Kun je bij de inlener (en binnenkort mogelijk nieuwe werkgever) geen leaseauto, goede pensioenregeleing e.d. krijgen?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 22:45 schreef Antaresje het volgende:
Ik zou een aantal secundaire arbeidsvoorwaarden in moeten leveren (lease auto, onkosten vergoeding, premievrij pensioen, etc.).
Vergeet ook niet dat jouw toekomstige werkgever nu meer betaalt vanwege de flexibiliteit. Ze kunnen nu elk moment van je af. Dat 'voordeel' vervalt dadelijk en dan zullen de kosten dus ook lager moeten worden voor hun.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 22:45 schreef Antaresje het volgende:
...... hun totale kosten voor mij uitkomen op ongeveer 1,2 of 1,3 maal mijn brutoloon. Levert ze al met al een flinke besparing op, ik zie dat op mijn beurt weer als ruimte om er zelf ook flink op vooruit te gaan.
...
quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 07:27 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat jouw toekomstige werkgever nu meer betaalt vanwege de flexibiliteit. Ze kunnen nu elk moment van je af. Dat 'voordeel' vervalt dadelijk en dan zullen de kosten dus ook lager moeten worden voor hun.
Gek he?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 08:35 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
![]()
Iemand die het van de werkgeverskant bekijkt.
Neuh, niet echt.quote:
Ah, dat verandert de zake inderdaad iets, voor mij was het m'n eigen keuze om uit de detachering te willenquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 09:39 schreef Antaresje het volgende:
Daarbij komt dat zij het initiatief hiertoe genomen hebben, en dat ik geen enkele reden heb om bij m'n huidige werkgever weg te gaan.
Het ligt iets complexer, op dit moment heb ik er voor gekozen om geen lease auto te rijden. Ik heb een privé auto en ik ga met de fiets naar m'n werk, dus ik heb het ding niet nodig. Maar dat betekent wel dat ik de kosten die ik m'n werkgever daarmee uitspaar bijna één op één terug zie in een dikke bonus. Dat bedrag wil ik dus minimaal gecompenseerd zien.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:49 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Je zegt min of meer dat je gecompenseerd wil worden voor het niet langer hhebben van een leaseauto. Hoe bedoel je dat? Door de belastingbijtelling ed is het namelijk goedkoper om zelf een tweedehands auto te rijden, dan een leasebak te hebben. Alleen asl je van plan ent elke 4 jaar zelf een nieuwe auto te rijden, is leasen voordeliger. Dus wat bedoel je precies?
Het salaris dat ik in gedachten heb is vergelijkbaar met wat directe collega's hier verdienen. Op zich verwacht ik ook niet echt dat we het niet eens worden over het salaris. Ik was inderdaad ook niet van plan om me te laten verleiden met beloftes voor de toekomst, tenzij die keihard zwart op wit gezet worden.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:09 schreef mgerben het volgende:
Dat het voor hen goedkoper wordt is geen argument om jou méér te geven.
Zij zullen inzetten op een vergelijking met je toekomstige collega's, en uitgaan van salarisschalen enzo.
Tips. Zet inderdaad hoog in (met de juiste argumenten). Wat je er nu niet bij krijgt kost je in de reguliere verhogingen jaren en jaren om uiteindelijk te krijgen.
Argumenten die je kunt gebruiken:
- reguliere verhogingen zijn geen alternatief voor een hoog startsalaris. Dwz niet accepteren als ze zeggen dat je salaris toch elk jaar verhoogd wordt; en dat het niet of minder verhoogd wordt als je nu meer krijgt. Wat je nu hebt, dat heb je al vast. Dat is zekerder dan de mogelijkheid van een verhoging over 1, 2 of 3 jaar.
Zie mijn vorige postquote:- kijk eens goed naar die auto. Wat betaalt jouw werkgever nu, hoe hoog is de leasevergoeding? Je leasevergoeding is domweg bruto salaris, en dat is voordelig als je dat 1:1 vrij besteedbaar bij je salaris krijgt.
Je kunt argumenteren dat je dat geld nu ook krijgt - alleen via een auto, maar geld is geld.
Zoals ik al zei, ik maak me niet zo'n zorgen om de salaris onderhandeling op zich, ik wil vooral zeker weten dat ik mezelf niet 'tekort' doe door iets te vergeten. Om een voorbeeld te noemen, bij mijn huidige werkgever krijg ik een bonus die afhankelijk is van het verschil tussen de omzet die ik gedraaid heb en de kosten die ze voor me gemaakt hebben. Ondertussen weet ik dat ik die bonus op m'n buik kan schrijven als ik ontslag neem voordat die bonus uitkering plaats vindt. Bonus wordt berekend over kalenderjaar 2009, uitgekeerd in april/mei. Met andere woorden, stel dat ik in februari de overstap maak, dan kost me dat die bonus. Dat hoeft niet in een bruto salaris terug te komen, maar ik wil wel aansturen op een soort van 'teken bonus', zodat ik mezelf niet een bedrag met 5 cijfers door de neus boor.quote:- Het argument 'meer kan echt niet' kun je pareren met het argument over de kosten. Natuurlijk kan het. Het kan vandaag toch ook?
En collegae willen vandaag toch ook niet meer omdat jij ¤90 per uur kost? Daar hebben zij toch niets mee te maken?
Tekenbonussen zijn niet zo algemeen, veel bedrijven doen daar gewoonweg niet aan voor zover ik weet. Dus ik zou die bonus wel meenemen in het salaris dat je wil, maar niet erop rekenen dat je gedervde(?) bonus vergoed krijgt. Tenzij ze je heel, heel graag willen hebben.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:31 schreef Antaresje het volgende:
ik wil wel aansturen op een soort van 'teken bonus', zodat ik mezelf niet een bedrag met 5 cijfers door de neus boor.
Ik reken nergens op, maar als een overstap me ergens tussen de 10 en de 20 duizend euro gaat kosten, dan gaat het hele feest niet door natuurlijk.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:01 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Tekenbonussen zijn niet zo algemeen, veel bedrijven doen daar gewoonweg niet aan voor zover ik weet. Dus ik zou die bonus wel meenemen in het salaris dat je wil, maar niet erop rekenen dat je gedervde(?) bonus vergoed krijgt. Tenzij ze je heel, heel graag willen hebben.
Ik wil open kaart spelen met m'n huidige werkgever, niet om ze onder druk te zetten en ze uit te spelen tegen de klant, maar omdat ze mij altijd erg goed behandeld hebben. En ik ga ze zeker niet naaien door nog even een paar maanden te blijven zitten om die bonus op te strijken. De compensatie daarvoor leg ik als uitdaging neer bij HR van de toekomstige werkgever.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:48 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Nee, maar dan zou je gewoon moeten timen dat je een maand na uitbetalen overstapt ofzo![]()
Uiteraard. Ik besef me wel dat ik in de huidige situatie geen pensioensopbouw krijg over die bonus, dat is dan wel weer een voordeel van een eventuele overstap.quote:Die bonus heb je neem ik aan wel maandelijks omgeslagen, en bij je gewenste maandsalaris opgeteld?
Regel jij dan even een auto voor me, voor EUR 250 per maand inclusief alle kosten die ik onbeperkte kan rijdenquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:49 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Je zegt min of meer dat je gecompenseerd wil worden voor het niet langer hhebben van een leaseauto. Hoe bedoel je dat? Door de belastingbijtelling ed is het namelijk goedkoper om zelf een tweedehands auto te rijden, dan een leasebak te hebben. Alleen asl je van plan ent elke 4 jaar zelf een nieuwe auto te rijden, is leasen voordeliger. Dus wat bedoel je precies?
Als jij een fatsoenlijke kilometervergoeding krijgt, en geen 40 000 ikm per jaar moet rijden, is het uiteindelijk voordeliger. TENZIJ je met alle geweld in een nieuwe auto wil rijden dus. En een paar duizend km prive wil rijden per maand.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:09 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Regel jij dan even een auto voor me, voor EUR 250 per maand inclusief alle kosten die ik onbeperkte kan rijden
In mijn geval is het geen 250 euro per maand, maar komt het er op neer dat de leasevergoeding niet naar een leasemaatschappij gaat, maar naar mijn bankrekening. Van dat geld zou je best een leuke auto kunnen rijden en nog wat kilomers maken ook.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:09 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Regel jij dan even een auto voor me, voor EUR 250 per maand inclusief alle kosten die ik onbeperkte kan rijden
Ik heb twee auto's, zowel lease als prive en in rij gewoon nogal veel dus vandaar dat lease veel voordeliger is voor mijquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:21 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Als jij een fatsoenlijke kilometervergoeding krijgt, en geen 40 000 ikm per jaar moet rijden, is het uiteindelijk voordeliger. TENZIJ je met alle geweld in een nieuwe auto wil rijden dus. En een paar duizend km prive wil rijden per maand.![]()
No offense, maar je klinkt als iemand die nog geen auto heeft, en zich een beetje blind staart op het leasen. Deed ik vroeger ook, maar heb m'n prio's verlegd. Ik probeer nu zo weinig mogelijk in de auto te zitten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |