Ik vind vooral vrijheid van meningsuiting wel fijn. Het straatbeeld... Ik hou wel van een wat diverser straatbeeld. Alleen maar blond met blauwe ogen gaat zo vervelen hè? Verder vallen de extra kosten wel mee denk ik. Bij mij in de straat is er in ieder geval nog geen islamtax.quote:Wat vind u hiervan, wat zegt u over bijvoorbeeld het straatbeeld, de vrijheid van meningsuiting of misschien wel de extra kosten die de Islamisering met zich mee heeft gebracht?
Dat vind ik niet vooral niet als ze in leger pakjes rond marcherenquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 19:34 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Ik vind vooral vrijheid van meningsuiting wel fijn. Het straatbeeld... Ik hou wel van een wat diverser straatbeeld. Alleen maar blond met blauwe ogen gaat zo vervelen hè? Verder vallen de extra kosten wel mee denk ik. Bij mij in de straat is er in ieder geval nog geen islamtax.
Ik krijg daar een beetje zo'n idee bij...quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 19:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat vind ik niet vooral niet als ze in leger pakjes rond marcheren
Men geloofde Geert op z'n woord - hier ging het uiteraard al fout - toen hij vertelde over wat er allemaal in zijn film te zien zou zijn. De acties die hierop genomen werden waren daardoor niet optimaal afgestemd op de nog te ontluiken werkelijkheid die Fitna zou gaan heten.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 20:08 schreef Bam-Bam het volgende:
Was er sprake van paniek-politiek, was men bang voor de Islam en zijn volgelingen?
.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 20:32 schreef Boca_Raton het volgende:
Een verrijking:
1. De hechte gezinsbanden en respect voor ouderen. Vroeger misschien ja, nu niet echt meer.
2. De gastvrijheid. Check
3. De veel en veel fatsoenlijkere manier van kleden Smaken verschillen
Zó maar een greep. Zo maar een paar antwoorden.
De Westerse cultuur hier in Nederland heeft deze dingen grotendeels verleerd overboord gezet. En dat zie ik zelf als een verarming. Dat is jouw mening
Hoofddoeken en burka's/niqab's zijn inderdaad veel fatsoenlijker. Ook kotslelijker.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 20:32 schreef Boca_Raton het volgende:
Een verrijking:
1. De hechte gezinsbanden en respect voor ouderen
2. De gastvrijheid
3. De veel en veel fatsoenlijkere manier van kleden
Zó maar een greep.
De Westerse cultuur hier in Nederland heeft deze dingen grotendeels verleerd overboord gezet. En dat zie ik zelf als een verarming.
Ik dacht dat ik dat niet hoefde te vermelden. Maar alsnog: die bedoel ik niet. Ik hoef maar één ding te zeggen: tienermeisjes met naveltruitjes en piercings en zwaar opgemaakt. Dat is niet mijn idee van je fatsoenlijk kleden, dat vind ik ronduit ordinair en zwaar doorgeschoten. Om niet te zeggen: idioot. En zo zijn er legio voorbeelden van, in mijn ogen, debiele kleding of het ontbreken er van.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 21:22 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Hoofddoeken en burka's/niqab's zijn inderdaad veel fatsoenlijker. Ook kotslelijker.
Islam heeft geen enkel voordeel, en welke positieve bijdrage je ook wilt en kunt verzinnen wordt teniet gedaan door de stupiditeit van de religie en haar volgelingen zelf.quote:Op zondag 25 oktober 2009 07:35 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik dat niet hoefde te vermelden. Maar alsnog: die bedoel ik niet. Ik hoef maar één ding te zeggen: tienermeisjes met naveltruitjes en piercings en zwaar opgemaakt. Dat is niet mijn idee van je fatsoenlijk kleden, dat vind ik ronduit ordinair en zwaar doorgeschoten. Om niet te zeggen: idioot. En zo zijn er legio voorbeelden van, in mijn ogen, debiele kleding of het ontbreken er van.
Het tienermeisje met het korte truitje en bijbehorende piercing is wel vrij om zich te kleden en op te maken zoals ze zelf wil. Je kunt hiervan vinden wat je wilt, zij kiest er zelf voor hoe ze eruit wil zien. Nederlands-Islamitische tienermeisjes moeten zich kleden zoals hun religie het hun oplegt. Dit alles heeft niets met fatsoen te maken, maar met vrijheid.quote:Op zondag 25 oktober 2009 07:35 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik dat niet hoefde te vermelden. Maar alsnog: die bedoel ik niet. Ik hoef maar één ding te zeggen: tienermeisjes met naveltruitjes en piercings en zwaar opgemaakt. Dat is niet mijn idee van je fatsoenlijk kleden, dat vind ik ronduit ordinair en zwaar doorgeschoten. Om niet te zeggen: idioot. En zo zijn er legio voorbeelden van, in mijn ogen, debiele kleding of het ontbreken er van.
Ik vind dat je het wel érg in extremen trekt. 'Geen enkel voordeel' nog wel. Denk je niet dat de Westerse cultuur wat kan leren van de gastvrijheid en het respect voor ouderen bijvoorbeeld? Het bedekken van het hele vrouwelijke lichaam is absoluut niet wat ik nastreef.quote:Op zondag 25 oktober 2009 08:05 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Islam heeft geen enkel voordeel, en welke positieve bijdrage je ook wilt en kunt verzinnen wordt teniet gedaan door de stupiditeit van de religie en haar volgelingen zelf.
Die kleding van die tienermeisjes is niet zaak van religie maar van opvoeding en modegrillen, en het mooie is dat we dat in dit land helemaal zelf moeten weten, als je liever kijkt naar vrouwen in vermomming dan lijkt me emigratie naar een stad als Kabul een juiste keuze.
Vrijheid is geweldig! Maar je moet het wel aankunnen. Niet iedereen die je de vrijheid geeft, kan er ook mee omgaan. Dat is een misverstand.quote:Op zondag 25 oktober 2009 10:27 schreef Bam-Bam het volgende:
[..]
Het tienermeisje met het korte truitje en bijbehorende piercing is wel vrij om zich te kleden en op te maken zoals ze zelf wil. Je kunt hiervan vinden wat je wilt, zij kiest er zelf voor hoe ze eruit wil zien. Nederlands-Islamitische tienermeisjes moeten zich kleden zoals hun religie het hun oplegt. Dit alles heeft niets met fatsoen te maken, maar met vrijheid.
Oh, mee eens dat het giga ellende heeft gebracht en nog brengt. Absoluut. Maar waar de één het voor zichzelf gebruikt om verder te komen, gebruikt de ander het als wapen tegen onwelgevallige dingen.quote:Op zondag 25 oktober 2009 11:16 schreef Ixnay het volgende:
Niets op de wereld is treuriger dan religie. Het heeft alleen maar oorlog gebracht en mensen in groepen tegenover elkaar geplaatst.
Ik snap de TT dan ook niet.
Het wordt ook in het algemeen als choquant beschouwd wanneer er over de voordelen van een ziekte of handicap gepraat wordt. Waarom zou je voordelen willen gaan bedenken van een religie?
Dan nog eens de "verrijking" van geloof waar ik velen over hoor praten. Het enige wat het kan bieden is een lange lijst met regels waarin bepaald wordt hoe zij zouden moeten leven. Dat is geen verrijking, dat is beperking. Er is niets dat een gelovige heeft dat een ongelovige niet kan hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |