quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:43 schreef Marijkezwolle het volgende:
Ik zou het kenteken laten opschorten bij het RDW (kan bij het postkantoor). Dan moet je hem van de openbare weg halen, maar ben je niet meer verzekeringsplichtig en de wegenbelasting hoef je ook niet te betalen.
Succes en beterschap in elk geval!
Het spreekwoord "rust roest" is hier van toepassing. Na anderhalf jaar stilstaan zal het ding waarschijnlijk niet starten, is-ie toe aan groot onderhoud, en zullen de banden ook niet meer rond zijn...quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 18:10 schreef oliviaaa het volgende:
[..]
Kenteken opschorten is een ideaal idee, zo hoef ik 'm nog niet te verkopen maar ben ik wel voor nu van belasting/verzekering/APK af...dank je wel!
Afhankelijk van de waarde van de auto mag de ontvanger dan wel schenkingsheffing betalen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 18:23 schreef Antaresje het volgende:
Alsof je hem verkoopt voor 0 euro zeg maar. Heb jij geen gezeik met verzekeringen, belastingen en/of bekeuringen.
Ik begrijp je rationele antwoord, maar ik heb zo ontzettend de hoop dat ik weer (liefst snel) auto kan gaan rijden dat verkopen voelt als een soort van opgeven van die hoop. Een soort emotie-dingetje, dusquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 18:23 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het spreekwoord "rust roest" is hier van toepassing. Na anderhalf jaar stilstaan zal het ding waarschijnlijk niet starten, is-ie toe aan groot onderhoud, en zullen de banden ook niet meer rond zijn...
M.a.w. waarom wil je deze auto perse bewaren als je hem voorlopig niet gebruikt?
Wellicht past dit dan meer in R&P maar toch: het lijkt mij dat je "hoop" niet moet verbinden aan materialistische zaken, en gewoon praktische keuzes moet maken: zodra je weer kan autorijden koop je dan een auto die gewoon daadwerkelijk nog kan rijdenquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:28 schreef oliviaaa het volgende:
[..]
Ik begrijp je rationele antwoord, maar ik heb zo ontzettend de hoop dat ik weer (liefst snel) auto kan gaan rijden dat verkopen voelt als een soort van opgeven van die hoop. Een soort emotie-dingetje, dus![]()
Maar goed, ik ben blij met alle info en denk erover na.
Waarom? Niemand ziet toch voor hoeveel je em hebt verkocht als het particulier gaat?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 18:28 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Afhankelijk van de waarde van de auto mag de ontvanger dan wel schenkingsheffing betalen.
Dat ligt er ook wel aan hoe je 'm opslaat.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 18:23 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het spreekwoord "rust roest" is hier van toepassing. Na anderhalf jaar stilstaan zal het ding waarschijnlijk niet starten, is-ie toe aan groot onderhoud, en zullen de banden ook niet meer rond zijn...
M.a.w. waarom wil je deze auto perse bewaren als je hem voorlopig niet gebruikt?
Wettelijk gezien mag het gewoon niet. Jij als eigenaar bent verplicht de verzekering te regelen. Dus ik zou het er niet op wagen TSquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 18:18 schreef loveli het volgende:
Mijn auto is een tijdje op de naam van een ander verzekerd geweest, dat was geen probleem. Hangt helemaal van de verzekeraar af. Ik had Centraal Beheer.
Ik denk dat je dingen door elkaar haalt. Het voertuig moet verzekerd zijn, het is niet verplicht om dat op naam van de eigenaar te doen. De gemiddelde verzekeraar heeft er zelfs een probleem mee als de dagelijkse gebruiker een ander is dan de eigenaar van het voertuig!quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:59 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Wettelijk gezien mag het gewoon niet. Jij als eigenaar bent verplicht de verzekering te regelen. Dus ik zou het er niet op wagen TS
Toch zou ik die optie maar eens overwegen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:36 schreef oliviaaa het volgende:
Ik wil m'n auto (nog) niet verkopen.
Je hebt gelijk, sorry. Alleen mijn ervaring is wel (ik heb jaren bij een verzekeraar gewerkt) dat kentekenhouder wel verzekeringnemer moet zijn voor de verzekeraarquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 20:05 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik denk dat je dingen door elkaar haalt. Het voertuig moet verzekerd zijn, het is niet verplicht om dat op naam van de eigenaar te doen. De gemiddelde verzekeraar heeft er zelfs een probleem mee als de dagelijkse gebruiker een ander is dan de eigenaar van het voertuig!
Het is wel handig als je zeker weet dat degene die de verzekering moet afsluiten dat ook daadwerkelijk doet, want het blijft idd de verantwoordelijkheid van de eigenaar.
Ik denk niet dat een Toyota Starlett uit '96 een waarde heeft die boven de 2734 euro ligtquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 18:28 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Afhankelijk van de waarde van de auto mag de ontvanger dan wel schenkingsheffing betalen.
Ja ik mag je in mijn auto laten rijden. Ik heb de auto verzekerd, maar ik moet dan toch de regelmatige bestuurder zijn, want de verzekeraar heeft mij geaccepteerd als verzekeringsnemer en dus ook het "risico"dat ik vorm ( leeftijd, woonplaats, wat voor soort, auto hoeveel kilometer, schadevrije jaren etc ). Als jij er elke dag in rijd is dat niet wat ze verzekerd hebben en dus een probleemquote:Op zondag 25 oktober 2009 11:32 schreef novel het volgende:
Als jij hem als eigenaar verzekert mag je er iedereen in laten rijden. Probleem is er misschien als je er zelf helemaal niet in rijdt, maar hoe kan de verzekering dat weten?
Wat niet mag is 'verhuren'. Maar onkostenvergoeding mag wel (zal wel iets zijn als km vergoedingsnorm van de belasting)
Zoiets las ik al weer een tijdje geleden op sites die schrijven over autodelen door particulieren onderling. Moet je daar eens even gaan lezen.
Dan weten ze toch niet hoe vaak je verder nog achter dat stuur zit?quote:Op zondag 25 oktober 2009 14:35 schreef Cappy het volgende:
[..]
Hoe ze erachter komen ? vaak bij schade...
Nee niet gelijk neequote:Op zondag 25 oktober 2009 18:05 schreef novel het volgende:
[..]
Dan weten ze toch niet hoe vaak je verder nog achter dat stuur zit?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |