abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 10:41:39 #26
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_74009584
Als jij overvallen bent thuis of neergeslagen en bedreigd, tuurlijk neem je dan meer maatregelen voor bescherming en ja dus ook video bewaking! Alleen maar beter zou ik zeggen.
Wat een bullshit actie van die bond van wetsovertreders
Perfecte actie juist van de politie om dat filmpje online te zetten! Dan zal een inbreker hopelijk nog eens nadenken om juist niet in te breken, pakkans wordt groter
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_74009587
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 10:37 schreef Loedertje het volgende:

[..]

De OvJ denkt daar gelukkig anders over
[..]
Ja na toestemming van de officier van justitie mag het wel ja (Anders zou de politie het ook niet mogen waarschijnlijk), maar op eigen houtje filmpjes online zetten van mensen zou niet goed zijn
pi_74009597
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 10:35 schreef Sjaakz het volgende:
Wat een onzin zeg... Dat je het niet zomaar op internet zou mogen gooien, daar kan ik me nog iets bij voorstellen, maar dat je geen camera's in je eigen huis zou mogen hebben draaien... wtf?
Het gaat natuurlijk om het op internet zetten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 10:42:43 #29
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_74009599
quote:
Wat een onzin zeg... Dat je het niet zomaar op internet zou mogen gooien, daar kan ik me nog iets bij voorstellen, maar dat je geen camera's in je eigen huis zou mogen hebben draaien... wtf?
Dat mag dus wel die apparatuur in huis maar ze willen er schijnbaar vanaf
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_74009606
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 10:33 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Dat lijkt me aan rechters om dat te bepalen, niet aan jou.
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 10:43:12 #31
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74009607
Trouwens: die bond van Wetsovertreders waarvan sprake is, een per definitie criminele organisatie naar mijn mening, ontvangt wel subsidie van de staat.
Er is blijkbaar niet voldoende geld in de beursjes van ouden van dagen en in de huizen van hardwerkende Telegraaflezers om die bond te kunnen financieren.
The End Times are wild
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 10:44:08 #32
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_74009620
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 10:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het gaat natuurlijk om het op internet zetten.
quote:
"Maar apparatuur in woonhuizen gaat te ver'', aldus een woordvoerder.
pi_74009664
Omg... hoe triest is dit
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 10:52:57 #34
3542 Gia
User under construction
pi_74009742
Lijkt me trouwens ook heel raar als je 's morgens opstaat en het filmpje terugkijkt. Zie je daar zo'n jongen op zijn dooie gemakje jouw woning binnen wandelen, terwijl jij ligt te slapen of zo.

Brr.

Maar een dikke voor deze mevrouw. Als hier ingebroken zou worden, zou ik toch ook camera's plaatsen. Nu valt er hier niet veel te halen en niet makkelijk in te breken, maar toch. Slaat nergens op dat je in je eigen huis geen bewakingscamera's zou mogen hangen.
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 10:58:37 #35
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74009831
The End Times are wild
pi_74009833
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 10:43 schreef LXIV het volgende:
Trouwens: die bond van Wetsovertreders waarvan sprake is, een per definitie criminele organisatie naar mijn mening, ontvangt wel subsidie van de staat.
Wat is het nou, jouw mening of de definitie? Per definitie is het natuurlijk geen criminele organisatie.
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 10:44 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

[..]

Je moet natuurlijk even door de gebrekkige weergave van de journalist heen lezen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_74009839
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 10:41 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Volgens mij is het geen Afrikaan hoor
Jawel, een Albino-Afrikaan
Op dinsdag 23 december 2008 13:19 schreef Slarioux het volgende:
Wauw, wat een grap. Ik heb niet meer zo gelachen sinds 11 september.
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 10:59:21 #38
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_74009847
Lijkt mij toch eenvoudig, Ledenlijst van die bond op het internet zetten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 11:00:42 #39
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_74009869
De bemoeienis gaat weer eens verder dan de drempel van de voordeur.

Die vrouw heeft een ontzettend goede reden voor haar actie. De inbreker is fout, maar dat wordt hier in Nederland natuurlijk weer omgedraaid. Weerzinwekkend!
pi_74009904
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 10:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Lijkt mij toch eenvoudig, Ledenlijst van die bond op het internet zetten.
Ja, want dat zijn vast allemaal criminelen
pi_74009922
quote:
Inderdaad, die conclusie trok ik ook: Het hebben van zo'n camera en filmen zou wel mogen, maar op internet zetten niet. Ik denk dat de rechter ook die kant op gaat.

Stel je de volgende casus voor: Je komt een leuk meisje tegen en gaat met haar naar haar huis. Vervolgens duik je met haar het bed in. Zij wil daarna meer, jij niet - slechts een one night stand. Ze zegt dat je haar emotioneel hebt misbruikt. Wat nu als ze een camera in haar woning heeft hangen, het hele voorval had gefilmd en vervolgens op internet zet? Wat dan, moet dit dan ook maar kunnen, het is toch maar een camera in haar eigen huis?
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 11:04:53 #42
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74009942
Het is zelfs zo dat wanneer jij een hoop rommel op je trap hebt liggen en een inbreker struikelt hierover tijdens zijn werkzaamheden, hij jou kan aanklagen wegens nalatigheid. Ook inbrekers hebben recht op een veilige werkomgeving.
Dit is werkelijk een keer gebeurd in Nederland!

Terwijl zo'n inbreker (als hij al ooit gepakt wordt), meestal na een kopje koffie met oom Agent weer op straat loopt zit jij dan met de gebakken peren en kunt een fikse boete betalen!
En als zo'n inbreker dan na jarenlang draaideuren eindelijk voor de rechter komt dan krijgt hij hooguit een paar uurtjes schoffelen, en als de misdaden dan zo grof zijn dat er gevangenisstraf aan vast zit dan wordt deze toch niet uitgevoerd en wanneer iemand dan ooit daadwerkelijk achter de tralies verdwijnt dan kan hij het volgende weekeindverlof zo de benen nemen. Nederland.
The End Times are wild
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 11:05:01 #43
45206 Pietverdriet
pi_74009944
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 11:02 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Zullen ook een paar linkse advocaten tussen zitten, nog erger dan inbrekers dus
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 11:05:15 #44
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_74009947
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 10:58 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat is het nou, jouw mening of de definitie? Per definitie is het natuurlijk geen criminele organisatie.
[..]

Je moet natuurlijk even door de gebrekkige weergave van de journalist heen lezen.
Het was een woordvoerder van de betreffende organisatie die dat zei, niet de journalist.
pi_74009948
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 11:03 schreef Demophon het volgende:

[..]

Inderdaad, die conclusie trok ik ook: Het hebben van zo'n camera en filmen zou wel mogen, maar op internet zetten niet. Ik denk dat de rechter ook die kant op gaat.

Stel je de volgende casus voor: Je komt een leuk meisje tegen en gaat met haar naar haar huis. Vervolgens duik je met haar het bed in. Zij wil daarna meer, jij niet - slechts een one night stand. Ze zegt dat je haar emotioneel hebt misbruikt. Wat nu als ze een camera in haar woning heeft hangen, het hele voorval filmt en vervolgens op internet zet? Wat dan, moet dit dan ook maar kunnen, het is toch maar een camera in haar eigen huis?
Dat is geen vergelijking, heeft niets met inbraak te maken.
pi_74009949
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 11:04 schreef LXIV het volgende:
Het is zelfs zo dat wanneer jij een hoop rommel op je trap hebt liggen en een inbreker struikelt hierover tijdens zijn werkzaamheden, hij jou kan aanklagen wegens nalatigheid. Ook inbrekers hebben recht op een veilige werkomgeving.
Bron?

Edit:
Laat maar trouwens, aanklagen kan hij voor zoveel, maar het is aan de rechter om te beslissen of het terecht is of niet. Je hebt vast geen bronnen van mensen die daar daadwerkelijk voor veroordeeld zijn.
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 11:06:18 #47
45206 Pietverdriet
pi_74009960
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 11:04 schreef LXIV het volgende:

Werkelijk al zo erg?
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 11:07:22 #48
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_74009975
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 11:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Werkelijk al zo erg?
En die keer dat een inbreker zijn pistool van de belasting kon aftrekken...
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 11:07:33 #49
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
  † In Memoriam † zaterdag 24 oktober 2009 @ 11:07:45 #50
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_74009986
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 11:02 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Oud bericht
quote:
Een grimmige machtsstrijd heeft de Bond van Wetsovertreders (BWO) in haar greep. Om de voorzitter van de bond buiten het kantoor te houden is het slot van de voordeur veranderd. Een nieuw bestuur heeft voorzitter Erik van der Maal geschorst. Van der Maal beschuldigt de 'bezetters' van het bondskantoor van verduistering en oplichting.
Volgens de voorzitter van de belangenvereniging voor gedetineerden en ex-gedetineerden is er 'een coup' gepleegd door 'een nep-bestuur'. 'We kwamen maandag vergaderen en kwamen er achter dat er een ander slot op de deur zat.' Van der Maal heeft in de tuin vergaderd.

Ondertussen bereiden twee bestuursleden, penningmeester en secretaris John van Zijl en bestuurslid Hein Gubbels, een 'interim-bestuur' voor. Twee voormalige bestuursleden, Jan van Welbergen en Willem Jan Stevens, werden bereid gevonden terug te keren. De vergadering in februari - toen zij hun posten opgaven - zou ongeldig zijn, want de voorzitter had niet-leden mee laten stemmen.

De eerste daad van de bende van vier was het schorsen van voorzitter Van der Maal. In een brief verwijten zij hem 'voortdurend strijdig handelen met de belangen van de BWO'. De voorzitter zou mede-bestuursleden constant en ten onrechte beschuldigen van strafbare handelingen, en zou van het laatste 'Bondscongres' een chaos hebben gemaakt.

Bestuurder Van Welbergen erkent 'een persoonlijke vete' met Van der Maal te hebben. Hij wil 'de boel nu even laten rusten'. De vergadering van zaterdag aanstaande, bijeengeroepen door Van der Maal, is verdaagd tot september. Bestuurslid Stevens ziet dat niet als een vertragingstechniek, maar als de enige mogelijkheid een volledige vergadering bij elkaar te krijgen. De voorzitter zou 'een niettoevallige selectie' voor zijn vergadering hebben gemaakt.

Stevens betitelt de voorzitter als een 'psychopatisch paranoïde' persoon die hem persoonlijk 'veel pijn' heeft gedaan. Volgens hem wortelen de beschuldigingen van de voorzitter in teleurstelling. Van der Maals eigen stichting 'Criminaliteit en Samenleving' is subsidie geweigerd; BWO krijgt jaarlijks 48 duizend gulden van Reclassering Nederland.

Bij BWO is de financiële verantwoording volgens Stevens 'volstrekt in orde', en gaat het allemaal 'heel openlijk'. Van der Maal heeft een andere lezing over de financiën van BWO. Het zou een chaos zijn. Controle van de boekhouding zou door penningmeester Van Zijl stelselmatig worden gedwarsboomd. Stevens belooft in het volgende BWO-nieuws de ongeveer driehonderd leden (van wie het merendeel gedetineerd) op de hoogte te stellen. De reclassering was niet bereikbaar voor commentaar.MvdE

Vreemd dat ze elkaar beschuldigen van fraude, dit soort mistanden zou je toch niet verwachten bij een organisatie die zich inzet om de belangen van wetsovertreders te behartigen.

Zo'n eerlijke integere organisatie

.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')