abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73964723
Hai,

heb een 'quote' ontvangen van een Amerikaans bedrijf (California) inzake een meubel dat ik wil invoeren. Kosten voor het meubel bedragen ca $ 3000, de vervoerskosten ca $ 1000. Ik heb geprobeerd op de site van belastingdienst en douane te achterhalen wat me dit aan BTW en invoerheffing gaat kosten maar wordt hier niet echt wijs uit. Het is trouwens een zakelijke aanschaf voor mijn bedrijf. Is er iemand die mij een indicatie kan geven met welke kosten ik in NL geconfronteerd ga worden?

Thanks!
pi_73964759
Zou ik een foto van het desbetreffende meubelstuk mogen zien?
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_73964884
sjiek ding, tvp ivm importeren waterpomp.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 21:57:11 #5
160693 Me.
"Normale" user
pi_73964932
Reken op een goeie 30% erbovenop (dus bedrag incl de verzendkosten). Zou dus neerkomen op een 3400 euro.

Ik denk dat je het bij een meubelmaker voor minder custom kan laten maken ;-) Wel een mooi ding overigens!
Not guilty by reason of insanity
pi_73965066
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 21:57 schreef Me. het volgende:
Reken op een goeie 30% erbovenop (dus bedrag incl de verzendkosten). Zou dus neerkomen op een 3400 euro.

Ik denk dat je het bij een meubelmaker voor minder custom kan laten maken ;-) Wel een mooi ding overigens!
geldt dat voor alles of maakt het uit of het particulier/zakelijk is?
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_73965263
kan je dat nou echt niet in nederland vinden
pi_73965339
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 21:57 schreef Me. het volgende:

Zijn die tarieven nog ergens na te zoeken? En zit in die 30% dan nog BTW in (dat zou ik dan weer kunnen terugvorderen omdat het zakelijk is)?

Lastig te achterhalen dat soort informatie
pi_73965393
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 22:04 schreef morpheus_at_work het volgende:
kan je dat nou echt niet in nederland vinden
Als dat zo was dan had-ie al in mijn studio gestaan
Dus als je nog een adresje hebt....
pi_73965414
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 22:06 schreef NV2009 het volgende:

[..]

Zijn die tarieven nog ergens na te zoeken? En zit in die 30% dan nog BTW in (dat zou ik dan weer kunnen terugvorderen omdat het zakelijk is)?

Lastig te achterhalen dat soort informatie
merendeel van de heffing is een importheffing , welke niet onder belastingrecht valt. Jammer genoeg valt america niet onder intra communicatair verdrag
pi_73967565
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 22:07 schreef NV2009 het volgende:

[..]

Als dat zo was dan had-ie al in mijn studio gestaan
Dus als je nog een adresje hebt....
Zoek gewoon een goede timmerman in de gouden gids. Dan kan je het meubel precies krijgen zoals jij het wilt. Voor hetzelfde bedrag, of mogelijk zelfs nog minder dan wat je aan dat hele import avontuur uit gaat geven. Of is er écht iets heel gepatenteerd, bijzonder en unieks wat alleen dát bedrijf je kan bieden?

En de BTW betaal je dan weer over de aanschafprijs+verzendkosten. Volgens mij ook over de importheffing, maar daar ben ik niet 100% zeker van. Maar de BTW zal voor zakelijk gebruik weer aftrekbaar zijn. Ow, vergeet de slordige 50 euro inklaringskosten niet, die je vervoerder je aanrekent.

[ Bericht 16% gewijzigd door Fixers op 22-10-2009 23:10:06 ]
pi_73969703
Sowieso 19% BTW over het aankoopbedrag en de verzendkosten. Daarnaast nog invoerheffing. Dat zal niet zo heel erg gek veel zijn gok ik, maar toch nog teveel.

Ik denk dat als je uitgaat van totaal 30% erbovenop dat je wel goed zit en dan kan het alleen maar meevallen als blijkt dat de importheffing lager is.

Totaal zit je dan dus op zo rond de 5000 dollar, dus zeg 3500 euro.
Hebben jullie me een beetje gemist?
pi_73969741
Hoe het met BTW in Amerika zit weet ik eigenlijk niet. Volgens mij is dat weer afhankelijk van de staat waarin je het koopt?
Hebben jullie me een beetje gemist?
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 00:39:16 #14
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_73970515
De invoerrechten kun je opzoeken via het TARIC-systeem en dan zoeken naar meubelen, denk ik. De BTW staat hier los van.

Erg omslachtig, dus veel succes gewenst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')