abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74070152
Jakkes, nooit gedacht dat dit mij zou overkomen. Ik ben me nu aan het beraden hoe dit aan te pakken en wellicht is enig advies of praktische tips welkom.

Afgelopen zomer keuken gekocht bij een keukenbedrijf, allemaal uitstekend. Deze liet echter standaard de montage uitvoeren door een extern montagebedrijf. Ik kreeg er dus een losse factuur bij voor de plaatsing.

Planning met deze keukenplaatser was al dramatisch, dus ik ergerde mij direct al groen- en geel. Maar goed, uiteindelijk kreeg ik een concreet plekje in de agenda.

Ergens in augustus dan eindelijk de keuken kunnen plaatsen. Monteur is 2 dagen bezig geweest en heeft de keuken half afgemaakt. Kon niet verder, omdat eerst de vloertegels geplaatst moeten worden.

Toen heb ik de factuur betaald, ¤ 1300,-.

Inmiddels, begin september lag de tegelvloer erin en geprobeerd vervolgafspraak te maken met de keukenplaatser. Inmiddels begreep ik dat deze had gebroken met de leverancier, wegens continue problemen omtrent planning, plaatsing e.d.

Je voelt 'm al aankomen, ik krijg geen gehoor meer. Ik word nu stelselmatig genegeerd door deze plaatser en men is niet meer bereid de keuken af te monteren (ca. 2 dagen werk).

Advocaat al even geinformeerd, maar deze zegt eigenlijk dat het allemaal de moeite niet is, omdat de (proces)kosten veel hoger zijn dan het resultaat. Dat snap ik volkomen. En onlangs liet de keukenleverancier mij weten dat de plaatser dit op grote schaal toepast en massaal aan het oplichten is geslagen.
De keuken wordt nu gratis afgemonteerd door een monteur van de leverancier, dus die biedt mij een zeer acceptabele oplossing. Maar ik ben wel mijn geld kwijt!

Iemand een advies indeze?

[ Bericht 5% gewijzigd door Sjeen op 26-10-2009 10:17:28 (Geen bedrijfsnamen noemen...) ]
pi_74070192
Maar het wordt nu toch geregeld door de leverancier?
Wat ben je dan voor geld kwijt?
  maandag 26 oktober 2009 @ 10:18:17 #3
240066 Mr.Talisker
Care for a dram?
pi_74070199
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:17 schreef Xcalibur het volgende:
Dat!
  Licht Ontvlambaar maandag 26 oktober 2009 @ 10:18:30 #4
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_74070204
Wat ik even niet begrijp... Je keuken wordt afgemonteerd door een monteur van de leverancier. Dan ben jij toch geen geld kwijt, maar je leverancier?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_74070205
Maak je niet druk, je keuken word toch geplaatst?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 26 oktober 2009 @ 10:19:57 #6
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_74070233
Waarom heb je de hele factuur betaald terwijl pas een deel van het werk was uitgevoerd? Inkoppertje, ik weet het.

Anderzijds: de keuken wordt nu alsnog geplaatst en betalen moest je toch voor plaatsing. Ik snap dat je baalt van de manier waarop het gelopen is, maar ik snap niet helemaal wat je nu nog wilt?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_74070242
Netjes van de keukenboer uiteraard. Echter kan je gewoon aangifte doen van oplichting, jij hebt een overeenkomst met die plaatser lijkt me en deze moet gewoon zijn zaken nakomen.
Wat alleen lastig is in deze is dat de plaatser nu geen mogelijkheid meer heeft om het alsnog te doen, omdat het al gratis is gedaan door iemand anders.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_74070248
Daarbij vraag ik me af wat de constructie nu precies is. Jij hebt geen deal met die keukenplaatser (deze wordt ingezet door de leverancier), maar je moet hun wel rechtstreeks betalen?
pi_74070251
quote:
Inderdaad. Blijft een kutstreek van dat bedrijf dat hem zou plaatsen, maar TS heeft geen schade.
  maandag 26 oktober 2009 @ 10:21:43 #10
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_74070285
Na de laatste alinea snap ik het probleem van TS ook niet geheel...
Ik neem aan dat de keukenleverancier namens alle klanten een claim neerlegt bij de keukenplaatser, en dat het met een grote claim wel de moeite is voor een gang naar de rechter.
censuur :O
pi_74070330
quote:
Het geld wat ik de plaatser heb betaald, die er feitelijk een wanprestatie voor geleverd heeft!

Hij zou recht hebben op 2 dagen werk, van een ¤ of 30 per uur, is een ¤ of 500 (dit heeft hij feitelijk geleverd). Het betreft een complexe keuken, dus de som van ¤ 1300 was wel gerechtvaardigd.

Dat betekent dat ik er voor ¤ 800,- bij inschiet. Hij incasseert mijn gelden waar hij geen recht op heeft.

Bovendien kom ik een volledige montage overeen, en niet een halffabrikaat. Zo staat het contractueel ook omschreven.
pi_74070367
Heb jij een deal met die plaatser, of met de leverancier?
pi_74070377
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:24 schreef Xcalibur het volgende:
Heb jij een deal met die plaatser, of met de leverancier?
2 Losse hè. 2 Facturen ook.
  Licht Ontvlambaar maandag 26 oktober 2009 @ 10:27:15 #14
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_74070430
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:23 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Het geld wat ik de plaatser heb betaald, die er feitelijk een wanprestatie voor geleverd heeft!

Hij zou recht hebben op 2 dagen werk, van een ¤ of 30 per uur, is een ¤ of 500 (dit heeft hij feitelijk geleverd). Het betreft een complexe keuken, dus de som van ¤ 1300 was wel gerechtvaardigd.

Dat betekent dat ik er voor ¤ 800,- bij inschiet. Hij incasseert mijn gelden waar hij geen recht op heeft.

Bovendien kom ik een volledige montage overeen, en niet een halffabrikaat. Zo staat het contractueel ook omschreven.
Jij schiet er niet bij in, je keuken wordt afgemonteerd. De enige die hierbij verliest, is de keukenleverancier...
pi_74070436
Dat vind ik dus raar.... waarom lost de leverancier het dan voor je op als zij er niet verantwoordelijk voor zijn?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 26 oktober 2009 @ 10:27:39 #16
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_74070440
Nogmaals: waarom heb je de hele factuur al betaald toen het werk pas voor de helft was uitgevoerd?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_74070496
Wat voor een monster-keuken heb je uberhaupt gekocht dat het plaatsen 4 dagen moet duren?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_74070571
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:27 schreef Xcalibur het volgende:
Dat vind ik dus raar.... waarom lost de leverancier het dan voor je op als zij er niet verantwoordelijk voor zijn?
Service denk ik.

We hebben er recentelijk nog een keuken gekocht, dus zijn wel een aantrekkelijke klant voor ze.
pi_74070594
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:27 schreef Rewimo het volgende:
Nogmaals: waarom heb je de hele factuur al betaald toen het werk pas voor de helft was uitgevoerd?
Ter goeder trouw.

We hebben een shitload aan facturen omdat we volledig verbouwen. Ik heb de gewoonte alles binnen 14 dagen te betalen.
pi_74070633
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:27 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Jij schiet er niet bij in, je keuken wordt afgemonteerd. De enige die hierbij verliest, is de keukenleverancier...
Er is sprake van wanprestatie bij de monteur. Ze plegen contractbreuk. Bovendien heb ik ¤800 teveel betaald.

De leverancier trekt het uit eigen middelen recht, uit hoofde van service.
  maandag 26 oktober 2009 @ 10:35:40 #21
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_74070637
tvp, Alhoewel ik het probleem niet helemaal begrijp.
Wel goede leverancier, dat hij gewoon zorgt dat je keuken netjes afgemaakt wordt. Zie je niet veel in "keukenland".
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_74070682
Als mij 800 euro door de neus geboord wordt zou ik een keertje langsgaan bij de plaatser, er zal toch wel iets van een adres op de factuur staan? Eventueel opzoeken via de website van de KvK. Je geld terug eisen, direct regelen, eventueel cash. Voor de netheid wel (een deel ervan) aan de keukenleverancier geven omdat die het geplaatst hebben.
pi_74070684
Maar hoezo rekent die monteur nou 800,- teveel?
Je hebt toch afgesproken dat ze het voor 1300,- komen zetten, dan kost het toch 1300,- en geen 500,-?

Dat ze maar half werk geleverd hebben staat daar los van, maar dat lijkt me nu aan de leverancier om te verhalen eerlijk gezegd....
pi_74070694
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:35 schreef error_404 het volgende:
tvp, Alhoewel ik het probleem niet helemaal begrijp.
Wel goede leverancier, dat hij gewoon zorgt dat je keuken netjes afgemaakt wordt. Zie je niet veel in "keukenland".
Ik heb de keuken dan ook niet bij de keukenconcurrent gekocht, maar bij een gerenommeerd bedrijf. En die status wordt in zo'n situatie keurig waargemaakt.

Het probleem is simpelweg dat die plaatser de keuken niet heeft afgemaakt en met mijn geld aan de wandel gaat. Bovendien is er sprake van wanprestatie, hetgeen verboden is.
  Licht Ontvlambaar maandag 26 oktober 2009 @ 10:40:21 #25
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_74070743
En als je die 800 euro terug krijgt van de plaatser, ga je die dan ook netjes aan de leverancier geven?
pi_74070863
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:40 schreef Sjeen het volgende:
En als je die 800 euro terug krijgt van de plaatser, ga je die dan ook netjes aan de leverancier geven?
Ik zou m voorstellen een vergoeding te betalen, op basis van zijn gemaakte kosten zodat er geen gedupeerden meer zijn. Dat bedrag is irrelevant. Misschien kan zijn monteur het wel in minder tijd, of is zijn uurtarief lager.

Kom op, ik doe keurig zaken. Vanzelfsprekend.
pi_74070887
Je advocaat zegt dat het de moeite niet is, maar jij wilt dat wel nemen blijkbaar?
pi_74070985
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:45 schreef ktnxbye het volgende:
Je advocaat zegt dat het de moeite niet is, maar jij wilt dat wel nemen blijkbaar?
Het is emotioneel verleidelijk, maar rationeel onverstandig. Ik wil mezelf niet op kosten jagen.

Misschien dat iemand iets anders weet, of dat men van mening is de zaak te laten rusten. Ik ben benieuwd naar de meningen.
pi_74071242
Wat zou je precies willen bereiken?
De leverancier plaatst die keuken alsnog voor je dus wat dat betreft lijd je geen schade.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  maandag 26 oktober 2009 @ 10:59:12 #30
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_74071271
Oké uiteindelijk heb je geen probleem meer omdat de leverancier zo klantvriendelijk is jouw probleem te verhelpen.

Ik snap wel dat jij het oneerlijk vindt (en dat is het ook gewoon) dat de oorspronkelijke monteur zijn werk maar half heeft gedaan en daar wel 100% voor betaald heeft.
Wat heb je zelf gedaan om contact met hem op te nemen?
Bellen diverse malen begrijp ik, maar ook brieven gestuurd (aangetekend of niet), mails gestuurd (met lees- of ontvangstbevestiging of niet), faxgestuurd (faxbevestiging bewaard)? Heb je hem misschien ook per (aangetekende) brief in gebreke gesteld en dat hij dus binnen 8 dagen zijn verplichting (afmonteren van de keuken) moet nakomen of anders geld (de helft denk ik dan?) terug?

Natuurlijk is dit ontzettend vervelend maar het vorenstaande kost (behalve veel ergenis, I know..) niet heel veel tijd en geld. Je gokt er dan een beetje op dat men schrikt van het woord "ingebrekestelling" en hoopt dat men eieren voor hun geld kiest.

Als je keuken nu al afgemonteerd is door de leverancier dan kun je dit natuurlijk niet meer eisen. In mijn ogen heeft de leverancier (bewust maar goed nu extra kosten gemaakt, jij uiteindelijk niet. Kan je niet bij de leverancier informeren of zij nog het een en ander gaan proberen te claimen bij die vorige monteur? Wellicht kun jij dan aangeven wat jij hebt al betaald (100% bedrag) en wat daarvoor gedaan is (50%) werk? Is zo maar een idee hoor.

Het punt met ingebreke stellen is dat je iemand wel de kans moet geven zijn fout te herstellen. Kan dit niet meer dan weet ik niet precies wat je (juridische gezien) nog zou kunnen doen behalve bij de leverancier informeren.

Ik denk dat je meer kans maakt wat geld terug te kunnen claimen als je met de leverancier afspreekt dat je een nota van hem ontvangt voor (zeg) Euro 900,00 voor het afmonteren door de leverancier in plaats van de monteur (let op wel in gebrekestellen en de montuer de kans geven zijn fout te herstellen). Je hebt dan aantoonbare schade en kan de helft terugeisen bij hem. Dit geld gaat dan via jou naar de leverancier, is iedereen blij. Maar goed het is natuurlijk maar de vraag of de monteur zo "makkelijk" geld terug gaat geven als hij al zo lastig te bereiken is ...

Tja recht hebben en recht krijgen zijn twee heel verschillende dingen.
klerkje
pi_74071417
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:58 schreef jeroen25 het volgende:
Wat zou je precies willen bereiken?
De leverancier plaatst die keuken alsnog voor je dus wat dat betreft lijd je geen schade.
Als we kwaad willen niet alleen een redelijke som van ¤800 retour, maar ook een schadevergoeding. Dat kunnen we ook wel aantoonbaar krijgen.

Mijn vriendin heeft bijvoorbeeld vrijgenomen op 2 ochtenden. Maar de monteur kwam feitelijk niet opdagen na telefonisch gemaakte afspraken met zijn planner. (eerste keer "ziek", tweede keer "heb al een andere klus").

Tevens vertraging in de werkzaamheden met alle kosten (bijvoorbeeld huur tijdelijke woning) ten gevolge, en wanprestatie.
  maandag 26 oktober 2009 @ 11:12:02 #32
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_74071673
Gast,
Je probleem is opgelost, hetzij door een ander partij.
Lijkt me onmogelijk voor je om nu nog proberen die 800 euro terug te claimen.
Je lijdt namelijk geen schade (meer) door de plaatser omdat een andere partij het oplost.

Daarnaast ook een beetje sad dat je je er nog druk om gaat zitten maken .
Kost je een hoop negatieve energie terwijl het issue al lang en breed opgelost is (met dank aan de ontzettend goeie service van de keukenboer!). Waarom zou je je leven laten vergallen door iets wat al opgelost is? Dat snap ik echt niet.

Kortom, laat het los en stop met jezelf druk te maken om iets wat al geregeld is.
Laat eventuele afhandeling van dit gedoe lekker over aan de keukenzaak.
pi_74071739
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:04 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Als we kwaad willen niet alleen een redelijke som van ¤800 retour, maar ook een schadevergoeding. Dat kunnen we ook wel aantoonbaar krijgen.

Mijn vriendin heeft bijvoorbeeld vrijgenomen op 2 ochtenden. Maar de monteur kwam feitelijk niet opdagen na telefonisch gemaakte afspraken met zijn planner. (eerste keer "ziek", tweede keer "heb al een andere klus").

Tevens vertraging in de werkzaamheden met alle kosten (bijvoorbeeld huur tijdelijke woning) ten gevolge, en wanprestatie.
Dat is inderdaad allemaal vervelend, maar om daar een rechtszaak over te beginnen lijkt mij nogal overdreven. Je bent daar ontzettend veel tijd aan kwijt en waarschijnlijk ook ontzettend veel geld, plus alle energie die je er in moet gaan steken. Is dat het je waard om je gelijk te halen? Want veel schadevergoeding zal je niet krijgen.
  maandag 26 oktober 2009 @ 11:13:57 #34
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_74071740
Tja, lijkt me duidelijk wat de meningen hier op Fok! zijn en wat de mening van je advocaat is. Als je toch door wilt zetten, ga je blijkbaar geen winst behalen.
Het "verstandigst" is dus de boel te laten schieten, de keukenleverancier vriendelijk te bedanken en van je nieuwe keuken te gaan genieten.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_74071832
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:12 schreef bleiblei het volgende:
Gast,
Je probleem is opgelost, hetzij door een ander partij.
Lijkt me onmogelijk voor je om nu nog proberen die 800 euro terug te claimen.
Je lijdt namelijk geen schade (meer) door de plaatser omdat een andere partij het oplost.

Daarnaast ook een beetje sad dat je je er nog druk om gaat zitten maken .
Kost je een hoop negatieve energie terwijl het issue al lang en breed opgelost is (met dank aan de ontzettend goeie service van de keukenboer!). Waarom zou je je leven laten vergallen door iets wat al opgelost is. Dat snap ik echt niet.

Kortom, laat het los en stop met jezelf druk te maken om iets wat al geregeld is.
Laat eventuele afhandeling van dit gedoe lekker over aan de keukenzaak.
Dit is de rationele versie. Die heb ik sterk in overweging.

Je ziet even over het hoofd dat er bij een situatie als omschreven nogal wat emotie komt kijken, helemaal als mijn vriendin 2 maal vergeefs een vrije ochtend opneemt en men nadien structureel "niet thuis geeft". Vandaar dat je direct richting je advocaat vliegt om de zaak daar neer te leggen.

Ik ben een type dat niet met onrecht door één deur kan, en bereid is daar ver mee te gaan. Soms is dat alleen onverstandig.
pi_74071834
Als je die 800 euro terug krijgt, is het niet meer dan redelijk om dat aan de keukenleverancier terug te betalen. Die heeft nu het werk uitgevoerd.
Ga je hun dat ook betalen als je het geld terugkrijgt?

Die schadevergoeding klinkt inderdaad redelijk.
pi_74071860
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:13 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad allemaal vervelend, maar om daar een rechtszaak over te beginnen lijkt mij nogal overdreven. Je bent daar ontzettend veel tijd aan kwijt en waarschijnlijk ook ontzettend veel geld, plus alle energie die je er in moet gaan steken. Is dat het je waard om je gelijk te halen? Want veel schadevergoeding zal je niet krijgen.
Inderdaad. Dat zegt de advocaat ook. En dat zegt mijn ratio ook.
pi_74072030
Nou dan?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_74072201
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:17 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Dus moet je lekker verder gaan met je leven. Het wordt netjes opgelost door de keukenzaak en dat je vriendin 2x een ochtend vrij heeft genomen vind ik nou ook niet echt iets om een schadevergoeding voor te gaan vragen. Als we dat gaan eisen van elk bedrijf wat een keer zijn afspraken niet nakomt gaat het nog druk worden in de rechtszaal. Huur tijdelijke woning is wel kostbaar, maar vraag me af in hoeverre dat je op de plaatser kan afschuiven.
  maandag 26 oktober 2009 @ 11:29:08 #40
120774 Pundit_wannabe
Pretentious? Moi?
pi_74072210
Maar als deze hufter dit op grote schaal doet, dan is het misschien *wel* zinnig om e.e.a. te melden bij de politie (ook al wordt er niets mee gedaan). Met name met het oog op dossiervorming.

En misschien gebeurt dat al: heb je al 'ns op de websites van Kieskeurig of de Consumetenbond gekeken of deze knakker al "gesignaleerd" is?
Exterminieren! Exterminieren! Halt! Sonst werden wir Sie exterminieren! Sie sind jetzt ein Gefangener der Daleks!
  maandag 26 oktober 2009 @ 11:30:41 #41
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_74072265
Kantonrechter zonder advocaat.

Moet lukken toch?
pi_74072272
Heb je geen rechtsbijstandverzekering?
Dan krijg je dat geld terug van de verzekering.
pi_74072296
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:17 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Daarnaast moet je het montage bedrijf voldoende gelegenheid hebben gegeven om zijn werk af te maken.
pi_74072297
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:23 schreef jeroen25 het volgende:
Nou dan?
Het is wel de weg van de minste weerstand en het montagebedrijf leert het zo nooit af. Die factoren pleiten dan weer voor een uitgebreide aanpak door een jurist. Bovendien zou dat mijn verslaafdheid aan gerechtigheid voeden. Ik koester nu een intrinsieke haat jegens die partij, waar ik graag vanaf wil.

Toch kies ik ervoor om de partij zelf aangetekend aan te schrijven, zonder enige verwachting, en het daarbij te laten.
  maandag 26 oktober 2009 @ 11:32:18 #45
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_74072324
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:49 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Het is emotioneel verleidelijk, maar rationeel onverstandig. Ik wil mezelf niet op kosten jagen.

Misschien dat iemand iets anders weet, of dat men van mening is de zaak te laten rusten. Ik ben benieuwd naar de meningen.
Je bent schadeloos gesteld door je keukenlevancier omdat deze zich moreel schuldig voelt. Ik zou blij zijn
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
pi_74072358
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:30 schreef HarryP het volgende:
Nee heb ik niet. Ik wil geholpen worden door een advocaat met een aantoonbare ervaring in het rechtsgebied. Geen lichtgewichten.
  maandag 26 oktober 2009 @ 11:33:26 #47
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_74072363
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:30 schreef HarryP het volgende:
ja daahaag

Zij kunnen dit voor je oppakken maar je kunt niet even zelf een advocaat inschakelen en dan die kosten declareren.

Waarom geen gebruik maken van rechtsbijstand. Dit is een 1+1 = 2 zaakje.
Geen moordproces lol.
pi_74072371
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:31 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Het is wel de weg van de minste weerstand en het montagebedrijf leert het zo nooit af. Die factoren pleiten dan weer voor een uitgebreide aanpak door een jurist. Bovendien zou dat mijn verslaafdheid aan gerechtigheid voeden. Ik koester nu een intrinsieke haat jegens die partij, waar ik graag vanaf wil.

Toch kies ik ervoor om de partij zelf aangetekend aan te schrijven, zonder enige verwachting, en het daarbij te laten.
Vrees dat door een rechtszaak je alleen maar haat gaat krijgen, zeker als je in het gelijk wordt gesteld (na een jaar ofzo) en je dan ook nog eens zelf achter je geld aan moet omdat hij niet wil betalen.
  Licht Ontvlambaar maandag 26 oktober 2009 @ 11:34:26 #49
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_74072408
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:31 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Je kunt het altijd nog proberen in de publiciteit te brengen Levert geen geld op, maar je doet iets met de haatgevoelens. Denk overigens niet dat dat verder enige bevrediging zal opleveren.
pi_74072413
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:29 schreef Pundit_wannabe het volgende:
Maar als deze hufter dit op grote schaal doet, dan is het misschien *wel* zinnig om e.e.a. te melden bij de politie (ook al wordt er niets mee gedaan). Met name met het oog op dossiervorming.

En misschien gebeurt dat al: heb je al 'ns op de websites van Kieskeurig of de Consumetenbond gekeken of deze knakker al "gesignaleerd" is?
Ik heb een forum gevonden waarin 2 klachten staan omschreven.

[ Bericht 9% gewijzigd door Sjeen op 26-10-2009 11:36:24 (geen link...) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')