abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:10:09 #91
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_73987877
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 07:53 schreef Christiaan het volgende:
Windows Vista was kut met peren. Met Windows 7 ben ik als Mac-user blij verrast. Ik draai het alleen voor mijn Dual Boot, maar het doet wat het moet doen, relatie fsnel.
Windows 7 is weinig meer dan Windows Vista+ met wat meer optimalizaties. Het draait sneller dan Vista, maar hen die zeggen dat Windows Vista zo slecht is, en Windows 7 zo super..... hebben nooit meer naar Vista gekeken toen SP1 en SP2 uitkwamen.

Onder de motorkap zijn Vista en 7 namelijk 95% hetzelfde, net zoals dat het geval was bij Windows 2000 en XP.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:11:43 #92
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_73987952
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 13:22 schreef c0nd0r het volgende:
Vertel mij dan maar eens een versie en doel wat rechtvaardigt om SQL op een client OS te gaan draaien.
Ontwikkelaars draaien vaak SQL Server Express 2005 en/of 2008 op hun PC om applicaties te testen.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_73988030
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 16:10 schreef maartena het volgende:

[..]

Windows 7 is weinig meer dan Windows Vista+ met wat meer optimalizaties. Het draait sneller dan Vista, maar hen die zeggen dat Windows Vista zo slecht is, en Windows 7 zo super..... hebben nooit meer naar Vista gekeken toen SP1 en SP2 uitkwamen.

Onder de motorkap zijn Vista en 7 namelijk 95% hetzelfde, net zoals dat het geval was bij Windows 2000 en XP.
oei oei, ga jij eens even heel gauw terug en leren hoe de development is gegaan??
XP is t.o.v. 2000 compleet vanaf scratch opnieuw gebouwd. Zelfde geldt voor 7 t.o.v. Vista.
Wel heeft Microsoft bewust ervoor gekozen dat windows 7 met drivers en software 100% downwards compatible is met Vista (of dat inderdaad zo is moeten we uiteraard nog even afwachten) en dat heeft de geruchten gesterkt dat het eigenlijk een verbeterde vista is... maar niets is minder waar; het is echt een build vanaf 0 geweest
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:14:05 #94
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_73988042
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:31 schreef kroegtijger het volgende:
De voornaamste reden waarom Vista kut is, zijn voornamelijk de hardware-onderdelen. Je hebt een idiote hoeveelheid geheugen nodig; alles onder de 2GB waag ik me niet aan... idioot voor een OS natuurlijk.
Windows 7 heeft dezelfde systeem eisen, en onder de 2 GB wil je daar ook niet aan beginnen.
-
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:36:22 #95
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_73988880
Vista had 2 nadelen bij de release.

1) De grootste nadeel, er werden ontzettend veel pc's verkocht met 'Vista ready' sticker, terwijl de PC's eigenlijk te sloom of te weinig geheugen hadden.

2) Vista was niet erg goed in de beta, zo veel mensen hadden vista illigaal pre-release gedownload en zaten allemaal te klagen. Daardoor kwam al een negatieve blik op Vista voordat die uitkwam.
De release versie was al een stuk beter.
Na SP 1 was het helemaal prima.

Voor SP1 was voornamelijk de data transfer in netwerken en tussen schijfen erg sloom.

Ik draai al jaren Vista en nog totaal geen problemen mee gehad sinds de release.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_73988902
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 16:14 schreef maartena het volgende:

[..]

Windows 7 heeft dezelfde systeem eisen, en onder de 2 GB wil je daar ook niet aan beginnen.
Probeer jij dan maar eens vista op een EEE te pleuren en probeer het daarna eens met 7..... vista gaat je niet schappelijk lukken terwijl 7 daar wel redelijk op wil draaien.
pi_73989702
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 16:11 schreef maartena het volgende:

[..]

Ontwikkelaars draaien vaak SQL Server Express 2005 en/of 2008 op hun PC om applicaties te testen.
Ontwikkelaars PC's zijn per definitie sloom en verneukt gezien alle scenario's die getest moeten worden en meest exotische settings die daarvoor soms veranderd moeten worden.
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 13:45 schreef mschol het volgende:

[..]

aan de andere kant mag je van een programma die een lokale SQL server forceerd (overigens ben ik van mening dat dit nooit geforceerd kan worden, er zijn meerdere wegen naar rome..) niet als een degelijke applicatie mag en kan zien... (en dus ook niet mag verwachten dat er optimalisatie heeft plaats gevonden om het allemaal lekker snel te laten gebeuren...
pi_73989929
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 16:56 schreef c0nd0r het volgende:

[..]

Ontwikkelaars PC's zijn per definitie sloom en verneukt gezien alle scenario's die getest moeten worden en meest exotische settings die daarvoor soms veranderd moeten worden.
[..]

Tsja, leuk of niet leuk, het gebeurt wel steeds vaker dat je een SQL bijna verplicht voor je voeten gegooid krijgt. En dat haalt je performence behoorlijk naar beneden
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 19:59:51 #99
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_73994992
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 16:37 schreef kroegtijger het volgende:
Probeer jij dan maar eens vista op een EEE te pleuren en probeer het daarna eens met 7..... vista gaat je niet schappelijk lukken terwijl 7 daar wel redelijk op wil draaien.
Maar dat heeft ook voornamelijk te maken met het feit dat Windows 7 geoptimaliseerde code aan boord heeft voor gebruik op SSD schijven, waar Vista dat niet heeft.

Geen echt goede vergelijking dus, Windows 7 wint het in dat scenario altijd (met een SSD).
-
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 20:12:10 #100
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_73995387
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 16:13 schreef kroegtijger het volgende:
oei oei, ga jij eens even heel gauw terug en leren hoe de development is gegaan??
XP is t.o.v. 2000 compleet vanaf scratch opnieuw gebouwd. Zelfde geldt voor 7 t.o.v. Vista.
Klinkklare onzin.

Windows XP met 5.1 kernel is voortgebouwd op de 5.0 kernel van Windows 2000.
Windows Vista is begonnen bij de kernel van Windows Server 2003 (5.2) maar is zo grondig aangepast dat het een eigen versienummer kreeg: 6.0

Windows 7 is voor 90% gebaseerd op de Vista Kernel, en Server 2008 en Server 2008 R2 hetzelfde verhaal welke respectievelijk exact dezelfde kernels draaien als Vista (6.0) en 7 (6.1).

Windows XP is NIET herschreven t.o.v. Windows 2000. Men heeft in 1999 de "Windows 2000 Home Edition" geschrapt (toen het nog beta was), omdat men nog niet klaar was voor de NT kernel op de thuisdesktop, en dus kwam een snel aangepaste 98 versie op de markt onder de naam Windows Me.

Windows 2000 is vervolgens uitgebouwd tot Windows XP Home en Windows XP Professional.

http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_Microsoft_Windows

Windows 7 is voor een groot deel gebaseerd op Vista code, met een stel optimalisaties, toevoegingen, veranderingen, etc.... Nieuwe Paint versie is altijd leuk, net zoald een nieuwe RDP client die eindelijk 2 monitoren ondersteund... , maar het grootste deel van de onderliggende code is voor een groot deel gelijk aan Vista.

Het Windows Driver Model van Vista en 7 verschilt ook nauwelijks van elkaar. En net zoals je in XP drivers voor 2000 kon laden als je oude hardware geen nieuwe drivers had, werken veel Vista drivers ook zonder problemen in Windows 7, met name met randapparatuur zoals Printers, webcams, etc.

Ik denk dat jij zelf even moet gaan leren hoe Windows ontwikkeld is over de afgelopen jaren.....
-
pi_74049906
ik heb geen problemen met vista hoor
kan er even makkelijk mee overweg als met xp
voor mij allebei haast hetzelfde
  zondag 25 oktober 2009 @ 18:38:09 #102
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_74050178
Vista is kut omdat het over het algemeen niet beter loopt dan XP. En veel lastiger te bedienen (kuch wireless wat NIET werkt, voor elke scheet een UAC venster kuch).
Doorslaggevende voordelen zijn er niet, zeker niet voor de standaard gebruiker met zijn msn, firefox en word.
Aan sommige tegenliggers herkent men de juiste weg.
pi_74050233
ik gebruik geen eens msn en firefox
ik heb zelfs sterke spellen als cod 4 en gta 4 op vista draaien
geen enkel probleem
in de release was vista denk meer een probleem met al die kinderziektes erin
  maandag 26 oktober 2009 @ 11:47:48 #104
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_74072853
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 04:14 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Ik gebruik mijn pc met Vista en 4GB nu al langer dan een jaar, en hij start ook op binnen 2 minuten. UAC kan je heel makkelijk uitzetten. Zolang je de boel een beetje onderhoudt is Vista prima te doen naar mijn mening.
2 minuten en dat noem jij vlot ?

Mijn ervaring met vista:

ik heb vista 64bit draaien, draait nu een maand of 4 ongeveer en ik gebruik het uitsluitend (ja echt UITSLUITEND) voor GTA4. Ik start windows op, start GTA4 en als ik uitgespeeld ben herstart ik weer en doe de rest in linux.

En TOCH presteert vista het om steeds trager te worden, zal wel komen door de vele 'optimalisatie' technieken ofzo die erin zitten. Verder heb ik het geprobeerd te draaien op andere pc's maar op alles langzamer dan een dualcore met minder dan 2 gb geheugen is het gewoon zo traag als vastgevroren stront door een trechter. (pc's waar XP en recente linux versies perfect op draaien)

Verder vind ik vista enorm groot (installatie omvang), neemt het behoorlijk veel geheugen en was het voor SP1 echt niet vooruit te branden (vandaar ook de lauwe ontvangst).
Dus tja, vista draait maar het kan echt zóveel beter qua snelheid, komt nog bij dat heel veel features die erin zitten door 90% van het publiek niet gebruikt gaan worden , het irritante UAC, veel dingen die ineens achter tig dingen verstopt zitten (netwerk bv ) en je hebt eigenlijk 0,0 reden om over te stappen van windowsXP naar vista. Ik heb het alleen gedaan zodat ik mijn geheugen volledig kon gebruiken (64 bits) anders had ik ook bij XP gebleven.
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:05 schreef Adames het volgende:
Daarnaast is Vista gemaakt voor goede pc's, zodat die sneller werken. Geheugen management met prefetch, de GUI laten laden door de grafische kaart. Als mensen dan hun 400 euro pc uit 2005 neerzetten en daar vista op knallen, gaat dat inderdaad niet zo lekker. Verder is het een geweldige vooruitgang op XP.
Je bedoelt: het is zó zwaar en log dat je een superpc nodig hebt om normaal je besturingssysteem te laten draaien?
quote:
UAC is erg hypocriet om af te zeiken. Het is een vergelijkbaar met de beveiliging van Linux. Het houdt heel veel schadelijke software tegen.
Het is afgekeken van linux maar zeker niet zo goed geimplementeerd. Bij linux is het echt nooit ergerlijk terwijl het bij windows vista bij elke actie om je oren slaat met 10 dialoogvensters.
quote:
7 is imo hyped. Het is een goed OS, dat zeker, maar de vooruitgang tov Vista is niet zo heel groot.
De reden dat MS zelf zegt dat Vista geflopt is, is logisch. Tegen beter weten in nog goed praten is nog slechter. Als ze nu zeggen dat Vista een flop is, en 7 geweldig zullen mensen veel eerder geneigd zijn om over te stappen.
Eensch.

[ Bericht 14% gewijzigd door Metro2005 op 26-10-2009 12:05:32 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:32:19 #105
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_74126089
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:47 schreef Metro2005 het volgende:
Het is afgekeken van linux maar zeker niet zo goed geimplementeerd. Bij linux is het echt nooit ergerlijk terwijl het bij windows vista bij elke actie om je oren slaat met 10 dialoogvensters.
Ik zie het dan weer andersom. UAC schakel ik standaard uit omdat het inderdaad irritant is. In Windows 7 is het trouwens vele malen beter dan in Vista.

Maar onder Linux word ik toch om de haverklap weer getrakteerd op een dialoog waar ik dan een superuser wachtwoord moet ingeven, hetgeen nog weer een stapje irritanter is. Of je moet van te voeren e.e.a starten met gksudo, maar dan nog moet je eerst een wachtwoord ingeven. De implementatie in Linux is dus ook niet echt ideaal eigenlijk. Uit ellende starte ik maar een root terminal, dan hoefde ik iig niet elke keer wachtwoorden in te voeren.
-
pi_74126302
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 20:32 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik zie het dan weer andersom. UAC schakel ik standaard uit omdat het inderdaad irritant is. In Windows 7 is het trouwens vele malen beter dan in Vista.

Maar onder Linux word ik toch om de haverklap weer getrakteerd op een dialoog waar ik dan een superuser wachtwoord moet ingeven, hetgeen nog weer een stapje irritanter is. Of je moet van te voeren e.e.a starten met gksudo, maar dan nog moet je eerst een wachtwoord ingeven. De implementatie in Linux is dus ook niet echt ideaal eigenlijk. Uit ellende starte ik maar een root terminal, dan hoefde ik iig niet elke keer wachtwoorden in te voeren.
imho heb je dat soort problemen altijd (bij elke soort implementatie) als je redelijke geavanceerde gebruiker bent..
pi_74126421
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 20:32 schreef maartena het volgende:

[..]

nog even geduld...dan is de implementatie van fingerprint eindelijk volwassen en zal 't verder geintegreerd worden in de diverse OSen. Dan zijn al die schermpjes niet meer nodig
pi_74127350
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 20:39 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

nog even geduld...dan is de implementatie van fingerprint eindelijk volwassen en zal 't verder geintegreerd worden in de diverse OSen. Dan zijn al die schermpjes niet meer nodig
dan heb je overal een vingerafdruk voor nodig zeker?
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:00:04 #109
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_74127390
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 20:39 schreef kroegtijger het volgende:
Of ik nou iedere keer als er admin rechten nodig zijn een vinger moet laten lezen (ik hebt trouwens standaard een vinger-lezer op de laptop), of een wachtwoord moet invullen..... zolang ie me er 4 keer per uur om vraagt terwijl ik wat software install/uninstall/configureer etc.... blijft het irritant.

Ik weet zelf donders goed wat ik doe, dus ik schakel gewoon UAC uit en blijf ingelogd met een admin-type user. Nu dat nog kunnen onder Linux, en dan ben ik helemaal weer blij, want inloggen als root onder gnome weigert ie gewoon.
-
pi_74142313
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 20:59 schreef mschol het volgende:

[..]

dan heb je overal een vingerafdruk voor nodig zeker?
nee, dan zit er niet meer een aparte lezer, maar zit dat op bijvoorbeeld toetsenborden en muisknoppen geplaatst.
pi_74247461
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:00 schreef maartena het volgende:
Ik weet zelf donders goed wat ik doe, dus ik schakel gewoon UAC uit en blijf ingelogd met een admin-type user. Nu dat nog kunnen onder Linux, en dan ben ik helemaal weer blij, want inloggen als root onder gnome weigert ie gewoon.
Lekker sarcastisch bedoeld zeker?
Don't hurry, be crappy!
pi_74258929
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 04:52 schreef WallOfStars het volgende:

[..]

W8 maar op windows 7 dan,

even more bloated, en meer resources....

oja.... minimum systeem eissen van XP Vista zijn bijna gelijk.
Bij deze genomineerd tot domste opmerking op fok! van 2009, en dan zo'n onderschift onder je nickname voeren. Royal Sadness

Je "vergeet" nl. even doodleuk dat:

-XP nog steeds (redelijk) vlotjes draait bij low-end hardware specs terwijl Vista traag als dikke stront door een capillairbuisje wordt.
-7 daarentegen dicht in de buurt van de snelheid van XP op diezelfde low-end specs.
-Moderne iteraties van de NT gebaseerde OS-sen een pagefile, hiberfile, een map met side-by-side assemblies tegen de DLL-hell, en een bootlading aan drivers hebben.
-HDD ruimte geen kont kost en nauwelijks invloed heeft op de snelheid heeft.
-RAM footprint daarentegen grote invloed heeft op de snelheid
-7 in de basis een relatief lage RAM footprint heeft.
-Linux er een stevige swappartitie op nahoudt.
  zondag 1 november 2009 @ 02:11:23 #113
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_74268524
Vista is niet kut

- UAC is erg handig, daardoor bepaal je zelf wat admin rechten krijgt en wat niet, voorkomt erg veel problemen met virussen en spyware.
- Vista had in het begin wat problemen bij de pre-release, al die illigale oude versies downloaders hadden wat te klagen.
- Teveel pc's werden verkocht met het "vista ready" sticker maar waren eigenlijk helemaal niet vista ready.
- Driver support was slecht in het begin, enige reden waarom Win 7 dat niet heeft is omdat Vista drivers bijna altijd werken in Win 7.
Dat is dus niet de schuld van vista maar meer van slome ontwikkelingen bij hardware fabrikanten.

Kortom, Daardoor ontstond de hele reputatie dat Vista slecht is, wat helemaal niet zo is. Wat kleine problemen bij release maar niets opmerkelijks, en SP 1 verhielp deze problemen.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_74268888
quote:
Op zondag 1 november 2009 02:11 schreef ZodiaX het volgende:
Vista is zonder sp2 niet wel kut.
En met sp2 nog steeds niet het je-van-het tenzij je een dikke bak hebt.
quote:
- UAC is erg handig, daardoor bepaal je zelf wat admin rechten krijgt en wat niet, voorkomt erg veel problemen met virussen en spyware.
Het idee is goed, de uitwerking was alleen zo kut met UAC-dialoog vensters die je om de oren vliegen voor zulke simpele zaken als rechtsklik - context menu - bestand aanmaken.
quote:
- Vista had in het begin wat problemen bij de pre-release, al die illigale oude versies downloaders hadden wat te klagen.
Anders genoeg false positives mbt piraterij op de geek-sites tegengekomen.
quote:
- Teveel pc's werden verkocht met het "vista ready" sticker maar waren eigenlijk helemaal niet vista ready.
Omdat Microsoft wel errug laat nog wijzigingen in Vista aanbracht waardoor een hoop systeembuwers en hardwareboeren halfbakken drivers mee de deur uit moesten doen. Om maar te zwijgen over "Vista capable" wat in de praktijk betekende dat men Vista Home Basic alleen in de slakkenmodus kon draaien, omdat Vista zo'n resource hog is. Is het jou echt niet opgevallen dat se7en, ondanks dat dat de opvolger van vista is, duidelijk minder zwaar op je systeembronnen drukt?
quote:
- Driver support was slecht in het begin, enige reden waarom Win 7 dat niet heeft is omdat Vista drivers bijna altijd werken in Win 7.
Dat is dus niet de schuld van vista maar meer van slome ontwikkelingen bij hardware fabrikanten.
Zie punt hierboven. Bovendien had Microsoft Vista ook nog even op de werkbank kunnen laten liggen.
quote:
Kortom, Daardoor ontstond de hele reputatie dat Vista slecht is, wat helemaal niet zo is. Wat kleine problemen bij release maar niets opmerkelijks, en SP 1 verhielp deze problemen.
Daar denken de grote geek-sites toch heel anders over.
pi_74293208
Daar denken de grote geek-sites toch heel anders over.

Stuur eens een bron dan?
pi_74294159
Vista is KUT tov XP / Win7
pi_74298465
quote:
Op zondag 1 november 2009 21:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
Vista is KUT tov XP / Win7 Windows 95
pi_74299453
quote:
Op zondag 1 november 2009 21:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
ik heb nu windows 7. maar ik heb liever XP. XP is standaard en simpel. vista is dat niet. en in windows 7 zit teveel shit die ik nooit gebruik zoals al die voorgeinstaleerde windows live shit.
  zondag 1 november 2009 @ 23:14:49 #119
238641 Hondenbrokken
Ik ga echt geen katten voeren.
pi_74300193
Vista was in het begin niet al te compatibel met oude software, maar dat is allang niet meer zo.
Windows 7 is eigenlijk bijna hetzelfde als vista, maar omdat het product onder de naam Vista een slechte reputatie heeft, brengen ze hetzelfde product (met wat kleine aanpassingen) opnieuw uit als windows 7.

Als Microsoft iets langer de tijd had genomen om Vista goed te laten werken en windows vista niet zo'n slechte naam zou hebben gekregen, zouden ze waarschijnlijk in plaats van windows 7 een servicepack uitgebracht hebben.
Jesus hates you.
  zondag 1 november 2009 @ 23:56:05 #120
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_74301953
DirectX 11 is nu uit voor Windows Vista. Net als DirectX 10, is er geen versie voor XP (een OS dat toch al uit support is), en blijft deze steken op DirectX 9.....

Vista en 7 kunnen dus allebei DirectX 11 draaien.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')