer een tijdelijk contract hebt gehad en dus de vierde aan de beurt is.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 08:25:07 #2
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74101072
Bij je vierde contract of wanneer je 3jaar+ voor een werkgever werkt, heb je (automatisch) een vast contract.

Daarvoor is het vrijheid blijheid, dus geen van beide hoeft iets vast te leggen over de toekomst. Als er niets verder wordt afgesproken loopt een tijdelijk contract af.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_74101114
Ik geloof dat in de horeca een andere regeling bestaat dan "4e contract = vast contract".
Er staat me iets bij van na 6 tijdelijke contracten moet het volgende contract een vast contract zijn, maar pin me er niet op vast.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_74101131
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 08:25 schreef eleusis het volgende:

Daarvoor is het vrijheid blijheid, dus geen van beide hoeft iets vast te leggen over de toekomst. Als er niets verder wordt afgesproken loopt een tijdelijk contract af.
Het is toch juist zo dat als er niks gezegd wordt, het stilzwijgend verlengd wordt??

Dus stel je bent met je 3e contract bezig en die loopt af, er wordt niks gezegd... dan ben je volgens mij in dienst voor onbepaalde tijd.
pi_74101132
ja mag 2x een contractverlenging krijgen, daarna moet je een vast contract krijgen
pi_74101161
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 08:30 schreef Kekaa het volgende:

[..]

Het is toch juist zo dat als er niks gezegd wordt, het stilzwijgend verlengd wordt??

Dus stel je bent met je 3e contract bezig en die loopt af, er wordt niks gezegd... dan ben je volgens mij in dienst voor onbepaalde tijd.
en dat ook, mocht je binnen een maand voor opzegtijd nog geen reactie nog geen reactie hebben ontvangen dat het contract af zou lopen, dan is de werkgever verplicht je voor een vast contract aan te nemen.
pi_74101179
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 08:30 schreef Kekaa het volgende:
Als het contract afloopt en je verschijnt weer op je werk en je wordt niet weggestuurd dan is het stilzwijgend verlengd.
Sturen ze je weg of blijf je thuis dan is het contract afgelopen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_74101219
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 08:34 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Als het contract afloopt en je verschijnt weer op je werk en je wordt niet weggestuurd dan is het stilzwijgend verlengd.
Sturen ze je weg of blijf je thuis dan is het contract afgelopen.
nou ik denk dat als jij mijn werkgever zou zijn, en je zou mij op die manier naar huis sturen, dat je toch een ontzettend groot probleem zou krijgen en ik sta in mijn recht en ik ga gelijk krijgen ook
pi_74101276
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 08:30 schreef babipangang het volgende:
ja mag 2x een contractverlenging krijgen, daarna moet je een vast contract krijgen
Dit meende ik ook maar de rest spreekt tegen?
pi_74101298
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 08:43 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

laat ze lekker tegenspreken 2x verlenging en dan vast, vaker verlengen mag niet!

zijn wel wat uitzonderingen op, die ik voor je kan opzoeken, maar bij normaal dienstverband, wat ik aanneem dat je hebt gehad, is 4e contract vast
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 08:48:18 #11
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_74101350
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 08:43 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 08:45 schreef babipangang het volgende:

[..]

laat ze lekker tegenspreken 2x verlenging en dan vast, vaker verlengen mag niet!
In het BW is dat geregeld inderdaad. Maar daar mag in de CAO van worden afgeweken (bv. Horeca CAO of ABU CAO).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_74101378
Ja maar ik werk in de industrie dus die theorie klopt niet.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 08:51:11 #13
65960 sanger
pi_74101395
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 08:49 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ja maar ik werk in de industrie dus die theorie klopt niet.
Ook in die CAO kan een uitzondering zijn gemaakt. Als jij de CAO noemt kan ik dat nakijken
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 08:59:30 #14
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_74101545
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 08:33 schreef babipangang het volgende:

[..]

en dat ook, mocht je binnen een maand voor opzegtijd nog geen reactie nog geen reactie hebben ontvangen dat het contract af zou lopen, dan is de werkgever verplicht je voor een vast contract aan te nemen.
Bullshit. De werkgever mag op de laatste minuut van je laatste werkdag naar je toe komen en zeggen, oh ja, we verlengen niet. En dan kun je dus gaan.
Mocht hij dat vergeten en je op de eerste dag na het eindigen van het contract ook niet gelijk naar huis sturen, dan is het of een verllenging van je tijdelijke, of een vast contract afhankelijk van hoeveel tijdelijke contracten je hebt gehad.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:00:37 #15
65960 sanger
pi_74101570
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 08:59 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Bullshit. De werkgever mag op de laatste minuut van je laatste werkdag naar je toe komen en zeggen, oh ja, we verlengen niet. En dan kun je dus gaan.
Sterker nog, hij mag dat nog zeggen voordat je de volgende morgen aan het werk gaat.
pi_74101639
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 08:51 schreef sanger het volgende:

[..]

Ook in die CAO kan een uitzondering zijn gemaakt. Als jij de CAO noemt kan ik dat nakijken
Uh hoe moet ik een CAO noemen? Hebben die nummers
Volgens mij is het de voeding/genotsindustrie.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:15:46 #17
65960 sanger
pi_74101865
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 09:04 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Uh hoe moet ik een CAO noemen? Hebben die nummers
Volgens mij is het de voeding/genotsindustrie.
Als het goed is wordt er in je arbeidsovereenkomst naar verwezen en heb je een CAO boekje van je werkgever gekregen. En anders kun je het je werkgever vragen.

Laat ik het anders vragen. Wat voor toko is het? Mag evt. ook per PM als je het hier niet wilt spammen
pi_74101877
Ja ik heb anderhalf jaar geleden wel eens een keer een boekje ontvangen ja.....
pi_74101884
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 09:15 schreef sanger het volgende:

[..]

Als het goed is wordt er in je arbeidsovereenkomst naar verwezen en heb je een CAO boekje van je werkgever gekregen. En anders kun je het je werkgever vragen.

Laat ik het anders vragen. Wat voor toko is het? Mag evt. ook per PM als je het hier niet wilt spammen
PM
pi_74102436
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 08:33 schreef babipangang het volgende:

[..]

Is niet helemaal waar.... Bij het aflopen van een contract mogen ze op de laatste dag nog zeggen dat ie niet verlengd gaat worden...

en onder het mom van reorganisatie heb je sowieso geen poot om op te staan, al ben je 20 jaar in dienst...
Computer games don't affect kids. I mean, if Pac Man affected us as kids, we'd all run around in a darkened room munching pills and listening to repetitive music...
pi_74104331
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 09:44 schreef Maren1 het volgende:

[..]

Is niet helemaal waar.... Bij het aflopen van een contract mogen ze op de laatste dag nog zeggen dat ie niet verlengd gaat worden...

en onder het mom van reorganisatie heb je sowieso geen poot om op te staan, al ben je 20 jaar in dienst...
Dat klopt, maar is het niet ook afhankelijk van hoe het in het contract verwoord staat? In de tijdelijke contracten die bij mijn bedrijf gebruikt worden staat dat het tijdelijk contract op die en die datum komt te vervallen, zonder dat opzegging vereist is.
Als zoiets niet in het tijdelijke contract is opgenomen, en de werkgever zegt er niets van, dan kun je toch de volgende dag gewoon verschijnen waarop je automatisch recht hebt op een contract van dezelfde tijdsduur als je vorige (zie: http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=32002 ). En als je daarmee over je 3e contract of de 3 jaar gaat, dan heb je een vast contract, lijkt me.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:16:41 #22
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_74104944
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:55 schreef Triple-B het volgende:

[..]
dan kun je toch de volgende dag gewoon verschijnen waarop je automatisch recht hebt op een contract
Niet als je weer naar huis wordt gestuurd.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_74104982
Dat verhaal van stilzwijgend verlengen etc is niet van de orde. Dit is een correct bedrijf die netjes vantevoren aangeeft waar ik aan toe ben maar ik heb net een 2e verlenging getekend tot aan december 2010 en wou alvast even weten waar ik volgend jaar zomer op kan rekenen. Ivm eventueel kijken haar huisje.
pi_74110198
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 08:38 schreef babipangang het volgende:

[..]

nou ik denk dat als jij mijn werkgever zou zijn, en je zou mij op die manier naar huis sturen, dat je toch een ontzettend groot probleem zou krijgen en ik sta in mijn recht en ik ga gelijk krijgen ook
Een tijdelijk contract loopt gewoon van rechtswege af en de datum waarop het afloopt is al bepaald toen het getekend werd.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')