Bedankt Danny, dat het vrijdag is.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 09:32 schreef Jarno het volgende:
Bedank god dat het vrijdag is, zoals de Amerikanezen zeggen.
Zou Danny een maandag net zo snel kunnen laten verdwijnen als een paar foto's?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 09:36 schreef Jarno het volgende:
Toffe peer, die Danny.
Behalve een sterk advies om (heavy use) SQL machines niet te virtualiseren?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 09:59 schreef Jarno het volgende:
Heeft er nog iemand een paar toffe links voor SQL-op-ESX40-heavy-usage-finetuning docjes ofzo?
Nouja, heavy use is overdreven in ons geval maar ik zou wel eens wat hints en tips in die richting willen zien. Op onze main SQL server draaien een stuk of 50 databases en dat gaat eigenlijk heel prima sinds ESX4. 8 vCPU's erop en 16GB erin en gaan. Heb het idee dat sinds virtual hardware level 7 er wel enorm veel verbetering is op dat vlak (met die vmxnet3 driver en alles).quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:07 schreef Metatron het volgende:
[..]
Behalve een sterk advies om (heavy use) SQL machines niet te virtualiseren?
Heb je http://communities.vmware.com/docs/DOC-10352 al doorgespit?
Heeft iemand nog tips om windows 7 optimaal te configureren voor usage in een windows 2008 omgeving.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 09:59 schreef Jarno het volgende:
Heeft er nog iemand een paar toffe links voor SQL-op-ESX40-heavy-usage-finetuning docjes ofzo?
De ervaring die ik heb opgedaan is dat de disk I/O binnen VMware de bottleneck is. Ik heb zelf wat tests gedaan met een gevirtualiseerde versie van onze main DB (400+ GB, +/- 7M inserts/updates per dag, en een veelvoud daarvan aan selects). De performance hit t.o.v. een dedicated bak voor zo'n DB was dusdanig dat dat idee voor ons in ieder geval snel van de baan was.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:10 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nouja, heavy use is overdreven in ons geval maar ik zou wel eens wat hints en tips in die richting willen zien. Op onze main SQL server draaien een stuk of 50 databases en dat gaat eigenlijk heel prima sinds ESX4. 8 vCPU's erop en 16GB erin en gaan. Heb het idee dat sinds virtual hardware level 7 er wel enorm veel verbetering is op dat vlak (met die vmxnet3 driver en alles).
Dat soort databases kennen wij hier totaal niet. Onze grootste DB is +/ 30GB en die hebben we een eigen virtuele SQL Server gegeven. Loopt prima. 400GB is wel aardig aan de maat daar zou ik het ook niet mee durven denk ik.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:17 schreef Metatron het volgende:
[..]
De ervaring die ik heb opgedaan is dat de disk I/O binnen VMware de bottleneck is. Ik heb zelf wat tests gedaan met een gevirtualiseerde versie van onze main DB (400+ GB, +/- 7M inserts/updates per dag, en een veelvoud daarvan aan selects). De performance hit t.o.v. een dedicated bak voor zo'n DB was dusdanig dat dat idee voor ons in ieder geval snel van de baan was.
YMMV, uiteraard.
Kleinere DBs werkt op zich prima, zeker wanneer echt hoge performance geen vereiste is.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:18 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat soort databases kennen wij hier totaal niet. Onze grootste DB is +/ 30GB en die hebben we een eigen virtuele SQL Server gegeven. Loopt prima. 400GB is wel aardig aan de maat daar zou ik het ook niet mee durven denk ik.
Wij hebben vooral veel kleine databases die lang niet altijd gebruikt worden op een dag.
Weet ik tochquote:
Dat zijn wel voordelen, dat klopt. Bij ons wegen alleen wat andere zaken zwaarder, waardoor voor een groot deel van het serverpark virualisatie (nu) geen optie is.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:39 schreef Jarno het volgende:
Zeker gezien de flexibiliteit die virtualisatie oplevert (als je geen clustering ofzo gebruikt). Het is echt heerlijk om je SQL server gewoon overdag weg te kunnen vmotionen om onderhoud oid te doen. Of om even te proberen wat -ie doet met 4, 8 of 16 cpu's..
Owhquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:13 schreef Jarno het volgende:
Ik heb vanochtend echt keinuttige dingen gedaan, de rest van de dag zit ik alleen dus.
Mwah beetje syspreppen dus ! Een windows 7 image gemaakt om te testen straks een MED-V setup gemaakt voor de virtualisatie shit ! Ik ben lekker bezigquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:13 schreef Jarno het volgende:
Ik heb vanochtend echt keinuttige dingen gedaan, de rest van de dag zit ik alleen dus.
Ze vind het reismandje niet zo erg. Maar zodra de voordeur open gaat begint ze te krijsen alsof ze afgemaakt word.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:30 schreef Jarno het volgende:
Ik heb Gizmo wel eens in een handdoek gerold en d'r zo in het reismandje gefrot.
Zeker! Bedankt nog. Ik ga er met onze ESX beheerder eens induiken.quote:
JOUW EIGEN TELEFOON!quote:
Ja de mijnequote:
Nee. Ik heb een relax zaterdag. Vind ik wel ff lekker!quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 15:54 schreef Adelante het volgende:
Fijn, zaterdag werkdag. Meer liefhebbers
Ik ben de hele dag op stap geweest me hubbiequote:Op zaterdag 24 oktober 2009 15:55 schreef Jarno het volgende:
Ik zit lekker even te zitten op zolder en Anna is naast me aan het rommelen en doen. Erg cosy met die regen op het raam..
En maakt ze wat moois ?quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 15:57 schreef Jarno het volgende:
En we zijn aan het kloten met Photo Booth op de Mac nu..
Aaah ja das een goeie! Lekker kloten samen op de pcquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 15:57 schreef Jarno het volgende:
En we zijn aan het kloten met Photo Booth op de Mac nu..
Ja daar moet ze achterna rennen om het te vangen eerstquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 16:02 schreef Joene het volgende:
Nieuw KattenVoer? deze beweegt nog in het bakje?
Duur ?quote:
Nou ja een nieuwe helm van dat merk heb je vanaf 100 euro. Een nieuw vizier wat ik wil hebben is 75 euroquote:
YW. Ik ga er binnenkort ook diep induiken, aangezien er nu concrete plannen liggen om een (deels virtuele) kopie te gaan bouwen van ons eigen serverpark als emergency-fallback.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 15:20 schreef Jarno het volgende:
[..]
Zeker! Bedankt nog. Ik ga er met onze ESX beheerder eens induiken.
quote:Op zondag 25 oktober 2009 15:14 schreef mijsje het volgende:
zow... weer terug van de dierenarts... wij konden ook met spoed even heen...
onze kat was aangereden vanmiddag... maar gelukkig was het bloed in z'n bekkie van een kapotte lip... de dierenarts denkt dat hij het wel redt... verder had hij niks wat de dierenarts kon vinden...
arm beest, helemaal overstuur en over z'n toeren en loopt helemaal wankel...
zucht... we zijn weer thuis
Ja echt?quote:Op maandag 26 oktober 2009 09:02 schreef Jarno het volgende:
Gutemorgen! Vroeg! De peuter staat nog op zomertijd geloof ik.
Ze is nu het vloeroppervlak in de kamer optimaal aan het benutten zeg maar..
Oh en ik ga vandaag serieus proberen DE DISK op de post te werpen. Echt.
Dus over 3 weken kan H. hem wel verwachten?quote:Op maandag 26 oktober 2009 09:08 schreef Jarno het volgende:
Hij zit al in z'n doosje (Whehehehe). Moet 'm alleen nog inpakken en van adres voorzien (en niet vergeten mee te nemen enzo). Dus op zich nog best een hoop afhankelijkheden enzo.
quote:Op maandag 26 oktober 2009 09:12 schreef Metatron het volgende:
Every OS sucks...
Hoe laat je een ESXi 4.0 host met een kernel-halt op z'n plaat gaan?
Nou, gewoon een netwerkkabel loshalen tijdens 'test management network'.
*zucht*
quote:
Nee dat vind ik niet liefquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |