Jakkes, nooit gedacht dat dit mij zou overkomen. Ik ben me nu aan het beraden hoe dit aan te pakken en wellicht is enig advies of praktische tips welkom.
Afgelopen zomer keuken gekocht bij een keukenbedrijf, allemaal uitstekend. Deze liet echter standaard de montage uitvoeren door een extern montagebedrijf. Ik kreeg er dus een losse factuur bij voor de plaatsing.
Planning met deze keukenplaatser was al dramatisch, dus ik ergerde mij direct al groen- en geel. Maar goed, uiteindelijk kreeg ik een concreet plekje in de agenda.
Ergens in augustus dan eindelijk de keuken kunnen plaatsen. Monteur is 2 dagen bezig geweest en heeft de keuken half afgemaakt. Kon niet verder, omdat eerst de vloertegels geplaatst moeten worden.
Toen heb ik de factuur betaald, ¤ 1300,-.
Inmiddels, begin september lag de tegelvloer erin en geprobeerd vervolgafspraak te maken met de keukenplaatser. Inmiddels begreep ik dat deze had gebroken met de leverancier, wegens continue problemen omtrent planning, plaatsing e.d.
Je voelt 'm al aankomen, ik krijg geen gehoor meer. Ik word nu stelselmatig genegeerd door deze plaatser en men is niet meer bereid de keuken af te monteren (ca. 2 dagen werk).
Advocaat al even geinformeerd, maar deze zegt eigenlijk dat het allemaal de moeite niet is, omdat de (proces)kosten veel hoger zijn dan het resultaat. Dat snap ik volkomen. En onlangs liet de keukenleverancier mij weten dat de plaatser dit op grote schaal toepast en massaal aan het oplichten is geslagen.
De keuken wordt nu gratis afgemonteerd door een monteur van de leverancier, dus die biedt mij een zeer acceptabele oplossing. Maar ik ben wel mijn geld kwijt!
Iemand een advies indeze?
[ Bericht 5% gewijzigd door Sjeen op 26-10-2009 10:17:28 (Geen bedrijfsnamen noemen...) ]