abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73939600
quote:
GRONINGEN - Nederlanders blijken soms een week van slag door het ingaan van de wintertijd.

Velen zijn moe, somber en slapen slecht. Kortom vanaf het komend weekeinde, als de zomertijd eindigt, zitten honderdduizenden niet lekker in hun vel. Dat blijkt uit een enquête door het marktonderzoeksbureau Panelwizard in opdracht van een farmaceutisch bedrijf.

Een op de twee Nederlanders weet dat de klachten worden veroorzaakt door een ontregelde biologische klok. Uit de peiling blijkt ook dat de meeste klachten na een paar dagen tot een week wel weer verdwenen zijn. De biologische klok is dan meestal weer gewend aan de wintertijd. Verrassend is dat meer dan de helft van de Nederlanders (53 procent) weet dat een ontregelde biologische klok ook iets te maken heeft met depressieve stoornissen.

Dat verbaast prof. dr. J.A. den Boer, hoogleraar biologische psychiatrie aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij noemt het bijzonder dat zoveel Nederlanders weten dat er een relatie bestaat tussen depressie en een ontregelde biologische klok.
http://www.telegraaf.nl/b(...)week_van_slag__.html
Zelf ben ik geen ochtendmens en vroeg naar bed gaan is ook geen optie. Ik zie er dus zwaar tegenop om voigende week door geplande werkzaamheden nog vroeger me bed uit te komen.
Dankzij die verplichte wintertijd is mijn week naar de klote.
De lijn van Wilders: volg je hart en je principes .
Recht = recht en krom = krom.
pi_73939610
Volgens mij zit het allemaal tussen je oren
pi_73939638
Nog vroeger? Je bedoelt een uur later
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_73939678
wat een zeikerds zeg, als het nou een halve dag verschil zou zijn dan kan ik het nog snappen, maar van een uurtje raakt je biologische klok echt niet van slag
  donderdag 22 oktober 2009 @ 08:48:46 #5
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_73939681
Volgens mij mag je volgende week een uurtje langer uitslapen, toch?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_73939682
Ik kijk er altijd na uit. Een een langer slapen idd:D
pi_73939683
Wat staticdata en Dragorius zeggen dus.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_73939945
Ik heb er alleen last van als we naar de zomertijd gaan. Niet dat ik een week van slag ben, maar ik gebruik geen wekker, wordt keurig op tijd wakker zonder zo'n herrie ding.

Overgang naar wintertijd zorgt ervoor dat ik een week lang een uurtje te vroeg wakker ben. Heerlijk is die week. Wakker worden en dan nog een uur kunnen blijven liggen. In de zomer heb ik dan een week lang de kans om mij te verslapen. Maar nogmaals, van slag ben ik er absoluut niet van.
pi_73939989
Ja, als je elke dag precies op hetzelfde tijdstip gaat slapen en weer opstaat ben je weinig flexibel inderdaad.

Hebben deze mensen ook een jetlag als ze naar de UK vliegen?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_73940021
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 09:09 schreef teknomist het volgende:
Ja, als je elke dag precies op hetzelfde tijdstip gaat slapen en weer opstaat ben je weinig flexibel inderdaad.

Hebben deze mensen ook een jetlag als ze naar de UK vliegen?
Ik kan zo eerder opstaan zonder wekker en in het weekend blijven we gewoon liggen natuurlijk.
pi_73940049
Voor mensen met kleine kinderen is het ook altijd lachen. Een kind dat normaal gesproken om 6 uur wakker wordt, wordt volgende week gezellig om 5 uur wakker. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_73940054
Gingen we die hele onzin van zomer- en wintertijd niet afschaffen trouwens? .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_73940070
Daar merk ik gelukkig helemaal niets van. Een week last, tssk! Je hoéft die klokken niet te verzetten, tis maar een optie.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 09:14:11 #14
269888 garriej
ik las ondertieten.
pi_73940092
die faalhazen gaan elke dag om precies 10 uur slapen en kome precies om 6 uur hun bed uit, precies.. ja maar als normaal mens merk je er niks van...
We are all going to die someday. For the lucky few of us it'll be nice and fast. But for most of us it'll be just as long and slow and painful as a conversation with you.
Xbox live:garriej
  donderdag 22 oktober 2009 @ 09:14:27 #15
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_73940098
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 09:12 schreef Jarno het volgende:
Liever vandaag dan morgen
pi_73940158
quote:
Houd je er wel rekening mee dat het dan de wintertijd is die "normaal" is. De zomertijd is de aangepaste tijd.
  Boks-Chick donderdag 22 oktober 2009 @ 09:17:32 #17
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_73940160
ik heb er nooit last van gehad. Niet bij vooruit als bij achteruit. Ik ken idd mensen die aardig van slag zijn telkens weer, en prijs mezelf dan gelukkig dat het als het ware aan mij voorbij gaat.

En dat terwijl ik nauwelijks een klok nodig heb om te weten hoe laat het is. Als iemand vraagt hoe laat is het, zit ik er eigenlijk nooit meer dan 5min - 10min naast. Ook al heb ik uren geen referentie gehad.
lolwut
  Boks-Chick donderdag 22 oktober 2009 @ 09:20:36 #18
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_73940222
quote:
dat wordt steeds meer geroepen inderdaad. Naar wat ik begrepen heb, ligt de reden voor dit geneuzel in vroegere tijden, omdat het stroom zou besparen. Tegenwoordig met de huidige energiewinning en het gegeven dat dag en nacht overal nu computers draaien en iedereen massaal 's-ochtends de cv ketel aan heeft met douchen is de 'winst' van minder energieverbruik te verwaarlozen.

Maar wellicht zijn er nog andere redenen waar ik geen weet van heb. Ik vind het iig allemaal ook vrij onzinnig tegenwoordig.
lolwut
  donderdag 22 oktober 2009 @ 09:21:22 #19
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_73940242
Weg met die shit

Hoewel ik élke ochtend waardeloos ben, daar heeft de zomertijd weinig invloed op.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_73940435
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 09:17 schreef BrandX het volgende:
ik heb er nooit last van gehad. Niet bij vooruit als bij achteruit. Ik ken idd mensen die aardig van slag zijn telkens weer, en prijs mezelf dan gelukkig dat het als het ware aan mij voorbij gaat.

En dat terwijl ik nauwelijks een klok nodig heb om te weten hoe laat het is. Als iemand vraagt hoe laat is het, zit ik er eigenlijk nooit meer dan 5min - 10min naast. Ook al heb ik uren geen referentie gehad.
Jep, hier ook. Hetzelfde met de temperatuur, al heeft dat er niets mee te maken.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 09:32:31 #21
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_73940471
Man ik ben altijd een maand lang een alcoholistisch, emotioneel wrak.
Intelligent, but fucked up.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 09:35:55 #22
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_73940531
Enige irritante vind ik dat ik op rare tijden trek krijg .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  donderdag 22 oktober 2009 @ 09:41:29 #23
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_73940645
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 09:17 schreef Casos het volgende:

[..]

Houd je er wel rekening mee dat het dan de wintertijd is die "normaal" is. De zomertijd is de aangepaste tijd.

Echt? Die zomertijd moeten ze gewoon altijd aanhouden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_73940753
quote:
Inderdaad, het is achterhaalde nepperij, lekker onszelf voor de gek houden, het levert netto geen drol op, alleen maar ergernis.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 09:55:28 #25
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_73940950
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 08:48 schreef buzz1291 het volgende:
Volgens mij mag je volgende week een uurtje langer uitslapen, toch?
Vond ik vroeger ook wel maar sinds ik kinderen heb weet ik beter.
Mijn zoon wordt steevast tussen 6:00 en 6:30 wakker. Vanaf volgende week dus 5:00 of 5:30.
Ik verheug me d'r nu al op.
Life is what you make it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')