abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73982470
quote:
'Voetballers eerste divisie omgekocht'
Een onbekend aantal voetballers uit de eerste divisie is door Chinese bendes in Amsterdam en Rotterdam omgekocht. Dat beweert de Canadese journalist Hill.

Copyright 2009, Novum

'Eerste divisie clubs omgekocht'
(Novum) - Een onbekend aantal voetballers uit de eerste divisie is door Chinese bendes in Amsterdam en Rotterdam omgekocht. Dat beweert de Canadese onderzoeksjournalist Declan Hill na gesprekken met mensen uit de Aziatische gokwereld, zo meldt de Volkskrant vrijdag.

Volgens Hill gaat het om laaggeklasseerde teams. Afgelopen weken zouden de teams volgens een afspraak uitwedstrijden met ruime cijfers hebben verloren. Dat zou hij vorige week van een bron in Singapore hebben vernomen.

Hill heeft over de hele wereld onderzoek gedaan naar omkoping in het voetbal. Hij is op het onderwerp afgestudeerd aan de prestigieuze universiteit van Oxford en hij heeft een boek geschreven over omkoopschandalen, 'The Fix'. Hill is nu bezig met zijn tweede boek. Hij maakt de namen van de betrokken clubs en spelers pas in dat boek bekend. Het boek moet in aanloop naar het WK van volgende zomer verschijnen.

De KNVB zegt de beschuldigingen serieus te nemen. "Als er aanleiding toe is, onderzoeken we elke wedstrijd", zegt directeur Henk Kesler in de krant. De directeur van de KNVB is verrast door de beschuldigingen maar zegt dat omkoping niet uit te sluiten is. "Geen systeem is waterdicht. De illegaliteit weet altijd de mazen in de wet te vinden."

Volgende maand hoopt de Europese voetbalbond UEFA een onderzoek naar verdachte veertig wedstrijden te hebben afgerond. Het gaat om duels in nationale en internationale competities van teams die voornamelijk uit Oost-Europa afkomstig zijn.
Sow hey ! Komen ze eindelijk ook eens ergens mee. Dat de KNVB dit nog niet opgevallen was Kessler is "verrast" !!!!!!
Iedereen die het nederlandse voetbal volgt kon toch al tijden merken dat er sowieso niks klopte van die uitslagen van Fc Eindhoven..... Vreemde tegendoelpunten, met 0-8 thuis verliezen van Eindhoven, bijna elke wedstrijd 3 tegendoelpunten etc.

En die grijze kutkop beweert nog niks te hebben zien aankomen
Hoezo naief !

Klacht: Henk Kessler en de KNVB
Klacht: FC Eindhoven
U MAD?
pi_73982482
Nederlands voetbal
pi_73982511
Moet de klacht niet zijn dat die Chinezen jou niet tof vinden en jou laten mee profiteren?
pi_73982525
Wat boeit de Jupiler League nou iemand?

Als het maar geen Eredivise wordt
pi_73982613
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 13:49 schreef Confetti het volgende:
Wat boeit de Jupiler League nou iemand?
De gokkers wel.
Grof geld aan te verdienen:

Je koopt een paar spelers om voor een euro of ¤ 5000- p.p. en je maakt vervolgens een ton winst op een wedstrijd. Dat is niet vreemd hoor.... is ook in Belgie een aantal jaren ( en nu ws. nog) zo gegaan...
U MAD?
pi_73982909
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 13:51 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

De gokkers wel.
Grof geld aan te verdienen:

Je koopt een paar spelers om voor een euro of ¤ 5000- p.p. en je maakt vervolgens een ton winst op een wedstrijd. Dat is niet vreemd hoor.... is ook in Belgie een aantal jaren ( en nu ws. nog) zo gegaan...
Jah daarom. Die clubs hebben toch geen kans op promotie en spelen al jaren doelloos Jupiler League. Als die degradatie regeling doorgevoerd wordt dan is het een ander verhaal.

Laat de Uefa maar eens een serieuze doping controle uitvoeren. Belachelijk dat ze alleen spelers die af en toe cocaine snuiven pakken en de echte dopingzondaars 1x per jaar controleren.

Blatter
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:00:59 #7
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_73982947
Als je je als speler laat omkopen vind ik dat nog erger dan doping ofzo. Zo'n speler gewoon voor het leven schorsen.
pi_73983032
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 13:59 schreef Confetti het volgende:
Als die degradatie regeling doorgevoerd wordt dan is het een ander verhaal.
Die is er dus dit seizoen al.
Laatste 2 clubs degraderen.

Mij vielen de uitslagen van Fc Eindhoven al tijden op. Bij de gemiddelde samenvatting van die club rolden je de tranen over de wangen van het lachen, zulke rare fouten werden er gemaakt.
U MAD?
pi_73983058
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 14:00 schreef Yi-Long het volgende:
Als je je als speler laat omkopen vind ik dat nog erger dan doping ofzo. Zo'n speler gewoon voor het leven schorsen.
Eens.

zeg heb jij geen inside gokinfo voor me?
U MAD?
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:05:11 #10
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_73983095
En waar staat dat het om Eindhoven gaat? Maar goed...eerste divisievoetballers die bij Eindhoven spelen, zullen nooit rijk worden van het voetballen, dus dan zou ik me ook laten omkopen
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_73983144
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 14:05 schreef Captain_Fabulous het volgende:
En waar staat dat het om Eindhoven gaat?
Nergens.
Maar dat is wat mij betreft overduidelijk, en met mij was dit alle vele anderen opgevallen.

Ook Emmen schijnt niet helemaal jofel te zijn naar het schijnt.
U MAD?
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:13:53 #12
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_73985611
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 14:03 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Eens.

zeg heb jij geen inside gokinfo voor me?
Volendam gaat dit weekend met minstens 3 goals verschil winnen...
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:19:17 #13
225875 RowanF1
@RowanTorres
pi_73985809
Wat doet Helmond Sport het toch opeens goed. En AGOVV , maar die hebben nog niet eens geld voor een goed veld, dus laat staan dat ze omkopen .
Feyenoord Rotterdam
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:20:15 #14
268421 Cacciatore
Bling up ya ass
pi_73985845
-edit-

Stop eens met dat zuigen/trollen.

[ Bericht 82% gewijzigd door Biogarde op 23-10-2009 15:26:19 ]
Straatmentaliteit voor mensen die willen testen
pi_73985988
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 15:13 schreef Yi-Long het volgende:
Volendam gaat dit weekend met minstens 3 goals verschil winnen...
ik kijk het nog even aan. Als je het goed voorspelt heb je volgende week PM
U MAD?
pi_73986021
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 15:19 schreef RowanF1 het volgende:
Wat doet Helmond Sport het toch opeens goed. En AGOVV , maar die hebben nog niet eens geld voor een goed veld, dus laat staan dat ze omkopen .
Het gaat om omkoping in de onderste regionen eerste divisie.
Daar horen Helmond en AGOVV momenteel duidelijk niet bij he.
U MAD?
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:30:26 #17
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_73986261
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 15:24 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

ik kijk het nog even aan. Als je het goed voorspelt heb je volgende week PM
Als ik het goed voorspelt heb, dan zit ik volgende week te rentenieren in het buitenland
pi_73986405
zo 18/10 FC Volendam FC Emmen 6-0 Jupiler League
vr 9/10 FC Dordrecht FC Emmen 5-0 Jupiler League
vr 18/9 Telstar FC Emmen 4-1 Jupiler League
vr 4/9 MVV FC Emmen 2-1 Jupiler League
vr 28/8 Haarlem FC Emmen 4-0 Jupiler League

Laatste uitwedstrijden met dikke cijfers verloren, directie die opstapt, spelers die "contract" inleveren om meer geld te genereren en Emmen heeft geld nodig voor nieuwe aankopen.. En soms aparte opstellingen.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:37:36 #19
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_73986536
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 15:33 schreef jmac het volgende:
zo 18/10 FC Volendam FC Emmen 6-0 Jupiler League
vr 9/10 FC Dordrecht FC Emmen 5-0 Jupiler League
vr 18/9 Telstar FC Emmen 4-1 Jupiler League
vr 4/9 MVV FC Emmen 2-1 Jupiler League
vr 28/8 Haarlem FC Emmen 4-0 Jupiler League

Laatste uitwedstrijden met dikke cijfers verloren, directie die opstapt, spelers die "contract" inleveren om meer geld te genereren en Emmen heeft geld nodig voor nieuwe aankopen.. En soms aparte opstellingen.
Vergelijk het Emmen van de laatste jaren met de Emmen van nu. Je ziet duidelijk een wereld van verschil.
Feyenoord Rotterdam
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:41:46 #20
240826 Goofisch
Ik meen het niet hoor..
pi_73986680
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 13:48 schreef Edwinuss het volgende:
Nederlands voetbal
idd
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_73995224
Verschillende voetballers van FC Eindhoven schijnen voor minimumloon en een aanvulling van een sponsor te spelen. Dan wordt het verleidelijk om geld aan te pakken, hoewel natuurlijk bewezen moet worden dat er echt sprake is van omkoping.

Ik zie Kesler er wel voor aan om eerst de vermoorde onschuld te gaan spelen, om vervolgens Eindhoven reglementair te laten degraderen. Iets wat hij al tijden van plan is.

[ Bericht 0% gewijzigd door lyolyrc op 23-10-2009 20:24:45 (typo) ]
pi_73995270
Vandaag is er ook het meest ingezet op de wedstrijd van FC Eindhoven (20K meer dan gemiddelde andere wedstrijden). (Overigens is deze post verder gewoon stemmingmakerij want 20k valt wel mee )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')