Overigens zullen ze in de periode na 6 maanden ook wel bereid zijn mee te werken aan waardeoverdracht, mits de dekkingsgraad het op dat moment toelaat.quote:Op zondag 25 oktober 2009 13:34 schreef thewishmaster het volgende:
Ik werk zelf bij een pensioenfonds en we hebben de pensioenoverzichten 2008 in de maanden augustus en september de deur uitgedaan. Een pensioenfonds of verzekeraar hoeft alleen mee te werken aan een waardeoverdracht als je dit binnen 6 maanden na uitdiensttreding hebt ingediend.
Ze zijn verplicht dit te leveren en mee te werkenquote:Op zondag 25 oktober 2009 13:18 schreef sjorsie1982 het volgende:
Hoe moet ik dit verder aanpakken? Welke wettelijke verplichtingen heeft dat bedrijf of het pensioenfonds naar mij?
Die afkoopgrens is niet de opgebouwde waarde, maar wat het per jaar gaat opleveren. (maar het is niet verplicht om aan afkoop mee te werken)quote:Op zondag 25 oktober 2009 13:46 schreef sjorsie1982 het volgende:. Anders blijft dat pensioen daar staan, want afkopen gaat niet omdat het te hoog is (iets van 1000 euro).
En die grens ligt op ongeveer 400,- per jaar.quote:Op zondag 25 oktober 2009 14:17 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Die afkoopgrens is niet de opgebouwde waarde, maar wat het per jaar gaat opleveren. (maar het is niet verplicht om aan afkoop mee te werken)
Eh... je doet nogal een flink aantal aannames die minimaal discutabel zijn: de premies die de werkgever betaalt, gaan niet terug naar die werkgever. Die zijn contractueel van jou. Verder zijn er 1001 verschillende regelingen, dus niet persé 'vaak betaalt de werkgever 2x zoveel'.quote:Op zondag 25 oktober 2009 14:35 schreef Arjan4all het volgende:
Nou het is zo dat van je bruto salaris op jaarbasis minus de franchise (ik geloof 12000 euro op jaarbasis) 7,5% in het pensioenfonds wordt gestord. Maar de wergever stort daar ook nog een bedrag bij, vaak 2x zo veel. Dus normaliter 1/3e door jou en 2/3e door de werkgever.
Alles wat gestort is gaat van het bruto loon, dus onbelast. Je gaat er pas belasting over betalen als je 65 bent
Als je het er nu uit wil halen, dan moet dat bedrag dus belast worden en dan ontstaat er ook discussie of het door de werkgever gestorte deel weer terug moet naar de werkgever
Een geweldige administratieve rompslomp waar natuurlijk niet aan meegewerkt wordt
Een leuk appeltje voor de dorst Sjorsie, als je 65 bent, koop er maar een paar lekker flessen jenever en een paar goede sigaren van
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |