failquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 10:15 schreef manny het volgende:
ik denk dat het ook iets te maken heeft met de hoeveelheid personeel. In een gemiddelde MacDonalds staan toch 8-10 medewerkers (incl keuken) terwijl bij de snackbar op de hoek de eigenaar er zelf in staat. Overigens. zeker met die euroknallers erbij ben ik vaak in de Mc nog minder kwijt dan bij snackbar; daar tik je ook gewoon 3 euro 50 af voor een (vaak slechte) hamburger. Dus zo heel duur is de Mc nou ook weer niet.
gamen dus maar op de console?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:23 schreef Edwinuss het volgende:
Een Mac gebruik je niet om te gamen, een Windows machine ook niet als je het aan mij vraagt.
Dat dus. 1500 voor een 27" iMac met snow leopard vind ik NIET duur. 1500 voor een plastic HP bak met windows vista vind ik WEL duur.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 10:26 schreef no1uknow het volgende:
Duur is relatief.
Laat ik het allebei veel te duur vinden.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 15:08 schreef Nooduitgang het volgende:
[..]
Dat dus. 1500 voor een 27" iMac met snow leopard vind ik NIET duur. 1500 voor een plastic HP bak met windows vista vind ik WEL duur.
Het is de enige UNIX met een consistente GUI en ondersteuning van moderne, commerciële applicaties naast alle standaard open tools die je in UNIX mag verwachten.quote:
Ik ben er niet van onder de indruk. Ik zal een prima systeem zijn maar ik heb er het geld niet voor over in combinatie met de geboden hardware. De buitenkant maakt voor mij niet zoveel uit, wat er onder de motorkap zit des te meer.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 16:05 schreef nietzman het volgende:
Denken een gefundeerde mening te kunnen vormen na er 'even in VMware mee gespeeld te hebben.'.
Als je in Ubuntu de standaard apps gebruikt is je GUI ook consistent. Deze worden door Canonical uitgezocht en ondersteund. Apple doet hetzelfde.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 16:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is de enige UNIX met een consistente GUI en ondersteuning van moderne, commerciële applicaties naast alle standaard open tools die je in UNIX mag verwachten.
Als je dat niet bijzonder vindt, vraag ik me af wat je dan wel bijzonder vindt.
Ik denk dat je definitie van consistent een beetje anders is dan die van Apple.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 16:17 schreef Prutzenberg het volgende:
Als je in Ubuntu de standaard apps gebruikt is je GUI ook consistent.
Ja, dus? Werken die programma's er beter door?quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 16:33 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ik denk dat je definitie van consistent een beetje anders is dan die van Apple.
Erm, de gebruikerservaring is beter, dus: ja.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 16:46 schreef Prutzenberg het volgende:
Ja, dus? Werken die programma's er beter door?
quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 16:51 schreef Herkauwer het volgende:
Zijn ze wel zo fucking duur? Afgelopen week de goedkoopste imac vergeleken met zelfbouw. We kwamen op 50 euro goedkoper uit dan de imac....
Nee, Apple doet niet hetzelfde. Apple voorziet in frameworks en documentatie die ontwikkelaars helpen bij het maken van user interfaces voor hun apps op dezelfde manier waarop Apple ze zelf maakt. Daardoor hebben niet alleen de applicaties van Apple zelf een consistente interace, maar hebben zo'n beetje *alle* applicaties voor Mac OS X een consistente interface.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 16:17 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Als je in Ubuntu de standaard apps gebruikt is je GUI ook consistent. Deze worden door Canonical uitgezocht en ondersteund. Apple doet hetzelfde.
Natuurlijk kan dat. Er is zelfs een aparte subsite voor op de website van KDE: mac.kde.org.quote:Ik ben wel benieuwd of je KDE (apps) op je Mac kan zetten.
Ten eerste mis ik nog Windows 7 Ultimate, bouwkosten en daarnaast had ik het over de goedkoopste, die kost 1100 euro.quote:
Nee, dat is een 27 inch, die ook fungeert als TV.quote:
Precies.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 17:02 schreef Herkauwer het volgende:
Ik heb nog eens gekeken, maar wat is een PC duur zeg, als ik dit vergelijk met een iMac van 1800 euro.
24" verkoopt Apple niet meer. Het topmodel is nu 27".quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 17:17 schreef popolon het volgende:
Een 24" voor 1049,00 euro?
Oh nou goed. Ik vind 't allemaal wel weer erg selectief hoor, mijn lieve here wat een gedoe. Je kunt ook een 24" nemen voor rond de 250,00 natuurlijk.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 17:20 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Nee, dat is een 27 inch, die ook fungeert als TV.
Nee, het is een 27". En ik moet toegeven, die 27" Imacs zijn best aardig geprijst.quote:
Lijkt me sterk dat je dan een IPS-panel hebt.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 17:23 schreef popolon het volgende:
[..]
Oh nou goed. Ik vind 't allemaal wel weer erg selectief hoor, mijn lieve here wat een gedoe. Je kunt ook een 24" nemen voor rond de 250,00 natuurlijk.
Nou, lekker leukquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 17:23 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Zelf bouwen is goedkoper (en leuker).
Geen last vanquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 10:26 schreef mschol het volgende:
[..]
gamen dus maar op de console?
NOT dus...
controllers dezer dagen zijn de moderne martelwerktuigen bij lang gebruik
Geen idee wat het is dus ook niet belangrijk.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 17:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat je dan een IPS-panel hebt.
Waar je helemaal gelijk in hebt, is dat je mindere kwaliteit dan Apple aanbiedt kunt kopen voor minder geld dan Apple ervoor vraagt. Bijvoorbeeld in plaats van een mooi (maar duur) IPS-scherm zoals in de iMac een veel goedkoper TN-panel, zoals in de meeste budget monitoren.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 17:26 schreef popolon het volgende:
[..]
Geen idee wat het is dus ook niet belangrijk.
Ik heb geen Mac maar.. hier hoeft niks meer aan toegevoegd te wordenquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 03:22 schreef TwyLight het volgende:
1. Als je een Mac koopt koop je één product, waar je als je een "normale" laptop/computer koopt meerdere dingen koopt (Videokaart, Beeldscherm, Windows, etc. etc.) Maar bij een Apple is alles zo dat het allemaal precies met elkaar werkt zoals het hoort te werken.
2. Als je een Mac koopt ben je er zeker van dat je van alles het nieuwste en het beste in huis hebt, Apple verkoopt geen oude hardware. (En als je dus een laptop ziet voor ¤400,- is dat natuurlijk goedkoper, maar die heeft wel lagere hardware dan de Apple)
3. Apple is een icoon, als jij door de stad loopt en je ziet aan de ene kant een Hugo Boss pak hangen en aan de andere kant eentje van de C&A dan is het duidelijk welke jij het liefst wil, de vraag is of jij het geld er voor over hebt. En zo is het met alle merken, Apple heeft stijl en klasse en daar betaal je ook voor.
4. Innovatie. Apple is duur, dat geef ik toe maar Apple heeft ook vrijwel altijd het nieuwste van het nieuwste, kijk naar de Macbook Air, Apple was eerst maar nu verschijnen er ineens overal klonen, tuurlijk wat de een kan kan de ander ook maar het gaat om wie het idee als eerst had, net als de iPhone. Die heeft in een paar jaar toch zeker wel de wereld veroverd vind ik, en alle telefoons van Samsung, LG etc. etc. zijn toch echt allemaal iPhone kloons of je het wil toegeven of niet.
Dat zijn even 4 punten uit de losse pols, en dan heb ik het nog niet eens over de tientallen voordelen die het besturingssysteem biedt die je er bij krijgt, want daar gaat dit topic niet over.
Als je kleuren niet belangrijk vindt, koop dan inderdaad gewoon die monitor van 250 euro. Wel even realiseren dat de trieste kijkhoek op goedkope TN panelen extra storend wordt als het paneel groter wordt omdat je dan altijd een gedeelte onder een hoek bekijkt. Dan is de kleur dus nooit gelijk over het hele scherm, nee dat ziet er lekker uitquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 17:26 schreef popolon het volgende:
[..]
Geen idee wat het is dus ook niet belangrijk.
Erm, sorry maar dat heb je wèl. En dat kan iedereen die ook maar een beetje grafisch is ingesteld op z'n computer bevestigen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 22:46 schreef popolon het volgende:
Dat probleem heb je echt niet met bijv. deze of deze monitor hoor.
Reken maar van yes dat je die problemen bij dit soort schermen wel hebt. Niks mis mee als je een beetje wil surfen of een spelletje wil spelen, maar voor kleurechtheid en kijkhoek hoef je zo'n monitor niet te halen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 22:46 schreef popolon het volgende:
Oh daar heb je weer zo'n Apple-jihad figuur.
Dat probleem heb je echt niet met bijv. deze of deze monitor hoor.
Je merkt het meer qua kleuren. Je kan op een budget monitor een hele mooie flyer in elkaar toveren, maar als die flyer dan van de drukker terugkomt schrik je je de ***.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 23:03 schreef popolon het volgende:
Vreemd, we strooien die monitoren uit op 't werk en van die vage invalshoeken heb ik nog niet gezien. Maar goed, 't zal ook wel.
In de OP wordt gevraagd waarom een Mac duurder is dan een PC. Dat is dus niet zo als je voor die PC vergelijkbare onderdelen bekijkt. Dat is het hele verhaal. Als jij liever goedkopere spullen hebt, moet je die vooral nemen, maar je kunt het Apple niet kwalijk nemen dat ze zich niet in de budget-markt mengen waar de winstmarges zo goed als nihil zijn.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 23:06 schreef popolon het volgende:
Oh ik las nergens in de OP dat 't bij de gebruiker om zwaar grafisch geld zou gaan. My bad.
Maar goed, dit is wat ik me altijd afvraag in dit soort 13 in een dozijn discussies: Wat maakt Mac users zo fanatiek? Ik krijg altijd een beetje het Calimero gevoel. Of misschien wel het Tom Cruise gevoel die vertelt over zijn nieuwe Scientology religie.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 23:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
In de OP wordt gevraagd waarom een Mac duurder is dan een PC. Dat is dus niet zo als je voor die PC vergelijkbare onderdelen bekijkt. Dat is het hele verhaal. Als jij liever goedkopere spullen hebt, moet je die vooral nemen, maar je kunt het Apple niet kwalijk nemen dat ze zich niet in de budget-markt mengen waar de winstmarges zo goed als nihil zijn.
Omdat er altijd van die figuren langskomen die niet eens weten wat het verschil tussen TN en een IPS-panel is en dan denken slim te zijn door te roepen dat je ook gewoon een 24" scherm voor 250 euro kunt halen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 23:18 schreef popolon het volgende:
[..]
Maar goed, dit is wat ik me altijd afvraag in dit soort 13 in een dozijn discussies: Wat maakt Mac users zo fanatiek?
Ja, dat snap ik ook niet zo goed. Het is niet zo dat je met een Mac opeens een creatiever of talentvoller persoon wordt. Het blijft gewoon een middel.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 23:18 schreef popolon het volgende:
Maar goed, dit is wat ik me altijd afvraag in dit soort 13 in een dozijn discussies: Wat maakt Mac users zo fanatiek? Ik krijg altijd een beetje het Calimero gevoel. Of misschien wel het Tom Cruise gevoel die vertelt over zijn nieuwe Scientology religie.
En dan ook roepen, 'ik weet niet wat het is dus het is niet belangrijk'quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 23:20 schreef Tijn het volgende:
Omdat er altijd van die figuren langskomen die niet eens weten wat het verschil tussen TN en een IPS-panel is en dan denken slim te zijn door te roepen dat je ook gewoon een 24" scherm voor 250 euro kunt halen.
Neen, dat maak jij er dus van. En dat soort dingen is dus wat ik bedoel.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 23:29 schreef DutchErrorist het volgende:
Heerlijk simpel denken dat elk beeldscherm gelijk is...
Dan heb je echt een eenzijdig beeld. De Mac haters zijn namelijk minstens zo fanatiek. Bewijs: dit topic. Fuck, dit topic is niet eens door een Mac user gestart.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 23:18 schreef popolon het volgende:
[..]
Maar goed, dit is wat ik me altijd afvraag in dit soort 13 in een dozijn discussies: Wat maakt Mac users zo fanatiek? Ik krijg altijd een beetje het Calimero gevoel. Of misschien wel het Tom Cruise gevoel die vertelt over zijn nieuwe Scientology religie.
Heel vreemd maar altijd wel vermakelijk om te lezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |