abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74547231
quote:
Op maandag 9 november 2009 17:40 schreef EricT het volgende:
praise the lord 85% op psychiatrie
Mijn god, wat heb ik hem verneukt zeg. Ook elke twijfelvraag fout gemaakt. Heb die andere twee wel goed gemaakt dus hopelijk is het genoeg want moet hem echt halen
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_74547587
quote:
Op maandag 9 november 2009 17:40 schreef EricT het volgende:
praise the lord 85% op psychiatrie
Net of je daar ooit iets anders hoeft te zeggen dan SSRI's of CGT.
pi_74547796
quote:
Op maandag 9 november 2009 17:51 schreef MaxC het volgende:

[..]

Mijn god, wat heb ik hem verneukt zeg. Ook elke twijfelvraag fout gemaakt. Heb die andere twee wel goed gemaakt dus hopelijk is het genoeg want moet hem echt halen
Ik heb ook wel veel gegokt. Die andere twee deeltoetsen gingen wel goed toch bij jou?
quote:
Op maandag 9 november 2009 18:04 schreef iofn het volgende:

[..]

Net of je daar ooit iets anders hoeft te zeggen dan SSRI's of CGT.
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_74561671
Misschien heb ik vanmiddag auscultatoir een a mesenterica stenose gevangen bij een pte met sinds vele jaren onverklaarde buikklachten. Wordt vervolgd...

Verder een paar geniale diensten gehad, heerlijk, in een ambu-autootje door Den Haag, Wassenaar, Leidschendam en Voorburg
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_74569126
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 01:30 schreef intoxicated het volgende:
Misschien heb ik vanmiddag auscultatoir een a mesenterica stenose gevangen bij een pte met sinds vele jaren onverklaarde buikklachten. Wordt vervolgd...
Hoe weet je dat het niet de aorta is?
I feel kinda Locrian today
pi_74569259
Geen uitstraling van de souffle naar lagere niveaus (had de uptodate-pagina over abdominale souffles er nog even bij gepakt )
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_74571041
@ MaxC, weet jij iets van dat bizarre beeld in het Goudkuipje? Zijn die afgehakte hoofden incl bloed het nieuwe visitekaartje van het UMCG?
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_74571073
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 12:26 schreef intoxicated het volgende:
Geen uitstraling van de souffle naar lagere niveaus (had de uptodate-pagina over abdominale souffles er nog even bij gepakt )
sup of inf?
pi_74571105
Dat zal de echo wel gaan uitwijzen
pi_74571162
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:31 schreef intoxicated het volgende:
Dat zal de echo wel gaan uitwijzen
oh ok, je DD is: stenose van één der mesentericae
pi_74571394
Na 12 uur en 3 minuten heb je precies samengevat wat ik vannacht al zei
pi_74571741
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:42 schreef intoxicated het volgende:
Na 12 uur en 3 minuten heb je precies samengevat wat ik vannacht al zei
En nog bondiger ook
pi_74577330
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:29 schreef EricT het volgende:
@ MaxC, weet jij iets van dat bizarre beeld in het Goudkuipje? Zijn die afgehakte hoofden incl bloed het nieuwe visitekaartje van het UMCG?
Ja die zag ik laatst ook. Wat een afgrijselijk lelijk beeld zeg

Zou dat nou moderne kunst zijn ofzo?
Lijkt me nou ook niet echt fijn als je dit als patiënt zou zien ofzo
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  dinsdag 10 november 2009 @ 18:08:20 #239
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_74579895
Iemand tips voor medische iphoneapps? Ik heb skyscape met verschillende aanvullingen, eponyms en nog een anatomyapp. (ik heb jailbreak)
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  dinsdag 10 november 2009 @ 18:10:27 #240
208890 June.
Seriously?
pi_74579942
Ik heb diagnosaurus, instant ECG en zo'n medische calculator dinges. Er is ook nog medical handbook of internal medicine in PDA formaat, ik denk dat ik die ook maar ga installeren.

Wat is dat skyscape dan?
Shine bright like a diamond.
  dinsdag 10 november 2009 @ 18:30:21 #241
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_74580449
skyscape is een must. Haal m maar uit de appstore (is gratis). De aanvulligen zijn heel duur. Bijv Merck Manual kost iets van 50¤. Maar er zitten iets van 3 gratis resources bij, die ik overigens niet gebruik.
  † In Memoriam † dinsdag 10 november 2009 @ 18:31:39 #242
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_74580481
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 18:10 schreef June. het volgende:
Ik heb diagnosaurus, instant ECG en zo'n medische calculator dinges. Er is ook nog medical handbook of internal medicine in PDA formaat, ik denk dat ik die ook maar ga installeren.

Wat is dat skyscape dan?
http://www.skyscape.com/index/home.aspx
pi_74585575
Heb ik ook niet. Als je een account moet aanmaken laat ik het links liggen
  dinsdag 10 november 2009 @ 22:09:15 #244
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_74587649
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:15 schreef Repeat het volgende:
Heb ik ook niet. Als je een account moet aanmaken laat ik het links liggen
account aanmaken kan via je iphone

Mijn skyscape list inmiddels:
Harrison's
MerckManual
Netter's
Stedmans dictionary
Tabers dictionary
Washington Manual
  dinsdag 10 november 2009 @ 23:07:15 #245
108129 Kassaa
Achterlicht.
pi_74589877
Heeft hier iemand zijn zorgstage in Suriname gedaan en kan die daar wat over vertellen? Ik hoor allemaal dingen van dat ze daar totaal niet op stagelopers zitten te wachten en dat je niets te doen krijgt, maar het zou mij wel tof lijken om daar m'n stage te doen.
Fietstas.
  † In Memoriam † dinsdag 10 november 2009 @ 23:18:45 #246
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_74590335
En voor de mensen met Windows Mobile?
pi_74591007
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 23:07 schreef Kassaa het volgende:
Heeft hier iemand zijn zorgstage in Suriname gedaan en kan die daar wat over vertellen? Ik hoor allemaal dingen van dat ze daar totaal niet op stagelopers zitten te wachten en dat je niets te doen krijgt, maar het zou mij wel tof lijken om daar m'n stage te doen.
Ik ben er afgelopen juni geweest, het was echt supergaaf! Nu is het op zich wel waar dat je niet zoveel uitvoert, maar dat is niet omdat ze niet op je zitten te wachten, maar meer omdat niemand daar echt hard werkt. Het is allemaal enorm relaxed, en daar moet je wel heel erg aan wennen in het begin.
Stel maar wat gerichtere vragen over wat je wil weten, ik kan er uren over vertellen
  woensdag 11 november 2009 @ 08:06:25 #248
108129 Kassaa
Achterlicht.
pi_74594306
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 23:37 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Ik ben er afgelopen juni geweest, het was echt supergaaf! Nu is het op zich wel waar dat je niet zoveel uitvoert, maar dat is niet omdat ze niet op je zitten te wachten, maar meer omdat niemand daar echt hard werkt. Het is allemaal enorm relaxed, en daar moet je wel heel erg aan wennen in het begin.
Stel maar wat gerichtere vragen over wat je wil weten, ik kan er uren over vertellen
Heb je geen reisverslag moeten maken voor die AMC-beurs? Ik heb een beetje standaardvragen, waar verbleef je, wat mocht je wel doen wat heb je daar die paar weken allemaal uitgespookt etc
Fietstas.
pi_74595079
quote:
Op woensdag 11 november 2009 08:06 schreef Kassaa het volgende:

[..]

Heb je geen reisverslag moeten maken voor die AMC-beurs? Ik heb een beetje standaardvragen, waar verbleef je, wat mocht je wel doen wat heb je daar die paar weken allemaal uitgespookt etc
Ik heb geen AMC-beurs gehad, maar nu ik er zo over lees had ik die wel kunnen krijgen Belachelijk dat nooit iemand daar ooit iets tegen mij over gezegd heeft trouwens
Maargoed, over Suriname. Ik liep stage in het St. Vincentius en de directiesecretaresse die steeds contact met ons hield heeft ook een huis voor ons geregeld. Wij zaten met zn 3en in een best wel huge huis (aan de Faradaystraat), maar onze huisbaas was niet al te chill helaas.

Ik liep stage op de Chirurgie, en de eerste paar dagen mochten we echt hélemaal niks doen, de eerste dag mochten we zelfs de zalen niet in, maar moesten we op de gang meekijken De 2e dag mochten we een beetje rondkijken in de zalen en de 3e dag mochten we allebei met een eigen zuster meelopen (die ik vervolgens continue kwijtraakte omdat ze steeds wegliep naar dingen waar ik nog niet mocht komen), maar niks aanraken. Pas in de 2e week gingen we echt meedraaien, dus moesten we ook bedden soppen/opmaken, mensen voeren en ik mocht zelfs polsen en temperaturen. Aan het eind van de 2e week mocht ik samen met Rebecca (de andere stagair) de hele pols/bloeddruk/temperatuur-ronde doen aan het begin van de middag en dan mochten we ook alles in de dossiers schrijven enzo, dat was superleuk. Maar helaas mocht dat in de 3e week niet meer, want wij hadden nooit de theorie van het bloeddruk meten gehad op school, en daarom mochten we dat niet meer doen. Dat het een elektrisch apparaat was waar je alleen maar de band om hoefde te doen en op start hoefde te drukken maakte niks uit

We hebben ook nog een dag meegelopen met een chirurg op de OK, supertof. Verder hebben we vooral superveel gefeest, zijn we weekendjes naar het binnenland geweest, ik vond de stage duidelijk het minst leuke aan die hele maand weg
  woensdag 11 november 2009 @ 14:35:05 #250
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_74604783
kaakchirurgie is leuk! Ik heb vandaag tanden getrokken (toevallig twee patiënten waarbij álles getrokken moest worden, dus dat was feest voor mij, en minder leuk voor de patiënt) en ik mocht hechten
En naast dat ik dus steeds mag assisteren en eindelijk steriel staan is het ook nog eens heel gezellig
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')