abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74306735
ik maak er altijd sambal van waardoor je ieder gerecht makkelijk en goed gedoseerd op msaak kan brengen.

voor een lekkere sambal doe ik het zo

1 rode madame chenet
1 grote teen knoflook
1 tomaat
een sjalot
peper
zout
suiker

ok neem de tomaat, was af, doe aluminium folie er omheen en zet hem op een brandende gaspit, zodat de vlammen er omheen likken

wacht tot het papier zwart begint te worden, haal hem er af, haal de zwarte plekken van de tomaat en ontvel hem, doe hem in de blender.

Haal het steeltje van de madame chenet af en doe ook met pitjes en al in de blender

doe de gepelde teen knoflook erbij en de in 4 stukken gesneden sjalot.

pureer tot een gladde massa, doe peper, zout erbij en een schep suiker. dan roeren en in de koelkast zetten, door de suiker word het echt lekker dik en geeft nog een aparte smaak.
  maandag 2 november 2009 @ 10:42:47 #52
83951 rashudo
project 2501
pi_74308375
Ik gebruik zelf meestal een halve madame jeanette per 2 personen, zonder de zaadjes, maar dan is het al flink pittig, of ik gebruik de "teabag"-methode, waarbij je een heel pepertje mee laat koken met bijvoorbeeld soep en hem er daarna weer uitvist en bijvoorbeeld gebruikt om sambal van te maken.
Their eyes opaque.
  woensdag 4 november 2009 @ 15:19:50 #53
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_74386943
quote:
Op maandag 2 november 2009 09:30 schreef 14medusa het volgende:
ik maak er altijd sambal van waardoor je ieder gerecht makkelijk en goed gedoseerd op msaak kan brengen.

voor een lekkere sambal doe ik het zo

<snip>

Deze ga ik ook eens proberen... ik heb er al eerder sambal van gemaakt, maar dat recept bevatte voornamelijk 500g madame jeanette pepers en daar begon ik na 2 weken toch redelijk maagpijn van te krijgen
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  zaterdag 12 december 2009 @ 23:12:38 #54
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_75564137
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:51 schreef Limey het volgende:
Normaal gebruik ik Scotch bonnet pepers, die ongeveer even scherp zijn:

Phall (Brits-Indisch gerecht)

<snip>
Vandaag gemaakt met de helft van de aanbevolen madame jeanette pepers. De boel staat nog in de marinade voor morgen, maar heb uiteraard al geproefd. De conclusie: ontzettend lekker, precies zoals in het restaurant, maar tering.... zelfs met de helft al ontzettend scherp
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')