abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 mei 2010 @ 21:00:52 #176
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_81468627
maar waarvan zou ik precies spijt krijgen?

ik heb natuurlijk wel een paar ideeën in mijn hoofd van dingen die ik per se wil zien( watervallen in iguacu, machu picchu, salar de uyuni bijv) maar ik kan toch ook kijken wat ik graag wil doen als ik daar ben? En mocht ik wel de tijd vinden om nog meer landen te bezoeken dan vooraf gedacht dan kan dat nog altijd. Precies daarom heb ik alleen nog een heen en terugvlucht, zodat de opties open blijven.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_81468664
Dat kan inderdaad.
pi_81468737
Das dan sws al ecuador, Bolivia, Peru, Argentinie en Chili

Zou grof gezegd deze route doen

Ecuador - Colombia - Peru - Bolivia - Mendoza - BA - Igazu - Sampa

Als je tijd en geld hebt ook nog patagonie
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 15 mei 2010 @ 21:09:43 #179
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_81468956
Iguacu kan ook vanuit Brazilië. Chili staat niet op de planning.
Mijn idee was in principe Ecuador( inclusief galapagos dus dat moet wel gepland worden)-Peru-Bolivia-Brazilië. eerste en laatste staan qua vlucht al vast, alles daartussen wil ik redelijk open laten.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_81469108
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 21:09 schreef -Mellow- het volgende:
Iguacu kan ook vanuit Brazilië. Chili staat niet op de planning.
Mijn idee was in principe Ecuador( inclusief galapagos dus dat moet wel gepland worden)-Peru-Bolivia-Brazilië. eerste en laatste staan qua vlucht al vast, alles daartussen wil ik redelijk open laten.
Als je naar Igazu gaat kom je normaal gesproken sws in Argentinie.

Van Bolivia naar Igazu is naast een teringeind ook niet echt interessant. Een stuk door noord Argentinie/Chili tot Mendoza of zo is ook interessant. Een weekje of 2 BA moet je sws doen en het is ook wel fijn om weer een keer in de beschaving te zijn. Vanuit BA is het makkelijk om via Iguazu in Sampa te komen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 15 mei 2010 @ 22:00:23 #181
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_81470648
Ok, thx voor de info. Het duurt ook nog even voor het zover is, maar zal tzt nog eens goed informeren
pi_81610145
Iemand tips voor Uruguay?

En omdat ik waarschijnlijk tijdens de Kerst in Zuid Amerika ben hoe wordt Kerst daar eigenlijk gevierd?
  woensdag 19 mei 2010 @ 09:17:15 #183
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_81611704
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 07:21 schreef Irrem het volgende:

En omdat ik waarschijnlijk tijdens de Kerst in Zuid Amerika ben hoe wordt Kerst daar eigenlijk gevierd?
In Zuid-Brazilië:

Op Kerstavond eten met familie, daarna uitgaan. That's it.
Verder veel kerstmannen, ijsberen en nepsneeuw in de winkelcentra.

Het stelde zeer weinig voor.
pi_81628400
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 07:21 schreef Irrem het volgende:

Met de familie
pi_81660660
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 09:17 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

In Zuid-Brazilië:

Op Kerstavond eten met familie, daarna uitgaan. That's it.
Verder veel kerstmannen, ijsberen en nepsneeuw in de winkelcentra.

Het stelde zeer weinig voor.
Dank je. Ik las dat het, tijdens het vakantie seizoen kerst-nieuwjaar, best druk kan zijn met mensen die op vakantie gaan en de slaapplaatsen schaars zijn. Toch maar wat vroeger boeken dan. Waarschijnlijk ligt het openbare leven dan ook op z'n gat, of valt dat wel mee?
pi_81686320
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 07:00 schreef Irrem het volgende:

[..]

Dank je. Ik las dat het, tijdens het vakantie seizoen kerst-nieuwjaar, best druk kan zijn met mensen die op vakantie gaan en de slaapplaatsen schaars zijn. Toch maar wat vroeger boeken dan. Waarschijnlijk ligt het openbare leven dan ook op z'n gat, of valt dat wel mee?
Voor de kerst behoorlijke drukte overal i.v.m. kerstinkopen. Kerst zelf viert men thuis met familie, dus ja...
pi_82313475
Ik ga in november/ december naar Zuid Amerika op vakantie. Voor 3 weken. Ga in ieder geval naar Colombia in de regio van Bogotá. De situatie in Colombia is momenteel redelijk stabiel. De Farc opereert alleen in de jungle dus in de grote steden ben je wat dat betreft veilig. De bevolking schijnt erg open en vriendelijk te zijn naar toeristen toe. Er woont een vriendin van mij in Colombia (in een grote stad) die ik ga onder andere ga bezoeken.

Mijn plan is om naast Colombia nog een ander land in Zuid- Amerika te bezoeken. Tot mijn schrik blijken vluchten tussen bijvoorbeeld Brazilië en Colombia nogal prijzig te zijn (600,- euro retour, 400,- euro enkele reis). Met een huurauto mag je niet tussen de verschillende landen rijden. Wie heeft er ervaring met reizen in Zuid Amerika en heeft er tips vwb vervoer. Bijvoorbeeld huurauto maatschappijen die bovengenoemde voorwaarde niet hanteren.

Verder zijn tips over bezienswaardigheden en niet te missen zaken van harte welkom.
pi_82322151
Voor 3 weken is er sws voldoende te zien in Colombia

Ik hoorde dat Joran ook wilde gaan backpacken in ZA
  vrijdag 4 juni 2010 @ 23:00:12 #189
110350 Veersesmurf
travelsmurf
pi_82350185
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 11:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Voor 3 weken is er sws voldoende te zien in Colombia

Ik hoorde dat Joran ook wilde gaan backpacken in ZA
Heb ik ook gehoord

Verder ben ik het eens met D.A.M. dat je in 3 weken aan Colombia zat hebt. Ben er zelf dan niet geweest, maar heb aardig wat mensen gesproken en 2 kennissen die er vandaan komen. Mocht je naar Venezuela of Ecuador willen o.i.d. dan is dat puur om een extra stempel imo
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_82363324
De enige plek waar je lekkere vrouwen kan vinden door de weeks

In het weekend is Aqua een prima plek
pi_82436196
Mooi topic!
Heb ook wat vragen.

In september vlieg ik naar Buenos Aires en eind december vlieg ik vanaf Lima weer terug naar A'dam. Mijn reis lijkt een beetje op die van Tom (de TS van #2), alleen andersom. Tickets zijn inmiddels geboekt bij Killroy, de eerste negen dagen blijf ik B.A. voor een intensieve cursus Spaans / citytrip en de laatste week voordat ik terugvlieg loop ik dan nog de Incatrail. Verder niets vastgelegd, bewust.

Nu heb ik al veel posts gelezen in deze en vorige topics. Veel discussie over budget, tips over plekken et cetera. Ik neem het allemaal mee en heb inmiddels ook een lang lijstje met dingen die ik wil gaan zien (ook hier weer veel overeenkomsten met TS #2), maar ik heb nog wel een paar praktische vragen en die ben ik nog niet echt goed tegengekomen.

Ik ben namelijk aan het twijfelen over wat ik allemaal moet meenemen. Zoals ik al zei blijf ik van eind september tot eind december en wil ik vanaf B.A. eerst naar watervallen en dan door Argentinië via Bolivia naar Peru reizen. Dit is enkel mijn voorlopige planning, eenmaal daar kan het natuurlijk anders lopen, maar goed, ik moet toch eind december in Lima zijn, dus ongeveer zal het wel kloppen.

Maarre, terug naar de spullen dus. Wat raad iedereen aan? Wat schoenen betreft bijvoorbeeld. Van een paar mensen heb ik gehoord dat ze ook door die landen hebben gereisd op slippers en gympjes (ex. Inca-trail dan), andere weer op wandelschoenen. En het weer, ik heb gelezen over klimaat e.d. maar dat verschilt ook weer enorm omdat die landen zo enorm groot zijn.

Heeft iemand hier een paar tips?
Verder is alle andere info waar iedereen mee komt natuurlijk ook meer dan welkom.
C'est le ton qui fait la musique.
pi_82436376
Gimpen en slippers(afgezien dat het enorm hippie is) zal best gaan verder zou ik kleren meenemen die je in Nederland in de herfst draagt. Wat shirtjes maar die nemen sws niet veel ruimte in beslag. Winterjas zou ik niet meenemen een dun jasje is voldoende. 1 of 2 dikke truien is ook wel aan te raden
pi_82436563
quote:
Op maandag 7 juni 2010 12:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gimpen en slippers(afgezien dat het enorm hippie is) zal best gaan verder zou ik kleren meenemen die je in Nederland in de herfst draagt. Wat shirtjes maar die nemen sws niet veel ruimte in beslag. Winterjas zou ik niet meenemen een dun jasje is voldoende. 1 of 2 dikke truien is ook wel aan te raden
Ja, haha, slippers draag ik hier ook nooit hoor, maar ik noemde even wat ik had gehoord .
Die opmerking over de herfst is wel goed.
En hoe is jouw ervaring met regen daar? Ik geloof dat het in sept/okt wel prima is, maar dat het regenseizoen eind november / december wel begint?
pi_82436613
quote:
Op maandag 7 juni 2010 12:21 schreef Kasparovi het volgende:

[..]

Ja, haha, slippers draag ik hier ook nooit hoor, maar ik noemde even wat ik had gehoord .
Die opmerking over de herfst is wel goed.
En hoe is jouw ervaring met regen daar? Ik geloof dat het in sept/okt wel prima is, maar dat het regenseizoen eind november / december wel begint?
Waar het veel regent is het toch nooit koud dus lekker boeiend.

Nieuw shirtje aan en gaan
pi_82446824
quote:
Op maandag 7 juni 2010 12:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Waar het veel regent is het toch nooit koud dus lekker boeiend.

Nieuw shirtje aan en gaan
Ja, ok, dat is inderdaad waar. Maar of het regent speelt natuurlijk wel een klein beetje mee. Ik bedoel meer wat de ervaringen zijn in Peru in december. Puur ter info.

Andere vraag. Wat zijn nou de meest bijzondere plekken in Peru, Bolivia, Chili en Argentinïe?
En aangezien jij er woont en zo'n beetje heel Z.A. op je duimpje kent heb ik het idee, zal je ook veel meer niet-toeristische plaatsen bezocht hebben bijvoorbeeld, daar ben ik namelijk wel benieuwd naar.
pi_82447468
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 21:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Als je naar Igazu gaat kom je normaal gesproken sws in Argentinie.

Van Bolivia naar Igazu is naast een teringeind ook niet echt interessant. Een stuk door noord Argentinie/Chili tot Mendoza of zo is ook interessant. Een weekje of 2 BA moet je sws doen en het is ook wel fijn om weer een keer in de beschaving te zijn. Vanuit BA is het makkelijk om via Iguazu in Sampa te komen
Hier twijfel ik nog over. Ik wil vanaf B.A. naar Igazu en dan naar Bolivia. Wat is dan een mooie route? Vanaf Igazu naar Mendoza en via Noord-Chili dan naar Bolivia? Hoe lang zou ik daarvoor moeten nemen dan? Of iets anders?
pi_82447980
In Lima regent het in elk geval niet zo veel en in december is het in Lima zomer...
  maandag 7 juni 2010 @ 16:23:59 #198
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_82448192
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 01:08 schreef Flounder het volgende:
Ik ga in november/ december naar Zuid Amerika op vakantie. Voor 3 weken. Ga in ieder geval naar Colombia in de regio van Bogotá. De situatie in Colombia is momenteel redelijk stabiel. De Farc opereert alleen in de jungle dus in de grote steden ben je wat dat betreft veilig. De bevolking schijnt erg open en vriendelijk te zijn naar toeristen toe. Er woont een vriendin van mij in Colombia (in een grote stad) die ik ga onder andere ga bezoeken.

Mijn plan is om naast Colombia nog een ander land in Zuid- Amerika te bezoeken. Tot mijn schrik blijken vluchten tussen bijvoorbeeld Brazilië en Colombia nogal prijzig te zijn (600,- euro retour, 400,- euro enkele reis). Met een huurauto mag je niet tussen de verschillende landen rijden. Wie heeft er ervaring met reizen in Zuid Amerika en heeft er tips vwb vervoer. Bijvoorbeeld huurauto maatschappijen die bovengenoemde voorwaarde niet hanteren.

Verder zijn tips over bezienswaardigheden en niet te missen zaken van harte welkom.
Koffie doen? Ik zit daar ook weer tegen die tijd

Kerst is in elk geval in Colombia meer iets van de drie weken daarvoor dan van kerstdag zelf. Versieringen verschijnen al vroeg en er zijn ook een aantal rituelen in de dagen voor kerst. In de kerstnacht wordt gegeten en cadeautjes worden uitgewisseld.

En kerstdag is iedereen vrij maar het is meer een dag voor een BBQ of iets dergelijks. Ik zelf mis de kerststemming die dag een beetje.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  maandag 7 juni 2010 @ 16:27:08 #199
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_82448403
quote:
Op maandag 7 juni 2010 16:20 schreef Halcon het volgende:
In Lima regent het in elk geval niet zo veel nooit en in december is het in Lima zomer...
Hooguit wat druppels.
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_82448585
quote:
Op maandag 7 juni 2010 16:27 schreef ScudRaket het volgende:

[..]

Hooguit wat druppels.
En zelfs dat is in de zomer al zeldzaam. In de winter heb ik weleens wat regen gehad, maar in vergelijking met Nederland stelt dat echt helemaal niets voor. Miezer is het vaak niet eens te noemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')