quote:
Op woensdag 11 november 2009 08:06 schreef Kassaa het volgende:[..]
Heb je geen reisverslag moeten maken voor die AMC-beurs? Ik heb een beetje standaardvragen, waar verbleef je, wat mocht je wel doen wat heb je daar die paar weken allemaal uitgespookt etc

Ik heb geen AMC-beurs gehad, maar nu ik er zo over lees had ik die wel kunnen krijgen

Belachelijk dat nooit iemand daar ooit iets tegen mij over gezegd heeft trouwens

Maargoed, over Suriname. Ik liep stage in het St. Vincentius en de directiesecretaresse die steeds contact met ons hield heeft ook een huis voor ons geregeld. Wij zaten met zn 3en in een best wel huge huis (aan de Faradaystraat), maar onze huisbaas was niet al te chill helaas.
Ik liep stage op de Chirurgie, en de eerste paar dagen mochten we echt hélemaal niks doen, de eerste dag mochten we zelfs de zalen niet in, maar moesten we op de gang meekijken

De 2e dag mochten we een beetje rondkijken in de zalen en de 3e dag mochten we allebei met een eigen zuster meelopen (die ik vervolgens continue kwijtraakte omdat ze steeds wegliep naar dingen waar ik nog niet mocht komen), maar niks aanraken. Pas in de 2e week gingen we echt meedraaien, dus moesten we ook bedden soppen/opmaken, mensen voeren en ik mocht zelfs polsen en temperaturen. Aan het eind van de 2e week mocht ik samen met Rebecca (de andere stagair) de hele pols/bloeddruk/temperatuur-ronde doen aan het begin van de middag en dan mochten we ook alles in de dossiers schrijven enzo, dat was superleuk. Maar helaas mocht dat in de 3e week niet meer, want wij hadden nooit de theorie van het bloeddruk meten gehad op school, en daarom mochten we dat niet meer doen. Dat het een elektrisch apparaat was waar je alleen maar de band om hoefde te doen en op start hoefde te drukken maakte niks uit
We hebben ook nog een dag meegelopen met een chirurg op de OK, supertof. Verder hebben we vooral superveel gefeest, zijn we weekendjes naar het binnenland geweest, ik vond de stage duidelijk het minst leuke aan die hele maand weg