abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73946336
nZijn helemaal naar de tyfus. KPN, de NS en TNT enzo zijn niet meer zo goed als zij toen waren. Waarom moet je dan ook staatsbedrijven gaan privatiseren?

Klacht: Bedrijven die vroeger staatsbedrijven zijn nu he-le-maal naar de tyfus.
Klacht 2: Door dit gedachtegang denken mensen dat ik een communist ben.

[ Bericht 0% gewijzigd door o.us op 22-10-2009 13:03:28 ]
Feyenoord Rotterdam
  donderdag 22 oktober 2009 @ 13:03:01 #2
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_73946418
Goeie klacht.

Diensten die voor iedereen noodzakelijk zijn, moet je niet privatiseren. Ik snap dat het goedkoper/efficienter is, maar die dienstverlening op een sociaal niveau op peil houden, mag van mij wat kosten.
heitieh
pi_73946456
Welke voorbeelden naast KPN, TNT en NS zijn er nog meer?
  donderdag 22 oktober 2009 @ 13:04:24 #4
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_73946472
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 13:03 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Welke voorbeelden naast KPN, TNT en NS zijn er nog meer?
Energie en water leveranciers
heitieh
pi_73946501
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 13:03 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Welke voorbeelden naast KPN, TNT en NS zijn er nog meer?
Nutsbedrijven ook volgens mij, maar ik denk sinds de nutssector geprivatiseerd is, is er een hele markt tussen de NEM , Eneco, Nuon, Oxxio enzo.
Feyenoord Rotterdam
pi_73946542
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 13:00 schreef o.us het volgende:
nZijn helemaal naar de tyfus. KPN, de NS en TNT enzo zijn niet meer zo goed als zij toen waren. Waarom moet je dan ook staatsbedrijven gaan privatiseren?

Klacht: Bedrijven die vroeger staatsbedrijven zijn nu he-le-maal naar de tyfus.
Klacht 2: Door dit gedachtegang denken mensen dat ik een communist ben.
Dit komt niet door privatisering, maar door (potentiële) klanten die voornamelijk met hun portemonnee denken.
Derevaun Seraun.
pi_73946585
eens
pi_73946593
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 13:03 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Welke voorbeelden naast KPN, TNT en NS zijn er nog meer?
Ziggo
pi_73946594
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 13:06 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:

[..]

Dit komt niet door privatisering, maar door (potentiële) klanten die voornamelijk met hun portemonnee denken.
maar zijn we er uiteindelijk beter op geworden?
pi_73946682
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 13:07 schreef electronique het volgende:

[..]

maar zijn we er uiteindelijk beter op geworden?
Door met onze portemonnee te denken? Nee. Want als het goedkoper moet, boet je in op kwaliteit.
Derevaun Seraun.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 13:13:58 #11
78498 classpc
I don't like change
pi_73946794
Eensch TS, die bedrijven moeten allemaal gewoon weer eigendom van de staat worden!
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_73947487
De NS is nog steeds een staatsbedrijf.
pi_73947933
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 13:03 schreef Joooo-pi het volgende:
Goeie klacht.

Diensten die voor iedereen noodzakelijk zijn, moet je niet privatiseren. Ik snap dat het goedkoper/efficienter is, maar die dienstverlening op een sociaal niveau op peil houden, mag van mij wat kosten.

En dat geldt uiteraard ook voor de zorg en het onderwijs.
pi_73949047
Nog even en de ziekenhuizen zijn ook 100% geprivatiseerd met winstbejag als enig oogmerk. Dit ten koste van de patiënten maar zeker ook van de werknemers.

We zijn al hard op weg met deze "maatschappelijke ondernemingen", zoals ze het zelf graag noemen.
pi_73949067
VVD doet dit ons aan.
pi_73950305
Niks mis met NS.
TNT Eigenlijk ook niet.
KPN Ook alles behalve problemen mee.
En Ziggo ook niet.

Conclusie: TS is een zeikende klant die voor dubbeltje op de eerste rang wil zitten. !
  donderdag 22 oktober 2009 @ 15:15:19 #17
78498 classpc
I don't like change
pi_73951348
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 13:33 schreef NightH4wk het volgende:
De NS is nog steeds een staatsbedrijf.
Helaas rijdt er niet meer overal NS waardoor de kwaliteit van het ov drastisch omlaag is gegaan.

Busbedrijven moeten weer terug in de handen van provinciale besturen zoals het hoort. Geen concurrentiestrijd waarbij uiteindelijk de kwaliteit alleen maar lager wordt omdat er zo laag wordt ingezet.
Arriva rijdt hier in het noorden nog met bussen die destijds door de provincie zijn aangekocht. Ook worden ze nooit schoongemaakt want de vloer is nog steeds plakkerig.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  donderdag 22 oktober 2009 @ 15:30:03 #18
183846 joepie91
Eentjes en nulletjes genoeg.
pi_73951878
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 13:33 schreef NightH4wk het volgende:
De NS is nog steeds een staatsbedrijf.
Nee, vriend.
ChinaCheep: Goedkoop shoppen in China
Ook ik gebruik Bitcoin :3
Adres: 15kvR6gZTkRQCF9FU4vopbxTqQeDfeW47K
  Spellchecker donderdag 22 oktober 2009 @ 16:01:08 #19
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_73953047
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 15:15 schreef classpc het volgende:

[..]

Helaas rijdt er niet meer overal NS waardoor de kwaliteit van het ov drastisch omlaag is gegaan.

Busbedrijven moeten weer terug in de handen van provinciale besturen zoals het hoort. Geen concurrentiestrijd waarbij uiteindelijk de kwaliteit alleen maar lager wordt omdat er zo laag wordt ingezet.
Arriva rijdt hier in het noorden nog met bussen die destijds door de provincie zijn aangekocht. Ook worden ze nooit schoongemaakt want de vloer is nog steeds plakkerig.
Met 'in het noorden' bedoel je waarschijnlijk Groningen

Overigens heb ik met de treinen van Arriva (in het noorden) nog nooit ook maar een minuut vertraging gehad en ze controleren regelmatig op kaartjes

De NS faalt op die punten nog wel eens, al ben ik gisteren op het traject Leeuwarden -> Utrecht wel 3 keer gecontroleerd
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 15:30 schreef joepie91 het volgende:

[..]

Nee, vriend.
De staat heeft een groot gedeelte van de NS aandelen in handen, geloof ik.
Tevens -purist.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 16:02:07 #20
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_73953078
Alleen het spoor is nog van de staat, en wordt beheerd door ProRail
NS is alleen maar een gebruiker van het spoor ,en is totaal niet meer van de staat.
NS moet ook gewoon betalen om op het spoor te mogen rijden, net zoals
Syntus, Arriva, Veolia, Connexxion, ACTS, ERS, Railion, DB, Prizigner eisenbahn, RRF, enz enz.
Er zijn tegenwoordig meer spoorbedrijven dan NS
pi_73953190
Alsof de dienstverlening van de PTT vroeger zo goed en goedkoop was en alsof je vroeger met de grote staats-nutsbedrijven niet in een ambtelijke mallemolen terecht kwam bij een dubbel betaalde factuur...

Over 't algemeen zorgt concurrentie voor betere dienstverlening, alleen moet je niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en dus wegblijven bij de Oxxio's die in alle tevredenheidsonderzoeken slecht scoren. 'k Bedoel, iedereen kan zich van tevoren ruim informeren bij de Consumentenbond, Kassa, Radar etc. En dankzij de verplichte concurrentie en 't openbreken van markten ben je ook steeds minder veroordeeld tot de dienstverlener die toevallig in jouw regio 't netwerk in handen heeft.
pi_73954349
Wat is er mis met TNT dan? Ik heb er nog geen slechte ervaringen mee en het is het duurzaamste bedrijf ter wereld...
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
  donderdag 22 oktober 2009 @ 16:38:03 #23
87879 Rowdie
Het is patat
pi_73954383
TS is autist?
En het zijn ook Kroten
pi_73954764
Ik vond Lay's ook lekkerder toen het nog Smith's heette .
-
  donderdag 22 oktober 2009 @ 16:51:01 #25
78498 classpc
I don't like change
pi_73954873
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 16:01 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Met 'in het noorden' bedoel je waarschijnlijk Groningen

Overigens heb ik met de treinen van Arriva (in het noorden) nog nooit ook maar een minuut vertraging gehad en ze controleren regelmatig op kaartjes

De NS faalt op die punten nog wel eens, al ben ik gisteren op het traject Leeuwarden -> Utrecht wel 3 keer gecontroleerd
Jup Groningen, maar ook vanuit Friesland naar Groningen.
Ik ga vanuit Drachten niet eerst naar Leeuwarden om dan met de trein naar Groningen te gaan.

Er schoot me net nog eens iets te binnen trouwens. Het onderhoud. Die bussen worden totaal niet meer onderhouden. Een hoop van die bussen hebben een slippende v-snaar of brakke versnellingsbak waardoor die dingen over de weg stuiteren of loeien als de brandweer
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_73955335
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 16:37 schreef infp2009 het volgende:
Wat is er mis met TNT dan? Ik heb er nog geen slechte ervaringen mee en het is het duurzaamste bedrijf ter wereld...
Hier wordt o.a. de post van de gemeente rondgebracht door Business Post. Dat is een onderdeel van de sociale werkplaats, Vorige week stond hier in de straat nog zo'n halve zool met de tas vol poststukken te huilen omdat ze verdwaald was en de weg niet meer wist
pi_73955521
het OV is ook zoiets, kut geprivatiseer en openbare concurentie, fijn zo'n chipflop die in de ene merk bus wel werkt en de andere niet

ik maak dan weinig gebruik van OV maar de laatste keer had een film noir over Nazi-Duitsland niet misstaan, wat een ellende, Kafka zou rillen, en dat volk ook.. staat er dan om alles in goede banen te leiden, soms ben ik ervan overtuigd dat creutzfeld-jacob het gehele personeel te grazen heeft genomen
  donderdag 22 oktober 2009 @ 17:13:02 #28
78498 classpc
I don't like change
pi_73955593
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 17:04 schreef loeki_de_leeuw het volgende:

[..]

Hier wordt o.a. de post van de gemeente rondgebracht door Business Post. Dat is een onderdeel van de sociale werkplaats, Vorige week stond hier in de straat nog zo'n halve zool met de tas vol poststukken te huilen omdat ze verdwaald was en de weg niet meer wist
Da's toch goed.

Hou je hun aan het werk en je lacht ook nog eens wat.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  donderdag 22 oktober 2009 @ 17:18:39 #29
274576 piepschuimblok
Voor optimale isolatie.
pi_73955764
TNT is anders wel een bazenbedrijf, met de NS is weinig mis en ze rijden steeds vaker optijd en KPN hoor je mij ook niet over klagen.

TS is gewoon een kutcomsument die het voor elkaar krijgt om met elk bedrijf problemen te krijgen

Bovendien: hoe kleiner de overheid hoe beter
pi_73955956
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 17:18 schreef piepschuimblok het volgende:
Bovendien: hoe kleiner de overheid hoe beter
hè ja, dan regelen we het gewoon met stichtingen die ons dan dicteren hoe te leven, ik vind de tereurstichtingingen nu al te veel, brein, buma, stivoro ed

wat de overheid niet zelf meer regelt valt ten prooi aan winstbelust kutvolk,

de zogenaamde "marktwerking" haleluja, waardoor jij als je kanker hebt niet het beste maar het goedkoopste medicijn krijgt!

pi_73957786
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 15:30 schreef joepie91 het volgende:

[..]

Nee, vriend.
De staat bezit 100% van de aandelen en heeft het dus voor het zeggen. Gewoon een staatsbedrijf dus.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 18:33:07 #32
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_73957923
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 15:15 schreef classpc het volgende:

[..]

Helaas rijdt er niet meer overal NS waardoor de kwaliteit van het ov drastisch omlaag is gegaan.

Busbedrijven moeten weer terug in de handen van provinciale besturen zoals het hoort. Geen concurrentiestrijd waarbij uiteindelijk de kwaliteit alleen maar lager wordt omdat er zo laag wordt ingezet.
Arriva rijdt hier in het noorden nog met bussen die destijds door de provincie zijn aangekocht. Ook worden ze nooit schoongemaakt want de vloer is nog steeds plakkerig.
vertel mij wat
ik ga elke dag naar school met het OV en in minstens elke bus zit een dikke scheur in de voorruit,zelfs in die touringsbussen

en een kutzooi achter in de bus
pi_73957988
Door te privatiseren zal de dienstverlening, service en de prijzen alleen maar gunstiger voor de consument worden.
pi_73958220
zoals dat bij British Rail ook gebeurd is
pi_73966915
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 15:30 schreef joepie91 het volgende:

[..]

Nee, vriend.
Wie is de eigenaar dan?
  donderdag 22 oktober 2009 @ 22:53:59 #36
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73967347
De NS is nooit een staatsbedrijf geweest. Hoewel de staat 100% aandeelhouder is, heeft NS net zo goed te maken met de nukken van de markt. Ze moeten evenzogoed aan ProRail betalen per gereden kilometer en per stop, en ze moeten ook gewoon belastingen betalen.

De overheid heeft dan wel alle aandelen in handen, de zeggenschap die ze hebben is een stuk minder. Zie het gedoe op de HSL, de NS kan in principe besluiten om alle intercities tussen Amsterdam en Rotterdam om te laten rijden via Haarlem, en overal te stoppen (zodat dat ritje 1,5 uur duurt) om zo mensen de Fyra in te krijgen. Ze spelen ook met die gedachte volgens mij.

De overheid kan hierover z'n afkeuring uitspreken, maar ze kunnen het NS niet verbieden.
pi_73967705
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 22:53 schreef James1988 het volgende:
De NS is nooit een staatsbedrijf geweest. Hoewel de staat 100% aandeelhouder is, heeft NS net zo goed te maken met de nukken van de markt. Ze moeten evenzogoed aan ProRail betalen per gereden kilometer en per stop, en ze moeten ook gewoon belastingen betalen.

De overheid heeft dan wel alle aandelen in handen, de zeggenschap die ze hebben is een stuk minder. Zie het gedoe op de HSL, de NS kan in principe besluiten om alle intercities tussen Amsterdam en Rotterdam om te laten rijden via Haarlem, en overal te stoppen (zodat dat ritje 1,5 uur duurt) om zo mensen de Fyra in te krijgen. Ze spelen ook met die gedachte volgens mij.

De overheid kan hierover z'n afkeuring uitspreken, maar ze kunnen het NS niet verbieden.
als de staat eigenaar is, is het gewoon een staatsbedrijf. Dat ze afhankelijk zijn van de 'nukken' van de markt, of een semi-overheids status hebben doet daar niets aan af, definitie geneuzel. Dat de huidige constructie ongewenst is vind ik wel, ivm splitsing pro-rail. Uiteindelijk kunnen ze natuurijk wel vergaande invloed uitoefenen als 100% eigenaars, is eeder politiek onmacht als ze het niet kunnen.

Tijdje terug werd de kamer nog teruggeroepen omdat de NS een ander spoorboekje in ging voeren, dus die dikke vinger in de pap zit er nog echt wel hoor.

[ Bericht 1% gewijzigd door tjoptjop op 22-10-2009 23:09:56 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')