Lijnloos had me een pm gestuurd en ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet eerder in dit topic heb gekeken en heb even niet zo heel veel zin om alles te lezen, dus heb even snel wat doorgenomen

Als ik dus ik doe wat niet goed is, hoor ik dat graag

Ik ben dus mama_papa, ook wel Marlinde genoemd

Ik ben 20 jaar en nu 6 maanden zwanger van een meisje

De zwangerschap was niet gepland, maar ons meisje is zeker welkom!
Vanaf kleins af aan ben ik een enorm moeilijke eter en ben gewend om bijna niks te eten op een dag. Toen ik nog niet zwanger was at ik op een dag: 1 boterham smiddags en 's avonds hollandse kost en verder niks. Nee ik had en heb geen annorexia, maar ik had daar echt genoeg aan. Ik woog altijd rond de 55/60 kilo. Ik had waarschijnijk ook niet zoveel nodig

Nu ik zwanger ben eet ik wel iets meer, maar nog steeds niet goed genoeg! Fruit eten krijg je er bij mij niet in en groente daar moet ik echt moeite voor doen. Nu rond het avondeten krijg ik altijd last van mn buik en moet ik mezelf dwingen om toch wat naar binnen te werken wat soms echt niet lukt!
Ik kom uit een gezin met 5 kinderen, waarvan ik de laatste ben en ik ben ook nog het enige meisje. Ja, het klopt, ik heb dus 4 broers

Ik heb een enorme leuke jeugd gehad en heb veel van mijn ouders meegekregen. Mijn ouders zijn nog steeds gelukkig met elkaar en ik hoop dat ze dat de rest van hun leven ook blijven

Ben geboren in Rotterdam, waar ik altijd ben blijven wonen. Nu woon ik samen met mijn vriend: Pascal (27), die op 26 mei 2010 mijn man gaat worden

We hebben elkaar ontmoet in de supermarkt en zijn sindsdien samen

Hij werkt nu in een winkel waar hij gameconsoles ombouwd en telefoons simlockvrij maakt etc.
Ik vind dat mijn vriend enorm meeleeft met de zwangerschap en zich nu al helemaal aan het voorbereiden is op de kleine. Wat ik echt niet had verwacht van hem. Hij wilde ook wel kinderen, maar ik dacht dat hij er nog niet aan toe was om nu ook daadwerklijk echt papa te worden. Als ik ergens mee zit staat hij altijd voor me klaar en ik kan zo nog wel uren doortypen

Dit zal hij toch niet lezen, maar ik vind echt dat ik een echte fijne vriend heb en ik hoop dat we altijd bij elkaar zullen blijven

Sinds afgelopen januari ben ik gastouder en pas ik dus in mijn huis op, op kindjes. Vanaf kleins af aan ben ik helemaal gek van kleine kindjes en wist altijd al dat ik wilde werken met kinderen. Aangezien ik geen diploma heb (de reden geef ik hier liever niet) ben ik gaan zoeken naar werk wat ik kan doen met kinderen. Na lang gezocht te hebben en na wat supermarktbaantjes heb ik de baan gevonden die ik waanzinnig graag doe! In het begin had ik 4 kindjes onder mijn hoede, wat ik enorm leuk vond. Nu ik zwanger ben gaat het allemaal niet zo makkelijk meer en neem ik genoege met 1 kindje. Een kereltje van 3 jaar wat een enorme achterstand heeft op alle vlakken. Het leuke aan dit werk is dat je de kindjes wat kan leren en meegeven en dat je echt een soort moeder voor ze word

Zo even genoeg over mn werk..
Verder ben ik erg onzeker en denk altijd dat iets me niet lukt/dat ik het niet kan. Ook over de zwangerschap ben ik af en toe onzeker, ben erg bang voor de bevalling en er spoken nog van allerlei vragen door mijn hoofd. Daarom is het fijn dat er een topic is hier op fok waar je alles kan vragen aan de dames die dit al een keer hebben meegemaakt. Ik heb echt heel veel aan dit topic en het voelt ook echt als een familie. Iedereen is zo lief voor elkaar en we hebben allemaal het beste met elkaar voor
Mijn hobbies zijn: films kijken, sporten (vooral zwemmen), gamen, computeren en familie en vrienden opzoeken.
Ik hoorde gisteren van mijn neefje (4 jaar) iets leuks. Hij vraagt aan zijn mama: mama wat is dit? Zijn mama zegt dit is afval, zegt hij weer oh dat is toch net als op de weg?

(asvalt)
Het antwoord op de vraag van lijndoos:
Hoe ik kijk op mijn zwangerschap: Ik moest in het begin erg wennen aan het feit dat ik dalijk mama zal gaan zijn. Ik kwam erachter toen ik 4 weken zwanger was en de echo had ik met (dacht ik) 12 weken. Tot die 12 weken heb ik eigelijk geen gevoel gehad dat ik écht zwanger zou zijn. Ik dacht dat het een foutje zou zijn (terwijl ik 2! testen gedaan had die heel duidelijk aangaven dat ik zwanger was

) Toen ik de eerste echo had en de mevrouw dus op een mega groot scherm liet zien dat er écht een baby'tje in me groeit rolde de tranen over mijn wangen. Ik word toch echt mama, het is echt! Er groeit echt wat in mijn buik! Het was zo'n emotioneel moment, maar ik voelde me zo gelukkig. Ik ben helemaal niet misselijk geweest, geen buikpijn, maar ik ben wel enorm moe geweest en nu nog steeds erg snel moe. Die moeheid is zo erg dat ik rond half 9 op de bank in slaap val en als ik op elk moment van de dag op de bank zou liggen ik meteen in slaap val.
Ik had wel vanaf het begin van de zwangerschap het gevoel dat ik een meid zou krijgen en bij de 20 weken echo bleek dit dus ook echt zo te zijn! Door het dolle heen was ik, er was een kleine Marlinde op komst

Ons meisje is een hele drukke, ik voel haar de hele dag door en ze schopt behoorlijk hard. In het begin had ik daar best moeite mee, maar nu vind ik het vreselijk als ik er een paar minuutjes niet voel schoppen
Ik voel me zo gelukkig en ik kan niet wachten tot ik mn meisje in mijn armen heb en eindelijk kan zien hoe ze eruit ziet/ruikt etc. Ik zit echt op een roze wolk en hoop dat ik daar nooit meer vanaf kom
Ik zie dat ik echt heel veel heb zitten schrijven

Hoop dat het niet vervelend is, als dit niet de bedoeling is of er wat anders werd verwacht hoor ik dat graag he

Had geen zin om alles te lezen dus het kan best dat ik het verkeerd heb begrepen..
Nu is het volgens mij de bedoeling dat ik iemand vind en dan nog een vraag erbij stel...? (Wie kan ik nog vragen

)
Ik ga mijn best doen