Hallo..!
Ik ben nu al een paar weken aan het brainstormen over het starten van een webshop! En in dit topic zou ik graag wat feedback, ideeen en commentaar krijgen op mijn plannen.
Waarom een webshop? Ik denk dat er met dit product een leuk zakcentje te verdienen valt.. en mijn vriendin heeft tijd om de producten in te pakken en te versturen. En het is nog niet verkrijgbaar in Nederland!
Het product wat ik wil gaan verkopen is een Chinese variant.. jep, NEP! Maar daar en tegen goede kwaliteit.. (eigen ervaring).. kopieren kunnen ze wel. Het product kost normaal tussen de 100-150 euro in de Nederlandse winkel, ik ga het aanbieden voor rond de 60. Ik mik op de Nederlandse, Belgische, Engelse en Duitse markt. Het is licht en klein, dus verzendkosten zullen niet hoog zijn.
Ik heb een agent nodig, die de producten voor mij koopt, in verband met de taalbarriere.. ik heb vaker aangeschaft via dit persoon. Hij kent de websites, etc. etc. Hij zal beloond worden als hij goede deals er uit sleept en nieuwe producten voorstelt.
Via Guru.com wil ik een logo laten ontwerpen.. de software die ik wil gaan runnen is OSCommerce, domeinnaam en hosting gebeurd door een kennis, met kennis van zaken.
Marketing zal gebeuren via Internet.. fora, zoekmachines, banner op websites. Daar gaat wat geld aan besteed worden. En natuurlijk mond-op-mond reclame door het leveren van GOEDE service door middel van snelle communicatie.
Het product kan niet 'stuk' gaan.. dus qua garantie zal ik niet veel te makken hebben.
Qua talen: Ik spreek vloeiend Engels (woon op dit moment in Australie) en Nederlands, en mijn vriendin is Duits.
De dingen die ik nog niet heb uitgezocht zijn:
- Betaalopties, het regelen van iDeal, CC's, etc.
- Het maken van een factuur (of doet de webshop software dat?)
- Het verkrijgen van een KVK nummer, belastinggebeuren, etc. De 'legal' zaken.
Wat zie ik over het hoofd? Waar heb ik nog niet over nagedacht? Iemand tips, ervaring of ander commentaar? Wordt zeker gewaardeerd.
Groet!