#ANONIEM | donderdag 22 oktober 2009 @ 13:00 |
nZijn helemaal naar de tyfus. KPN, de NS en TNT enzo zijn niet meer zo goed als zij toen waren. Waarom moet je dan ook staatsbedrijven gaan privatiseren? ![]() Klacht: Bedrijven die vroeger staatsbedrijven zijn nu he-le-maal naar de tyfus. Klacht 2: Door dit gedachtegang denken mensen dat ik een communist ben. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door o.us op 22-10-2009 13:03:28 ] | |
Joooo-pi | donderdag 22 oktober 2009 @ 13:03 |
Goeie klacht. Diensten die voor iedereen noodzakelijk zijn, moet je niet privatiseren. Ik snap dat het goedkoper/efficienter is, maar die dienstverlening op een sociaal niveau op peil houden, mag van mij wat kosten. | |
dWc_RuffRyder | donderdag 22 oktober 2009 @ 13:03 |
Welke voorbeelden naast KPN, TNT en NS zijn er nog meer? | |
Joooo-pi | donderdag 22 oktober 2009 @ 13:04 |
quote:Energie en water leveranciers | |
#ANONIEM | donderdag 22 oktober 2009 @ 13:05 |
quote:Nutsbedrijven ook volgens mij, maar ik denk sinds de nutssector geprivatiseerd is, is er een hele markt tussen de ![]() ![]() | |
Sgt.Stiglitz | donderdag 22 oktober 2009 @ 13:06 |
quote:Dit komt niet door privatisering, maar door (potentiële) klanten die voornamelijk met hun portemonnee denken. | |
electronique | donderdag 22 oktober 2009 @ 13:07 |
eens ![]() ![]() ![]() ![]() | |
WeerWachtwoordVergeten | donderdag 22 oktober 2009 @ 13:07 |
quote:Ziggo | |
electronique | donderdag 22 oktober 2009 @ 13:07 |
quote:maar zijn we er uiteindelijk beter op geworden? | |
Sgt.Stiglitz | donderdag 22 oktober 2009 @ 13:10 |
quote:Door met onze portemonnee te denken? Nee. Want als het goedkoper moet, boet je in op kwaliteit. | |
classpc | donderdag 22 oktober 2009 @ 13:13 |
Eensch TS, die bedrijven moeten allemaal gewoon weer eigendom van de staat worden! | |
NightH4wk | donderdag 22 oktober 2009 @ 13:33 |
De NS is nog steeds een staatsbedrijf. | |
InternetNinja | donderdag 22 oktober 2009 @ 13:46 |
quote:En dat geldt uiteraard ook voor de zorg en het onderwijs. | |
Gulo | donderdag 22 oktober 2009 @ 14:14 |
Nog even en de ziekenhuizen zijn ook 100% geprivatiseerd met winstbejag als enig oogmerk. Dit ten koste van de patiënten maar zeker ook van de werknemers. We zijn al hard op weg met deze "maatschappelijke ondernemingen", zoals ze het zelf graag noemen. | |
DoorgestokenKaart | donderdag 22 oktober 2009 @ 14:14 |
VVD doet dit ons aan. ![]() | |
Koewam | donderdag 22 oktober 2009 @ 14:48 |
Niks mis met NS. TNT Eigenlijk ook niet. KPN Ook alles behalve problemen mee. En Ziggo ook niet. Conclusie: TS is een zeikende klant die voor dubbeltje op de eerste rang wil zitten. ![]() | |
classpc | donderdag 22 oktober 2009 @ 15:15 |
quote:Helaas rijdt er niet meer overal NS waardoor de kwaliteit van het ov drastisch omlaag is gegaan. Busbedrijven moeten weer terug in de handen van provinciale besturen zoals het hoort. Geen concurrentiestrijd waarbij uiteindelijk de kwaliteit alleen maar lager wordt omdat er zo laag wordt ingezet. Arriva rijdt hier in het noorden nog met bussen die destijds door de provincie zijn aangekocht. Ook worden ze nooit schoongemaakt want de vloer is nog steeds plakkerig. | |
joepie91 | donderdag 22 oktober 2009 @ 15:30 |
quote:Nee, vriend. | |
NoBody122 | donderdag 22 oktober 2009 @ 16:01 |
quote:Met 'in het noorden' bedoel je waarschijnlijk Groningen ![]() Overigens heb ik met de treinen van Arriva (in het noorden) nog nooit ook maar een minuut vertraging gehad en ze controleren regelmatig op kaartjes ![]() De NS faalt op die punten nog wel eens, al ben ik gisteren op het traject Leeuwarden -> Utrecht wel 3 keer gecontroleerd ![]() quote:De staat heeft een groot gedeelte van de NS aandelen in handen, geloof ik. | |
Hr-Flip | donderdag 22 oktober 2009 @ 16:02 |
Alleen het spoor is nog van de staat, en wordt beheerd door ProRail NS is alleen maar een gebruiker van het spoor ,en is totaal niet meer van de staat. NS moet ook gewoon betalen om op het spoor te mogen rijden, net zoals Syntus, Arriva, Veolia, Connexxion, ACTS, ERS, Railion, DB, Prizigner eisenbahn, RRF, enz enz. Er zijn tegenwoordig meer spoorbedrijven dan NS | |
DennisMoore | donderdag 22 oktober 2009 @ 16:05 |
Alsof de dienstverlening van de PTT vroeger zo goed en goedkoop was ![]() Over 't algemeen zorgt concurrentie voor betere dienstverlening, alleen moet je niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten ![]() | |
infp2009 | donderdag 22 oktober 2009 @ 16:37 |
Wat is er mis met TNT dan? Ik heb er nog geen slechte ervaringen mee en het is het duurzaamste bedrijf ter wereld... | |
Rowdie | donderdag 22 oktober 2009 @ 16:38 |
TS is autist? | |
Otis2.0 | donderdag 22 oktober 2009 @ 16:47 |
Ik vond Lay's ook lekkerder toen het nog Smith's heette ![]() ![]() ![]() | |
classpc | donderdag 22 oktober 2009 @ 16:51 |
quote:Jup Groningen, maar ook vanuit Friesland naar Groningen. Ik ga vanuit Drachten niet eerst naar Leeuwarden om dan met de trein naar Groningen te gaan. Er schoot me net nog eens iets te binnen trouwens. Het onderhoud. Die bussen worden totaal niet meer onderhouden. Een hoop van die bussen hebben een slippende v-snaar of brakke versnellingsbak waardoor die dingen over de weg stuiteren of loeien als de brandweer ![]() | |
loeki_de_leeuw | donderdag 22 oktober 2009 @ 17:04 |
quote:Hier wordt o.a. de post van de gemeente rondgebracht door Business Post. Dat is een onderdeel van de sociale werkplaats, Vorige week stond hier in de straat nog zo'n halve zool met de tas vol poststukken te huilen omdat ze verdwaald was en de weg niet meer wist ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 22 oktober 2009 @ 17:10 |
het OV is ook zoiets, kut geprivatiseer en openbare concurentie, fijn zo'n chipflop die in de ene merk bus wel werkt en de andere niet ik maak dan weinig gebruik van OV maar de laatste keer had een film noir over Nazi-Duitsland niet misstaan, wat een ellende, Kafka zou rillen, en dat volk ook.. staat er dan om alles in goede banen te leiden, soms ben ik ervan overtuigd dat creutzfeld-jacob het gehele personeel te grazen heeft genomen | |
classpc | donderdag 22 oktober 2009 @ 17:13 |
quote:Da's toch goed. Hou je hun aan het werk en je lacht ook nog eens wat. | |
piepschuimblok | donderdag 22 oktober 2009 @ 17:18 |
TNT is anders wel een bazenbedrijf, met de NS is weinig mis en ze rijden steeds vaker optijd en KPN hoor je mij ook niet over klagen. TS is gewoon een kutcomsument die het voor elkaar krijgt om met elk bedrijf problemen te krijgen ![]() Bovendien: hoe kleiner de overheid hoe beter ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 22 oktober 2009 @ 17:24 |
quote:hè ja, dan regelen we het gewoon met stichtingen die ons dan dicteren hoe te leven, ik vind de tereurstichtingingen nu al te veel, brein, buma, stivoro ed wat de overheid niet zelf meer regelt valt ten prooi aan winstbelust kutvolk, de zogenaamde "marktwerking" haleluja, waardoor jij als je kanker hebt niet het beste maar het goedkoopste medicijn krijgt! ![]() | |
NightH4wk | donderdag 22 oktober 2009 @ 18:28 |
quote:De staat bezit 100% van de aandelen en heeft het dus voor het zeggen. Gewoon een staatsbedrijf dus. | |
Flodder450 | donderdag 22 oktober 2009 @ 18:33 |
quote:vertel mij wat ![]() ik ga elke dag naar school met het OV en in minstens elke bus zit een dikke scheur in de voorruit,zelfs in die touringsbussen en een kutzooi achter in de bus | |
Tahiti | donderdag 22 oktober 2009 @ 18:35 |
Door te privatiseren zal de dienstverlening, service en de prijzen alleen maar gunstiger voor de consument worden. ![]() | |
mr.happy | donderdag 22 oktober 2009 @ 18:44 |
zoals dat bij British Rail ook gebeurd is | |
tjoptjop | donderdag 22 oktober 2009 @ 22:41 |
quote:Wie is de eigenaar dan? | |
James1988 | donderdag 22 oktober 2009 @ 22:53 |
De NS is nooit een staatsbedrijf geweest. Hoewel de staat 100% aandeelhouder is, heeft NS net zo goed te maken met de nukken van de markt. Ze moeten evenzogoed aan ProRail betalen per gereden kilometer en per stop, en ze moeten ook gewoon belastingen betalen. De overheid heeft dan wel alle aandelen in handen, de zeggenschap die ze hebben is een stuk minder. Zie het gedoe op de HSL, de NS kan in principe besluiten om alle intercities tussen Amsterdam en Rotterdam om te laten rijden via Haarlem, en overal te stoppen (zodat dat ritje 1,5 uur duurt) om zo mensen de Fyra in te krijgen. Ze spelen ook met die gedachte volgens mij. De overheid kan hierover z'n afkeuring uitspreken, maar ze kunnen het NS niet verbieden. | |
tjoptjop | donderdag 22 oktober 2009 @ 23:03 |
quote:als de staat eigenaar is, is het gewoon een staatsbedrijf. Dat ze afhankelijk zijn van de 'nukken' van de markt, of een semi-overheids status hebben doet daar niets aan af, definitie geneuzel. Dat de huidige constructie ongewenst is vind ik wel, ivm splitsing pro-rail. Uiteindelijk kunnen ze natuurijk wel vergaande invloed uitoefenen als 100% eigenaars, is eeder politiek onmacht als ze het niet kunnen. Tijdje terug werd de kamer nog teruggeroepen omdat de NS een ander spoorboekje in ging voeren, dus die dikke vinger in de pap zit er nog echt wel hoor. [ Bericht 1% gewijzigd door tjoptjop op 22-10-2009 23:09:56 ] |