abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74074631
Ik ben dus van plan een creditcard aan te vragen om te kunnen bestellen vanaf amazon. Nu ben ik níét van plan om daar straks een hoop extra kosten aan te maken. Ik ben niet erg economisch ingesteld en al die voorwaarden en kleine lettertjes zeggen me weinig, dus ik vraag het hier:

1. Als ik een visakaart aanvraag, kan ik dan daarmee op amazon betalen, en direct via internetbankieren het bedrag terug overmaken naar visa zonder rente te moeten betalen?

2. Die kaart is het eerste jaar gratis, kan ik die zonder kosten na het 1e jaar opzeggen?

3. Moet er een startbedrag op de kaart staan, of kan ik hem leeg laten en alleen betalen wanneer nodig, en dan het bedrag vanaf mn bankrekening terugstorten?

4. Moet ik iets betalen in de maanden dat ik m'n kaart niet gebruik?

Oftewel; kost het me op welk vlak dan ook méér, dan het via de normale overschrijvingsmethoden zou kosten, als ik zorg dat ik geen openstaande bedragen laat staan?

Ik heb al een tijdje op internet gezocht, maar zoals ik al zei heb ik het liever allemaal wat duidelijker op een rij, ik heb geen zin in onverwachte kosten.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  maandag 26 oktober 2009 @ 12:52:59 #2
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_74074674
Welke bank zit je?
pi_74074698
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 12:52 schreef PLAE@ het volgende:
Welke bank zit je?
Is dat relevant voor zijn vragen dan?
pi_74074710
Ik zit bij de ING, maar de creditcard die ik bij hen kan aanvragen, kost het eerste jaar wel iets.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
pi_74074720
1. ja (En je kunt ook een positief saldo nemen, dan gaat het vanzelf goed. Je krijgt 3% rente.)
2. ja, mits je dat op tijd doet.
3. ja, dat kan.
4. Ehm, wat bedoel je?

Het kost over het algemeen niet meer, behalve dat sommige bedrijven je meer chargen voor een CC-betaling.
pi_74074730
Als je gewoon maandelijks 100 procent aflost betaal je geen rente en hoef je ook geen geld over te maken.

Opgelost. Slotje.
  maandag 26 oktober 2009 @ 12:56:47 #7
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_74074785
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 12:51 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik ben dus van plan een creditcard aan te vragen om te kunnen bestellen vanaf amazon. Nu ben ik níét van plan om daar straks een hoop extra kosten aan te maken. Ik ben niet erg economisch ingesteld en al die voorwaarden en kleine lettertjes zeggen me weinig, dus ik vraag het hier:

1. Als ik een visakaart aanvraag, kan ik dan daarmee op amazon betalen, en direct via internetbankieren het bedrag terug overmaken naar visa zonder rente te moeten betalen?

2. Die kaart is het eerste jaar gratis, kan ik die zonder kosten na het 1e jaar opzeggen?

3. Moet er een startbedrag op de kaart staan, of kan ik hem leeg laten en alleen betalen wanneer nodig, en dan het bedrag vanaf mn bankrekening terugstorten?

Oftewel; kost het me op welk vlak dan ook méér, dan het via de normale overschrijvingsmethoden zou kosten, als ik zorg dat ik geen openstaande bedragen laat staan?

Ik heb al een tijdje op internet gezocht, maar zoals ik al zei heb ik het liever allemaal wat duidelijker op een rij, ik heb geen zin in onverwachte kosten.
1. Even afspreken dat ze innen via automatische incasso. Dan betaal je nooit rente.
2. Nee, moet je opzeggen voordat het eerste jaar afloopt.
3. Nee, daarvoor heet het ook een CREDIT card
4. Nee
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_74074798
Welke bank is niet relevant toch? Je hebt het gewoon over een Visa World Card neem ik aan.
Bijkomend voordeel is dat je aankopen die je doet met je creditcard gratis een half jaar verzekerd zijn.
pi_74074803
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 12:54 schreef marietje85 het volgende:
1. ja (En je kunt ook een positief saldo nemen, dan gaat het vanzelf goed. Je krijgt 3% rente.)
2. ja, mits je dat op tijd doet.
3. ja, dat kan.
4. Ehm, wat bedoel je?

Het kost over het algemeen niet meer, behalve dat sommige bedrijven je meer chargen voor een CC-betaling.
Dank je! Bij 4 bedoelde ik of er een maandelijks bedrag aan zit, maar als de andere vragen al "ja" zijn, zal dat wel niet.
pi_74074844
Er zit een jaarlijks bedrag aan, maar de visa world card kun je idd een jaar gratis krijgen dus dan kost het niets idd.
  maandag 26 oktober 2009 @ 12:59:09 #11
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_74074865
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 12:53 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Is dat relevant voor zijn vragen dan?
Natuurlijk.

Voorbeeld: ABN AMRO.

Heb je daar een betaalpakket dan kun je gratis een CC krijgen.
In dat geval:
quote:

1 keer in de maand betaal je dan gewoon vanaf je rekening naar je kaart (datum mag je zelf bepalen)

niet nodig, kaart in betaalpakket blijft gratis

Je hoeft niks op de kaart te zetten. 1x in de maand betaal je wat je verbruikt hebt zonder rente oid. Je kunt er wel voor kiezen om gespreid te betalen natuurlijk

Je hoeft helemaal nooit te betalen

Misschien hebben ze bij ING iets soortegelijks.
  maandag 26 oktober 2009 @ 13:00:14 #12
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_74074888
Da's mooi En ik bedoelde inderdaad opzeggen vóór het jaar afloopt, dat had ik een beetje krom verwoord in de OP.
pi_74074897
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 12:59 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Natuurlijk.

Voorbeeld: ABN AMRO.

Heb je daar een betaalpakket dan kun je gratis een CC krijgen.
Misschien hebben ze bij ING iets soortegelijks.
Dat staat dus los van zijn vragen in dit topic. Zeg dan dat hij even bij zijn bank moet informeren of er misschien een mogelijkheid tot een gratis cc is. Sowieso zijn er tig mogelijkheden om een gratis cc te krijgen.
pi_74074917
Waarom zou je eigenlijk geld willen overmaken naar je CC? (zie mijn eerdere posting)
  maandag 26 oktober 2009 @ 13:02:15 #15
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_74074938
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 13:00 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat staat dus los van zijn vragen in dit topic. Zeg dan dat hij even bij zijn bank moet informeren of er misschien een mogelijkheid tot een gratis cc is. Sowieso zijn er tig mogelijkheden om een gratis cc te krijgen.
Dat heet inventariseren zodat je de TS de juiste tips kunt geven.

Niet zomaar wat blaten.
  maandag 26 oktober 2009 @ 13:03:46 #16
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_74074969
Zijn alle creditcards dan "pre-paid" ? Ik heb een wirecard en dan schrijf ik eerst een bedrag over in euros naar mijn wirecard-account. Waarna ik het tegoed pas kan gebruiken. Ik was altijd in de veronderstelling dat bij een creditcard als -master en -visa, dat je dan betaalde via cc en dat het bedrag dan direkt van je bankrekening werd gehaald. Of is dat alleen als je een cc van je eigen bank hebt?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_74074994
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 13:00 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

_!
pi_74075001
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 13:03 schreef Schenkstroop het volgende:
Ikw as altijd in de veronderstelling dat bij een creditcard als master en visa, dat je dan betaalde via cc en dat het bedrag dan direkt van je rekeing werd gehaald.
Je kan ervoor kiezen om één keer per maand het openstaande saldo in één keer te voldoen per automatische incasso. Geen gedoe met eerst zelf overmaken en je betaald ook geen rente.
  maandag 26 oktober 2009 @ 13:05:46 #19
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_74075016
Zo te zien ook onderdeel van een pakket
http://www.ing.nl/particu(...)reditcard/index.aspx
pi_74075022
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 13:04 schreef Rekkie het volgende:

[..]

_!
En jouw probleem is?
  maandag 26 oktober 2009 @ 13:08:06 #21
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_74075084
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 13:06 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

En jouw probleem is?
Hij is net wakker.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  maandag 26 oktober 2009 @ 13:09:01 #22
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_74075116
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 13:05 schreef ktnxbye het volgende:

[..]

