Wat heb ik met de verliezers te maken? Die 99 man die 50 euro verliezen ken ik niet. Ik ga me ook niet afvragen wie op mijn werk mijn uurloon betaald en waar dat geld vandaan komt, als het maar in mijn zak terecht komt.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 21:23 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
Ja.
Waarom kun je niet begrijpen dat als de inleg 50 euro is en de winst 5K is dat er dan voor die ene persoon die 5K wint er 99 zijn die 50 euro verliezen. Het mooie van alle kanspelen is dat je meestal alleen maar de winnaars hoort. De verliezers hoor je niet.
En het IS een kansspel. Simpel omdat je afhankelijk bent van de kaarten die je krijgt. Natuurlijk kun je bluffen en het spel leren en er dan beter in worden maar uiteindelijk draait het maar om een ding. De kaarten die je krijgt en die zijn toch echt random.
Kansberekening... heel veel kansberekening. En discipline, heel veel discipline.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:10 schreef NoShitSherlock het volgende:
Ik zie eigenlijk nog steeds niet de skills die je hier voor nodig zou moeten hebben.
Iedereen krijgt dezelfde kaarten, iedereen doet er wat anders mee. Dat is juist het verschil, selectie van de handen, berekenen van de inzetten, berekenen van de kans dat je een bepaalde kaart krijgt, inschatten wat je tegenstander heeft, etc.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 21:23 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Ja.
Waarom kun je niet begrijpen dat als de inleg 50 euro is en de winst 5K is dat er dan voor die ene persoon die 5K wint er 99 zijn die 50 euro verliezen. Het mooie van alle kanspelen is dat je meestal alleen maar de winnaars hoort. De verliezers hoor je niet.
En het IS een kansspel. Simpel omdat je afhankelijk bent van de kaarten die je krijgt. Natuurlijk kun je bluffen en het spel leren en er dan beter in worden maar uiteindelijk draait het maar om een ding. De kaarten die je krijgt en die zijn toch echt random.
Dat is het probleem, kansberekening werkt pas op de lange termijn. Pas bij 1000en handjes begint het zich een beetje te stabiliseren, en dan hebben veel mensen al afgehaakt (of hun bankroll erdoor gedraaid). Je moet er dus flink wat tijd instoppen, en dat hebben de meeste mensen niet.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:50 schreef m0ridin het volgende:
Natuurlijk zit er een geluksfactor bij, op de korte termijn tenminste. Als je voor de flop allin gaat met azen tegen tienen ofzo win je 4 van de 5 keer. Hoe vaker je dit doet, hoe beter je eruit komt ook al is het mogelijk dat je het 2 keer achter elkaar verliest. Tuurlijk moeten er verliezers zijn, anders heb je ook geen winnaar...
Iedereen gaat lossss lippen worden ingevet met lipglossquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:06 schreef Northside het volgende:
[..]
Dat is het probleem, kansberekening werkt pas op de lange termijn. Pas bij 1000en handjes begint het zich een beetje te stabiliseren, en dan hebben veel mensen al afgehaakt (of hun bankroll erdoor gedraaid). Je moet er dus flink wat tijd instoppen, en dat hebben de meeste mensen niet.
quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:33 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
Iedereen gaat lossss lippen worden ingevet met lipgloss![]()
Ach, ik zie het meer als mensen die het niet erg vinden om geld uit te geven aan hun hobbyquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:40 schreef Mr.Noodle het volgende:
Lekker toch? Geld verdienen over de ruggen van domme mensen? DSB strategie is nog wel ergens goed voor..
Het is net een baan hoor. Die knakkers zitten ook 8 a 10 uur per dag achter hun schermen. Ja, ze kunnen hun eigen uren bepalen, maar ze hebben geen vakantiedagen, geen pensioenopbouw, geen regelmatig salaris, niks van dat alles. Het is niet de glamour die mensen denken dat het is.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:12 schreef Skazminko het volgende:
Als ik pokerpro kon worden zou ik dat meteen doen.
Elke dag uitslapen, niemand die tegen me gaat vertellen wat ik moet gaan doen voor een kut uurloontje. Doen wat ik wil, wanneer ik wil. Veel reizen etc. Ik zie het wel zitten.Maar ik kan het niet, helaas.
Hier zit 'm het probleem. Elke serieuze pokeraar weet dat je elk potje kan verliezen. Als je jezelf heel goed vindt en over de emmer gaat als je een paar potjes verliest aan een beginner dan snap je het nog niet helemaal....quote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:02 schreef Sapstengel het volgende:
Maar vaak als de zelfverklaarde pro's tegen beginners spelen lopen ze te huilen als ze verliezen. Die beginners snappen er niks van en verneuken het spel. Anders gezegd, ze doen niks uit op bluf en "strategisch" gedoe, maar winnen puur door de kaarten.
Dan begint het toch best erg op een kansspel te lijken.
Als je ergens aan verslaafd raakt ligt dat doorgaans toch meer aan de persoon zelf dan aan hetgene waaraan die persoon verslaafd is.quote:
quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 15:15 schreef skattebaut het volgende:
Poker, ik krijg bij dat woord altijd Joran v/d Sloot associaties....
Alleen daarom zou ik het spel al niet spelen.
Hoe is het trouwens met vriend Joran, is al weer lange tijd stil...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |