abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74000304
zit hier met 2 kids, een van 11 en een van 14, die hebben er nog net zo'n zin in als vroeger.
niet omdat het van die hebberige kinderen zijn, maar gewoon vanwege de traditie, de gezelligheid.
kerst doen we wel met familie, dat is meer zitten en "verplichter", lijkt het wel.
ik vind persoonlijk sinterklaas dan ook nog steeds veel leuker!
mazzeltje dat je het lekker bij vrienden kan vieren, maar ik zou het zeker onthouden voor volgend jaar.
pi_74001627
Wij vieren het thuis, met mijn ouders en ik denk dat mijn zusje ook komt. Wij kopen de cadeautjes en mijn ouders willen ook 1 cadeautje voor beiden kopen.
Vroeger was het thuis met mijn ouders en oom en tante.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 23:06:41 #28
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_74002137
Mooi dat het opgelost is Dipkip!
Ik zou dólgraag Sinterklaas vieren met alleen ons gezin, maar helaas is de traditie erin geslopen dat in ieder geval opa en oma meedoen (dat komt nog uit de tijd dat we geen kinderen hadden, toen vierden we het zelfs ook met schoonzus+vriend+tantes). Misschien dat ik dit jaar durf aan te geven dat ik het ook een keer leuk vind om het met ons vijven te vieren.
pi_74002279
gewoon doen spuuglokje!
pi_74002447
Spuuglokje, wat wij hier doen is het vieren met het gezin, mijn moeder in dit geval en broer en zus en aanhang. En dan ook nog eens met de broer van mijn moeder en zijn familie. 1 zal er straks weg moeten vallen anders vind ik het niet te doen. En ik weet nog niet welke.
Maar misschien kan je dat ook doen. Een kleine viering met spelletjes en hele kleine kado's met familie en de grote met je gezin.

Onnodig te zeggend dat mijn moeder erg veel van Sinterklaas vieren houdt.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_74003412
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 19:59 schreef Vivi het volgende:
Wat klinkt dat ongezellig! Die van mij is 2,9 maar we vieren het absoluut hoor! (Vorig jaar ook btw) en ik vertel hem ook over Sinterklaas en zulks. Hij mag straks ook zijn schoentje zetten met een wortel, leuk toch, dat soort dingen!
Vind ik ook!

Denk dat als ik ooit een kind heb ik heel blij een peen ga schillen tot ie in het babyslofje past en liedjes zingen bij de verwarming met een gup van een paar maanden op de arm je doet het toch ook omdat je het zelf leuk vindt, niet alleen voor het kind?

Het geeft me trouwens ook een raar gevoel over de verjaardagen van het kind, die snapt ie toch ook niet? Dus als wij cadeaus geven snapt ie het wel en als ze zelf hem cadeaus zouden moeten geven snapt ie het niet?
pi_74008860
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 23:06 schreef Spuuglokje het volgende:
Misschien dat ik dit jaar durf aan te geven dat ik het ook een keer leuk vind om het met ons vijven te vieren.
Dóen!!!

Bij ons is het ook een familietraditie aan het worden. Met opa, oma, nicht en neef, tante, oom, en wij.
Drie enórme zakken met pakjes en maar graaien en uitpakken.
Dit jaar vind ik dat nog oké, maar ik wil tzt (ehm... als in volgend jaar?) ook graag alleen met het gezin. Zoals het bij ons vrioeger ging, dat Sinterklaas 's nachts is komen 'rijden' en alle cadeautjes (niet ingepakt) op tafel staan uitgestald.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 10:02:22 #33
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74008993
Spuuglokje, ik weet neit in hoeverre je trio nog allemaal of wie wel en niet in sint geloven, maar misschien dat tristan bijv. net op die grens zit, je wellicht kunt aangeven dat je deze sint deze keer met alleen het gezin kan doen, juist omdat het geloof gedeelte misschien volgend jaar weg is.
En je zo dus tristan bijv. zijn laatste "echte" sint met alleen je gezin wil vieren.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_74009093
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 09:51 schreef Moonah het volgende:

[..]

Dóen!!!

Bij ons is het ook een familietraditie aan het worden. Met opa, oma, nicht en neef, tante, oom, en wij.
Drie enórme zakken met pakjes en maar graaien en uitpakken.
hier ook. ik ga sowieso voorstellen het dit jaar iets minder te doen wat betreft pakjes. de avond is niet lang genoeg om alles op ons gemak uit te pakken en het is niet echt een kinderfeest
quote:
Dit jaar vind ik dat nog oké, maar ik wil tzt (ehm... als in volgend jaar?) ook graag alleen met het gezin. Zoals het bij ons vrioeger ging, dat Sinterklaas 's nachts is komen 'rijden' en alle cadeautjes (niet ingepakt) op tafel staan uitgestald.
ja, dat wil ik dus ook op den duur. ik denk dat vooral mijn schoonmoeder, die al die familiefeesten heel gezellig vindt, erg teleurgesteld gaat zijn, maar uiteindelijk wil ik ook onze eigen gezinsfeestjes en -tradities. zo knus, met z'n drietjes
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 10:34:21 #35
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_74009464
Het is inderdaad wel veel wat je met anderen moet vieren.
Wij vieren Sinterklaas bij mijn ouders (met mijn broer en zijn vriendin), bij mijn schoonouders (met de oma van mijn vriend erbij). Dan hebben we nog Sinterklaas van mijn werk en van zijn werk en heeft F Sinterklaas op school en op de BSO . Oh, en dan vergeet ik nog Sinterklaas bij mijn oma, met alle klein- en achterkleinkinderen .

Ik vind dat ook met feesten als Kerst, Oud & Nieuw, Pasen, vaderdag, moederdag. Zowel mijn ouders als schoonouders verwachten ons tijdens deze feesten en je houdt dus bijna geen tijd over om eens met zijn drietjes een feestdag door te brengen .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_74009722
Ik hoop echt dat uiteindelijk onze sinterklaasvieringen net zo tof worden als vroeger. Serieus, mijn moeder maakte er zo veel werk van.
En eigenlijk met heel weinig (dure) kadootjes, maar alles eromheen

Op mijn 14de kon ze ons nog voor de gek houden.
Gingen we met het hele gezin uit eten, kwamen we thuis zat er een levensgrote Zwarte Piet op de bank. Helemaal van karton/crepepapier en gevuld met kadootjes.
Ze had gewoon heel veel fantasie daarin.
En dat deed ze dan thuis en dan hadden we dus ook nog een viering met opa en oom en tante en kinderen. Maar dan maar 1 kado van opa en een surprise ofzo.

Ik heb daar zo'n leuke herinneringen aan.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 11:18:27 #37
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_74010180
Oeke wat gaaf wat je moeder deed! Echt super leuk!
Ik heb weinig herinneringen aan sinterklaas eigenlijk, wel dat we kado's kregen maar verder....? Was vaak met mijn opa en oma erbij dat dan weer wel.

Mijn lief heeft ook niet echt herinneringen aan de sint omdat ze bij hun thuis altijd meer aan kerst gedaan hebben en nogsteeds doen.
Het lijkt mij super als D wat groter is Sinterklaas als gezin te vieren, kerst doen we toch al met de hele familie dus dit hoeft niet ook nog eens een keer met zijn allen gedaan te worden vind ik,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')