abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74253311
ex-DSB heeft echt een prima zomer gedraaid.

En Erben is de volgende TVM'er die tegenvalt.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_74253348
Bos , hij gaat de WB wel halen maar toch
pi_74253360
Bos gaat het redden met z'n beschermde status.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 15:34:45 #229
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_74253366
De gevestigde namen laten het toch lelijk afweten man
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_74253376
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 15:34 schreef Szura het volgende:
Hoezo? Groothuis rijdt een degelijke tijd. En samen met Kuipers zijn dat eigenlijk de mannen op de 1000 waar wij het van moeten hebben.
pi_74253391
Sjoerd de Vries valt tegen
pi_74253393
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 15:34 schreef Szura het volgende:
De hoogtijdagen van Bos en Wennemars zijn gewoon voorbij. Kuipers, Tuitert en Groothuis zijn nu de grote namen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_74253407
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 15:35 schreef TheArt het volgende:

[..]

Hoezo? Groothuis rijdt een degelijke tijd. En samen met Kuipers zijn dat eigenlijk de mannen op de 1000 waar wij het van moeten hebben.
hij heeft het over Nijenhuis, Bos en Wennemars waarvan je toch iets meer verwacht. vooral van Bos met zijn beschermende status. Mss kunnen ze die status afschaffen want zo stelt dat niks voor
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 15:37:47 #234
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_74253427
Inderdaad Bos, Nijenhuis en Wennemars.
Op de 500m ok, dat is neit meer echt hun afstand maar op de 1000m had ik toch veel meer van ze verwacht.

Hoewel ik Nijenhuis altijd met een schuin oog bekijk, heb het niet zo op hem. Laat het vaak afweten op de belangrijke momenten.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 15:39:04 #235
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_74253453
Nou daar redt ie het toch net Nijenhuis
pi_74253479
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 15:39 schreef Szura het volgende:
Nou daar redt ie het toch net Nijenhuis
hij red het niet want Bos is beschermd
pi_74253482
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 15:36 schreef Bartoli het volgende:

[..]

hij heeft het over Nijenhuis, Bos en Wennemars waarvan je toch iets meer verwacht. vooral van Bos met zijn beschermende status. Mss kunnen ze die status afschaffen want zo stelt dat niks voor
Jawel, dat stelt wel wat voor en is nuttig. Dat betekent dat mannen die vorig seizoen wereldtop waren niet direct bij de eerste selectiewedstrijd hun topniveau moeten halen. Die kunnen wat beter pieken en dat is wat mij betreft alleen maar terecht. Anders krijg je echt typisch Nederlands dat we op zoveel verschillende momenten het topniveau moeten halen dat het op het moment suprême niet goed gaat.
pi_74253557
Wat een ploeg, dat ex-DSB... Ze halen gewoon 11 van de 12 sprintmedailles en 15 van de 20 werelbeker plaatsen...
http://www.opnaardehorizon.blogspot.com, mijn reisblog over 6 maanden Zuidoost-Azië
pi_74253558
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 15:40 schreef TheArt het volgende:

[..]

Jawel, dat stelt wel wat voor en is nuttig. Dat betekent dat mannen die vorig seizoen wereldtop waren niet direct bij de eerste selectiewedstrijd hun topniveau moeten halen. Die kunnen wat beter pieken en dat is wat mij betreft alleen maar terecht. Anders krijg je echt typisch Nederlands dat we op zoveel verschillende momenten het topniveau moeten halen dat het op het moment suprême niet goed gaat.
Mwah topniveau en topniveau zijn er twee. Een Bos op 90% moet hier makkelijk top 5 kunnen rijden.
Kuipers, Tuitert en Groothuis zullen ook hun topniveau nog niet hebben maar laten wel op 90% zien dat ze terecht meegaan.

Kijk ze hebben het wel steeds dat Bos op training de beste is , nu ja dat zie ik. Slechte dag of niet...
pi_74253611
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 15:43 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Mwah topniveau en topniveau zijn er twee. Een Bos op 90% moet hier makkelijk top 5 kunnen rijden.
Kuipers, Tuitert en Groothuis zullen ook hun topniveau nog niet hebben maar laten wel op 90% zien dat ze terecht meegaan.

Kijk ze hebben het wel steeds dat Bos op training de beste is , nu ja dat zie ik. Slechte dag of niet...
Dan denk je daar te licht over. Het niveau in Nederland in de breedte is daarvoor gewoon te hoog. Als je dan maar even 5% minder bent of even een iets minder race hebt, dan kan je gewoon een paar plekken lager terechtkomen.

EDIT: Mooi statistiekje erbij. Op een min of meer zelfde baan (Milwaukee) bij de Amerikaanse afstandskampioenschappen reed de nummer 5 op de 1000 meter 1.10,90. Daar zou je vandaag in Nederland 13e mee zijn geworden. Vandaar dat er dus terecht gewerkt wordt met beschermde plekken.

