Mijn complimenten aan Legio en Saidi. De enige positieve factoren van gisteravond.
Ik heb Vleminckx altijd de hand boven het hoofd gehouden, omdat hij geen aanvoer kreeg vanaf de flanken. Echter heeft hij minimaal 4 mooie ballen van saidi vanaf de flank gehad. En hij kopt ze allemaal naast of over. Sorry hoor, maar als die je specialiteit is, dan had er best één in gemogen.
Ik ben na de wedstrijd ook naar het voorplein gegaan. Ik was benieuwd of de directie of spelers hun verhaal wilde doen. Jemig, maar wat een niveau van bepaalde mensen daar op het voorplein. Op de filmpjes is goed te zien, dat deze personen perse vooraan wilden staan. Maar waarom? Ze kunnen niet normaal communiceren en lopen met ziektes te gooien alsof het normaal is. Kom op zeg! Ik heb me dood zitten schamen. Natuurlijk mogen we ons beklag doen (daarom stond ik er ook), maar waarom moeten er dan ruiten en puien sneuvelen?! Ik vond het wel jammer dat de spelers en staff niet alleen naar zichzelf wezen als schuldige, maar dat ze het publiek aanwezen als mee dragende factor in deze teleurgang. Natuurlijk hebben ze daar ook wel gelijk in, maar gisteravond was het niet het juiste moment om de schuld ook bij een ander te zoeken. Voetbal is emotie, en die lag bij sommigen gister TE hoog.
Hulde aan de spelers die verhaal kwamen doen. Ze stonden er allemaal en Potje, Vleminckx, Babos en Sibum deden het woord. Zelfs Saidi stond er, en dat vond ik van moed getuigen.
Wat ik wel zeer slecht vond van NEC was het feit dat er van boven uit de spelershome vrouwen en kinderen als aapjes achter het raam naar beneden aan het kijken waren. Als je een meute primitieve en geemotioneerde lui voor je gebouw hebt staan, waarvan je weet dat de helft een stadion verbod heeft, dan moet je vrouwen en kinderen toch beschermen? Een steen richting het raam, en er waren slachtoffers gevallen. Gelukkig trad de politie kordaat op, waardoor de rolluiken boven alsnog dicht gingen.
Binnen twee weken komt er een extra supporters avond. Ik ben benieuwd.