Je kan ervoor kiezen om één keer per maand het openstaande saldo in één keer te voldoen per automatische incasso. Geen gedoe met eerst zelf overmaken en je betaald ook geen rente.
Met overmaken bedoelde ik ook aflossen, om gelijk antwoord te geven op de vorige posts. Dus dan heb ik er zelf helemaal geen omkijken meer naar of het wel betaald wordt, met die automatische incasoo?
pi_74075195
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 13:01 schreef ktnxbye het volgende:
Waarom zou je eigenlijk geld willen overmaken naar je CC? (zie mijn eerdere posting)
Voor mij twee redenen: je krijgt er een goede rente op (3,0%), en belangrijker: het is bij een positief saldo veel goedkoper om in het buitenland geld op te nemen. Dat was voor mij de hoofdreden voor de aanschaf van een card, want in bepaalde delen van de wereld kun je alleen met visa of een lokale bankpas pinnen.
pi_74075264
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 13:05 schreef ktnxbye het volgende:

[..]

Inderdaad. Ken ook gevallen van een VISA kaart via de ANWB waar je geld op kan storten. Heet het geen creditcard?

Heb zelf CC via de Rabobank. Openstaande saldo wordt aan het eind van de maand volledig van mijn lopende rekening afgeschreven. Is het saldo van de lopende rekening niet toereikend, dan pas moet ik rente betalen.
you and I ain't done Zeke!
pi_74075286
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 13:11 schreef marietje85 het volgende:

[..]

Voor mij twee redenen: je krijgt er een goede rente op (3,0%onlangs verlaagd naar 2,75%), en belangrijker: het is bij een positief saldo veel goedkoper om in het buitenland geld op te nemen. Dat was voor mij de hoofdreden voor de aanschaf van een card, want in bepaalde delen van de wereld kun je alleen met visa of een lokale bankpas pinnen.
  maandag 26 oktober 2009 @ 13:16:54 #26
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_74075374
Ik betaal ook helemaal geen rente* Gunstige commerciele wisselkoers en 1.5% op het bedrag als het een buitenlandse valuta betreft.
pi_74075413
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 13:06 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

En jouw probleem is?
Niks, ik moet gewoon even _! 'en om jouw geblaat
  maandag 26 oktober 2009 @ 13:25:08 #28
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_74075616
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 13:05 schreef PLAE@ het volgende:
Zo te zien ook onderdeel van een pakket
http://www.ing.nl/particu(...)reditcard/index.aspx
Hmm, misschien kom ik in aanmerking voor een studentenkaart en anders is een pakket hoger ook nog een optie. Al zou ik het liever gewoon helemaal gratis hebben

Ik zal eerst eens kijken naar dat Wirecard, volgens google moet het daarmee ook lukken om op amazon te betalen. Als ik daar problemen mee heb, vraag ik een visa aan want het is ook gewoon makkelijk om te hebben volgens mij, en als het inderdaad niks extra's kost, doe ik dat misschien sowieso wel.

Bedankt voor alle reacties

EDIT: Wirecard kost blijkbaar per transactie extra, dus dan wordt het toch een visa

[ Bericht 7% gewijzigd door 08gnoT. op 26-10-2009 13:31:19 ]
pi_74077745
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 13:11 schreef marietje85 het volgende:

[..]

Voor mij twee redenen: je krijgt er een goede rente op (3,0%), en belangrijker: het is bij een positief saldo veel goedkoper om in het buitenland geld op te nemen. Dat was voor mij de hoofdreden voor de aanschaf van een card, want in bepaalde delen van de wereld kun je alleen met visa of een lokale bankpas pinnen.
Daarentegen is je positieve saldo niet verzekerd bij verlies, diefstal of misbruik van de kaart. Daar kunnen die paar euro rente wat mij betreft niet tegenop...
  maandag 26 oktober 2009 @ 14:41:25 #30
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_74077951
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 13:01 schreef ktnxbye het volgende:
Dat levert dan 3 % veilige rente op en geldopname in het Buitenland kost dan all-in maar 1% met een max van 1euro 50. Daarom dus.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')