[ Bericht 6% gewijzigd door TheArt op 31-10-2009 15:51:43 ]
pi_74253642
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 15:43 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar Bos heeft die beschermde status gewoon zelf verdiend. Daardoor hoefde hij hier dus niet top te zijn.
pi_74253745
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 15:47 schreef wimderon het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar Bos heeft die beschermde status gewoon zelf verdiend. Daardoor hoefde hij hier dus niet top te zijn.
Leuk en aardig hoor maar het blijft een NK, een nederlandse titel of een medaile ga je niet zomaar laten liggen. Vooral Bos niet. Tuurlijk heeft hij diezelf verdiend dat spreek ik ook niet tegen maar soms heb ik het idee dat ze er zelf te licht over denken
pi_74253792
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 15:53 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Leuk en aardig hoor maar het blijft een NK, een nederlandse titel of een medaile ga je niet zomaar laten liggen. Vooral Bos niet. Tuurlijk heeft hij diezelf verdiend dat spreek ik ook niet tegen maar soms heb ik het idee dat ze er zelf te licht over denken
Ik denk dat Bos liever WB rijdt dan hier brons wint en geen WB.
sig verwijderd door FA
pi_74253826
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 15:53 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Ben ik het helemaal niet mee eens. Tuurlijk zijn ze blij met een nationale titel, maar dat is geen doel. En daar ga je ook niet naartoe werken om dat per se te behalen. Tuurlijk gaan ze het niet laten liggen als het voor het oprapen ligt, maar dat is hier nicht im frage. En over die laatste zin, ik heb eerder het idee dat jij er te licht over denkt. Het zit allemaal zo dicht bij elkaar dat je echt niet in een belabberde vorm aan de start kan verschijnen. Maar wel wat procentjes van die topvorm af. En het doel was plaatsen voor de WB en dat is gelukt.
pi_74253918
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 15:56 schreef TheArt het volgende:

[..]

Ben ik het helemaal niet mee eens. Tuurlijk zijn ze blij met een nationale titel, maar dat is geen doel. En daar ga je ook niet naartoe werken om dat per se te behalen. Tuurlijk gaan ze het niet laten liggen als het voor het oprapen ligt, maar dat is hier nicht im frage. En over die laatste zin, ik heb eerder het idee dat jij er te licht over denkt. Het zit allemaal zo dicht bij elkaar dat je echt niet in een belabberde vorm aan de start kan verschijnen. Maar wel wat procentjes van die topvorm af. En het doel was plaatsen voor de WB en dat is gelukt.
OK tuurlijk is een WB, wereldtitel of Olympische titel meer waard als een nationale titel dus dat ze hier niet specifiek naar toe pieken OK. Ik bestrijd ook niet dat de sprinttop van NL dicht op elkaar zit maar iemand als Bos moet normaal gezien op 95% iemand als Nijenhuis en/of Elgersma nog voor kunnen blijven..Dus er zal wel iets meer schelen. We zullen na de eerste wereldbekers wel zien of die beschermende status van Bos al dan niet terecht is geweest. Nadeel hierbij is wel dat je andere schaatsers die harder als de beschermende man(nen)/vrouw(en) schaatst daardoor geen kans gunt om zich te bewijzen in het internationale veld.
pi_74253936
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 15:54 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Ik denk dat Bos liever WB rijdt dan hier brons wint en geen WB.
als je hier brons wint was je ook zonder status al geplaatst
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:04:29 #247
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_74253977
Ireen Wúst Baan..ik heb gisteren niet gekeken vandaar mijn reactie nu.
pi_74254008
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 16:01 schreef Bartoli het volgende:

[..]

OK tuurlijk is een WB, wereldtitel of Olympische titel meer waard als een nationale titel dus dat ze hier niet specifiek naar toe pieken OK. Ik bestrijd ook niet dat de sprinttop van NL dicht op elkaar zit maar iemand als Bos moet normaal gezien op 95% iemand als Nijenhuis en/of Elgersma nog voor kunnen blijven..Dus er zal wel iets meer schelen. We zullen na de eerste wereldbekers wel zien of die beschermende status van Bos al dan niet terecht is geweest. Nadeel hierbij is wel dat je andere schaatsers die harder als de beschermende man(nen)/vrouw(en) schaatst daardoor geen kans gunt om zich te bewijzen in het internationale veld.
Maar dat is in Nederland altijd zo. Als Bos geen beschermde status heeft, terwijl hij zich helemaal richt op Vancouver en daar dus ook zijn vorm op afstemt, kan hij ook geen WB-wedstrijden rijden en kan hij zich ook niet laten zien. Dat heb je op alle afstanden in Nederland altijd. Bruintjes zou ik ook graag een 1000 meter zien rijden in de WB, maar die kan dat nu helaas niet.
En je onderschat Elgersma en Nijenhuis nogal. Bos wint echt niet op 95% van een Elgersma en Nijenhuis in echte topvorm.
pi_74254026
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 16:02 schreef Bartoli het volgende:

[..]

als je hier brons wint was je ook zonder status al geplaatst
Anders geformuleerd dan : als hij moet kiezen, verkiest hij WB boven brons op een NK zónder WB.
sig verwijderd door FA
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:06:46 #250
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_74254042
Moniek Kleinsman, leeft die ook nog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')