Energie en water leveranciersquote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:03 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Welke voorbeelden naast KPN, TNT en NS zijn er nog meer?
Nutsbedrijven ook volgens mij, maar ik denk sinds de nutssector geprivatiseerd is, is er een hele markt tussen dequote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:03 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Welke voorbeelden naast KPN, TNT en NS zijn er nog meer?
Dit komt niet door privatisering, maar door (potentiële) klanten die voornamelijk met hun portemonnee denken.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:00 schreef o.us het volgende:
nZijn helemaal naar de tyfus. KPN, de NS en TNT enzo zijn niet meer zo goed als zij toen waren. Waarom moet je dan ook staatsbedrijven gaan privatiseren?
Klacht: Bedrijven die vroeger staatsbedrijven zijn nu he-le-maal naar de tyfus.
Klacht 2: Door dit gedachtegang denken mensen dat ik een communist ben.
Ziggoquote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:03 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Welke voorbeelden naast KPN, TNT en NS zijn er nog meer?
maar zijn we er uiteindelijk beter op geworden?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:06 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
[..]
Dit komt niet door privatisering, maar door (potentiële) klanten die voornamelijk met hun portemonnee denken.
Door met onze portemonnee te denken? Nee. Want als het goedkoper moet, boet je in op kwaliteit.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:07 schreef electronique het volgende:
[..]
maar zijn we er uiteindelijk beter op geworden?
En dat geldt uiteraard ook voor de zorg en het onderwijs.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:03 schreef Joooo-pi het volgende:
Goeie klacht.
Diensten die voor iedereen noodzakelijk zijn, moet je niet privatiseren. Ik snap dat het goedkoper/efficienter is, maar die dienstverlening op een sociaal niveau op peil houden, mag van mij wat kosten.
Helaas rijdt er niet meer overal NS waardoor de kwaliteit van het ov drastisch omlaag is gegaan.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:33 schreef NightH4wk het volgende:
De NS is nog steeds een staatsbedrijf.
Nee, vriend.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:33 schreef NightH4wk het volgende:
De NS is nog steeds een staatsbedrijf.
Met 'in het noorden' bedoel je waarschijnlijk Groningenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 15:15 schreef classpc het volgende:
[..]
Helaas rijdt er niet meer overal NS waardoor de kwaliteit van het ov drastisch omlaag is gegaan.
Busbedrijven moeten weer terug in de handen van provinciale besturen zoals het hoort. Geen concurrentiestrijd waarbij uiteindelijk de kwaliteit alleen maar lager wordt omdat er zo laag wordt ingezet.
Arriva rijdt hier in het noorden nog met bussen die destijds door de provincie zijn aangekocht. Ook worden ze nooit schoongemaakt want de vloer is nog steeds plakkerig.
De staat heeft een groot gedeelte van de NS aandelen in handen, geloof ik.quote:
Jup Groningen, maar ook vanuit Friesland naar Groningen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:01 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Met 'in het noorden' bedoel je waarschijnlijk Groningen
Overigens heb ik met de treinen van Arriva (in het noorden) nog nooit ook maar een minuut vertraging gehad en ze controleren regelmatig op kaartjes
De NS faalt op die punten nog wel eens, al ben ik gisteren op het traject Leeuwarden -> Utrecht wel 3 keer gecontroleerd
Hier wordt o.a. de post van de gemeente rondgebracht door Business Post. Dat is een onderdeel van de sociale werkplaats, Vorige week stond hier in de straat nog zo'n halve zool met de tas vol poststukken te huilen omdat ze verdwaald was en de weg niet meer wistquote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:37 schreef infp2009 het volgende:
Wat is er mis met TNT dan? Ik heb er nog geen slechte ervaringen mee en het is het duurzaamste bedrijf ter wereld...
Da's toch goed.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 17:04 schreef loeki_de_leeuw het volgende:
[..]
Hier wordt o.a. de post van de gemeente rondgebracht door Business Post. Dat is een onderdeel van de sociale werkplaats, Vorige week stond hier in de straat nog zo'n halve zool met de tas vol poststukken te huilen omdat ze verdwaald was en de weg niet meer wist
hè ja, dan regelen we het gewoon met stichtingen die ons dan dicteren hoe te leven, ik vind de tereurstichtingingen nu al te veel, brein, buma, stivoro edquote:Op donderdag 22 oktober 2009 17:18 schreef piepschuimblok het volgende:
Bovendien: hoe kleiner de overheid hoe beter
De staat bezit 100% van de aandelen en heeft het dus voor het zeggen. Gewoon een staatsbedrijf dus.quote:
vertel mij watquote:Op donderdag 22 oktober 2009 15:15 schreef classpc het volgende:
[..]
Helaas rijdt er niet meer overal NS waardoor de kwaliteit van het ov drastisch omlaag is gegaan.
Busbedrijven moeten weer terug in de handen van provinciale besturen zoals het hoort. Geen concurrentiestrijd waarbij uiteindelijk de kwaliteit alleen maar lager wordt omdat er zo laag wordt ingezet.
Arriva rijdt hier in het noorden nog met bussen die destijds door de provincie zijn aangekocht. Ook worden ze nooit schoongemaakt want de vloer is nog steeds plakkerig.
als de staat eigenaar is, is het gewoon een staatsbedrijf. Dat ze afhankelijk zijn van de 'nukken' van de markt, of een semi-overheids status hebben doet daar niets aan af, definitie geneuzel. Dat de huidige constructie ongewenst is vind ik wel, ivm splitsing pro-rail. Uiteindelijk kunnen ze natuurijk wel vergaande invloed uitoefenen als 100% eigenaars, is eeder politiek onmacht als ze het niet kunnen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 22:53 schreef James1988 het volgende:
De NS is nooit een staatsbedrijf geweest. Hoewel de staat 100% aandeelhouder is, heeft NS net zo goed te maken met de nukken van de markt. Ze moeten evenzogoed aan ProRail betalen per gereden kilometer en per stop, en ze moeten ook gewoon belastingen betalen.
De overheid heeft dan wel alle aandelen in handen, de zeggenschap die ze hebben is een stuk minder. Zie het gedoe op de HSL, de NS kan in principe besluiten om alle intercities tussen Amsterdam en Rotterdam om te laten rijden via Haarlem, en overal te stoppen (zodat dat ritje 1,5 uur duurt) om zo mensen de Fyra in te krijgen. Ze spelen ook met die gedachte volgens mij.
De overheid kan hierover z'n afkeuring uitspreken, maar ze kunnen het NS niet verbieden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |