Ik leg jou uit waarom jij de zaken omdraait. Hiermee geef jij aan dat jij 1 van de onnozele kuddedieren bent binnen Az, want de 'echte' Az-supporters irriteren zich ook mateloos aan de sfeer en de mensen die het DSB-stadion vervuilen de laatste jaren.quote:Op maandag 26 oktober 2009 16:40 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Nope.
Wel frappant dat je vervolgens niet mijn reactie ingaat. Schijnbaar zat ik dus goed: ook jij deed er aan mee.
Dat is geen antwoord. Waarom heeft AZ geen 'hart'? Probeer dat eens te verklaren zonder in de gebruikelijke crap als successupporters, klappertjespubliek, e.d. te vervallen.quote:Op maandag 26 oktober 2009 16:41 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
Kijk eens naar wat ik typ en wat ik voordraag als kenmerk van beider categorie.
Alsof de verst mogelijke uitwedstrijd een goede graadmeter isquote:Op maandag 26 oktober 2009 16:35 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dus?
Zelfs Fc Eindhoven neemt meer mensen mee naar uitwedstrijden.
Nou, niet echt. Je verzandt namelijk precies in hetgeen wat ik al eerder aangaf.quote:Op maandag 26 oktober 2009 16:41 schreef Chain_Reaction het volgende:
Ik leg jou uit waarom jij de zaken omdraait.
Nope. Ik ben er één die dat soort gezeur van die 'echte' AZ-supporters ook pure bullshit vindt. Ik kom nu ondertussen ca. 25 jaar bij AZ en die stille momenten waren er in die tijd ook zo vaak. Ik ben juist allang blij dat die klappers er zijn, omdat het altijd aanwezige stille publiek dan tenminste ook meedoet.quote:Hiermee geef jij aan dat jij 1 van de onnozele kuddedieren bent binnen Az, want de 'echte' Az-supporters irriteren zich ook mateloos aan de sfeer en de mensen die het DSB-stadion vervuilen de laatste jaren.
-Successupportersquote:Op maandag 26 oktober 2009 16:45 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord. Waarom heeft AZ geen 'hart'? Probeer dat eens te verklaren zonder in de gebruikelijke crap als successupporters, klappertjespubliek, e.d. te vervallen.
Wel degelijk onzin. Elke ploeg die succes heeft, heeft successupporters. Élke ploeg. Klappertjespubliek is iets wat er geen reet mee te maken heeft maar waar jij gewoon een afkeer van hebt en bijeengekochte kampioenschappen kun je beter afschuiven op de teams die een veel hoger budget hebben.quote:Op maandag 26 oktober 2009 16:52 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
-Successupporters
-Klappertjespubliek
-Bijeengekochte kampioenschappen
Omdat het gebruikelijk is, maakt het nog geen onzin. Ook de top 3 heeft veel successupporters, maar word er niet door gekenmerkt.
Tuurlijk heeft elke ploeg dat.quote:Op maandag 26 oktober 2009 16:54 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Wel degelijk onzin. Elke ploeg die succes heeft, heeft successupporters. Élke ploeg. Klappertjespubliek is iets wat er geen reet mee te maken heeft maar waar jij gewoon een afkeer van hebt en bijeengekochte kampioenschappen kun je beter afschuiven op de teams die een veel hoger budget hebben.
Scheringa heeft er 15 jaar over gedaan om een landstitel te halen. Als je een team bij elkaar koopt moet je die wel met 3 jaar hebben.quote:Op maandag 26 oktober 2009 16:41 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Zoals ik al zei:
AZ is het HOFFENHEIM van Nederland.
Club zonder historie, successen en supporters. Bij-elkaar gefinancierde meuk door een kapitaalkrachtige en die op deze manier willen doorstoten richting het internationale voetbal.
Twente, Heerenveen(nu even niet)? Bovendien was Psv zonder het geld van Philips ook nooit uit de verf gekomen op deze manier.quote:Op maandag 26 oktober 2009 16:57 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Tuurlijk heeft elke ploeg dat.
maar lul nou niet: Want het topsportklimaat wat momenteel bij AZ heerst is allemaal mogelijk gemaakt door Dirk.
Clubs als Ajax, PSV en Feyenoord hebben daar decennia lang voor moeten presteren. AZ doet het binnen 10 jaar.
Het heeft niets met "verzanden in" van doen. Het is terechte kritiek die iedere buitenstaander heeft op Az en voort vloeit uit een bij elkaar gekocht en kunstmatig clubje. Het gaat ons bijvoorbeeld niet zozeer om de klappertjes, maar meer om het feit dat die klappertjes zo symbolisch zijn voor de gemaaktheid van de club Az.quote:Op maandag 26 oktober 2009 16:50 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Nou, niet echt. Je verzandt namelijk precies in hetgeen wat ik al eerder aangaf.
[..]
Nope. Ik ben er één die dat soort gezeur van die 'echte' AZ-supporters ook pure bullshit vindt. Ik kom nu ondertussen ca. 25 jaar bij AZ en die stille momenten waren er in die tijd ook zo vaak. Ik ben juist allang blij dat die klappers er zijn, omdat het altijd aanwezige stille publiek dan tenminste ook meedoet.
*edit* Het enige wat ik er wel bij moeten zeggen is, dat het geluid ind e Alkmaarderhout veel harder overkwam dan in het DSB-stadion. Akoestiekprobleempje.
Klopt ook. En bij Ajax e.d. door meerdere sponsors.quote:Op maandag 26 oktober 2009 16:57 schreef de_boswachter het volgende:
Tuurlijk heeft elke ploeg dat.
maar lul nou niet: Want het topsportklimaat wat momenteel bij AZ heerst is allemaal mogelijk gemaakt door Dirk.
Goed voorbeeld doet goed volgen. En maak er trouwens maar bijna 20 jaar van.quote:Clubs als Ajax, PSV en Feyenoord hebben daar decennia lang voor moeten presteren. AZ doet het binnen 10 jaar.
Jaja, net zoals als elke andere club 'gemaakt' is. Echt, dit zijn van die opmerkingen wat meer op gevoel dan op feiten gebaseerd zijn. De enige argumenten die altijd naar voren komen, zijn "als AZ degradeert, dan..... ". Daar kun je altijd heel goed meediscussieren.quote:Op maandag 26 oktober 2009 16:59 schreef Chain_Reaction het volgende:
Het heeft niets met "verzanden in" van doen. Het is terechte kritiek die iedere buitenstaander heeft op Az en voort vloeit uit een bij elkaar gekocht en kunstmatig clubje. Het gaat ons bijvoorbeeld niet zozeer om de klappertjes, maar meer om het feit dat die klappertjes zo symbolisch zijn voor de gemaaktheid van de club Az.
En uiteraard zal dat bij geen enkele andere club gebeuren.quote:Jij mag dan blij zijn met de klapperende fans, maar realiseer je wel dat juist deze mensen als eerste Az de rug toe keren mocht je bijvoorbeeld degraderen.
Geloof mij nou maar, als een ware Sparta-supporter kan ik je wel vertellen is dat als Sparta ooit zo veel geld bij elkaar krijgt en/of zo goed en beter presteert dan buurman Feyenoord dat iedereen in Rotterdam dan voor Sparta is. En dat is dus nu ook sinds de laatste jaren dat er veel Feyenoorders zijn 'overgelopen' naar Sparta. En dat HAAT ik. Eenmaal bij een club, altijd bij een club. Whether you like it or not.quote:Op maandag 26 oktober 2009 16:37 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
AZHeeft 2 jaar succes gehad en denkt dat het de glorie van Ajax kan benaderen.
Er is een top 3, en een groot aantal clubs met een hart, zoals FC Utrecht, Sparta, Ado Den Haag en enkele andere, maar AZ hoort bij geen van beide categorieën.
En hoe krijg je sponsors? Door goed te presteren. Sponsors kun je niet op 1 lijn zetten met een suikeroompje, en dat hij er 20 jaar overdoet om een kampioenschap binnen te halen verschaft geen legitimiteit maar vertelt eerder een verhaal van een falend bestuur met dito team.quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:01 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Klopt ook. En bij Ajax e.d. door meerdere sponsors.
Het vertelt het verhaal van een gestage opbouw.quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:07 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
En hoe krijg je sponsors? Door goed te presteren. Sponsors kun je niet op 1 lijn zetten met een suikeroompje, en dat hij er 20 jaar overdoet om een kampioenschap binnen te halen verschaft geen legitimiteit maar vertelt eerder een verhaal van een falend bestuur met dito team.
En dan ga ik nu vragen om een linkje met dit argument en die zal ik dan niet krijgen. Die heb ik nl. nog nooit gehad.quote:De grote bek van AZ-supporters die zich ineens top voelen
Welke arrogantie? Nu ga je waarschijnlijk beweren dat AZ zich een topclub voelt. Dan ga ik weer vragen om een linkje en die zal ik, net als de voorgaande opmerking, ook niet krijgen.quote:en de arrogantie van de club de laatste jaren
Allemaal op niks gebaseerd dus. Ga ik ook zo'n totaal nietszeggend argument gebruiken wat 'niet' te weerleggen valt:quote:maakt het tot een feit dat AZ anno 2009 de club is die het meest uitgescheten wordt door voetbalminnend Nederland.
Ik denk dat je aardig vergist in de hoeveelheid successupporters. Bij degradatie zullen er idd geen 17.000 meer komen. Maar bij welke club wel?quote:Op maandag 26 oktober 2009 16:59 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Het heeft niets met "verzanden in" van doen. Het is terechte kritiek die iedere buitenstaander heeft op Az en voort vloeit uit een bij elkaar gekocht en kunstmatig clubje. Het gaat ons bijvoorbeeld niet zozeer om de klappertjes, maar meer om het feit dat die klappertjes zo symbolisch zijn voor de gemaaktheid van de club Az.
Jij mag dan blij zijn met de klapperende fans, maar realiseer je wel dat juist deze mensen als eerste Az de rug toe keren
mocht je bijvoorbeeld degraderen.
De feiten spreken voor zich. Je kunt alles wel afdoen als 'afgunst', maar dat is wel heel goedkoop om het gevoel van zoveel andere supporters te verklaren. Az ademt gewoon voor een groot gedeelte nepheid uit en straalt ook weinig uit.quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:05 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Jaja, net zoals als elke andere club 'gemaakt' is. Echt, dit zijn van die opmerkingen wat meer op gevoel dan op feiten gebaseerd zijn. De enige argumenten die altijd naar voren komen, zijn "als AZ degradeert, dan..... ". Daar kun je altijd heel goed meediscussieren.
[..]
En uiteraard zal dat bij geen enkele andere club gebeuren.
*Zucht*. Wélke feiten? Wees een keer concreet man....quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:16 schreef Chain_Reaction het volgende:
De feiten spreken voor zich.
.......quote:Je kunt alles wel afdoen als 'afgunst', maar dat is wel heel goedkoop om het gevoel van zoveel andere supporters te verklaren.
Voor jouw gevoel ja.quote:Az ademt gewoon voor een groot gedeelte nepheid uit en straalt ook weinig uit.
Voor jouw gevoel ja.quote:Je hebt echte volksclubs als bijvoorbeeld Fc Utrecht, Fc Twente en Nac en Az moet je zien als ongeveer het tegenovergestelde daarvan.
Je wilt het gewoon niet zien. Beschamend als je denkt dat Az qua uitstraling en achterban ook maar in de buurt komt van een club als Fc Utrecht.quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:19 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
*Zucht*. Wélke feiten? Wees een keer concreet man....
[..]
.......
Jij leest gewoon echt over het woord 'nietszeggend' heen he?
[..]
Voor jouw gevoel ja.
[..]
Voor jouw gevoel ja.
http://www.azfanpage.nl/forum/viewtopic.php?f=5&t=3640quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:11 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Het vertelt het verhaal van een gestage opbouw.
[..]
En dan ga ik nu vragen om een linkje met dit argument en die zal ik dan niet krijgen. Die heb ik nl. nog nooit gehad.
[..]
Welke arrogantie? Nu ga je waarschijnlijk beweren dat AZ zich een topclub voelt. Dan ga ik weer vragen om een linkje en die zal ik, net als de voorgaande opmerking, ook niet krijgen.
[..]
Allemaal op niks gebaseerd dus. Ga ik ook zo'n totaal nietszeggend argument gebruiken wat 'niet' te weerleggen valt:
afgunst.
quote:Stop nou eens met provinciaal calimero gedrag.
Tenslotte wij zijn de kampioen van NL!
Verder staat het hele forum bol van gescheld op gloryhunters. Als het al uit eigen vak komt, is het dan niet logisch dan anderen dat ook zo zien? Je bent blijkbaar de enige die deze gloryhunters niet erkend en doet alsof ze alleen bij andere clubs zitten.quote:Als we die joden gewoon met een kut-gevoel naar huis sturen , dan weet heel Nederland ook weer dat de baas zijn hier.
Is ook gebeurd, maar het bestuur wil niet van de klappers af, die leveren namelijk flink veel geld op.quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:22 schreef Stofje het volgende:
Maar Mutsaers, ik weet dat je een echte AZ'er bent. Waarom zijn die echte supporters, die vaste kern, niet in opstand gekomen tegen die klappers? Jullie zijn toch de cultuurbewakers?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |