1. Even afspreken dat ze innen via automatische incasso. Dan betaal je nooit rente.quote:Op maandag 26 oktober 2009 12:51 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik ben dus van plan een creditcard aan te vragen om te kunnen bestellen vanaf amazon. Nu ben ik níét van plan om daar straks een hoop extra kosten aan te maken. Ik ben niet erg economisch ingesteld en al die voorwaarden en kleine lettertjes zeggen me weinig, dus ik vraag het hier:
1. Als ik een visakaart aanvraag, kan ik dan daarmee op amazon betalen, en direct via internetbankieren het bedrag terug overmaken naar visa zonder rente te moeten betalen?
2. Die kaart is het eerste jaar gratis, kan ik die zonder kosten na het 1e jaar opzeggen?
3. Moet er een startbedrag op de kaart staan, of kan ik hem leeg laten en alleen betalen wanneer nodig, en dan het bedrag vanaf mn bankrekening terugstorten?
4. Moet ik iets betalen in de maanden dat ik m'n kaart niet gebruik?
Oftewel; kost het me op welk vlak dan ook méér, dan het via de normale overschrijvingsmethoden zou kosten, als ik zorg dat ik geen openstaande bedragen laat staan?
Ik heb al een tijdje op internet gezocht, maar zoals ik al zei heb ik het liever allemaal wat duidelijker op een rij, ik heb geen zin in onverwachte kosten.
Dank je!quote:Op maandag 26 oktober 2009 12:54 schreef marietje85 het volgende:
1. ja (En je kunt ook een positief saldo nemen, dan gaat het vanzelf goed. Je krijgt 3% rente.)
2. ja, mits je dat op tijd doet.
3. ja, dat kan.
4. Ehm, wat bedoel je?
Het kost over het algemeen niet meer, behalve dat sommige bedrijven je meer chargen voor een CC-betaling.
Natuurlijk.quote:Op maandag 26 oktober 2009 12:53 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Is dat relevant voor zijn vragen dan?
quote:1. Als ik een visakaart aanvraag, kan ik dan daarmee op amazon betalen, en direct via internetbankieren het bedrag terug overmaken naar visa zonder rente te moeten betalen?
1 keer in de maand betaal je dan gewoon vanaf je rekening naar je kaart (datum mag je zelf bepalen)
2. Die kaart is het eerste jaar gratis, kan ik die zonder kosten na het 1e jaar opzeggen?
niet nodig, kaart in betaalpakket blijft gratis
3. Moet er een startbedrag op de kaart staan, of kan ik hem leeg laten en alleen betalen wanneer nodig, en dan het bedrag vanaf mn bankrekening terugstorten?
Je hoeft niks op de kaart te zetten. 1x in de maand betaal je wat je verbruikt hebt zonder rente oid. Je kunt er wel voor kiezen om gespreid te betalen natuurlijk
4. Moet ik iets betalen in de maanden dat ik m'n kaart niet gebruik?
Je hoeft helemaal nooit te betalen
Dat staat dus los van zijn vragen in dit topic. Zeg dan dat hij even bij zijn bank moet informeren of er misschien een mogelijkheid tot een gratis cc is. Sowieso zijn er tig mogelijkheden om een gratis cc te krijgen.quote:Op maandag 26 oktober 2009 12:59 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Natuurlijk.
Voorbeeld: ABN AMRO.
Heb je daar een betaalpakket dan kun je gratis een CC krijgen.
Misschien hebben ze bij ING iets soortegelijks.
Dat heet inventariseren zodat je de TS de juiste tips kunt geven.quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:00 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat staat dus los van zijn vragen in dit topic. Zeg dan dat hij even bij zijn bank moet informeren of er misschien een mogelijkheid tot een gratis cc is. Sowieso zijn er tig mogelijkheden om een gratis cc te krijgen.
quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:00 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat staat dus los van zijn vragen in dit topic. Zeg dan dat hij even bij zijn bank moet informeren of er misschien een mogelijkheid tot een gratis cc is. Sowieso zijn er tig mogelijkheden om een gratis cc te krijgen.
Je kan ervoor kiezen om één keer per maand het openstaande saldo in één keer te voldoen per automatische incasso. Geen gedoe met eerst zelf overmaken en je betaald ook geen rente.quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:03 schreef Schenkstroop het volgende:
Ikw as altijd in de veronderstelling dat bij een creditcard als master en visa, dat je dan betaalde via cc en dat het bedrag dan direkt van je rekeing werd gehaald.
Hij is net wakker.quote:
Met overmaken bedoelde ik ook aflossen, om gelijk antwoord te geven op de vorige posts. Dus dan heb ik er zelf helemaal geen omkijken meer naar of het wel betaald wordt, met die automatische incasoo?quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:05 schreef ktnxbye het volgende:
[..]
Je kan ervoor kiezen om één keer per maand het openstaande saldo in één keer te voldoen per automatische incasso. Geen gedoe met eerst zelf overmaken en je betaald ook geen rente.
Voor mij twee redenen: je krijgt er een goede rente op (3,0%), en belangrijker: het is bij een positief saldo veel goedkoper om in het buitenland geld op te nemen. Dat was voor mij de hoofdreden voor de aanschaf van een card, want in bepaalde delen van de wereld kun je alleen met visa of een lokale bankpas pinnen.quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:01 schreef ktnxbye het volgende:
Waarom zou je eigenlijk geld willen overmaken naar je CC? (zie mijn eerdere posting)
Inderdaad. Ken ook gevallen van een VISA kaart via de ANWB waar je geld op kan storten. Heet het geen creditcard?quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:05 schreef ktnxbye het volgende:
[..]
Je kan ervoor kiezen om één keer per maand het openstaande saldo in één keer te voldoen per automatische incasso. Geen gedoe met eerst zelf overmaken en je betaald ook geen rente.
quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:11 schreef marietje85 het volgende:
[..]
Voor mij twee redenen: je krijgt er een goede rente op (3,0%onlangs verlaagd naar 2,75%), en belangrijker: het is bij een positief saldo veel goedkoper om in het buitenland geld op te nemen. Dat was voor mij de hoofdreden voor de aanschaf van een card, want in bepaalde delen van de wereld kun je alleen met visa of een lokale bankpas pinnen.
Hmm, misschien kom ik in aanmerking voor een studentenkaart en anders is een pakket hoger ook nog een optie. Al zou ik het liever gewoon helemaal gratis hebbenquote:Op maandag 26 oktober 2009 13:05 schreef PLAE@ het volgende:
Zo te zien ook onderdeel van een pakket
http://www.ing.nl/particu(...)reditcard/index.aspx
Daarentegen is je positieve saldo niet verzekerd bij verlies, diefstal of misbruik van de kaart. Daar kunnen die paar euro rente wat mij betreft niet tegenop...quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:11 schreef marietje85 het volgende:
[..]
Voor mij twee redenen: je krijgt er een goede rente op (3,0%), en belangrijker: het is bij een positief saldo veel goedkoper om in het buitenland geld op te nemen. Dat was voor mij de hoofdreden voor de aanschaf van een card, want in bepaalde delen van de wereld kun je alleen met visa of een lokale bankpas pinnen.
Dat levert dan 3 % veilige rente op en geldopname in het Buitenland kost dan all-in maar 1% met een max van 1euro 50. Daarom dus.quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:01 schreef ktnxbye het volgende:
Waarom zou je eigenlijk geld willen overmaken naar je CC? (zie mijn eerdere posting)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |