Ik betaal dus de eerste maand 750 euro. En het is voor een kamer in een studentenhuis.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 17:00 schreef Nemephis het volgende:
ik vind 500 euro nou niet een bijzonder bedrag voor borg, eigenlijk. Maar je moet het wel net hebben.
Ik ben bang dat als ik die kamer zou verlaten dat hij iets in de trant zegt van: "Je hebt spijkers in de muur geslagen, dat zorgt voor gaten en dat kost je 200 euro.". En je hoort vaak dat het lastig is om de borg terug te krijgen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 17:04 schreef anboni het volgende:
Volgens mij is 2 maanden borg niet heel bijzonder. En je betaalt die borg nu natuurlijk wel, maar die krijg je (als je de kamer netjes achterlaat) in principe ook gewoon weer terug als je weggaat.
Slim idee, die foto's maak ik altijd al. Dus stel het staat niet duidelijk in het contract waarvoor die borg is, kan ik hem dan een extra formulier laten maken waar hij dat omschrijft en hem dat laten tekenen? Verstevigt dat mijn positie?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 17:06 schreef Koewam het volgende:
Laat hem goed omschrijven aan welke voorwaarden die borg voldoet. Maak foto's en laat je niet naaien.
Aha, op die fiets. Dan inderdaad foto's maken, in tweevoud toevoegen aan het contract en de huisbaas in het contract goed laten definiėren onder welke voorwaarden borg wel/niet terug wordt gegeven.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 17:06 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Ik ben bang dat als ik die kamer zou verlaten dat hij iets in de trant zegt van: "Je hebt spijkers in de muur geslagen, dat zorgt voor gaten en dat kost je 200 euro.". En je hoort vaak dat het lastig is om de borg terug te krijgen.
Moet dat per se worden toegevoegd aan het contract, of voldoet een los document ook?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 17:09 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Aha, op die fiets. Dan inderdaad foto's maken, in tweevoud toevoegen aan het contract en de huisbaas in het contract goed laten definiėren onder welke voorwaarden borg wel/niet terug wordt gegeven.
als je het je niet kan veroorloven raad ik je aan om thuis bij je ouders te blijvenquote:
Het is niet zo dat ik hem niet vertrouw of zoiets, maar ik vind het een behoorlijke som geld (500 euro is niet alleen voor studenten veel geld), en je hoort regelmatig geluiden van ruzies tussen huurders en huisbazen met alle gevolgen van dien en slepende maatregelen om je geld terug te krijgen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 17:30 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
als je het je niet kan veroorloven raad ik je aan om thuis bij je ouders te blijven
2 maand huur is redeljk.. zolang je gewoon een contract hebt waar die 2 maand borg in genoemd staat, en je niet de borg contant zonder kwitantie hoeft over te dragen zou ik me geen zorgen maken.
en een gaatje in de muur kan je gewoon dichtplamuren als je weggaat hoor, dan is het weer keurig "dicht". Moet je met een "gewone" woning volgens mij ook wel doen... Overleg gewoon even met die beste man wat ie verwacht....
Kan ook los. Als jouw handtekening en die van de huisbaas er maar op staat.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 17:27 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Moet dat per se worden toegevoegd aan het contract, of voldoet een los document ook?
2x Huur als borg is heel normaal en als je het gewoon goed laat vastleggen dat je dat betaald hebt dan hoef je niet bij voorbaat al problemen te verwachten.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 17:32 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Het is niet zo dat ik hem niet vertrouw of zoiets, maar ik vind het een behoorlijke som geld (500 euro is niet alleen voor studenten veel geld), en je hoort regelmatig geluiden van ruzies tussen huurders en huisbazen met alle gevolgen van dien en slepende maatregelen om je geld terug te krijgen.
Ik wil gewoon vermijden dat ik straks vervelende dingen meemaak, daarom probeer ik dat bij voorbaat uit te sluiten.
Ik wel. Het staat zelfs letterlijk, vetgedrukt en onderstreept, in mijn huurcontract dat dat niet toegestaan is. Hij zal er in het verleden met vorige huurders wel gedonder mee hebben gehad.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 19:12 schreef Hukkie het volgende:
Gewoon in de laatste twee maanden dat je daar woont, de huur verrekenen met de borg. Heb nog nooit een huisbaas meegemaakt die daar problemen mee had.
Hmm, maar dan ben je dus overgeleverd aan de grillen van je huisbaas.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 21:31 schreef freako het volgende:
[..]
Ik wel. Het staat zelfs letterlijk, vetgedrukt en onderstreept, in mijn huurcontract dat dat niet toegestaan is. Hij zal er in het verleden met vorige huurders wel gedonder mee hebben gehad.
Mijn vorige huisbazin was ooit door ROOD afd. Groningen (de jongerenafdeling van de SP) uitgeroepen tot huisjesmelker van het jaar. Met haar heb ik meer mot gehad dan met mijn huidige huisbaas. Zij betaalde echter ook zonder problemen die borg terug, ik maak me daar eigenlijk niet zo druk om.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 22:27 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Hmm, maar dan ben je dus overgeleverd aan de grillen van je huisbaas.
Maar wat in je contract staat, gaat niet boven de wet. Bovendien kun je het wellicht ook onderling afspreken, gewoon een belletje doen. Dat helpt vaak beter dan op je strepen staan.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 21:31 schreef freako het volgende:
[..]
Ik wel. Het staat zelfs letterlijk, vetgedrukt en onderstreept, in mijn huurcontract dat dat niet toegestaan is. Hij zal er in het verleden met vorige huurders wel gedonder mee hebben gehad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |