abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82448999
quote:
Op maandag 7 juni 2010 16:29 schreef Halcon het volgende:

[..]

En zelfs dat is in de zomer al zeldzaam. In de winter heb ik weleens wat regen gehad, maar in vergelijking met Nederland stelt dat echt helemaal niets voor. Miezer is het vaak niet eens te noemen.
Mooi!

Had 't hierboven al gepost in reply op Diego, maar heb jij toevallig nog goede tips voor minder toeristische plekken?

En weet je toevallig ook wat over een route van Igazu via Mendoza, eventueel noord-Chili en dan Bolivia? Ik ben namelijk in totaal drie maanden weg, wil sowieso Argentinïe, Bolivia en Peru 'uitgebreid' aandoen, maar ben nog in dubio over Chili. Vooral omdat ik nog niet weet hoe van Igazu naar Bolivia te komen.
C'est le ton qui fait la musique.
pi_82451717
quote:
Op maandag 7 juni 2010 16:00 schreef Kasparovi het volgende:

[..]

Ja, ok, dat is inderdaad waar. Maar of het regent speelt natuurlijk wel een klein beetje mee. Ik bedoel meer wat de ervaringen zijn in Peru in december. Puur ter info.

Andere vraag. Wat zijn nou de meest bijzondere plekken in Peru, Bolivia, Chili en Argentinïe?
En aangezien jij er woont en zo'n beetje heel Z.A. op je duimpje kent heb ik het idee, zal je ook veel meer niet-toeristische plaatsen bezocht hebben bijvoorbeeld, daar ben ik namelijk wel benieuwd naar.
Leuk om te bezoeken in peru zijn:
- Machu Picchu (geen uitleg nodig)
- Hiken in colca Canyon (mooie canyon in de buurt van Aeraquipa)
- Floating islands in lake titicaca (drijvende rieten eilanden bij Puno)
- Huacachina (oase in de woestijn bij ica waar je kan sandboarden)
- Vlucht over de Nazca-lijnen

Leuk om te bezoeken in Bolvia:
- Zoutvlaktes bij Uyuni
- Mijnen van Potosi
- Death road mountainbiken vanaf La Paz
- Berg beklimmen vanuit La Paz (bijv. Huayna Potosi)
pi_82455410
quote:
Op maandag 7 juni 2010 16:36 schreef Kasparovi het volgende:

[..]

Mooi!

Had 't hierboven al gepost in reply op Diego, maar heb jij toevallig nog goede tips voor minder toeristische plekken?

En weet je toevallig ook wat over een route van Igazu via Mendoza, eventueel noord-Chili en dan Bolivia? Ik ben namelijk in totaal drie maanden weg, wil sowieso Argentinïe, Bolivia en Peru 'uitgebreid' aandoen, maar ben nog in dubio over Chili. Vooral omdat ik nog niet weet hoe van Igazu naar Bolivia te komen.
Dat eerste ligt er aan waar je interesses liggen.

Het tweede zou je aan Diego moeten vragen.
pi_82463552
Dit wil ik nog eens doen in m'n leven. Backpacken op de crossmotor door Zuid-Amerika!

pi_82489692
quote:
Op maandag 7 juni 2010 16:11 schreef Kasparovi het volgende:

[..]

Hier twijfel ik nog over. Ik wil vanaf B.A. naar Igazu en dan naar Bolivia. Wat is dan een mooie route? Vanaf Igazu naar Mendoza en via Noord-Chili dan naar Bolivia? Hoe lang zou ik daarvoor moeten nemen dan? Of iets anders?
Waar wil je naartoe in Bolivia?

Vanaf Iguazu moet je wel overal in Bolivia kunnen komen maar dat zal wel een hele lange tocht worden.

Asucion is op een paar uur en het lijkt me dat je van daar wel met het vliegtuig in Bolivia moet kunnen komen

Ik zou overigens gewoon een paar dagen Igazu doen en dan terugkeren naar BA, is allemaal gewoon veel makkelijker om via BA, Mendoza naar het noorden te gaan. Als je Igazu doet zou ik persoonlijk ook Asucion doen, een hele aparte stad. Wel in het weekend lijkt me
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 8 juni 2010 @ 12:40:35 #206
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_82490197
quote:
Op maandag 7 juni 2010 16:36 schreef Kasparovi het volgende:

[..]

Mooi!

Mendoza - Iguazu vliegen is duur: 200-300 euro voor een enkeltje. Je kan Salta gebruiken als tussenstop zowel van Mendoza naar Iguazu als van Iguazu naar Bolivia.
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
  dinsdag 8 juni 2010 @ 12:41:59 #207
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_82490271
quote:
Op maandag 7 juni 2010 17:28 schreef sportgek1985 het volgende:

[..]

Leuk om te bezoeken in peru zijn:
- Machu Picchu (geen uitleg nodig) Check
- Hiken in colca Canyon (mooie canyon in de buurt van Aeraquipa) Check
- Floating islands in lake titicaca (drijvende rieten eilanden bij Puno) Mwahhh
- Huacachina (oase in de woestijn bij ica waar je kan sandboarden) Check
- Vlucht over de Nazca-lijnen Check

Leuk om te bezoeken in Bolvia:
- Zoutvlaktes bij Uyuni Check
- Mijnen van Potosi Check
- Death road mountainbiken vanaf La Paz Check
- Berg beklimmen vanuit La Paz (bijv. Huayna Potosi) niet echt iets voor mij...
pi_82495141
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:40 schreef ScudRaket het volgende:

[..]

Mendoza - Iguazu vliegen is duur: 200-300 euro voor een enkeltje. Je kan Salta gebruiken als tussenstop zowel van Mendoza naar Iguazu als van Iguazu naar Bolivia.
Zou gewoon een retourtje BA - Igazu boeken met de bus, kost je iets van 100 euro of zo en dan BA - Mendoza en als je tijd zat hebt een tussenstop in Rosario en/of Cordoba
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 8 juni 2010 @ 14:21:49 #209
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_82495191
En weer terug uit Zuid-Amerika Was wel tof .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_82495250
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 14:21 schreef XcUZ_Me het volgende:
En weer terug uit Zuid-Amerika Was wel tof .
Waar is U geweest?
  dinsdag 8 juni 2010 @ 14:33:17 #211
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_82495737
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 14:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Waar is U geweest?
Peru en Bolivia .
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 8 juni 2010 @ 14:35:32 #212
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_82495867
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 14:33 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Peru en Bolivia .
Joran een handje gegeven? Afijn Peru en Bolivia zijn geweldig
pi_82495963
Eind juni ga ik voor een paar dagen naar Buenos Aires (werk). Ik heb er hele goeie verhalen over gehoord. Nog directe tips hier? In de avonden hoop ik tijd te hebben wat restaurants en evt clubs te bezoeken.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_82495993
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 14:37 schreef El_Matador het volgende:
Eind juni ga ik voor een paar dagen naar Buenos Aires (werk). Ik heb er hele goeie verhalen over gehoord. Nog directe tips hier? In de avonden hoop ik tijd te hebben wat restaurants en evt clubs te bezoeken.
Wat wil je?
  dinsdag 8 juni 2010 @ 14:39:41 #215
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_82496045
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 14:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Zou gewoon een retourtje BA - Igazu boeken met de bus, kost je iets van 100 euro of zo en dan BA - Mendoza en als je tijd zat hebt een tussenstop in Rosario en/of Cordoba
.
Wegens gebrek aan tijd gevlogen, kostte 1200 peso voor een retourtje vanaf BA.Vond ik nog wel meevallen...
  dinsdag 8 juni 2010 @ 14:40:39 #216
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_82496099
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 14:37 schreef El_Matador het volgende:
San Telmo/Puerto Madero voor eten, Palermo voor boliches.
pi_82496134
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 14:40 schreef ScudRaket het volgende:

[..]

San Telmo/Puerto Madero voor eten, Palermo voor boliches.
Expat trap
  dinsdag 8 juni 2010 @ 14:42:07 #218
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_82496164
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 14:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Expat trap
Die zat toch in La Boca?
pi_82496180
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 14:42 schreef ScudRaket het volgende:

[..]

Die zat toch in La Boca?
Nee
pi_82496321
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 14:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Wat wil je?
Iets voor locals. Dus juist GEEN expat troep, daar heb ik juist een hekel aan. Ik wil voetbal kijken, dat moet geen probleem zijn, maar goeie plekken zijn welkom.

En als ik tijd heb (wat ik vurig hoop) wil ik wel een avond stappen in een retegoeie club aldaar?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

dinsdag 8 juni 2010 @ 14:45:35 #221
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_82496326
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 14:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Nee
Die bekende straatjes vond ik erger wat dat betreft dan de andere plaatsen.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 14:45:44 #222
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_82496334
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 14:35 schreef ScudRaket het volgende:

[..]

Joran een handje gegeven? Afijn Peru en Bolivia zijn geweldig
Die vraagt stelt zowat iedereen ja . We waren wel gelijktijdig in Lima waarschijnlijk, maar ten tijde van zijn fijne actie zaten wij in La Paz.
pi_82496412
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 14:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Iets voor locals. Dus juist GEEN expat troep, daar heb ik juist een hekel aan. Ik wil voetbal kijken, dat moet geen probleem zijn, maar goeie plekken zijn welkom.

En als ik tijd heb (wat ik vurig hoop) wil ik wel een avond stappen in een retegoeie club aldaar?
Voor local plekken moet je de stad uit of zorgen dat je buiten Palermo, Recoleta, Microcentro, San Telmo, Puerto Madero komt
  dinsdag 8 juni 2010 @ 14:50:06 #224
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_82496567
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 14:45 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Die vraagt stelt zowat iedereen ja . We waren wel gelijktijdig in Lima waarschijnlijk, maar ten tijde van zijn fijne actie zaten wij in La Paz.
La Paz is mooi.
pi_82496589
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 14:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Voor local plekken moet je de stad uit of zorgen dat je buiten Palermo, Recoleta, Microcentro, San Telmo, Puerto Madero komt

Want er wonen geen locals in de stad?

Wat is de leukste wijk? De leukste plek? Etc.? Gewoon EEN tip?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')