abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_74040087
Vraagje; wij gaan binnenkort ons huis uit. Nu is onze trap bekleed met vloerbedekking. Is het verplicht om deze te verwijderen voor de nieuwe bewoners het pand zullen gaan bewonen?

De nieuwe bewoners zeggen namelijk dat zij de vloebedekking niet hoeven en hebben ons verzocht de vloerbedekking van de trap te verwijderen...

Graag jullie mening.
pi_74040144
Is het een huur of koop huis?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_74040152
ja

zowel huur als koop, als de afspraak is dat je het huis kaal op leverd, dan zal je de vloerbeddeking op de trap ook weg moeten halen
No Guts, No Glory
pi_74040230
Het betreft hier een koophuis. Echter men heeft deze vraag wel pas gesteld nadat de koopovereenkomst was gesloten. Het is dus niet expliciet in het koopcontract vermeld...

Is deze regel dan ergens bij de wet vastgesteld...?

Moeten we nu ook zorgen dat als de bekleding van de trap verwijderd is, deze er ook nog piekobello uitziet? De bekleding was namelijk vastgelijmd...
pi_74040289
Is het niet dat allles wat vast zit aan het huis wordt gezien als zijnde onroerend goed en wordt overgedragen bij de koop? Ofwel, meubels neem je mee, behang en vloerbedekking kunnen blijven?

Of heb ik het mis?

[ Bericht 4% gewijzigd door Tha_Duck op 25-10-2009 12:45:23 ]
pi_74040299
Als je niks in de koopovereenkomst hebt opgenomen hierover dan hoeft het niet.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_74040364
Duidelijk!
pi_74041976
Ik zou zeggen dat die vloerbedekking gewoon bij de trap hoort. Laat ze het maar lekker zelf verwijderen als ze het eraf willen. Gaat je gauw een halve dag werk kosten als jij dat er voor ze af moet halen (al zullen zij ws. ook zo denken en het daarom van je eisen ).
pi_74043662
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 13:44 schreef Palomar het volgende:
Ik zou zeggen dat die vloerbedekking gewoon bij de trap hoort. Laat ze het maar lekker zelf verwijderen als ze het eraf willen. Gaat je gauw een halve dag werk kosten als jij dat er voor ze af moet halen (al zullen zij ws. ook zo denken en het daarom van je eisen ).
Inderdaad. Dat hebben wij fout gedaan met de koop van onze woning. Niet gevraagd om het tapijt eruit te halen. Dat heeft ons een paar dagen klussen gekost. Maar we waren ook zo blij dat we de woning hadden gekocht voor zo'n prijsje.
  zondag 25 oktober 2009 @ 15:29:10 #10
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_74044773
Of ze laten het er af halen en sturen jou de rekening. Als ze expliciet zeggen dat het er af moet, zou ik het er gewoon aftrekken en de trap netjes opleveren.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zondag 25 oktober 2009 @ 15:53:57 #11
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_74045439
Er staat niets over in het koopcontract: laat ze het maar lekker zelf uitzoeken.
Als je het tapijt loshaalt en je beschadigt de (houten?) trap of stucwerk heb je nog meer gedoe.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_74055915
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 15:29 schreef karr-1 het volgende:
Of ze laten het er af halen en sturen jou de rekening. Als ze expliciet zeggen dat het er af moet, zou ik het er gewoon aftrekken en de trap netjes opleveren.
Waarom zou je?
Er staat niks in de koopovereenkomst over het verwijderen van het tapijt op de trap.

Ze kunnen wel meer expliciet gaan roepen, maar zo werkt het niet.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')