abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 november 2009 @ 03:13:01 #76
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_74499251
Ik hem hem ook gehad, geen pretje inderdaad, had bijna 41 graden koorts, keelpijn, spierpijn, last van mijn longen en luchtwegen (heb toch al chronische bronchitis).
Maar ik vond het overall gezien meevallen, maar dat komt misschien omdat ik kwa pijn enzo al best wat gewend ben. ( 2 bevallingen, regelmatig heftige migraineaanvallen en die bronchitis)

Mij oudste dochtertje heeft het ook gehad overigens en gelukkig milder dan ikzelf, wel ook hoge koorts maar ze was na 3 dagen alweer aan het spelen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_74499272
we hebben allemaal wel eens een griepje he
  zondag 8 november 2009 @ 03:17:50 #78
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_74499286
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 18:40 schreef Martinovibes het volgende:

[..]

Dat zegt meer over jou dan over mij IDD
Als je zo duizelig bent dat je amper normaal over straat kan gaan lijkt het me niet verantwoord om te gaan werken , laat staan ernaartoe gaan

Alles wat ik hier heb neergezet is echt wel waar maar ik vind het zo debiel dat het allemaal zo in de media word opgeklopt dus vandaar dat ik het allemaal een beetje bomastisch en dramatisch heb neergezet juist om aan te geven dat het om niks meer gaat dan een normale griep die net even iets ernstiger uitpakt
Ach, mensen beseffen vaak gewoonweg niet hoe ziek iemand kan zijn van een griep.

Mijn man heeft een paar jaar terug in het ziekenhuis gelegen met een griep, hij wilde zelf niet maar de dokter legde ook uit dat wat de meeste mensen in de volksmond een griep noemen daadwerkelijk een flinke verkoudheid is.
dus de helden die roepen met griep te gaan werken hebben niet eens de griep, met een echte griep kan je niet eens werken al heb je het graag.
Ik kon niet eens meer zonder steun lopen, zakte door mijn benen heen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_74500883
Ik heb in de herfstvakantie de dokter gebeld omdat ik dacht dat ik de mexicaanse griep had
had last van licht koorts spierpijn overal moe weinig eetlust 37,9 graden koorts
1 week later was dat over maar kreeg ik last van mijn keel.
Nu heb ik geen last van me keel meer maar wel al 4 dagen last van droge hoest en was vanacht misselijk en buikpijn heb 37.5 graden ( lichte verhoging)
kwam van bed af en heb weer eens overal spierpijn over me lichaam
Heel vervelend!

wat denken jullie dat het kan zijn mexicaanse griep of gewone griep?
  zondag 8 november 2009 @ 10:46:40 #80
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74501124
Sinds de zomer gaat bijna geen 'ouderwetse' griep rond in Nederland, alleen maar de varkensgriep — en die kun je maar één keer krijgen. Verder komen de symptomen redelijk mild over, dus ik houd het op een koutje. Maar als het griep is, is het nu vrijwel zeker de varkensgriep.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_74501537
Ik heb nu 38 graden koorts en koude rillen, en afentoe weer koud en dan weer warm
en steeds zeurden spierpijn in mijn benen ook met rust.
en als ik hoest last van me borstkast en schouderbladen en rug.
soms met ademen pijn bij adamsappel en keel
pi_74509196
Ik ook altijd met mijn grote mond...
Het is dus nog steeds niet over. Dinsdag begon 't, en ik vond dat het voor het weekend wel over zou zijn. Ik heb potverdorie nog steeds af en toe koorts en als ik 100 meter loop ben ik uitgeput.
Nou, dan blijf ik maandag ook nog maar thuis, he. Het is niet alsof ik iets te doen heb op mijn werk
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
  zondag 8 november 2009 @ 20:15:16 #83
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_74517912
Bubbleblower , denk dat je gewoon een hardnekkige verkoudheid te pakken hebt.
Ook erg vervelend hoor overigens, niet begatiliserend bedoeld.
pi_74532106
quote:
Op zondag 8 november 2009 15:59 schreef tuxepux het volgende:
Ik ook altijd met mijn grote mond...
Het is dus nog steeds niet over. Dinsdag begon 't, en ik vond dat het voor het weekend wel over zou zijn. Ik heb potverdorie nog steeds af en toe koorts en als ik 100 meter loop ben ik uitgeput.
Nou, dan blijf ik maandag ook nog maar thuis, he. Het is niet alsof ik iets te doen heb op mijn werk
same here... koorts is wel wat aan het wegzakken maar heb nog steeds geen enkele fut in m'n lijf. net even gedouched en nu aan het uitpuffen op de bank daarvan.
dag 8 inmiddels, straks ff de huisarts bellen of die nog slimme inzichten heeft.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 9 november 2009 @ 09:20:51 #85
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_74532316
Goed initiatief van deze log!

Het klinkt wel net als iets wat ik vorig jaar ook heb gehad ongeveer einde van de winter. ook een griep die ik nog nooit eerder had megemaakt en duurde ook ruim anderhalve een week met het heftigste in de eerste 3 dagen veel zweten, en daarna toch echt bijna niets normaal kunnen doen.

Sterkte!
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_74533375
quote:
Op maandag 9 november 2009 09:02 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

same here... koorts is wel wat aan het wegzakken maar heb nog steeds geen enkele fut in m'n lijf. net even gedouched en nu aan het uitpuffen op de bank daarvan.
dag 8 inmiddels, straks ff de huisarts bellen of die nog slimme inzichten heeft.

Kut is dat he En als de koorts volledig weg is ben je straks nog wel een week of 2 moe...

*kan het weten want ook ziek is geweest *
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_74534031
quote:
Op maandag 9 november 2009 10:20 schreef Dragorius het volgende:
Kut is dat he En als de koorts volledig weg is ben je straks nog wel een week of 2 moe...

*kan het weten want ook ziek is geweest *
Het stomme is dat ik niet ziek genoeg ben om thuis te blijven, voor mijn gevoel. Ik haat aanstelleritis en weiger het zelf te vertonen. Ik ga dus morgen mooi weer werken, screw de vermoeidheid.
Jammer alleen dat ik dan ook een half uur moet autorijden om er te komen, daar heb ik toch wel iets van concentratie bij nodig...
pi_74540775
Ik heb sinds vanmorgen last van enorme spierpijn over mijn hele lichaam, een futloos gevoel, hoofdpijn, ben misselijk en een beetje koortsachtig. Ben twee weken geleden ook al een heel weekend ziek geweest (overgeven en diarree) maar dit voelt een stuk anders, vooral door die enorme spierpijn in rug en bovenarmen.

Zou ik het hebben?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 9 november 2009 @ 14:47:29 #89
262 Re
Kiss & Swallow
pi_74541338
enorme spierpijn is wel een kenmerk ja, goed je temperatuur in de gaten houden iig en je longfunctie, maar voor de rest is het gewoon simpel uitzieken...

En de HA zou ik ook even informeren...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_74541951
quote:
Op maandag 9 november 2009 14:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik heb sinds vanmorgen last van enorme spierpijn over mijn hele lichaam, een futloos gevoel, hoofdpijn, ben misselijk en een beetje koortsachtig. Ben twee weken geleden ook al een heel weekend ziek geweest (overgeven en diarree) maar dit voelt een stuk anders, vooral door die enorme spierpijn in rug en bovenarmen.

Zou ik het hebben?
Dat lijkt wel aardig op hoe ik me voelde. Alleen kwam bij mij de koorts eerst (dat was echt overduidelijk 'ploink, okee, nu ben je ziek') en daarna pas de spierpijn.
Van de griep heb ik trouwens geen buikklachten gehad en dat wordt ook niet vaak als symptoom genoemd, dus wat je in dat weekend had zal wel iets anders zijn geweest.

Nou, gefeliciteerd, ga maar vast alle afspraken in de komende week afbellen
pi_74542444
Thanks voor jullie reacties, ik kruip zo m'n bed maar in. Voel me echt belabberd, kippenvel over mijn hele lichaam, bah!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_74542649
quote:
Op maandag 9 november 2009 15:18 schreef Jor_Dii het volgende:
Thanks voor jullie reacties, ik kruip zo m'n bed maar in. Voel me echt belabberd, kippenvel over mijn hele lichaam, bah!
Yep, klinkt bekend.
Beterschap! En denk niet dat je beter bent als je je even prima voelt, het gaat in golven.
  maandag 9 november 2009 @ 15:52:26 #93
256140 RhytmicalRemedy
'Respect few,fear none
pi_74543606
Ik heb het ook. :S
Op zondag 6 juni 2010 12:30 schreef Flounder het volgende:
'Jezus, je bent een echte Nederlander he?'
Op maandag 5 november 2012 01:17 schreef tarantism het volgende:
'speciaal ingelogd om deze post te eren _O_ :D'
pi_74543752
quote:
Op maandag 9 november 2009 15:52 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
Ik heb het ook. :S
Wat? Kippenvel, spierpijn?
pi_74543784
Kan je ook de mexicaanse griep hebben zonder koorts? Althans.. Ik heb 36,4, in m'n mond gemeten.. Ik ga dat ding echt niet in me reet doen .

Voor de rest alle symptonen, niet in hele erge mate, maar ik heb ze wel.. Vooral diarree en heel erg hoofdpijn/licht in me hoofd/duizelig bij opstaan..
pi_74543876
quote:
Op maandag 9 november 2009 15:57 schreef LeNick het volgende:
Kan je ook de mexicaanse griep hebben zonder koorts? Althans.. Ik heb 36,4, in m'n mond gemeten.. Ik ga dat ding echt niet in me reet doen .
Koorts meten onder de arm
Een digitale thermometer of kwikthermometer kan in de okselplooi gestoken worden. Hou de punt van de thermometer in het midden van de okselplooi en dicht tegen het lichaam aangedrukt. Wacht bij een digitale thermometer op het biepsignaal. Een kwikthermometer moet je “afslaan” tot het kwik voldoende gezakt is in de thermometer. Laat een kwikthermometer enkele minuten in de okselplooi zitten zodat het kwik kan stijgen tot het de lichaamstemperatuur van de patiënt heeft aangenomen.

Ja die hoofdpijn en duizelig zijn, herkenbaar, ging even naar de super, dacht even tegen de vlakte aan te gaan.

Sterkte.
pi_74544059
quote:
Op maandag 9 november 2009 15:57 schreef LeNick het volgende:

Voor de rest alle symptonen, niet in hele erge mate, maar ik heb ze wel.. Vooral diarree en heel erg hoofdpijn/licht in me hoofd/duizelig bij opstaan..
Klinkt niet echt als griep eigenlijk, vooral koorts is een hint dat het griep is. 36,4 in je mond is waarschijnlijk geen koorts (in theorie moet je er een halve graad bij optellen, dus wordt het 37).
pi_74544956
quote:
Op maandag 9 november 2009 16:00 schreef Sinarades het volgende:

[..]

Koorts meten onder de arm
Een digitale thermometer of kwikthermometer kan in de okselplooi gestoken worden. Hou de punt van de thermometer in het midden van de okselplooi en dicht tegen het lichaam aangedrukt. Wacht bij een digitale thermometer op het biepsignaal. Een kwikthermometer moet je “afslaan” tot het kwik voldoende gezakt is in de thermometer. Laat een kwikthermometer enkele minuten in de okselplooi zitten zodat het kwik kan stijgen tot het de lichaamstemperatuur van de patiënt heeft aangenomen.

Ja die hoofdpijn en duizelig zijn, herkenbaar, ging even naar de super, dacht even tegen de vlakte aan te gaan.

Sterkte.
In het boekje van de thermo staat dat onder de oksel de minst betrouwbare manier is van de 3 (oraal, anus en oksel).

@Tuxepux, ok kan best dat ik niet de mexicaanse griep heb, maar voor de rest heb ik alle symptonen wel..
quote:
•koorts
•koude rillingen
•hoofdpijn
•spierpijn
•moeheid
•droge hoest
•soms diarree
pi_74545129
quote:
Op maandag 9 november 2009 16:29 schreef LeNick het volgende:
In het boekje van de thermo staat dat onder de oksel de minst betrouwbare manier is van de 3 (oraal, anus en oksel).

@Tuxepux, ok kan best dat ik niet de mexicaanse griep heb, maar voor de rest heb ik alle symptonen wel..
[..]
Voel je zelf die koorts niet gewoon? Dus afgezien van wat de thermometer zegt, heb je het koud/warm/koud, zweet je je kapot en zit je vervolgens te klappertanden? Dan is het natuurlijk duidelijk en kunnen we ook jou feliciteren
pi_74545246
quote:
Op maandag 9 november 2009 16:34 schreef tuxepux het volgende:

[..]

Voel je zelf die koorts niet gewoon? Dus afgezien van wat de thermometer zegt, heb je het koud/warm/koud, zweet je je kapot en zit je vervolgens te klappertanden? Dan is het natuurlijk duidelijk en kunnen we ook jou feliciteren
Voorhoofd is absoluut warmer dan normaal, en m'n gevoelstemperatuur is enorm aan het wankelen.. En zweet ook, ik heb nu een sweater met een t-shirt er onder aan, omdat ik het op andere momenten het weer koud heb.. Als ik nu sowieso mijn sweater uitdoe heb ik het vreselijk koud..

Ikzelf denk dat ik het wel (in lichte vormen) heb.. Ik lig ook weer niet doodziek op bed..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')