Dit is een grapje neem ik aan?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:49 schreef appelsjap het volgende:
Het is een van de mooiste films die ik ooit gezien heb.
Ik heb er gister nog een geschreven.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:54 schreef Broekpaling het volgende:
Aan de TS verwachte ik een goed verhaal met een ziekmakend einde.
PM 'm is of zo.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:55 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ik heb er gister nog een geschreven.
Je stoort je niet aan de zaken die ik heb vermeld in de OP of zie jij het niet zo?quote:
Ohh ik vond het wel een origineel gegeven. Wat vond je van The Notebook dan?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:03 schreef plakkert- het volgende:
Ik heb toevallig gisteren Eternal Sunshine of the Spotless Mind gekeken.. maar ik vind er weinig aan. Acteerwerk was zeer prima, maar het plot vond ik gewoon niet bijster interessant
Kitsch... overdreven... cliche.... mischien wel.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:04 schreef Fascination het volgende:
[..]
Je stoort je niet aan de zaken die ik heb vermeld in de OP of zie jij het niet zo?
Curious Case of ... naja. Leest de dochter het voor aan die moedert die dan dat meiskje blijkt. Tochquote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:20 schreef Otis2.0 het volgende:
Waarom doe je alsof het een standaardfilm is?
Ik persoonlijk vind het gegeven van een oude man die een demente vrouw een liefdesverhaal voorleest, waarna de vrouw er op een zeker moment achterkomt dat het over henzelf gaat een mooi idee. Ik ken daar geen andere films over in ieder geval.
Dat vind ik ook nog wel leuk gevonden. Maar het liefdesverhaal van hen in hun jonge jaren is toch wel behoorlijk standaard.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:20 schreef Otis2.0 het volgende:
Ik persoonlijk vind het gegeven van een oude man die een demente vrouw een liefdesverhaal voorleest, waarna de vrouw er op een zeker moment achterkomt dat het over henzelf gaat een mooi idee. Ik ken daar geen andere films over in ieder geval.
Ze was wel grappig af en toe.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:26 schreef murp het volgende:
je moet zon film ook niet met hara kijken
niet de moeite genomen om die te kijkenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:05 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ohh ik vond het wel een origineel gegeven. Wat vond je van The Notebook dan?
Nee hoor.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:31 schreef Allure_ het volgende:
Jij gaat de film gewoon al bevooroordeeld kijken, en bij elke scene denk je van 'hmm, wat zou ik nu kunnen afzeiken want er komt vast weer iets mierzoets'. Zo kun je elke film wel gaan afkankeren.
En ja, The Notebook is rete cliche, en dat heeft de film nou net tot een succes gemaakt.
Want Hara is ook totally romantic en helemaal niet sarcastisch ingesteld wou je zeggenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:34 schreef Fascination het volgende:
[..]
Nee hoor.Ik had juist zin in een romantische film.
Ja, grappig was dat jaquote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:27 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ze was wel grappig af en toe.![]()
"OH NOW IT ALL MAKES SENSE".
Zij houdt wel van romantische films ja.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:35 schreef Allure_ het volgende:
[..]
Want Hara is ook totally romantic en helemaal niet sarcastisch ingesteld wou je zeggen.
Wat vond jij van de film?quote:
Ja, maar die is van vorig jaar en The Notebook van wat ouder. Maar het klopt dat het te vergelijken is.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:24 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
Curious Case of ... naja. Leest de dochter het voor aan die moedert die dan dat meiskje blijkt. Toch? Heb alleen het eerste halfuur gezien.
Maar aangezien je post "Ik hoef niet te verklappen hoe de film afloopt".quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:26 schreef Fascination het volgende:
[..]
Dat vind ik ook nog wel leuk gevonden. Maar het liefdesverhaal van hen in hun jonge jaren is toch wel behoorlijk standaard.
Je verklapt het einde.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:00 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Maar aangezien je post "Ik hoef niet te verklappen hoe de film afloopt".
De film loopt namelijk af met het feit dat de vrouw erachter komt dat het over hen gaat en dat ze de man weer herkent. En dan gaan ze samen dood. () Ik weet niet of jij veel films kent die zo lopen, maar ik niet.
En met "ik hoef niet te verklappen hoe het eindigt" bedoel ik dat ze toch met elkaar trouwen en lang en gelukkig samenleven.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:03 schreef Fascination het volgende:
[..]
Je verklapt het einde.! Maar het is toch wel behoorlijk tenenkrommend dat ze samen doodgaan?
Och jeetje, moet ik nu ontroerd zijn.
Het ligt er allemaal zo dik op.
Maar dat is niet het einde.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:05 schreef Fascination het volgende:
[..]
En met "ik hoef niet te verklappen hoe het eindigt" bedoel ik dat ze toch met elkaar trouwen en lang en gelukkig samenleven.
Ik vond het niet heel clichématig dat de vrouw hem ook meteen weer vergeet waarna ze paniekerig wordt en in een ziekenhuisbed eindigt. Kan aan mij liggen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:03 schreef Fascination het volgende:
[..]
Je verklapt het einde.! Maar het is toch wel behoorlijk tenenkrommend dat ze samen doodgaan?
Och jeetje, moet ik nu ontroerd zijn.
Het ligt er allemaal zo dik op.
Het einde is dat ze romantisch samen sterven. Ik vind dat toch een beetje cliché en geforceerd emoties proberen op te wekken.quote:
Maar je zegt het zo van "Ik hoef niet te zeggen hoe de film eindigt", alsof iedere romantische film eindigt met een paniekerige demente vrouw die zegt dat ze die man niet meer kent, waarna ze in een ziekenhuisbed sterven.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:10 schreef Fascination het volgende:
[..]
Het einde is dat ze romantisch samen sterven. Ik vind dat toch een beetje cliché en geforceerd emoties proberen op te wekken.
Je noemt een kleine gebeurtenis in de hele film.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:09 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Ik vond het niet heel clichématig dat de vrouw hem ook meteen weer vergeet waarna ze paniekerig wordt en in een ziekenhuisbed eindigt. Kan aan mij liggen.
Jij gaat het einde dissen. Terwijl dit het einde is.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:13 schreef Fascination het volgende:
[..]
Je noemt een kleine gebeurtenis in de hele film.Zo kan ik het ook.
Nahh, het verhaal gaat meer over twee mensen die steeds uit gedreven worden, maar toch samen eindigen en lang en gelukkig leven. Dat vind ik cliché.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:12 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Maar je zegt het zo van "Ik hoef niet te zeggen hoe de film eindigt", alsof iedere romantische film eindigt met een paniekerige demente vrouw die zegt dat ze die man niet meer kent, waarna ze in een ziekenhuisbed sterven.
Dat is ook cliché. Maar het deel van dementie enzo niet. En dat vond ik wel mooi.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:15 schreef Fascination het volgende:
[..]
Nahh, het verhaal gaat meer over twee mensen die steeds uit gedreven worden, maar toch samen eindigen en lang en gelukkig leven. Dat vind ik cliché.
Ja, he.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:55 schreef Syb-rund. het volgende:
Ik vind die trailer al een marteling, respect dat je hem hebt gekeken fas
Hmm, die films ken ik niet, maar eens kijken dan. Ik vond de chemie inderdaad ook te wensen overlaten.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:04 schreef editoor het volgende:
Heb de film ook gezien en ben zeker een liefhebber van dit soort films, maar deze film viel me toch zwaar tegen en heeft me nauwelijks kunnen raken. Dat had alles te mken met het verhaal en de twee personage waarvan ik vond dat de chemie niet werkte. Deze film kreeg van mij dan ook een onvoldoende.
Ik vind een film als Serendipity of before sunrise velen malen beter.
Klacht is terecht
Nee, Serendipity is écht een clichématige standaard-film. Maar dan ook écht.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:19 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ja, he.![]()
[..]
Hmm, die films ken ik niet, maar eens kijken dan. Ik vond de chemie inderdaad ook te wensen overlaten.
Serendipity is inderdaad een beetje cliche en kitscherig maar als je daar overheen kijkt is ie best vermakelijk.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:21 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Nee, Serendipity is écht een clichématige standaard-film. Maar dan ook écht.
Mee eens..quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:04 schreef editoor het volgende:
Heb de film ook gezien en ben zeker een liefhebber van dit soort films, maar deze film viel me toch zwaar tegen en heeft me nauwelijks kunnen raken. Dat had alles te mken met het verhaal en de twee personage waarvan ik vond dat de chemie niet werkte. Deze film kreeg van mij dan ook een onvoldoende.
Klacht is terecht
Oh jeetje, ik wist niet dat jij mij kentquote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:35 schreef Allure_ het volgende:
[..]
Want Hara is ook totally romantic en helemaal niet sarcastisch ingesteld wou je zeggen.
Oh wacht, want Fas vertelt nooit over jou.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 18:28 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Oh jeetje, ik wist niet dat jij mij kent. Oh, you don't.
Dat stukje waar ze gaan neuken "Tell me what you're thinking, talk me through it"quote:Op zondag 25 oktober 2009 14:39 schreef Smart_ass het volgende:
Ik kijk 'm nu een halfuur en hij is al enorm overdreven en clichématig.
Terechte klacht dus.
quote:Op zondag 25 oktober 2009 14:52 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Dat stukje waar ze gaan neuken "Tell me what you're thinking, talk me through it"![]()
Tenenkrommend, eerlijk waar.quote:Op zondag 25 oktober 2009 14:52 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Dat stukje waar ze gaan neuken "Tell me what you're thinking, talk me through it"![]()
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:20 schreef Otis2.0 het volgende:
Wel als ware baas.quote:Op maandag 26 oktober 2009 16:43 schreef onearmedman het volgende:
[..]
Ik hoop dat je sarcastisch bent.
Imo is het gewoon een chick flick, als man kun je dit niet leuk vinden.
Dat was natuurlijk wel duidelijk aan het begin, maar de nadruk ligt op het verhaal, en niet op die vrouw en dr verhaaltjesquote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:38 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Ja, maar die is van vorig jaar en The Notebook van wat ouder. Maar het klopt dat het te vergelijken is.
In The Notebook leest een man voor aan een demente vrouw. Hij vertelt een liefdesverhaal over twee mensen die later in de film de man en de demente vrouw zélf blijken te zijn.
In Benjamin Button leest een vrouw voor aan haar moeder die op haar sterfbed ligt. Het verhaal gaat over de liefde tussen haar moeder en een man. Tijdens het verhaal wordt het de dochter duidelijk dat die man haar vader is![]()
.
Ik ben het niet met je eens.quote:Op maandag 26 oktober 2009 19:54 schreef Harajuku. het volgende:
Het is niet romantisch, het is egoïstisch. Alleen omdat hij elke dag 3 minuutjes met haar wil, moet zij elke dag de angst doorstaan die zij keer op keer weer meemaakt nadat die 3 minuutjes voorbij zijn. Janken, brullen, bang dat ze verkracht/vermoordt wordt door deze onbekende man.
Maar hey, meneer heeft iig zijn drie minuutjes weer gehad.
Nou, leuk hoorOh, en ondertussen vergeet ie zijn eigen kinderen en kleinkinderen ook maar.
Omdat vrouwen jaloers worden (op het vrouwelijke hoofdpersonage) door die film en jankend op bed liggen, omdat ze zich eenzaam (en evt. lelijk) voelen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 01:37 schreef Fascination het volgende:
Best grappig dat er een discussie is tussen mannen die de film leuk vinden en vrouwen die 'm niet leuk vinden.Je zou eerder verwachten andersom.
Oh really.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 01:40 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Omdat vrouwen jaloers worden (op het vrouwelijke hoofdpersonage) door die film en jankend op bed liggen, omdat ze zich eenzaam (en evt. lelijk) voelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |