abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74014165
Wie kent hem niet, Mijnheer Wim Kok, uit geroepen tot de meest betrouwbare minister president van nederland, een man van het volk, de held van de Partij van de Arbeid.

Een noeste werker die altijd het goede voor had met zijn volk.

Welk volk ?

http://www.kwartjevankokterug.nu/
nothing will change without a rebel
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 14:19:35 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_74014318
Ja, handig, dan worden onze brandstofprijzen iets lager en verdienen ze het weer terug door andere belastingen te verhogen.
pi_74014455
In nederland gaat het nu niet meer om het welzijn van de burger, maar om zijn portemonnee...
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 14:27:48 #4
139330 TNA
For the stars that shine
pi_74014479
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 14:26 schreef bendk het volgende:
In nederland gaat het nu niet meer om het welzijn van de burger, maar om zijn portemonnee...
Leuke quote, maar het heeft niets met het Kwart van Kok te maken. De staat verdient haar geld, of het nou via dat Kwartje gaat of via andere belastingen.
pi_74014488
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 14:26 schreef bendk het volgende:
http://www.schiphol.nl/

Tot nooit
pi_74014500
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 14:28 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

http://www.schiphol.nl/

Tot nooit

Geweldige en terechte reactie. Prachtig
pi_74014621
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 14:28 schreef Edwinuss het volgende:

[..]

Geweldige en terechte reactie. Prachtig
alhoewel ik een hekel heb aan negativiteit die nergens op slaat, heeft elke burger van Nederland volgens mij nog altijd het recht om kritiek te hebben.
Sallandse adoptie-Tukker met Gronings bloed.
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 14:36:40 #8
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_74014657
Schaf liever die idiote wegenbelasting af.
Betalen voor gebruik, accijns op benzine is dus prima!
pi_74014732
Als Shell nou eens vennootschap belasting zou gaan betalen dan is deze maatregel niet nodig en kunnen we de AOW leeftijd op 65 houden
"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"
pi_74014853
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 14:27 schreef TNA het volgende:

[..]

Leuke quote, maar het heeft niets met het Kwart van Kok te maken. De staat verdient haar geld, of het nou via dat Kwartje gaat of via andere belastingen.
Mijnheer Kok van de Partij van de Arbeid bezwoer het volk op radio tv en de schrijvende pers dat het tijdelijk was. ! ! !
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 14:48:11 #11
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_74014919
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 14:39 schreef Reuzelbek het volgende:
Als Shell nou eens vennootschap belasting zou gaan betalen dan is deze maatregel niet nodig en kunnen we de AOW leeftijd op 65 houden vertrekt Shell als multinational direct uit Nederland.
Het heeft een reden dat veel multinationals vanuit Nederland opereren. Het belastingklimaat is hier vrij gunstig voor grote bedrijven (omdat die anders vertrekken), en heel ongunstig voor burgers (omdat de overgrote meerderheid toch niet weggaat).
censuur :O
pi_74015313
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 14:48 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Het heeft een reden dat veel multinationals vanuit Nederland opereren. Het belastingklimaat is hier vrij gunstig voor grote bedrijven (omdat die anders vertrekken), en heel ongunstig voor burgers (omdat de overgrote meerderheid toch niet weggaat).
En de kleinere buitenlandse bedrijven vestigen zich juist niet in nederland, te hoge belastingdruk, slechte infrastructuur, teveel regels.
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 15:08:12 #13
247753 Norther
Going Nowhere
pi_74015329
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 14:35 schreef Hogeland het volgende:

[..]

alhoewel ik een hekel heb aan negativiteit die nergens op slaat, heeft elke burger van Nederland volgens mij nog altijd het recht om kritiek te hebben.
En het recht op een regering die zuinig en verstandig met zijn geld omspringt.
Always & Never
pi_74015613
Ik geloof die teller niet.

Dagelijkse opbreng staat nu op ruim 1,6 miljoen.

Dat wil zeggen dat er vandaag al 400.000 liter getankt is.

Als je als gemiddelde neemt dat een tank 50 liter inhoud heeft wil dat zeggen dat vandaag slechts 8000 auto's de tank volgegooid hebben.

Ik geloof dat niet.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
pi_74015892
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 15:22 schreef vosss het volgende:

Als je als gemiddelde neemt dat een tank 50 liter inhoud heeft wil dat zeggen dat vandaag slechts 8000 auto's de tank volgegooid hebben.

Ik geloof dat niet.
het ouderwetse kwartje is nu plm 12 eurocent
pi_74016432
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 15:35 schreef bendk het volgende:

[..]

het ouderwetse kwartje is nu plm 12 eurocent
maar het kwartje van Kok was een accijnsverhoging van 18,3 gulden-cent...
omgerekend naar Euro is dat 8,3 eurocent

eigenlijk maken mensen dus misbaar om een toenmalige accijnsverhoging van 8,3 eurocent, die eigenlijk ook allang verkened is omdat tot 1995 verdere accijnsverhogingen uitbleven en die 4 jaar géén jaarlijkse accijnsverhoging gelijkstaat met een jaarlijkse accijnsverhoging van twee eurocent wat conform de inflatiecorrectie zou zijn..

het 'kwartje van Kok' heeft wel een extra belastingopbrengst voor de overheid betekent maar vooral omdat die dus in de 4 jaar na 1991 méér accijnsen innamen dan wanneer ze de accijns enkel jaarlijks met twee cent verhooogd hadden.

het is echter onzin om te gaan roepen dat het 'opheffen' of teruggeven van dat 'kwartje van Kok' nu zou leiden tot een verlaging van de accijns... dat is gewoon een teken dat veel mensen domweg het effect van die regeling niet begrepen....
het leidde enkel tot vier jaar hogere accijnsopbrengsten door eenmaal voor vier jaar ineens de accijns te verhogen... na vier jaar was het effect uitgewerkt ... het accijnsniveau na vier jaar is precies gelijk als wanneer men de accijns gewoon aan het begin van ieder aar met een kleiner beetje verhoogd had.

Overigens, het aandeel van accijns in de benzineprijs is sonds die tijd wel behoorlijk gedaalt... zeker de laatste jaren wordt de accijns op benzine steeds minder verhoogd en is deze veel minder dan de gewone inflatie, en zeker minder dan de veel grotere stijging van de benzineprijzen zelf
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 16:01:38 #17
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_74016631
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 14:45 schreef bendk het volgende:

[..]

Mijnheer Kok van de Partij van de Arbeid bezwoer het volk op radio tv en de schrijvende pers dat het tijdelijk was. ! ! !
Geef daar maar eens een link of bron van, dan. Die vind je echt niet, namelijk. Het kwartje is nooit als tijdelijke maatregel door de regering ingevoerd, maar de urban legend die eromheen ontstaan is, houdt dat wel vol.
quote:
Kwartje van Kok al terug via investeringen in wegen

Het kabinet-Balkenende II heeft in het regeerakkoord afgesproken het ' kwartje van Kok' niet terug te geven aan de pomp, maar in te zetten voor investeringen in wegen, openbaar vervoer en vaarwegen.

Het Kwartje van Kok, een bedrag van 530 miljoen euro jaarlijks, wordt besteed aan het wegwerken van achterstanden in het onderhoud van wegen, de aanleg van nieuwe wegen, het verminderen van files en aan de verbetering van bereikbaarheid. Ook het onderhoud van het spoor en waterwegen wordt hiermee betaald.

Het 'Kwartje van Kok' is een verhoging van de accijns op autobrandstof van het kabinet Lubbers-Kok in 1991. De accijnsverhoging bedroeg 18,3 cent (8,3 eurocent) per liter ongelode benzine en 7 cent (3,18 eurocent) per liter voor diesel. De accijnsverhoging was structureel. Het kabinet heeft dit nooit bedoeld als tijdelijke maatregel.

Er waren destijds twee redenen voor de accijnsverhoging. Enerzijds was deze nodig om de tekorten op de rijksbegroting terug te dringen. Anderzijds was de maatregel bedoeld om de kosten van het autogebruik meer gelijk te trekken met de kosten van het openbaar vervoer.
http://www.minfin.nl/Onde(...)andstof#internelink3
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 16:03:56 #18
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_74016719
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 15:22 schreef vosss het volgende:

Ik geloof dat niet.
Het is geen 4 euro per liter hoor...
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 16:04:55 #19
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_74016756
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 16:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Geef daar maar eens een link of bron van, dan. Die vind je echt niet, namelijk. Het kwartje is nooit als tijdelijke maatregel door de regering ingevoerd, maar de urban legend die eromheen ontstaan is, houdt dat wel vol.
[..]
Toch herinner ik mij PERSOONLIJK dat Kok dat op TV gezegd heeft...
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 16:08:35 #20
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_74016902
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 16:04 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Oh, nee, ja, I stand corrected, dan. Dat is natuurlijk de bron der bronnen. Sorry dat ik eraan twijfelde, hoor.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_74017094
Sowieso, benzineverbranding, dat is 19e eeuwse technologie. .
pi_74017169
quote:

[..]

het is nooit zo gezegd.... mogelijk wel door mensen zo opgevat, omdat het ook uitgelegd werd als 'tijdelijke maatregel' (wat het dus wel is, het levert 'tijdelijk' een hogere accijnsopbrengst op ten opzichte van en jaarlijkse accijnsverhoging met inflatieniveau)
Aanezien de normale acijnsopbrengst zelf al in de jaar-begroting was meegenomen, kon op deze manier er meer geld voor de tussenbegroting gereserveerd worden, voor de komende vier jaar. (en dat was het doel van de tussenbegroting/tussenbalans van Kok in 1991)

stel je voor , je huisbaas verhoogt jaarlijks je huur met 1% (wat ongeveer de normale inflatie is)....
op een gegeven moment maak je een afspraak dat hij eenmalig de huur met 4% verhoogt, maar daarvoor dus vier jaar lang je huur 'vaststaat' en geen verdere verhging mogelijk is ...
natuurlijk levert dat wel voor de huisbaas een meeropbrengst op, maar na vier jaar is er verder geen verschil qua 'hoogte' van de huur... het is dus in zo'n geval een 'tijdelijke maatregel'.

Ten opzichte van nu maakt het vor de hoogte van de huidige accijns dus helemaal niks uit of men in 1991 eenmalig de accijns voor vier jaar verhoogt heeft... of dat dit toendertijd s gewoon zoals anders ook jaarlijks gebeurd zou zijn.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_74017287
quote:

[..]

Ik onderstreep dat. De pleuris brak toen uit in nederland, toen hij dat aankondigde, Halsoverkop maakte hij er een 'het is tijdelijk hoor' verhaal van.
Toen die terugdraai maar niet kwam ging hij en zijn regering plus overheid opeens rationaliseren en leuterverhalen ophangen met allerlei uitleg over de zgn besteding van dat kwartje.

En nee geen 18.3 cent maar echt een kwartje, 25 cent dus

Overigens hoor je hem daar nu niet meer over daar hij voor de SHELL werkt, zijn eigen zakken zijn inmiddels wel lekker gevuld...
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 16:47:42 #24
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_74017914
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 16:21 schreef bendk het volgende:

[..]
En nee geen 18.3 cent maar echt een kwartje, 25 cent dus
Plus dat hier een inflatiecorrectie overheen ging, dus ondertussen bijna 25 eurocent.
pi_74018013
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 16:47 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Plus dat hier een inflatiecorrectie overheen ging, dus ondertussen bijna 25 eurocent.
welja joh ... nog eventjes en ze komen aan met de bewering dat zonder het 'Kwartje van Kok' benzine gratis aan de pomp te tanken zou zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')