abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74070152
Jakkes, nooit gedacht dat dit mij zou overkomen. Ik ben me nu aan het beraden hoe dit aan te pakken en wellicht is enig advies of praktische tips welkom.

Afgelopen zomer keuken gekocht bij een keukenbedrijf, allemaal uitstekend. Deze liet echter standaard de montage uitvoeren door een extern montagebedrijf. Ik kreeg er dus een losse factuur bij voor de plaatsing.

Planning met deze keukenplaatser was al dramatisch, dus ik ergerde mij direct al groen- en geel. Maar goed, uiteindelijk kreeg ik een concreet plekje in de agenda.

Ergens in augustus dan eindelijk de keuken kunnen plaatsen. Monteur is 2 dagen bezig geweest en heeft de keuken half afgemaakt. Kon niet verder, omdat eerst de vloertegels geplaatst moeten worden.

Toen heb ik de factuur betaald, ¤ 1300,-.

Inmiddels, begin september lag de tegelvloer erin en geprobeerd vervolgafspraak te maken met de keukenplaatser. Inmiddels begreep ik dat deze had gebroken met de leverancier, wegens continue problemen omtrent planning, plaatsing e.d.

Je voelt 'm al aankomen, ik krijg geen gehoor meer. Ik word nu stelselmatig genegeerd door deze plaatser en men is niet meer bereid de keuken af te monteren (ca. 2 dagen werk).

Advocaat al even geinformeerd, maar deze zegt eigenlijk dat het allemaal de moeite niet is, omdat de (proces)kosten veel hoger zijn dan het resultaat. Dat snap ik volkomen. En onlangs liet de keukenleverancier mij weten dat de plaatser dit op grote schaal toepast en massaal aan het oplichten is geslagen.
De keuken wordt nu gratis afgemonteerd door een monteur van de leverancier, dus die biedt mij een zeer acceptabele oplossing. Maar ik ben wel mijn geld kwijt!

Iemand een advies indeze?

[ Bericht 5% gewijzigd door Sjeen op 26-10-2009 10:17:28 (Geen bedrijfsnamen noemen...) ]
pi_74070192
Maar het wordt nu toch geregeld door de leverancier?
Wat ben je dan voor geld kwijt?
  maandag 26 oktober 2009 @ 10:18:17 #3
240066 Mr.Talisker
Care for a dram?
pi_74070199
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:17 schreef Xcalibur het volgende:
Dat!
  Licht Ontvlambaar maandag 26 oktober 2009 @ 10:18:30 #4
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_74070204
Wat ik even niet begrijp... Je keuken wordt afgemonteerd door een monteur van de leverancier. Dan ben jij toch geen geld kwijt, maar je leverancier?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_74070205
Maak je niet druk, je keuken word toch geplaatst?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 26 oktober 2009 @ 10:19:57 #6
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_74070233
Waarom heb je de hele factuur betaald terwijl pas een deel van het werk was uitgevoerd? Inkoppertje, ik weet het.

Anderzijds: de keuken wordt nu alsnog geplaatst en betalen moest je toch voor plaatsing. Ik snap dat je baalt van de manier waarop het gelopen is, maar ik snap niet helemaal wat je nu nog wilt?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_74070242
Netjes van de keukenboer uiteraard. Echter kan je gewoon aangifte doen van oplichting, jij hebt een overeenkomst met die plaatser lijkt me en deze moet gewoon zijn zaken nakomen.
Wat alleen lastig is in deze is dat de plaatser nu geen mogelijkheid meer heeft om het alsnog te doen, omdat het al gratis is gedaan door iemand anders.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_74070248
Daarbij vraag ik me af wat de constructie nu precies is. Jij hebt geen deal met die keukenplaatser (deze wordt ingezet door de leverancier), maar je moet hun wel rechtstreeks betalen?
pi_74070251
quote:
Inderdaad. Blijft een kutstreek van dat bedrijf dat hem zou plaatsen, maar TS heeft geen schade.
  maandag 26 oktober 2009 @ 10:21:43 #10
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_74070285
Na de laatste alinea snap ik het probleem van TS ook niet geheel...
Ik neem aan dat de keukenleverancier namens alle klanten een claim neerlegt bij de keukenplaatser, en dat het met een grote claim wel de moeite is voor een gang naar de rechter.
censuur :O
pi_74070330
quote:
Het geld wat ik de plaatser heb betaald, die er feitelijk een wanprestatie voor geleverd heeft!

Hij zou recht hebben op 2 dagen werk, van een ¤ of 30 per uur, is een ¤ of 500 (dit heeft hij feitelijk geleverd). Het betreft een complexe keuken, dus de som van ¤ 1300 was wel gerechtvaardigd.

Dat betekent dat ik er voor ¤ 800,- bij inschiet. Hij incasseert mijn gelden waar hij geen recht op heeft.

Bovendien kom ik een volledige montage overeen, en niet een halffabrikaat. Zo staat het contractueel ook omschreven.
pi_74070367
Heb jij een deal met die plaatser, of met de leverancier?
pi_74070377
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:24 schreef Xcalibur het volgende:
Heb jij een deal met die plaatser, of met de leverancier?
2 Losse hè. 2 Facturen ook.
  Licht Ontvlambaar maandag 26 oktober 2009 @ 10:27:15 #14
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_74070430
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:23 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Het geld wat ik de plaatser heb betaald, die er feitelijk een wanprestatie voor geleverd heeft!

Hij zou recht hebben op 2 dagen werk, van een ¤ of 30 per uur, is een ¤ of 500 (dit heeft hij feitelijk geleverd). Het betreft een complexe keuken, dus de som van ¤ 1300 was wel gerechtvaardigd.

Dat betekent dat ik er voor ¤ 800,- bij inschiet. Hij incasseert mijn gelden waar hij geen recht op heeft.

Bovendien kom ik een volledige montage overeen, en niet een halffabrikaat. Zo staat het contractueel ook omschreven.
Jij schiet er niet bij in, je keuken wordt afgemonteerd. De enige die hierbij verliest, is de keukenleverancier...
pi_74070436
Dat vind ik dus raar.... waarom lost de leverancier het dan voor je op als zij er niet verantwoordelijk voor zijn?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 26 oktober 2009 @ 10:27:39 #16
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_74070440
Nogmaals: waarom heb je de hele factuur al betaald toen het werk pas voor de helft was uitgevoerd?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_74070496
Wat voor een monster-keuken heb je uberhaupt gekocht dat het plaatsen 4 dagen moet duren?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_74070571
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:27 schreef Xcalibur het volgende:
Dat vind ik dus raar.... waarom lost de leverancier het dan voor je op als zij er niet verantwoordelijk voor zijn?
Service denk ik.

We hebben er recentelijk nog een keuken gekocht, dus zijn wel een aantrekkelijke klant voor ze.
pi_74070594
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:27 schreef Rewimo het volgende:
Nogmaals: waarom heb je de hele factuur al betaald toen het werk pas voor de helft was uitgevoerd?
Ter goeder trouw.

We hebben een shitload aan facturen omdat we volledig verbouwen. Ik heb de gewoonte alles binnen 14 dagen te betalen.
pi_74070633
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:27 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Jij schiet er niet bij in, je keuken wordt afgemonteerd. De enige die hierbij verliest, is de keukenleverancier...
Er is sprake van wanprestatie bij de monteur. Ze plegen contractbreuk. Bovendien heb ik ¤800 teveel betaald.

De leverancier trekt het uit eigen middelen recht, uit hoofde van service.
  maandag 26 oktober 2009 @ 10:35:40 #21
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_74070637
tvp, Alhoewel ik het probleem niet helemaal begrijp.
Wel goede leverancier, dat hij gewoon zorgt dat je keuken netjes afgemaakt wordt. Zie je niet veel in "keukenland".
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_74070682
Als mij 800 euro door de neus geboord wordt zou ik een keertje langsgaan bij de plaatser, er zal toch wel iets van een adres op de factuur staan? Eventueel opzoeken via de website van de KvK. Je geld terug eisen, direct regelen, eventueel cash. Voor de netheid wel (een deel ervan) aan de keukenleverancier geven omdat die het geplaatst hebben.
pi_74070684
Maar hoezo rekent die monteur nou 800,- teveel?
Je hebt toch afgesproken dat ze het voor 1300,- komen zetten, dan kost het toch 1300,- en geen 500,-?

Dat ze maar half werk geleverd hebben staat daar los van, maar dat lijkt me nu aan de leverancier om te verhalen eerlijk gezegd....
pi_74070694
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:35 schreef error_404 het volgende:
tvp, Alhoewel ik het probleem niet helemaal begrijp.
Wel goede leverancier, dat hij gewoon zorgt dat je keuken netjes afgemaakt wordt. Zie je niet veel in "keukenland".
Ik heb de keuken dan ook niet bij de keukenconcurrent gekocht, maar bij een gerenommeerd bedrijf. En die status wordt in zo'n situatie keurig waargemaakt.

Het probleem is simpelweg dat die plaatser de keuken niet heeft afgemaakt en met mijn geld aan de wandel gaat. Bovendien is er sprake van wanprestatie, hetgeen verboden is.
  Licht Ontvlambaar maandag 26 oktober 2009 @ 10:40:21 #25
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_74070743
En als je die 800 euro terug krijgt van de plaatser, ga je die dan ook netjes aan de leverancier geven?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')