Leuke quote, maar het heeft niets met het Kwart van Kok te maken. De staat verdient haar geld, of het nou via dat Kwartje gaat of via andere belastingen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 14:26 schreef bendk het volgende:
In nederland gaat het nu niet meer om het welzijn van de burger, maar om zijn portemonnee...
http://www.schiphol.nl/quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 14:26 schreef bendk het volgende:
In nederland gaat het nu niet meer om het welzijn van de burger, maar om zijn portemonnee...
quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 14:28 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
http://www.schiphol.nl/
Tot nooit
alhoewel ik een hekel heb aan negativiteit die nergens op slaat, heeft elke burger van Nederland volgens mij nog altijd het recht om kritiek te hebben.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 14:28 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
![]()
Geweldige en terechte reactie. Prachtig
Mijnheer Kok van de Partij van de Arbeid bezwoer het volk op radio tv en de schrijvende pers dat het tijdelijk was. ! ! !quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 14:27 schreef TNA het volgende:
[..]
Leuke quote, maar het heeft niets met het Kwart van Kok te maken. De staat verdient haar geld, of het nou via dat Kwartje gaat of via andere belastingen.
Het heeft een reden dat veel multinationals vanuit Nederland opereren. Het belastingklimaat is hier vrij gunstig voor grote bedrijven (omdat die anders vertrekken), en heel ongunstig voor burgers (omdat de overgrote meerderheid toch niet weggaat).quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 14:39 schreef Reuzelbek het volgende:
Als Shell nou eens vennootschap belasting zou gaan betalen dan is deze maatregel niet nodig en kunnen we de AOW leeftijd op 65 houden vertrekt Shell als multinational direct uit Nederland.
En de kleinere buitenlandse bedrijven vestigen zich juist niet in nederland, te hoge belastingdruk, slechte infrastructuur, teveel regels.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 14:48 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het heeft een reden dat veel multinationals vanuit Nederland opereren. Het belastingklimaat is hier vrij gunstig voor grote bedrijven (omdat die anders vertrekken), en heel ongunstig voor burgers (omdat de overgrote meerderheid toch niet weggaat).
En het recht op een regering die zuinig en verstandig met zijn geld omspringt.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 14:35 schreef Hogeland het volgende:
[..]
alhoewel ik een hekel heb aan negativiteit die nergens op slaat, heeft elke burger van Nederland volgens mij nog altijd het recht om kritiek te hebben.
het ouderwetse kwartje is nu plm 12 eurocentquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 15:22 schreef vosss het volgende:
Ik geloof die teller niet.
Dagelijkse opbreng staat nu op ruim 1,6 miljoen.
Dat wil zeggen dat er vandaag al 400.000 liter getankt is.
Als je als gemiddelde neemt dat een tank 50 liter inhoud heeft wil dat zeggen dat vandaag slechts 8000 auto's de tank volgegooid hebben.
Ik geloof dat niet.
maar het kwartje van Kok was een accijnsverhoging van 18,3 gulden-cent...quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 15:35 schreef bendk het volgende:
[..]
het ouderwetse kwartje is nu plm 12 eurocent
Geef daar maar eens een link of bron van, dan. Die vind je echt niet, namelijk. Het kwartje is nooit als tijdelijke maatregel door de regering ingevoerd, maar de urban legend die eromheen ontstaan is, houdt dat wel vol.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 14:45 schreef bendk het volgende:
[..]
Mijnheer Kok van de Partij van de Arbeid bezwoer het volk op radio tv en de schrijvende pers dat het tijdelijk was. ! ! !
http://www.minfin.nl/Onde(...)andstof#internelink3quote:Kwartje van Kok al terug via investeringen in wegen
Het kabinet-Balkenende II heeft in het regeerakkoord afgesproken het ' kwartje van Kok' niet terug te geven aan de pomp, maar in te zetten voor investeringen in wegen, openbaar vervoer en vaarwegen.
Het Kwartje van Kok, een bedrag van 530 miljoen euro jaarlijks, wordt besteed aan het wegwerken van achterstanden in het onderhoud van wegen, de aanleg van nieuwe wegen, het verminderen van files en aan de verbetering van bereikbaarheid. Ook het onderhoud van het spoor en waterwegen wordt hiermee betaald.
Het 'Kwartje van Kok' is een verhoging van de accijns op autobrandstof van het kabinet Lubbers-Kok in 1991. De accijnsverhoging bedroeg 18,3 cent (8,3 eurocent) per liter ongelode benzine en 7 cent (3,18 eurocent) per liter voor diesel. De accijnsverhoging was structureel. Het kabinet heeft dit nooit bedoeld als tijdelijke maatregel.
Er waren destijds twee redenen voor de accijnsverhoging. Enerzijds was deze nodig om de tekorten op de rijksbegroting terug te dringen. Anderzijds was de maatregel bedoeld om de kosten van het autogebruik meer gelijk te trekken met de kosten van het openbaar vervoer.
Het is geen 4 euro per liter hoor...quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 15:22 schreef vosss het volgende:
Ik geloof die teller niet.
Dagelijkse opbreng staat nu op ruim 1,6 miljoen.
Dat wil zeggen dat er vandaag al 400.000 liter getankt is.
Als je als gemiddelde neemt dat een tank 50 liter inhoud heeft wil dat zeggen dat vandaag slechts 8000 auto's de tank volgegooid hebben.
Ik geloof dat niet.
Toch herinner ik mij PERSOONLIJK dat Kok dat op TV gezegd heeft...quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 16:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Geef daar maar eens een link of bron van, dan. Die vind je echt niet, namelijk. Het kwartje is nooit als tijdelijke maatregel door de regering ingevoerd, maar de urban legend die eromheen ontstaan is, houdt dat wel vol.
[..]
Oh, nee, ja, I stand corrected, dan. Dat is natuurlijk de bron der bronnen. Sorry dat ik eraan twijfelde, hoor.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 16:04 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Toch herinner ik mij PERSOONLIJK dat Kok dat op TV gezegd heeft...
quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 16:04 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik onderstreep dat. De pleuris brak toen uit in nederland, toen hij dat aankondigde, Halsoverkop maakte hij er een 'het is tijdelijk hoor' verhaal van.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 16:04 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Plus dat hier een inflatiecorrectie overheen ging, dus ondertussen bijna 25 eurocent.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 16:21 schreef bendk het volgende:
[..]
En nee geen 18.3 cent maar echt een kwartje, 25 cent dus
quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 16:47 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Plus dat hier een inflatiecorrectie overheen ging, dus ondertussen bijna 25 eurocent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |