abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74094875
Kort en krachtig:

Haast. Behangen. Voorstrijk gekocht. Morgen behangen. Vandaag voorstrijken. Check emmer: 'voorstrijk voor latex, speciaal zodat de latex verf goed hecht. Voor sterk zuigende muren.'.

Help! Kan ik dit ook gebruiken? Moet ik speciale voor behang kopen? Er staat in principe verder alleen op dat het tegen een sterk zuigende muur is.
pi_74095128
Behang is kut, dus behang terug brengen en latex kopen

Opgelost, slotje!

Voorstrijk doet verder hetzelfde, lijkt me sterk dat het mis kan gaan.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_74095169
Ahh, ik heb maar één muurtje behang! De rest is latex
pi_74095200
Goedzo. Heb de afgelopen week 3 lagen behang van gipsplaten mogen verwijderen, geen leuk werk...
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_74095328
Ik win: 5 lagen! Door het hele huis! En toch wil ik 1 muur behangen, vind het zo mooi (barok behang).

Maargoed, twijfel nog steeds. Als ik nou morgenochtend om 8.00 bel naar praxis en het vraag, desnoods nieuwe haal, rond 11.00 insmeer en 16.00 ga behangen, heb ik dan lang genoeg gewacht? Want dat is de noodoplossing, ik kan het behangen echt niet uistellen
pi_74095577
Nee dat gaat niet. Die voorstrijk die je nu hebt is geen lijm maar gewoon lekker zuigend spul.
Je moet dus echt een ander pakketje halen
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_74095920
Ja maar ik ga er niet mee lijmen, ik heb aparte lijm (paars trouwens, heb vinyl behang). Het is puur om de muren te 'preppen'.
  maandag 26 oktober 2009 @ 23:22:36 #8
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_74096754
ls er al eerder behang op die muur heeft gezeten hoef je helemaal geen voorstrijk te gebruiken, als je maar zorgt dat alle oude behang eraf is en de muur droog is als je gaat beginnen met behangen.
Ik schuur de muur altijd even snel op met grof schuurpapier, daarna met een vegertje erover en beginnen maar.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_74097321
Er heeft behang op gezeten, maar van wel 30 jaar oud (meerdere lagen). Bij het weghalen hiervan waren zó veel gaten, dat deze gestuct zijn. Niet de hele muur, maar grote gaten. Deze stukken zijn zo groot (en zuigend, heb de test gedaan) dat ik het niet wil riskeren zonder voorstrijk..
  maandag 26 oktober 2009 @ 23:51:48 #10
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_74097706
Dan zou ik het wel doen ja, voorstrijken.
Je kunt ook, als je voldoende lijm hebt, verdunde lijm gebruiken om mee voor te strijken. En anders even een nieuw potje voorstrijk halen bij de bouwmarkt.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  dinsdag 30 maart 2010 @ 09:55:27 #11
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_79736968
euhm, ook een voorstijk vraag:

Ik heb voorstrijk voor poederende muren op mn muur gesmeerd omdat als ik mijn hand eroverheen haalde mn hand wit was.
Nadat ik de muur schoon had gemaakt met st marc pederde hij niet meer... Dus ik dacht, die is goed schoon.
voorstrijk aangebracht... even wachten.... kijken...
Op de voorstrijk staat, mag niet filmen. maar dat gebeurd wel.
Volgens de man van de hubo moet ik wachten totdat de voorstijk opgedroogt is, maar het ziet er wel erg uit als een film over mn muur.
Nu ga ik vanavond verven met acrylatex muurverf... kan het kwaad als er verkeerde voorstrijk op de muur zit?
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  dinsdag 30 maart 2010 @ 14:05:55 #12
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_79745237
iemand? wil het graag vandaag afmaken
Ecosia
pi_79747152
Toevallig gisteren in de winkel hetzelfde gevraagd (Gamma) en die zeiden dat je gewoon voorstrijk voor Latex moet gebruiken als je gaat behangen omdat er geen voorstrijk voor behang is.

Voorstrijk en dan goed laten drogen.
Volgende dag behangen (+ lijm uiteraard)
ik maak feiten van eventuele twijfels
  dinsdag 30 maart 2010 @ 15:10:06 #14
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_79747744
ik ga alleen niet behangen maar verven
Ecosia
pi_79749396
was een reactie op topicstarter, met jouw probleem heb ik zelf geen ervaring en kan ik je dus helaas niet bij helpen.
ik maak feiten van eventuele twijfels
  dinsdag 30 maart 2010 @ 15:55:24 #16
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_79749445
het probleem van TS is uit 2009, denk niet dat ie nog hulp nodig heeft ;-)
Ecosia
  dinsdag 30 maart 2010 @ 16:00:08 #17
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_79749632
Je kan gewoon texen, dat valt er niet vanaf.

Wel is het beter om de voorstrijk in te laten zuigen. (door wat te verdunnen)

Je zult miss merken dat als je ergens afplakt en daarna weghaalt je een stukje voorstrijk met latex kan meetrekken.

Plakband dus meteen na schilderen verwijderen, niet laten zitten tot het droog is.

Succes
  dinsdag 30 maart 2010 @ 16:18:09 #18
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_79750399
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 16:00 schreef fransbreda het volgende:
Je kan gewoon texen, dat valt er niet vanaf.

Wel is het beter om de voorstrijk in te laten zuigen. (door wat te verdunnen)

Je zult miss merken dat als je ergens afplakt en daarna weghaalt je een stukje voorstrijk met latex kan meetrekken.

Plakband dus meteen na schilderen verwijderen, niet laten zitten tot het droog is.

Succes
oke, volgende muur verdun ik de voorstijk. Dan tex ik er overheen (geen verschil omdat het acrilatex is?)
bedankt! ik ga staks gelijk aan de slag (en zal een foto maken ;-) )
Ecosia
  dinsdag 30 maart 2010 @ 22:14:36 #19
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_79766948
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 09:55 schreef Jumparound het volgende:
euhm, ook een voorstijk vraag:

Ik heb voorstrijk voor poederende muren op mn muur gesmeerd omdat als ik mijn hand eroverheen haalde mn hand wit was.
Nadat ik de muur schoon had gemaakt met st marc pederde hij niet meer... Dus ik dacht, die is goed schoon.
voorstrijk aangebracht... even wachten.... kijken...
Op de voorstrijk staat, mag niet filmen. maar dat gebeurd wel.
Volgens de man van de hubo moet ik wachten totdat de voorstijk opgedroogt is, maar het ziet er wel erg uit als een film over mn muur.
Nu ga ik vanavond verven met acrylatex muurverf... kan het kwaad als er verkeerde voorstrijk op de muur zit?
Heb je de muur wel supergoed laten drogen na het schoonmaken met StMarc? Anders krijg je inderdaad een film/laag.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 23:42:19 #20
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_79771705
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 22:14 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Heb je de muur wel supergoed laten drogen na het schoonmaken met StMarc? Anders krijg je inderdaad een film/laag.
ik heb er geen waterballet van gemaakt. Heb hem met een vochtige doek afgenomen ... gewoon "even" laten drogen... moet het langer?
Ecosia
pi_79824131
Behang moet echt verboden worden.

Ik zou ook gewoon latex kopen, en klaar, misschien kun je er zelf nog wat motiefjes op gooien.
  donderdag 1 april 2010 @ 16:57:14 #22
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_79836129
quote:
Op donderdag 1 april 2010 11:44 schreef Xs2Shanna het volgende:

Ik zou ook gewoon latex kopen, en klaar, misschien kun je er zelf nog wat motiefjes op gooien.
Niks mis met behang.

Er moet gewoon niet altijd zo licht over gedacht worden en aandacht aan je werk besteden.
  donderdag 1 april 2010 @ 21:50:02 #23
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_79848006
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 23:42 schreef Jumparound het volgende:

[..]

ik heb er geen waterballet van gemaakt. Heb hem met een vochtige doek afgenomen ... gewoon "even" laten drogen... moet het langer?
Ik denk dat je het vocht hebt ingesloten tussen muur en de afsluitende voorstrijk. Ik doe met dit soort dingen altijd een dagje laten drogen, better safe then sorry.
  donderdag 1 april 2010 @ 21:50:53 #24
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_79848038
quote:
Op donderdag 1 april 2010 11:44 schreef Xs2Shanna het volgende:

Behang is ideaal, gewoon een paar uurtjes voor uittrekken en de muren zien er weer top uit, snel een mooi resultaat en makkelijk te wisselen vind ik.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 17:10:52 #25
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_108630806
Zo.... binnenkort weer een nieuwe vraag van "maschaaa" over behangen enzo, aangezien ze gaat verhuizen *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 17:20:13 #26
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_108631173
quote:
9s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 17:10 schreef BBQ-kip het volgende:
Zo.... binnenkort weer een nieuwe vraag van "maschaaa" over behangen enzo, aangezien ze gaat verhuizen *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zonder lidwoorden *O*
My hovercraft is full of eel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')