abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 18:30:03 #1
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_74020777
Waarom vraagt de tandarts eigenlijk een directe vergoeding als je langer dan een half jaar niet meer op controle bent geweest, en daarna weer wel terugkomt voor controle? Het was iets met de verzekering, maar die k*smoezen zijn ws. zo idioot dat ik ze heb weggedrukt
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 18:31:32 #2
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_74020822
Huh, hier heb ik nog nooit van gehoord... Misschien een overblijfsel van het vroegere ziekenfonds?
pi_74020823
Ik hoef maar eens per jaar van mijn tandarts.. In het verleden iets met je gebit gehad?
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_74020878
Mijn tandarts doet dat niet.
deal with it
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 18:35:32 #5
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_74020964
Ik ben al 6 jaar niet bij een tandarts geweest en ik zie toch een beetje tandsteen ontwikkelen. Ik ben niet bang voor een tandarts maar wel voor de kosten. Ik kan me namelijk herinneren (vróeger inderdaad) dat je direct 75 euries kwijt was als je na een langere tijd pas weer terugkwam. Ik vroeg me af waaorm dat ook alweer was. Maar nu is dat niet meer zo?

Mijn oude tandarts is ermee gestopt en heb sindsdien geen uitnodiging meer gehad. Als ik nu een nieuwe tandarts vind ben ik bang voor de evt. kosten en al dat gezeur..
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_74021181
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 18:35 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik ben al 6 jaar niet bij een tandarts geweest
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
pi_74021193
Je hebt je oude tandarts weggedrukt of je verzekering weggedrukt? In het laatste geval kan ik het me voorstellen dat je direct moet betalen.

Maar als je verzekerd bent en bewijs daarvoor kan overhandigen, dan zou je normaal niet direct hoeven te betalen en gaat het via de verzekeraar.
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 18:46:01 #8
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_74021359
Elk half jaar controle = eerdere detectie van problemen, en goedkoper op te lossen.
Doe je het pas veel later dan is er kans dat je een operatie nodig hebt o.i.d. voor een probleem dat veel eerder behandeld moest worden, en daarvoor moet de verzekering zich blijkbaar indekken door extra kosten te rekenen.

Gokje.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_74021609
Dat was vroeger. Nu niet meer. Lijkt me ook raar want er zijn genoeg mensen die helemaal geen verzekering hebben voor de tandarts (zoals ik) dus er is dan ook geen verzekering die hierover klaagt.

Vroeger moest je 2x per jaar controle, daarna 1x per jaar en nu boeit het helemaal niemand meer, tenzij je er wel voor verzekert bent, maar dan is het niet de tandarts die de rekening stuurt, maar de verzekeraar. De tandarts blijft gewoon altijd dezelfde prijzen vragen. Hetgeen jezelf moet betalen kan varieren. Maar goed, wie laat zich nu nog verzekeren voor de tandarts... Je wordt dan standaard genaaid.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_74024569
Als men langer dan 1- 2 xjaar niet was geweest en wél verzekerd voor ta kosten...

Dan heette dat sanering van het gebit voor eigenkosten.
Daarna loopt de verzekring weer.
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 20:25:32 #11
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_74024745
Dus als ik mij nu aanmeld bij een tandarts, en ta-kosten zitten volgens mij voor een deel in het basispakket. En ik hoefde alleen wat tandsteen te laten verwijderen. Dan gaat de verzekeraar alsnog zeggen "OK. knul effe 100- dokkkkeeeeehhnn hahahahahaha!" ?
pi_74024931
TA zit niet (meer) int basispakket.
Anders hoeft men geen av tandarts af te sluiten, als men dat wil.

Wij hebben ons never verzekerd voor ta kosten.
En gaan alleen naar de mondhygiëniste 2 x jaar.
Eén keer per jaar kijkt de ta mee naar het gebit, als zij is uitgekrabt.
Kosten rond 40 euro/ keer.

En als wij pech hebben - zoals ik nu met een afgebroken stukje vulling - nou dan betalen we gewoon de rekening.
Nog altijd goedkoper dan de ta verzekering door de jaren heen.
pi_74024965
Ca. 2 jaar terug voor het eerst in 5 jaar weer bij de tandarts geweest. Werd niks extra's in rekening gebracht hoor.

En was ook alleen beetje tandsteen weghalen
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_74025020
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 20:25 schreef Schenkstroop het volgende:
Dus als ik mij nu aanmeld bij een tandarts, en ta-kosten zitten volgens mij voor een deel in het basispakket. En ik hoefde alleen wat tandsteen te laten verwijderen. Dan gaat de verzekeraar alsnog zeggen "OK. knul effe 100- dokkkkeeeeehhnn hahahahahaha!" ?
Hangt er van af hoeveel tandsteen en andere problemen je hebt. Een uitgebreide tandsteenverwijderbehandelig is geloof ik zo'n 50,- , als het een beetje is minder. Edit: ik lees net hierboven dat het 40,- is

Maar je kan het ook nog een paar jaar laten doorrotten, dan weet je zeker dat het heel veel meer kost en je er nog lelijker uitziet dan je al denkt te zijn.

[ Bericht 7% gewijzigd door rozenijlpaard op 24-10-2009 20:35:04 (Tientje minder) ]
pi_74025346
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 20:30 schreef AnneX het volgende:
TA zit niet (meer) int basispakket.
Ligt eraan hoe oud je bent. Voor jeugdigen tot 21 jaar zit het wel degelijk in de basisverzekering.
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 21:32:06 #16
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_74026685
-edit-

[ Bericht 96% gewijzigd door Schenkstroop op 24-10-2009 21:54:44 ]
pi_74026892
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 21:32 schreef Schenkstroop het volgende:
5 minuten nakijken = 40 euro. Daarvan gaat 20 euro naar de overheid. Damn. dat doen tandartsen en overheid goed
oh ben jij er zó éen.
Ik dacht - naïef - dat je een oprechte vraag had.

on topic: dat heette vroeger : de kift hebben en dan had je een vak moeten leren.
én it's the economy stupid !

en rond 40 euro (bruto-bruto) voor 3/4 uur werk door 2 mesen. Jaaaa werk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')