abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74073136
Deel 65

Ringslings, Tricotdoeken met rek, geweven doeken zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes
Draagdoekenpagina op de FOK! wiki

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekkende doek en niet rekkende doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie hebben er allemaal welke draagdoek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Graag bij het openen van een nieuw topic de informatie uit de wiki halen, die vind je HIER

Als je een update van jouw doekenlijstje wil, graag zelf in de wiki doen, dan wordt het vanzelf meegenomen in een volgend topic.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  maandag 26 oktober 2009 @ 12:00:46 #2
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_74073249
Nicole wat doe je me aan! Eerst moet ik wachten op mijn doek, en dan heb ik m eindelijk om en dan kan ik niet posten omdat je het topic dichtgooit

Hier dan mijn eerste poging, zelfde geknoopt als ik de tricotdoek altijd (hoor mij, 'altijd'... hihihi alsof ik volleerd ben) doe, maar omdat dit niet rekt is het te strak om de horizontale band ook nog over Thomas heen te trekken. Maar het arme kind viel al meteen in slaap dus ik had t hart niet om hem eruit te halen en opnieuw te knopen.

Wat me meteen opvalt is dat de doek een stuk minder warm is dan de tricotdoek, dus dat is fijn voor mijn warmbloedig mannetje. En ook voor mij want ik hield altijd een plakplek over waar hij had gezeten.

Kijk ons dan lekker!

Ik vind het wel een heel net pakket, duidelijke knoopinstructies erbij in een boekje EN op dvd. Klasse hoor!

Ik ga m dadelijk denk ik toch maar eens opnieuw knopen en dan naar de winkel wandelen. *hyperdehyper*
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_74073336
Sorry En dan duurt het ook allemaal nog zo lang

Maar dankzij de link uit vorige topic heb ik de draagdoek gevonden die ik zocht Eentje waar R ook mee wil dragen
pi_74073361
Nicole,
Ik heb een SSC van http://www.lilababy.nl/.Ze zitten in Glanerbrug, dus die konden we makkelijk even ter plekke passen. Maar ik geloof dat ze wel adviseerde dat kindje al wat zelf moeten kunnen zitten. Dus 6+maand ofzo.
Zag dat ze ook op een Beurs in Enschede staan (http://www.oudersnatuurlijk.nl ) op 15 november.

Ik zou hem morgen even mee kunnen nemen?
pi_74073561
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 12:05 schreef Deepfreeze het volgende:
Nicole,
Ik heb een SSC van http://www.lilababy.nl/.Ze zitten in Glanerbrug, dus die konden we makkelijk even ter plekke passen. Maar ik geloof dat ze wel adviseerde dat kindje al wat zelf moeten kunnen zitten. Dus 6+maand ofzo.
Zag dat ze ook op een Beurs in Enschede staan (http://www.oudersnatuurlijk.nl ) op 15 november.

Ik zou hem morgen even mee kunnen nemen?
Op de meeste sites zie ik dat er toch al wel hele kleintjes inzitten. Dus denk dat het wel mag. Al lees ik op sommige sites wel met een speciaal stuk erbij in.
Maar op die site wat jij gaf staat niet die wat ik zocht Maar je mag hem morgen wel even meenemen. Kan ik even kijken of het wat is. Heb jij eentje die je moet knopen?
pi_74073791
Deze heeft van die kliksluitingen. Ik neem hem morgen wel even mee. Zien is makkelijker dan uitleggen
pi_74073834
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 12:04 schreef MeNicole2 het volgende:

Maar dankzij de link uit vorige topic heb ik de draagdoek gevonden die ik zocht Eentje waar R ook mee wil dragen
dan zijn we nu natuurlijk heel nieuwsgierig wat je gevonden hebt
pi_74073867
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 12:20 schreef p_iglet het volgende:

[..]

dan zijn we nu natuurlijk heel nieuwsgierig wat je gevonden hebt

Deze maar dan word de legerstof in iets andere kleur want ze hebben deze niet meer!!
pi_74074245
tvd
Mooie drager menicole!
Ca.ra gecko's staan jullie prachtig!
pi_74074282
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 12:22 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Deze maar dan word de legerstof in iets andere kleur want ze hebben deze niet meer!!
Leuk! Da's misschien ook wel wat voor N.!

Die vindt gewone draagdoeken namelijk énig! Voor in donker Afrika...
pi_74074480
R vind de draagdoek wel heel makkelijk. Maar als Mikael erbij is loopt ie alleen maar te stoeien met hem dus kan de draagdoek niet. En als Mikael er niet bij is wil ie best dragen maar ik krijg de doek niet goed bij hem Die van Tex is te kort en de bamboe lukt me niet bij hem.
  maandag 26 oktober 2009 @ 12:48:34 #12
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_74074549
Misschien een andere knooptechniek gebruiken als de doek te kort is? (ik roep ook maar wat...)
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_74074570
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 12:48 schreef Ca.ra het volgende:
Misschien een andere knooptechniek gebruiken als de doek te kort is? (ik roep ook maar wat...)
ja vanavond gaan we iets anders proberen. Maar dan is Leander er niet dus goed passen wil dan niet
pi_74074625
Ca.ra, heerlijk voor je mannetje hè! En hij staat jullie wel!

Als ik het goed begrijp zit Thomas nu gewoon in kruis?
Ik knoopte in het begin mijn geweven doek ook zo (gewend van de tricot hè ) maar de meeste gebruikte knoop bij geweven doeken is dat je kind in de horizontale band zit en dan de banden gekruist erover, al dan niet gespreid over hem.
  † In Memoriam † maandag 26 oktober 2009 @ 12:53:22 #15
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_74074683
Ca.ra, wat staan die gecko's jullie ontzettend goed! (Dat hele kleine beetje bruinige in de doek sluit zo mooi subtiel aan bij jullie haarkleur)
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  maandag 26 oktober 2009 @ 12:55:54 #16
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_74074749
Ca.ra heel mooi!
I`m not weird. I`m limited edition.
  † In Memoriam † maandag 26 oktober 2009 @ 12:58:16 #17
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_74074836
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 12:45 schreef MeNicole2 het volgende:
R vind de draagdoek wel heel makkelijk. Maar als Mikael erbij is loopt ie alleen maar te stoeien met hem dus kan de draagdoek niet. En als Mikael er niet bij is wil ie best dragen maar ik krijg de doek niet goed bij hem Die van Tex is te kort en de bamboe lukt me niet bij hem.
Mannen zijn ook anders gebouwd dan vrouwen, en knopen bij een ander is altijd moeilijker.Zodra Leander zijn nek omhoog kan houden kan hij in de mei tai. Als hij dan bij R. op de rug gaat heeft die ook nog zijn handen vrij om met Mikael te stoeien
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_74075903
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 12:58 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Mannen zijn ook anders gebouwd dan vrouwen, en knopen bij een ander is altijd moeilijker.Zodra Leander zijn nek omhoog kan houden kan hij in de mei tai. Als hij dan bij R. op de rug gaat heeft die ook nog zijn handen vrij om met Mikael te stoeien
Leander is al heel sterk in zijn nek dus ik denk dat ie dat al wel aankan. Maar we kijken wel. Als het nog niet kan laten we hem (niet Leander) nog even in de kast hangen
  maandag 26 oktober 2009 @ 14:17:31 #19
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74077180
Ca.ra, hij staat prachtig!!
  maandag 26 oktober 2009 @ 14:35:37 #20
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_74077787
Ik ben er ook echt super blij mee, en hij is niet alleen prachtig maar ook heel fijn! (vooral: niet te heet voor mijn warme ventje)

Dat knopen zoals een tricotdoek was inderdaad (nog?) geen succes. Maar ik heb hem opnieuw geknoopt, nu met de 'wrap cross carry' uit het bijgeleverde boekje en dat ging een stuk makkelijker. Waarschijnlijk vooral omdat je die pas knoopt als het kind er in zit, dus die kun je goed bijstellen qua strakheid.

Alleen de foto is niet echt gelukt nu. Ik was zo bezig om dat eigenwijze koppie erop te krijgen dat ik helemaal vergat dat de doek zo eigenlijk niet goed te zien is. Maar het zat heerlijk, dus we zijn fijn naar de supermarkt gewandeld samen (en veel leuk commentaar gekregen onderweg!)

dit is de laatste hoor, sorry als ik te veel fotos plaats. beginnersenthausiasme
pi_74078619
Des te meer foto's des te leuker. Gecko's staat jullie goed.

Ik heb net in een volle Hema lunchroom de dame op mijn rug geknoopt (BWCC)
Een meisje van een jaar of 13 was helemaal onder de indruk
Toen ik ook nog mijn draagjas aandeed zaten de mensen helemaal zo .

En buitenlands kassa meisje was helemaal enthousiast want haar mama had haar ook zo gedragen
  maandag 26 oktober 2009 @ 15:22:15 #22
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_74079226
Stoer Pvoess! met zo veel publiek.

Thomas heeft net luidkeels duidelijk gemaakt dat hij NIET in welke cradle dan ook wenst te worden gedragen dus toch maar weer rechtop. Het leek me een goeie met voeden maarja. Pech voor mama
pi_74079606
Ca.ra, staat jullie goed hoor! Hier al de hele dag regen dus ik blijf lekker binnen.
Fake it till you make it...
  maandag 26 oktober 2009 @ 17:33:29 #24
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74083886
CaRa, dat ziet er heel goed uit, zeg! en en zo
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 26 oktober 2009 @ 17:46:40 #25
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_74084326
Mooi Ca.ra!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')