Als je naar Igazu gaat kom je normaal gesproken sws in Argentinie.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 21:09 schreef -Mellow- het volgende:
Iguacu kan ook vanuit Brazilië. Chili staat niet op de planning.
Mijn idee was in principe Ecuador( inclusief galapagos dus dat moet wel gepland worden)-Peru-Bolivia-Brazilië. eerste en laatste staan qua vlucht al vast, alles daartussen wil ik redelijk open laten.
In Zuid-Brazilië:quote:Op woensdag 19 mei 2010 07:21 schreef Irrem het volgende:
Iemand tips voor Uruguay?
En omdat ik waarschijnlijk tijdens de Kerst in Zuid Amerika ben hoe wordt Kerst daar eigenlijk gevierd?
Met de familiequote:Op woensdag 19 mei 2010 07:21 schreef Irrem het volgende:
Iemand tips voor Uruguay?
En omdat ik waarschijnlijk tijdens de Kerst in Zuid Amerika ben hoe wordt Kerst daar eigenlijk gevierd?
Dank je. Ik las dat het, tijdens het vakantie seizoen kerst-nieuwjaar, best druk kan zijn met mensen die op vakantie gaan en de slaapplaatsen schaars zijn. Toch maar wat vroeger boeken dan. Waarschijnlijk ligt het openbare leven dan ook op z'n gat, of valt dat wel mee?quote:Op woensdag 19 mei 2010 09:17 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
In Zuid-Brazilië:
Op Kerstavond eten met familie, daarna uitgaan. That's it.
Verder veel kerstmannen, ijsberen en nepsneeuw in de winkelcentra.
Het stelde zeer weinig voor.
Voor de kerst behoorlijke drukte overal i.v.m. kerstinkopen. Kerst zelf viert men thuis met familie, dus ja...quote:Op donderdag 20 mei 2010 07:00 schreef Irrem het volgende:
[..]
Dank je. Ik las dat het, tijdens het vakantie seizoen kerst-nieuwjaar, best druk kan zijn met mensen die op vakantie gaan en de slaapplaatsen schaars zijn. Toch maar wat vroeger boeken dan. Waarschijnlijk ligt het openbare leven dan ook op z'n gat, of valt dat wel mee?
Heb ik ook gehoordquote:Op vrijdag 4 juni 2010 11:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Voor 3 weken is er sws voldoende te zien in Colombia
Ik hoorde dat Joran ook wilde gaan backpacken in ZA
Ja, haha, slippers draag ik hier ook nooit hoor, maar ik noemde even wat ik had gehoordquote:Op maandag 7 juni 2010 12:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gimpen en slippers(afgezien dat het enorm hippie is) zal best gaan verder zou ik kleren meenemen die je in Nederland in de herfst draagt. Wat shirtjes maar die nemen sws niet veel ruimte in beslag. Winterjas zou ik niet meenemen een dun jasje is voldoende. 1 of 2 dikke truien is ook wel aan te raden
Waar het veel regent is het toch nooit koud dus lekker boeiend.quote:Op maandag 7 juni 2010 12:21 schreef Kasparovi het volgende:
[..]
Ja, haha, slippers draag ik hier ook nooit hoor, maar ik noemde even wat ik had gehoord.
Die opmerking over de herfst is wel goed.
En hoe is jouw ervaring met regen daar? Ik geloof dat het in sept/okt wel prima is, maar dat het regenseizoen eind november / december wel begint?
Ja, ok, dat is inderdaad waar. Maar of het regent speelt natuurlijk wel een klein beetje mee. Ik bedoel meer wat de ervaringen zijn in Peru in december. Puur ter info.quote:Op maandag 7 juni 2010 12:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Waar het veel regent is het toch nooit koud dus lekker boeiend.
Nieuw shirtje aan en gaan
Hier twijfel ik nog over. Ik wil vanaf B.A. naar Igazu en dan naar Bolivia. Wat is dan een mooie route? Vanaf Igazu naar Mendoza en via Noord-Chili dan naar Bolivia? Hoe lang zou ik daarvoor moeten nemen dan? Of iets anders?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 21:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als je naar Igazu gaat kom je normaal gesproken sws in Argentinie.
Van Bolivia naar Igazu is naast een teringeind ook niet echt interessant. Een stuk door noord Argentinie/Chili tot Mendoza of zo is ook interessant. Een weekje of 2 BA moet je sws doen en het is ook wel fijn om weer een keer in de beschaving te zijn. Vanuit BA is het makkelijk om via Iguazu in Sampa te komen
Koffie doen? Ik zit daar ook weer tegen die tijdquote:Op vrijdag 4 juni 2010 01:08 schreef Flounder het volgende:
Ik ga in november/ december naar Zuid Amerika op vakantie. Voor 3 weken. Ga in ieder geval naar Colombia in de regio van Bogotá. De situatie in Colombia is momenteel redelijk stabiel. De Farc opereert alleen in de jungle dus in de grote steden ben je wat dat betreft veilig. De bevolking schijnt erg open en vriendelijk te zijn naar toeristen toe. Er woont een vriendin van mij in Colombia (in een grote stad) die ik ga onder andere ga bezoeken.
Mijn plan is om naast Colombia nog een ander land in Zuid- Amerika te bezoeken. Tot mijn schrik blijken vluchten tussen bijvoorbeeld Brazilië en Colombia nogal prijzig te zijn (600,- euro retour, 400,- euro enkele reis). Met een huurauto mag je niet tussen de verschillende landen rijden. Wie heeft er ervaring met reizen in Zuid Amerika en heeft er tips vwb vervoer. Bijvoorbeeld huurauto maatschappijen die bovengenoemde voorwaarde niet hanteren.
Verder zijn tips over bezienswaardigheden en niet te missen zaken van harte welkom.
Hooguit wat druppels.quote:Op maandag 7 juni 2010 16:20 schreef Halcon het volgende:
In Lima regent het in elk geval niet zo veel nooit en in december is het in Lima zomer...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |