Ach, mensen beseffen vaak gewoonweg niet hoe ziek iemand kan zijn van een griep.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:40 schreef Martinovibes het volgende:
[..]
Dat zegt meer over jou dan over mij IDD
Als je zo duizelig bent dat je amper normaal over straat kan gaan lijkt het me niet verantwoord om te gaan werken , laat staan ernaartoe gaan
Alles wat ik hier heb neergezet is echt wel waar maar ik vind het zo debiel dat het allemaal zo in de media word opgeklopt dus vandaar dat ik het allemaal een beetje bomastisch en dramatisch heb neergezet juist om aan te geven dat het om niks meer gaat dan een normale griep die net even iets ernstiger uitpakt
same here... koorts is wel wat aan het wegzakken maar heb nog steeds geen enkele fut in m'n lijf. net even gedouched en nu aan het uitpuffen op de bank daarvan.quote:Op zondag 8 november 2009 15:59 schreef tuxepux het volgende:
Ik ook altijd met mijn grote mond...
Het is dus nog steeds niet over. Dinsdag begon 't, en ik vond dat het voor het weekend wel over zou zijn. Ik heb potverdorie nog steeds af en toe koorts en als ik 100 meter loop ben ik uitgeput.
Nou, dan blijf ik maandag ook nog maar thuis, he. Het is niet alsof ik iets te doen heb op mijn werk
quote:Op maandag 9 november 2009 09:02 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
same here... koorts is wel wat aan het wegzakken maar heb nog steeds geen enkele fut in m'n lijf. net even gedouched en nu aan het uitpuffen op de bank daarvan.
dag 8 inmiddels, straks ff de huisarts bellen of die nog slimme inzichten heeft.
Het stomme is dat ik niet ziek genoeg ben om thuis te blijven, voor mijn gevoel. Ik haat aanstelleritis en weiger het zelf te vertonen. Ik ga dus morgen mooi weer werken, screw de vermoeidheid.quote:Op maandag 9 november 2009 10:20 schreef Dragorius het volgende:
Kut is dat heEn als de koorts volledig weg is ben je straks nog wel een week of 2 moe...
![]()
*kan het weten want ook ziek is geweest*
Dat lijkt wel aardig op hoe ik me voelde. Alleen kwam bij mij de koorts eerst (dat was echt overduidelijk 'ploink, okee, nu ben je ziek') en daarna pas de spierpijn.quote:Op maandag 9 november 2009 14:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik heb sinds vanmorgen last van enorme spierpijn over mijn hele lichaam, een futloos gevoel, hoofdpijn, ben misselijk en een beetje koortsachtig. Ben twee weken geleden ook al een heel weekend ziek geweest (overgeven en diarree) maar dit voelt een stuk anders, vooral door die enorme spierpijn in rug en bovenarmen.
Zou ik het hebben?
Yep, klinkt bekend.quote:Op maandag 9 november 2009 15:18 schreef Jor_Dii het volgende:
Thanks voor jullie reacties, ik kruip zo m'n bed maar in. Voel me echt belabberd, kippenvel over mijn hele lichaam, bah!
Wat? Kippenvel, spierpijn?quote:Op maandag 9 november 2009 15:52 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
Ik heb het ook. :S
Koorts meten onder de armquote:Op maandag 9 november 2009 15:57 schreef LeNick het volgende:
Kan je ook de mexicaanse griep hebben zonder koorts? Althans.. Ik heb 36,4, in m'n mond gemeten.. Ik ga dat ding echt niet in me reet doen.
Klinkt niet echt als griep eigenlijk, vooral koorts is een hint dat het griep is. 36,4 in je mond is waarschijnlijk geen koorts (in theorie moet je er een halve graad bij optellen, dus wordt het 37).quote:Op maandag 9 november 2009 15:57 schreef LeNick het volgende:
Kan je ook de mexicaanse griep hebben zonder koorts? Althans.. Ik heb 36,4, in m'n mond gemeten.. Ik ga dat ding echt niet in me reet doen.
Voor de rest alle symptonen, niet in hele erge mate, maar ik heb ze wel.. Vooral diarree en heel erg hoofdpijn/licht in me hoofd/duizelig bij opstaan..
In het boekje van de thermo staat dat onder de oksel de minst betrouwbare manier is van de 3 (oraal, anus en oksel).quote:Op maandag 9 november 2009 16:00 schreef Sinarades het volgende:
[..]
Koorts meten onder de arm
Een digitale thermometer of kwikthermometer kan in de okselplooi gestoken worden. Hou de punt van de thermometer in het midden van de okselplooi en dicht tegen het lichaam aangedrukt. Wacht bij een digitale thermometer op het biepsignaal. Een kwikthermometer moet je “afslaan” tot het kwik voldoende gezakt is in de thermometer. Laat een kwikthermometer enkele minuten in de okselplooi zitten zodat het kwik kan stijgen tot het de lichaamstemperatuur van de patiënt heeft aangenomen.
Ja die hoofdpijn en duizelig zijn, herkenbaar, ging even naar de super, dacht even tegen de vlakte aan te gaan.
Sterkte.
quote:•koorts
•koude rillingen
•hoofdpijn
•spierpijn
•moeheid
•droge hoest
•soms diarree
Voel je zelf die koorts niet gewoon? Dus afgezien van wat de thermometer zegt, heb je het koud/warm/koud, zweet je je kapot en zit je vervolgens te klappertanden? Dan is het natuurlijk duidelijk en kunnen we ook jou feliciterenquote:Op maandag 9 november 2009 16:29 schreef LeNick het volgende:
In het boekje van de thermo staat dat onder de oksel de minst betrouwbare manier is van de 3 (oraal, anus en oksel).
@Tuxepux, ok kan best dat ik niet de mexicaanse griep heb, maar voor de rest heb ik alle symptonen wel..
[..]
Voorhoofd is absoluut warmer dan normaal, en m'n gevoelstemperatuur is enorm aan het wankelen.. En zweet ook, ik heb nu een sweater met een t-shirt er onder aan, omdat ik het op andere momenten het weer koud heb..quote:Op maandag 9 november 2009 16:34 schreef tuxepux het volgende:
[..]
Voel je zelf die koorts niet gewoon? Dus afgezien van wat de thermometer zegt, heb je het koud/warm/koud, zweet je je kapot en zit je vervolgens te klappertanden? Dan is het natuurlijk duidelijk en kunnen we ook jou feliciteren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |